Toiletpot

19-09-2015 23:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kon geen betere titel verzinnen Ik heb recent een extra wc aangevraagd voor mijn woning die ik huur via de woningbouwvereniging. Nu is deze geplaatst, leek allemaal mooi en netjes. Echter kwam ik er nadat de man vertrokken was achter dat er een extra hoge pot is geplaatst Dit was me niet direct opgevallen. Nu zit ik dus met een dilemma. Ik ben 1.60 dus zo'n hoge pot is voor mij niet erg praktisch.. Ik twijfel nu of ik hierover moet bellen met de woningbouw of niet.. Ik gebruik nu een krukje maar dat vind ik ook niet zo fijn. Wat zouden jullie doen?
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
quote:fleetfox schreef op 20 september 2015 @ 08:50:

[...]

Waarom niet? Je mag een extra toilet maar je zou dus geen wensen mogen hebben over de hoogte daarvan?

Tuurlijk mag je wel wensen hebben. Maar dan geef je dat toch van te voren aan?

Als ik mijn badkamer laat verbouwen en achteraf het toch ook anders wil kan dat mss nog wel maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan.

Dus kan me heel goed voorstellen dat de wbv de extra kostrn aan to door berekent.

Of het gewoon weigert.
Zo'n hoge pot is vooral dat ouderen weer makkelijk kunnen opstaan volgens mij. Ik snap je punt, ik vind het ook voor geen meter zitten. Plus het is voor je stoelgang ook nog niet eens goed als je benen zo naar beneden hangen volgens mij. Meen ergens gelezen te hebben dat je lichaam zo gebouwd is om gehurkt te poepen. Maar dat terzijde

Ik zou ook gewoon bellen. Het is toch niet raar dat je een normale maat toilet had verwacht, als jullie er geen duidelijke afspraken erover hebben gemaakt? Inderdaad: nee heb je...
Eerlijk gezegd vind ik het al best bijzonder dat je die extra wc hebt gekregen. Ik denk niet dat de woningbouw nu nog meer extra kosten wil maken door nogmaals een nieuwe wc te regelen.

De woningbouwvereniging heeft hier waarschijnlijk bewust voor gekozen om de woning seniorenproof te maken.

Ik snap dat je liever een andere pot had gehad want ik ben langer dan jij en vind zo'n hoge pot ook niet prettig.

Ik zou maandag gewoon even bellen. Waarschijnlijk doen ze er niets aan. Waarschijnlijk vinden ze ook dat je zeurt. Maar zo'n medewerkster is jeeen kwartier l ater toch weer vergeten. Voor het zelfde geld zeggen ze geen probleem mevrouw. We hebben ook nog wel een lagere liggen we komen hem omruilen.
Er is inderdaad niks gevraagd over de hoogte van de pot. Bovendien is er van tevoren iemand langs geweest om te kijken wat er besteld moest worden, die man heeft vast wel gezien dat ik niet de langste ben. Overigens krijg ik een kleine huurverhoging ivm de extra wc dus uiteindelijk betaal ik deze gewoon zelf.
Ik heb in mijn (koop-) huis ook zo'n hoge wc-pot. Die ga ik niet laten vervangen omdat ik dat dan zelf moet betalen Maar ik ben er ook snel aan gewend geraakt. Sowieso is het niet de bedoeling dat je langer dan 5 minuten op de wc zit. Als dat zo is, is er toch iets mis met je poepgedrag. Het overkomt me nu wel eens dat ik bij andere mensen, met een heel lage wc, bijna val. Dan ga ik gedachtenloos zitten, en blijkt het toch wat dieper dan ik gewend ben. Sommige mensen hebben echt belachelijk lage wc'tjes.

(overigens ben ik nog niet eens 1.60 m., niemand hier in huis, en we kunnen er prima mee uit de voeten)
Toiletten heb je in 3 hoogtes: 40, 46 en 50 cm (zonder bril). 40 is standaard, 46 voor mensen die moeite hebben met opstaan en 50 voor de echte krakkemikken

Een verhoogd toilet heeft een (kleine) meerprijs.

Te hoog zitten is inderdaad slecht voor de stoelgang, de hurkhouding is inderdaad de meest natuurlijke houding.

Gewoon bellen. Als je niks speciaals hebt besproken hoor je de meest standaard uitvoering te krijgen, 40 cm dus.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
En hangend toilet kun je op elke hoogte laten plaatsen, maar niet meer aanpassen (alleen met een losse verhoger). Veel mensen laten het toilet wat hoger plaatsen, bv. 43 cm, mensen worden immers steeds langer.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Nog even een update, weet niet of iemand het interessant vindt ;) Ik heb vandaag een nieuwe, normale maat pot gekregen. Blijkbaar plaatsen ze tegenwoordig altijd hoge, er werd verder niet moeilijk over gedaan
quote:Caribic_ schreef op 28 september 2015 @ 11:20:

Nog even een update, weet niet of iemand het interessant vindt ;) Ik heb vandaag een nieuwe, normale maat pot gekregen. Blijkbaar plaatsen ze tegenwoordig altijd hoge, er werd verder niet moeilijk over gedaan mooi!.

Ik wilde net schrijven dat een 'normale' hoogte standaard is bij een wbv, maar misschien is 'normaal' naar boven bijgesteld omdat de Nederlandse mens in de loop der afgelopen jaren langer is geworden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Caribic_ schreef op 28 september 2015 @ 11:20:

Nog even een update, weet niet of iemand het interessant vindt ;) Ik heb vandaag een nieuwe, normale maat pot gekregen. Blijkbaar plaatsen ze tegenwoordig altijd hoge, er werd verder niet moeilijk over gedaan

Kan je weer lekker relaxed op je pot zitten.
Oh kijk! Opgelost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven