Laffe schoonmoeder

29-09-2015 13:14 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik voel me erg vervelend door de gebeurtenissen en de heftige reacties. Ik ben een mens geen steen
anoniem_255189 wijzigde dit bericht op 29-09-2015 18:27
Reden: agresieve reacties waar ik niet mee om kan gaan
% gewijzigd
Mensen zijn hier inderdaad eerlijk in het schrijven van hun gedachtes.

Wij doen ons best iig. Hebben netjes hulp gezocht en mijn man werkt hier hard aan. En nee al een lange tijd geen lijntjes meer in beeld. Zelfs geen enkel biertje.

Ik hou mijzelf altijd een spiegel voor. Dat vind ik erg belangrijk.

Ik vind het jammer dat mijn man nu geen familie heeft. Tenminste een familie waar hij wat aan heeft behalve last.
quote:Rooss4.0 schreef op 29 september 2015 @ 15:39:

Nou goed, als ik het zo lees is er niks aan de hand dus. Kinders gelukkig, zwangere moeder gelukkig, schoonfamilie geelimineerd en mja, manlief doet wel eens een lijntje en botviert wel eens enige agressie op een auto maar och, dat mag allemaal geen naam hebben. Verder zijn we strontgelukkig en adhdhiephiephoera.

Geluk er maar mee dan he? Dat zo ie zo!Ach, en als het mis gaat zijn er genoeg, sociale, door belastinggelden gefinancierde, instellingen die je vervolgens weer op de been helpen! Hebben die mensen ook wat te doen....
jouw leven is een keuze
Dankje Cateautje. Dat is precies wat ik dacht
2east. Mijn man is een keiharde werker. En als je zielig gaat doen dat er mensen zijn die noodgedwongen gebruik moeten maken van ons helse sociale vangnet dan hoop ik van ganser harte dat jij zelf daar nooit in terecht komt
Ja, laten we allemaal eens verder opnoemen wat wij VEEL beter zouden doen dan to.

Druks? Ik weet niet eens hoe je het schrijft .

Maar to:

Je komt inderdaad wel wat sensatiebelust over, waarom in hemelsnaam je schoonmoeder bellen bij een relatieprobleem met deze geschiedenis?

Focus je op je gezin en laat je man dat gedoe met de familie en de auto oplossen. Gewoon uitblijven.

Daarbij is coke echt een nare verslaving. Let goed op je veiligheid, geld en op je kinderen. Zolang je man coke gebruikt hebben ze eigenlijk alleen maar jou.

Je kunt je dit soort gedoe nu niet meer veroorloven.

Je schoonfamilie klinkt asociaal. Je hebt je lesje nu geleerd met het aannemen van spullen. Niet meer doen want niks is voor niks blijkt bij deze mensen.
Ik zie het niet zo zwart wit als de meeste van jullie. Als je hulp hebt gezocht en iedereen doet het goed dan ben je niet automatisch stront gelukkig.

En dat ik weet dat veel mensen dingen doen die eigenlijk niet kunnen betekend niet dat ik in een "bepaald" milieu zit.

Maar goed. Geen schoonfamilie dan maar. Helaas dus ook geen oma enzo aan die kant van de familie voor mijn kind. Kom ik prima overheen. Vindt het wel klote voor mijn man. Ik kan mij als moeder niet voorstellen dat er dus wel moeders zijn die makkelijk hun kind kunnen laten vallen en zelf nooit in de spiegel kijken en de consequenties van hun daden inzien.
Ja stom dat ik dr belde. Dacht misschien kan ze met hem praten om hem bij zinnen te krijgen... maar what was i thinking 😂

Idd leermomentje.

Ja coke is een hele enge drug. Maar hij wordt aan alle kanten goed begleid en heeft de beste intenties. Verder valt er geen slecht woord over hem te zeggen.
quote:saartje22 schreef op 29 september 2015 @ 16:12:

Verder valt er geen slecht woord over hem te zeggen.
quote:saartje22 schreef op 29 september 2015 @ 16:08:

Ik zie het niet zo zwart wit als de meeste van jullie. Als je hulp hebt gezocht en iedereen doet het goed dan ben je niet automatisch stront gelukkig.

En dat ik weet dat veel mensen dingen doen die eigenlijk niet kunnen betekend niet dat ik in een "bepaald" milieu zit.

Maar goed. Geen schoonfamilie dan maar. Helaas dus ook geen oma enzo aan die kant van de familie voor mijn kind. Kom ik prima overheen. Vindt het wel klote voor mijn man. Ik kan mij als moeder niet voorstellen dat er dus wel moeders zijn die makkelijk hun kind kunnen laten vallen en zelf nooit in de spiegel kijken en de consequenties van hun daden inzien.Nu ben je al het hele topic bezig met roepen dat "elk huisje zijn kruisje heeft". Mag je schoonmoeder dan geen "kruisje" hebben?
Omdat ie wilde haren had vroeger en fouten heeft gemaakt is het nog geen slecht persoon.

Het is een man. Hij laat wel eens zijn sokken slingeren en soms snurkt ie. Nou wauw
Ja schoonmoeder mag zeker een kruisje hebben. Daarom ben ik ook open en ruimdenkend het contact met haar aangegaan. Maar helaas is ze nog onbetrouwbaarder dan ik dacht. Op het enge af
quote:saartje22 schreef op 29 september 2015 @ 16:08:

Maar goed. Geen schoonfamilie dan maar. Helaas dus ook geen oma enzo aan die kant van de familie voor mijn kind. Kom ik prima overheen. Vindt het wel klote voor mijn man. Ik kan mij als moeder niet voorstellen dat er dus wel moeders zijn die makkelijk hun kind kunnen laten vallen en zelf nooit in de spiegel kijken en de consequenties van hun daden inzien.

Wat je nu doet is je bezighouden met anderen en wat ze hebben gedaan in hun leven ipv te kijken naar je eigen leven.

Wat betreft je schoonmoeder: het is zoals het is, het is gebeurd en het verleden is niet meer terug te draaien.

Misschien is de werkelijkheid ook wel wat meer genuanceerd.

Het is allemaal geen reden dat je man dus verslaafd is en een auto in elkaar trapt.
Levensgenieter ;)
Nee vind ik ook. Drugs is nooit een reden voor je problemen.

Ik kijk juist naar mijn eigen leven. Je kan alles heel rationeel benaderen maar ik neem aan dat er mensen toch ook gevoelens hebben als er dingen hun verstand te boven gaan. Ik wil graag dat iedereen het goed heeft. Maar mijn gezin moet het op de eerste plaats goed hebben, maar dat gebeurt ook zeker wel.
quote:saartje22 schreef op 29 september 2015 @ 15:03:

Hij was 18 toen hij rare dingen deed met rare vrienden.

Ik stel mijn kinderen bloot aan wat???

Ze zien geen drugs. Ze komen niet in aanraking met drugs. Ik drink nooit en te nimmer. Ik gebruik nooit en te nimmer. Ik wil jullie bijna uitnodigen om te zien hoe kort jullie door de bocht zijn.

Als mijn man stiekem gebruikte was dat 10 km verderop zonder dat ook maar iemand het ziet of weet. Zielig is inderdaad. Maar jullie doen net of de lijntjes op tafel liggen en hier heroïne spuiten rond slingeren.

Ik ken rijke succesvolle mensen die harder aan de coke zit dan mijn man ooit gedaan heeft. Ik ken mensen die n blowtje roken voor hun epilepsie, ADHD of ziekte van crohn. En ik ken mensen die zuipen. Wijn, sterke drank, bier. Die gaan dan nog rijden ook. Die lopen te lallen op een feestje, ja dat wordt maatschappelijk geaccepteerd allemaal. En daar zitten jullie kinderen ook tussen 😉quote:saartje22 schreef op 29 september 2015 @ 15:56:

Mensen zijn hier inderdaad eerlijk in het schrijven van hun gedachtes.

Wij doen ons best iig. Hebben netjes hulp gezocht en mijn man werkt hier hard aan. En nee al een lange tijd geen lijntjes meer in beeld. Zelfs geen enkel biertje.

Ik hou mijzelf altijd een spiegel voor. Dat vind ik erg belangrijk.

Ik vind het jammer dat mijn man nu geen familie heeft. Tenminste een familie waar hij wat aan heeft behalve last.

Hoe weet je dat nou, of hij al een tijd niet meer gebruikt? Want als hij het deed dan was het 10 km verderop ofzo.

En dat vond jij dan blijkbaar niet zo'n probleem, want de kinderen zagen dat dan toch niet

Alsof hij zodra hij thuis komt dan in 1 keer niet meer onder de dope zit.

Dus nee, ik geloof niet dat hij niet meer gebruikt, jij weet niet wat hij 10 km verderop doet...
Ik vind de reacties over dat anderen ook allemaal niet perfect zijn eigenlijk een beetje sneu. Natuurlijk zijn we niet perfect maar JIJ komt hier om advies vragen.

Als het allemaal wel meevalt met de coke en alles, waarom heb je je man destijds dan uit huis gegooid?

Overigens ken ik iemand die soortgelijke zaken met ouders heeft meegemaakt als jij nu omschrijft. En dat geeft inderdaad onherstbare schade (hechtingsproblemen o.a). Dan is het juist niet handig om coke te nemen, ook niet incidenteel, want het geeft een egoboost en veel zelfvertrouwen (wat je niet hebt als je bindingsangst hebt) en ligt er potentieel wel een verslaving op de loer.

De verantwoordelijkheid van het verleden ligt bij zijn moeder ja. Maar hoe hij er nu mee om gaat is echt zijn eigen verantwoordelijkheid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Amen to that all, Male!
Hij heeft geen toegang tot geld. En coke is na een half uur wel over zijn top heen. Misschien dat hij dan hier savonds na die top thuis zat een film te kijken. Dat merk ik verder niet hoor.

Ritalin is vergelijkbaar voor hem. Hij wordt er niet druk of hyper van. Kalmeert alleen zijn gedachtes. Ja dit wist ik niet maar nu achteraf wel want ik ga ook regelmatig mee naar zijn gesprekken. Hij wordt ook regelmatig getest.
Je hoeft zijn gedrag niet te vergoelijken door hem met andere mensen te vergelijken die ook fouten maken. Dat maakt het niet ineens prima. En dat weet je zelf ook best wel.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:saartje22 schreef op 29 september 2015 @ 16:19:

Ja schoonmoeder mag zeker een kruisje hebben. Daarom ben ik ook open en ruimdenkend het contact met haar aangegaan. Maar helaas is ze nog onbetrouwbaarder dan ik dacht. Op het enge afNou, zo open en ruimdenkend vind ik je niet. Je bent het contact aangegaan met het doel het contact tussen moeder en zoon te herstellen. Terwijl je wist dat die relatie heel fragiel was en de kans op succes heel klein was. Daarna heb je een auto van haar gekregen die je vriend in elkaar heeft getrapt. En daarna heb jij haar van Facebook verwijdert en haar verweten dat ze geen contact met jullie opneemt. Waarom zou ze nog contact met jullie willen? En waarom ben je daar zo gepikeerd over? Als je echt zo open en ruimdenkend zou zijn, zou je accepteren dat een goed contact er niet in zit. Soms is het niet anders.
Ik vind 1 keer coke al teveel. Mensen zeggen dat ik daar overdreven in ben. Het is niet dat hij dat dagelijks gebruikte. Daar is het een te dure hobby voor. Verder helemaal met je eens maleficent.

Ik vroeg geen advies. Ik wilde mijn ei kwijt. Tis niet iets waar je graag mee te koop loopt.

En ik geef zijn moeder niet de schuld voor zijn coke gebruik. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
De tijd zal het leren of het allemaal goed komt met je man.

Ik hoop het wel voor jullie, maar misschien nog wat vroeg daar nu al van uit te gaan
Levensgenieter ;)
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik denk zo maar dat de geschiedenis zich gaat herhalen.

Man vertrekt over een aantal jaren naar Zuid-Frankrijk, Lutjebroek of weet-ik-waar en neemt na een aantal jaren weer contact op om vervolgens te gaan rellen in zijn oorspronkelijke gezin.

Met al deze shit, je man is natuurlijk ook niet bepaald zonder zonden, kan dit niet goed gaan, toch?
Ja precies. De tijd zal het leren. Mocht het lukken zou het fijn zijn voor alle kinderen en ons zelf natuurlijk. We zijn al aardig op de goede weg. We hebben echt goede hulp en pas over 5 jaar bijvoorbeeld weten we of hij sterker is geworden en de coke de baas is gebleven.

Zo niet dan zorg ik voor mijn kinderen zonder man. Dat lukt me ook wel. Je gunt ze wel gewoon een gelukkige papa en mama natuurlijk, en daar strijd ik innerste instantie voor
Ik wens je wel succes met alles en ten allen tijden kinderen op nr. 1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven