Hoe bevalt de vegetti?

24-09-2015 09:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een ding om sliertjes van bijv courgette en wortel van te draaien... Wordt op tv veel reclame voor gemaakt, oa te koop bij Blokker.

Ik stond er gisteren bij te kijken...Leek me wel ietsm maar in t echt leek het me een beetje een klein, gammel ding. En wat kan je er nog meer mee, buiten wortel en courgette snijden?

Iemand ervaring mee, en war doe je er allemaal mee?
Ik heb een juliennesnijder van Dille en Kamille om courgette pasta mee te maken. Voor die 3,50 EUR... en ik gebruik 'em met enige regelmaat.

Geen idee, maar ik wil hem ook, dus benieuwd naar ervaringen.
Ziet er niet echt super handig uit, ik heb deze, via een andere site op het internet gekocht. Heel handig, ook voor salades. Ik neem regelmatig saladas mee naar het werk. Gebruik se spiralizer zeer regelmatig
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb zo'n soort puntenslijper voor groenten, weet niet van welk merk. Ik vind het een fijn ding! Het enige nadeel is dat ik grote stukken 'afval' overhoud, maar die snijd ik dan met een mesje in stukjes.
Volgens mij is dat iets van JML toch? Waardeloos spul, ik ken iemand die bij Blokker werkt en al die spullen van JML worden na een paar dagen terug gebracht vanwege de slechte kwaliteit. Zonde van je geld dus.
Ik heb dezelfde van Dille & Kamille. Gebruik het voor wortel, courgette, appel, biet enz. Werkt prima.
Ik zoek ook zoiets. Wil spiralen kunnen snijden van aardappel. Wil zelf chip twisters maken maar kan er nergens 1 vinden voor een normale prijs.
Ik heb er 1 besteld bij bol,had nog veel airmiles over en die daar voor ingewisseld.

Vooral voor courgettepasta te maken eigenlijk. Deed dat met een mandolinesnijder maar vind dat een nogal link ding om op die manier te gebruiken.
Ik heb de GEFU Spirelli. Bevalt op zich goed, ik vind het alleen lastig schoonmaken tussen die mesjes.

Die juliennesnijder van Dille en Kamille heb ik ook, maar daar kun je alleen van die heel dunne sliertjes van snijden, ik vind het ook wel fijn om wat bredere "pasta" of "bami" te maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Deze misschien, lijkt me beter dan die van JML.

https://www.brinkmanskookwinkel.nl/juli ... r-spirelli
quote:prik schreef op 24 september 2015 @ 09:43:

Ik heb zo'n soort puntenslijper voor groenten, weet niet van welk merk. Ik vind het een fijn ding! Het enige nadeel is dat ik grote stukken 'afval' overhoud, maar die snijd ik dan met een mesje in stukjes.Ik gooi dat soort restjes altijd in een bak in de diepvries en als de bak vol is, maak ik er soep van
Ik heb een spirelli, twee kanten voor dikke en dunne slierten. Bevalt goed, stevig en makkelijk schoon te maken.
quote:fleetfox schreef op 24 september 2015 @ 09:33:

Ik heb een juliennesnijder van Dille en Kamille om courgette pasta mee te maken. Voor die 3,50 EUR... en ik gebruik 'em met enige regelmaat.

[img]http://dilka.xcdn.nl/artmedium/julienne ... 4595_1.jpg[/img]

Dit werkt echt totaal niet.

Vegetti is handig, heb 'm voor een paar euro besteld in China.

Wat kosten ze hier eigenlijk?
Is dat eigenlijk lekker, die courgettespaghetti???? Serveer je dat gewoon met bolognaise saus dan?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik heb een GEFU Spirelli, in een handomdraai (letterlijk) courgettepasta gemaakt. Alleen even rekening ermee houden dat de courgette niet te dik is, want dan past hij er niet in. Gaat hier in de vaatwasser en is schoon.

En ja, je kunt er alles opdoen of bijdoen wat je ook bij spaghetti of andere pasta maakt. Ik kies vaak voor garnaaltjes, tomaat, champignons en rucola met saus. Maar op het net tientallen recepten vindbaar.
Ik wilde heel hard 'NIET' roepen, want ik vind het niet echt een daverend succes, courgetti. Ik krijg het niet echt lekker in ieder geval.

Maar het gaat om het gereedschap, ik heb ook een spirelli en dat werkt prima. Ik had hiervoor een julienne snijder van Joseph Joseph, maar dat ding was waardeloos.
De Kitchenaid heeft er een opzetstuk voor:

Dus het kan nog duurder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ga over 3 weken naar Dille en Kamille, ik neem dan die reepjes rasp mee, voor dat geld ga ik dat wel eerst proberen. Mijn kinderen alles in sliertjes leuker om op te eten.
Ik serveer het met geroosterde tomaatjes, pesto, kaas, lekker hoor!
Ik heb een spiraalsnijder besteld. Hij is al op de post, dus heb hem hopelijk morgen ben benieuwd hoe mijn chiptwisters smaken. Ga ze in de airfryer maken!
Ik denk dat je blij verrast zult zijn DH.
Ik zit inmiddels ook te twijfelen om "zo'n ding" te kopen voor courgette spaghetti etc.

Wat zijn de ervaringen nu? Gebruiken jullie hem nog?

En welke bevallen het beste?
Ik heb een Spirelli en deze bevalt erg goed. Heb er al courgettepasta mee gemaakt en ook noodles van zoete aardappel. Bevalt erg goed! Makkelijk op te bergen in een lade. Heb alleen nog moeite met de gehele courgette/aardappel gebruiken: op het einde lukt het me niet goed meer om de groente door de slijper te draaien en dan snij ik het overige stuk maar in kleine stukjes...
quote:hamerhaai schreef op 24 september 2015 @ 09:37:

Ziet er niet echt super handig uit, ik heb deze, via een andere site op het internet gekocht. Heel handig, ook voor salades. Ik neem regelmatig saladas mee naar het werk. Gebruik se spiralizer zeer regelmatig

Heb ik ook! Topding! Courgette spaghetti, komkommer, (zoete) aardappel, winterwortel.

Je maakt er hele mooie salades mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven