Uitgerekend begin Juni 2016

26-09-2015 11:48 684 berichten
Topic voor meiden die begin Juni 2016 uitgerekend zijn!

De tabel is gesloten!

Het is een beetje stil rond Ippy, Felice en xKusx. Willen jullie nog meeschrijven?

NaamLeeftijdenKindje #UitgerekendBijzonderhedenGeslachtSunssshine27/281e31 mei 2016 18-12 geslachtsbepaling MeisjeBliss9124/301e1 Juni 2016 7 Januari 20 weken echo MeisjeIppy35/401e3 Juni 2016003liesje25/291e3 Juni 2016Imjustagirl30/321e3 Juni 2016 14-01 20 weken echoJongenVrouwtje3433/342e5 Juni 2016 25-1 20-weken echoJongenKatje5531/371e3 Juni 2016 16-12 VK Bonaire201534/421e3 Juni 2016 June32/271e6 Juni 2016 Ween29/312e8 Juni 2016xKusx28/301e8 Juni 2016Z0nnetje26/341e8 Juni 2016Autumn7243/??1e7 Juni 2016 JongenNadiaxx30/311e9 Juni 2016 Jongen

Maart198926/??1e10 Juni 2016 Tilly8332/321e10 Juni 2016 Pinoes38/432e11 Juni 2016 JongenMyrdal35/362e10 Juni 2016 NIPT vanwege verhoogde combitest, 14 dec vk, 25 jan 20 wekenFrutje35/333e12 Juni 2016 31 dec controle vk, 27 januari 20 weken echowrs meisjeWichke24/251e15 Juni 2016 25-1 20 weken echo JongenApriljune33/341e16 Juni 2016 Orchidee8826/322e16 Juni 2016

Klaber

Tabel wijzigen:

beginjuni2016

juni2016

Of zet je gegevens dikgedrukt
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg om jullie verhalen al te horen!

En ik heb geen idee wanneer mijn eisprong was aangezien ik niet 1x echt og ben geworden (alleen na het stoppen met de pil). Maar goed, ik ga er wel achter komen als de eerste echo is. Volgens mij kan ik inderdaad uitgaan van ongeveer 5 weken onderweg.

Ik weet niet zo goed of ik de huisarts eerst moet bellen of meteen een verloskundige.

Wat hebben jullie gedaan? En meteen na de positieve test of pas bij een bepaald aantal weken?

Ik heb afgelopen vrijdag trouwens ook nog een glas wijn op.. ieee!! Ik drink verder ook niet heel veel, dus hoef dat niet heel erg te verbergen gelukkig.

Wat betreft kwaaltjes ben ik al een dikke week best misselijk (de reden dat ik de test gedaan heb), eigenlijk gewoon constant. Wel gewoon trek in eten enzo. Hoop dat het snel over gaat!
Wat leuk om te zien dat er zoveel dames op 7 juni uitgerekend zijn.

Qua kwaaltjes valt het wel mee

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is dat ik bruine en licht roze afscheiding had

Had dit de vorige keer niet.

Heb gelukkig geen krampen dus het moet wel goed zijn.
Ik ben vorige keer rechtstreeks naar de verloskundige gegaan, doe ik deze keer gewoon weer. Als je zo rond deze tijd belt hebben ze over een maand nog een mooi lege agenda, kun je gelijk eventuele vragen stellen.

@Ween: ja, bij mij is het ook anders deze keer, blijkbaar is elke zwangerschap anders... Bruinig is toch niet zo erg? Dat kan oud bloed zijn, ik dacht dat helder bloed erger was. Maar kan me goed voorstellen dat je je er zorgen over maakt
Hoi allemaal, ik heb vorige week positief getest. Eerste ronde raak, ik ben net van de schrik bekomen

Mag ik bij jullie meeschrijven?

Hier sinds midden vorige week pijnlijke borsten. Daar was ik erg blij mee want verder alleen kramp en een beetje spotting. Dus begon me al zorgen te maken. Deze zondag weer getest en de lijn was donkerder!

20e de eerste echo, 5 nov intake en termijn echo. Wat duurt dat nog lang!
Ohja, mijn gegevens: 35/40, 1e kindje, 3 juni uitgerekend (maar onregelmatige cyclus).

Als alcoholsmoes gebruik ik ibuprofen! Ik heb (echt) kiespijn en ibu mengen met alcohol kan wel, maar is niet erg gezond. Bovendien ziet niemand of ik wel of niet kiespijn heb
@june ik heb alleen maar pijnlijke borsten en een beetje een vol gevoel.

Heb jij klachten?

@myrdal dat zijn de betere excuses haha! Hoe oud is je kindje nu?

@bliss91 dubbelfris is inderdaad een goeie, die ga ik proberen. Met uitgaan wordt lastiger aangezien we altijd rondjes halen☺

@mommyinprogress gefeliciteerd! Welkom bij de club:)

Ik ben ook echt zo benieuwd hoe iedereen zal reageren. Al vermoed ik dat het niet helemaal als een verrassing komt. We willen proberen het met Sinterklaas te vertellen maar weten nog niet in hoeverre ik het qua buik dan nog verborgen kan houden.

Wij willen het geslacht wel weten.

@imjustagirl Ik heb toenstraks gebeld naar verloskundigepraktijk en we hebben 27 oktober de eerste echo. Ben woensdag 5 weken.

Ook komt woensdag iemand van moeders voor moeders langs.

Ik ga woensdag de huisarts bellen.

@ippy welkom en gefeliciteerd!

Die kiespijnsmoes is ook een goede... Handig al die tips
Hoi hoi.

Ik ben ook nieuw hier. Ik ben volgens internet uitgerekend op 3 juni 2016 van ons eerste kindje. Zo spannend. Ik heb mijn eerste afspraak en echo geplant staan op dinsdag 3 november. Helaas nog heel lang wachten voor mijn gevoel.

De tijd kruipt voorbij.

Ouders weten het bij ons al. Voor de rest houden we het stil tot 3 november. Heel spannend allemaal.

Veel liefs Felice!
Hallo Allemaal,

Mag ik ook meeschrijven? De afgelopen week heb ik al meegelezen op het forum.

Ik heb vorige week een positieve test (lees: 3 testen) gehad. Ik ben rond 5 juni uitgerekend.

27 oktober mag ik naar de verloskundige voor een intake en echo.

Het is ons eerste kindje.

Ik ben 31 en mijn man is 37.

Jullie ook allemaal de gelukswensen voor jullie zwangerschap.
Ik schrijf ook graag mee! Vorige week donderdag heb ik positief getest. Heel erg verrast omdat het in de 2e ronde al raak is! Ik ben volgens mij 8 juni uitgerekend van ons 1e kindje. Ik ben 26, mijn vriend is 34 jaar.
Gefeliciteerd nieuwe meiden!

Ik zet jullie in de tabel zometeen.

Het kan trouwens zijn dat ik soms weinig reageer, heb het behoorlijk druk met vanalles en nog wat! Maar ik doe mn best het bij te houden hier.

Ja dan is het wat lastiger idd Nadia! Bij ons is het ook vaak mijn vriend die de rondjes haalt dus dat komt dan goed uit haha.. dus dan geeft ie mij nu eerst mijn glas voor hij de rest uitdeelt.

Imjustagirl je kan gewoon rechtstreeks de verloskundige bellen. De huisarts is niet nodig die kan toch niks doen, ja behalve zeggen dat je een verloskundige moet bellen hihi..

Je kan bellen wanneer je wil! De gemiddelde termijn om te bellen is 6 weken. Maar je kan ook direct na de positieve test al bellen. Het is maar net waar jij je fijn bij voelt!

Fijn dat het zo snel gelukt is Ippy! Oh de 20e dat is al snel joh 2 weekjes nog!

Voor je het weet is het 3 november Felice ik vind de tijd zelf trouwens best snel gaan eigenlijk!
He meiden,

Ik zou heel graag met jullie meeschrijven, wij zijn er sinds 25-09-2015 dat we zwanger zijn.

