Hoe bevalt de vegetti?
donderdag 24 september 2015 om 09:29
Een ding om sliertjes van bijv courgette en wortel van te draaien... Wordt op tv veel reclame voor gemaakt, oa te koop bij Blokker.
Ik stond er gisteren bij te kijken...Leek me wel ietsm maar in t echt leek het me een beetje een klein, gammel ding. En wat kan je er nog meer mee, buiten wortel en courgette snijden?
Iemand ervaring mee, en war doe je er allemaal mee?
Ik stond er gisteren bij te kijken...Leek me wel ietsm maar in t echt leek het me een beetje een klein, gammel ding. En wat kan je er nog meer mee, buiten wortel en courgette snijden?
Iemand ervaring mee, en war doe je er allemaal mee?
donderdag 24 september 2015 om 09:37
donderdag 24 september 2015 om 09:55
Ik heb de GEFU Spirelli. Bevalt op zich goed, ik vind het alleen lastig schoonmaken tussen die mesjes.
Die juliennesnijder van Dille en Kamille heb ik ook, maar daar kun je alleen van die heel dunne sliertjes van snijden, ik vind het ook wel fijn om wat bredere "pasta" of "bami" te maken.
Die juliennesnijder van Dille en Kamille heb ik ook, maar daar kun je alleen van die heel dunne sliertjes van snijden, ik vind het ook wel fijn om wat bredere "pasta" of "bami" te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 24 september 2015 om 10:01
Deze misschien, lijkt me beter dan die van JML.
https://www.brinkmanskookwinkel.nl/juli ... r-spirelli
https://www.brinkmanskookwinkel.nl/juli ... r-spirelli
donderdag 24 september 2015 om 10:06
quote:prik schreef op 24 september 2015 @ 09:43:
Ik heb zo'n soort puntenslijper voor groenten, weet niet van welk merk. Ik vind het een fijn ding! Het enige nadeel is dat ik grote stukken 'afval' overhoud, maar die snijd ik dan met een mesje in stukjes.Ik gooi dat soort restjes altijd in een bak in de diepvries en als de bak vol is, maak ik er soep van
Ik heb zo'n soort puntenslijper voor groenten, weet niet van welk merk. Ik vind het een fijn ding! Het enige nadeel is dat ik grote stukken 'afval' overhoud, maar die snijd ik dan met een mesje in stukjes.Ik gooi dat soort restjes altijd in een bak in de diepvries en als de bak vol is, maak ik er soep van
donderdag 24 september 2015 om 10:16
quote:fleetfox schreef op 24 september 2015 @ 09:33:
Ik heb een juliennesnijder van Dille en Kamille om courgette pasta mee te maken. Voor die 3,50 EUR... en ik gebruik 'em met enige regelmaat.
[img]http://dilka.xcdn.nl/artmedium/julienne ... 4595_1.jpg[/img]
Dit werkt echt totaal niet.
Vegetti is handig, heb 'm voor een paar euro besteld in China.
Wat kosten ze hier eigenlijk?
Ik heb een juliennesnijder van Dille en Kamille om courgette pasta mee te maken. Voor die 3,50 EUR... en ik gebruik 'em met enige regelmaat.
[img]http://dilka.xcdn.nl/artmedium/julienne ... 4595_1.jpg[/img]
Dit werkt echt totaal niet.
Vegetti is handig, heb 'm voor een paar euro besteld in China.
Wat kosten ze hier eigenlijk?
donderdag 24 september 2015 om 10:49
Ik heb een GEFU Spirelli, in een handomdraai (letterlijk) courgettepasta gemaakt. Alleen even rekening ermee houden dat de courgette niet te dik is, want dan past hij er niet in. Gaat hier in de vaatwasser en is schoon.
En ja, je kunt er alles opdoen of bijdoen wat je ook bij spaghetti of andere pasta maakt. Ik kies vaak voor garnaaltjes, tomaat, champignons en rucola met saus. Maar op het net tientallen recepten vindbaar.
En ja, je kunt er alles opdoen of bijdoen wat je ook bij spaghetti of andere pasta maakt. Ik kies vaak voor garnaaltjes, tomaat, champignons en rucola met saus. Maar op het net tientallen recepten vindbaar.
donderdag 24 september 2015 om 11:19
Ik wilde heel hard 'NIET' roepen, want ik vind het niet echt een daverend succes, courgetti. Ik krijg het niet echt lekker in ieder geval.
Maar het gaat om het gereedschap, ik heb ook een spirelli en dat werkt prima. Ik had hiervoor een julienne snijder van Joseph Joseph, maar dat ding was waardeloos.
Maar het gaat om het gereedschap, ik heb ook een spirelli en dat werkt prima. Ik had hiervoor een julienne snijder van Joseph Joseph, maar dat ding was waardeloos.
vrijdag 17 juni 2016 om 14:09
Ik heb een Spirelli en deze bevalt erg goed. Heb er al courgettepasta mee gemaakt en ook noodles van zoete aardappel. Bevalt erg goed! Makkelijk op te bergen in een lade. Heb alleen nog moeite met de gehele courgette/aardappel gebruiken: op het einde lukt het me niet goed meer om de groente door de slijper te draaien en dan snij ik het overige stuk maar in kleine stukjes...
vrijdag 17 juni 2016 om 14:13
quote:hamerhaai schreef op 24 september 2015 @ 09:37:
Ziet er niet echt super handig uit, ik heb deze, via een andere site op het internet gekocht. Heel handig, ook voor salades. Ik neem regelmatig saladas mee naar het werk. Gebruik se spiralizer zeer regelmatig
Heb ik ook! Topding! Courgette spaghetti, komkommer, (zoete) aardappel, winterwortel.
Je maakt er hele mooie salades mee.
Ziet er niet echt super handig uit, ik heb deze, via een andere site op het internet gekocht. Heel handig, ook voor salades. Ik neem regelmatig saladas mee naar het werk. Gebruik se spiralizer zeer regelmatig
Heb ik ook! Topding! Courgette spaghetti, komkommer, (zoete) aardappel, winterwortel.
Je maakt er hele mooie salades mee.