Het voelt alleen nog niet zo, dringt denk ik pas door als de eerste echo positief en goed is

Mijn vriend is 42 en ik ben 34, het is onze eerste zwangerschap, ik ben volgens internet uitgerekend op 05-06-2016, dus ik ben nu 5 weken en 2 dagen.

De eerste afspraak bij de gynaecoloog heb ik op 20-10 en bij de VK op 27-10.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, ik merk namelijk nog weinig alleen wat rommelede darmen en soms wat kramp in m'n buik.

Ik merk dat ik echt op zoek ben naar signalen om het door te laten dringen ofzo ;)

Hoe ervaren jullie dat en hebben jullie al wel meer zwangerschapskwalen of is het daar nu nog te vroeg voor?

Groetjes!!
Gefeliciteerd Bonaire!

Ja na een goede echo word het idd pas echt echt hihi.. gelukkig gaat de tijd vrij snel!

Weinig kwaaltjes is heel normaal ik merk ook nog niks behalve dat ik gauw moe ben en af en toe wat steken/gerommel onderin mn buik.

Het idee "als je zwanger bent heb je kwaaltjes" is zo standaard geworden dat we haast bang worden als we er geen hebben terwijl er ook heel veel meiden zijn die heel hun zwangerschap niet 1 kwaaltje hebben! Dus niet bij stilstaan hoor je hebt gewoon geluk met weinig kwaaltjes! Alhoewel, wat niet is kan nog komen natuurlijk haha

Ik zal je later vandaag of morgen in de tabel zetten, of je mag het zelf doen!
Hallo allemaal:-)

Ik ben 10 juni uitgerekend van ons 1e kindje!

Vorig jaar waren we precies dezelfde datum uitgerekend en hebben toen ons kindje met 7,5 week verloren :,,-(

Nu lijkt het dus nog een keer zo spannend als toen!!

Het is allemaal dus heel erg dubbel uiteraard zijn we er dolgelukkig en dolblij mee maar de angst het weer kwijt te raken is ook gewoon zo ontzettend groot!!!!!

Ik hoop zo dat het nu wel goed gaat!!

Na 2,5 jaar, 1 miskraam en dan nu eindelijk zwanger word het wel eens tijd dat het geluk aan onze zijde staat!

De afspraak die we bij de gynecealoog staan hebben laten we voorlopig dan ook staan want mocht dit weer een miskraam worden dan hoeven we niet weer 3 maanden te wachten voordat we aan de beurt zijn!!
Oh voor de duidelijkheid hihi...

We zijn op de natuurlijke manier zwanger geworden en hadden een afspraak gemaakt bij de gyn. en dan is het nu toch zomaar ineens wel raak:-)
Ik heb ook nog weinig kwaaltjes. Beetje hetzelfde als wat jij noemt Bliss.

Alleen waren de steken vorige week zo pijnlijk dat ik lekker onder een warm kleedje op de bank wilde liggen.

Vraagje: Ik heb dus een afspraak met de verloskundige, maar is dit ook gekoppeld aan kraamzorg of regel je dit apart? Ik kan dat natuurlijk ook vragen de 27e, maar ik vind het leuk om alvast rond te neuzen.

@maart89: Wat fijn dat het nu toch spontaan raak was. Ik snap dat het nu extra spannend is. Ik duim voor je!
Hallo meiden,

Ook ik ben begin juni uitgerekend! 13 juni om precies te zijn. Mag ik mee kletsen?

Ik ben 35 en mijn man is 33 jaar. Het wordt ons derde kindje. We hebben een j/m-tweeling van bijna 3 jaar oud.

Ik ben net als de vorige keer zwanger geworden via IUI in de natuurlijke cyclus, de vijfde ronde was raak. Vandaag heb ik een bloedtest in het ziekenhuis gehad en die was duidelijk positief, dus dat is een prettige bevestiging. Ik vind het ook nog wel spannend of het niet opnieuw een tweeling is. Dat merken we vanzelf tijdens de eerste echo op 4 november.

@Katje

Kraamzorg moet je zelf regelen, maar je vk wijst je er vast op. Meestal doe je dit bij 12 weken zwangerschap als ik het me goed herinner. Je kunt zelf kijken welke organisaties in jouw omgeving werken en wat jou aanspreekt. Ze kwamen bij mij toen bij 25 weken zwangerschap op visite om kennis te maken en vragen te stellen (bv, meerling, wensen etc).

@Maart

Wat fijn dat jullie de dans van de malle medische molen waarschijnlijk ontsprongen zijn! Ik hoop dat het deze keer helemaal goed gaat en jullie in juni een kleintje mogen verwelkomen.

Kwaaltjes

Ik voel me (nog) prima. Beetje tintelende borsten, zwaar gevoel in mijn onderbuik en wat gerommel in mijn darmen. O, en mijn geur is al sterker. De vorige keer werd ik rond 5 1/2 week misselijk. Ik hoop dat dat deze keer meevalt. Later voornamelijk veel last van maagzuur gehad en gewoon heel dik .

Ik vind het trouwens geweldig om in juni een kindje te krijgen. De vorige keer was het erg koud en guur, de eerste maanden lag er bijna de hele tijd sneeuw. Hoe fijn is het om aan het begin van de zomer met verlof te gaan!

Ik ben zo vrij geweest om mezelf in de tabel te zetten.
Wat fijn dat het weer gelukt is @maart1989!

Bij ons moet natuurlijk alles nog goed gaan, maar het voelt ergens een beetje oneerlijk dat het bij ons gewoon 2 weken na het stoppen met de pil raak is, terwijl zo veel mensen om ons heen moeite hebben (gehad) om zwanger te raken. Ik ga mij dan ook zeker inschrijven voor moeders voor moeders.

Jij ook gefeliciteerd Frutje! Leuk dat er ook al ervaren moeders meeschrijven

Ik ga morgenvroeg de verloskundige bellen, heb iets uitgekozen op locatie en het feit dat een van mijn beste vriendinnen daar ook heen gaat (dacht ik.. ik kan het haar natuurlijk niet vragen), echt geen idee waar ik verder op moet/kan letten.
Imjustagirl

Dankjewel. Jij ook gefeliciteerd! En als je vragen hebt, gewoon stellen .

Ik denk dat je gewoon moet kijken of je het goed voelt bij de vk als je daar bent. Vaak zitten er meer in één praktijk toch?

Ik vond de gyn die me de vorige keer begeleidde in het begin een hork, maar uiteindelijk was ik groot fan van hem. Een hele capabele, betrokken, betrouwbare én directe man. Het was even wennen.
He meiden,

Allemaal gefeliciteerd!! Leuk zo een groepje! Ik kan wel wat hulp/bevestiging gebruiken ;)

De rommelende darmen en weeïg gevoel en steekjes in de buik klinken dus heel normaal..

Dankje voor de bevestiging!!
Jeetje wat leuk allemaal dames! Door drukte even niet op het forum kunnen kijken..en zie hier wat een gezellige juni babyboel het wordt😊

Alle "nieuwe" dames...van harte gefeliciteerd! Ikzelf heb morgen een afspr bij de huisarts..dus ben daarna benieuwd wanneer eerste echo enz...gaat zijn😆

Ff afwachten.

Verder kan ook ik mededelen dat ik nog niet echt veel symptomen heb hoor. Had ik van mijn 1e ook niet trouwens...klinkt verder misschien gek maar hoop wel dit keer een mooie ronde buik te krijgen. Vorige keer was het zo klein..en ook zwanger in de winter. Sommige mensen in de buurt wisten nog niet eens dat ik zwanger was😕 En dat is ook niet leuk...

Nou ben benieuwd hoe de eerste echo's bij iedereen zullen verlopen....kunnen allemaal moeilijk wachten denk ik😊
Hallo allemaal! Ik wil me graag aanmelden bij deze groep.. heb vorige week een test gedaan en yesss zwanger Volgens internet 3 juni uitgerekend.. wacht het bezoek bij de vk maar even af! Het lijkt me gezellig om ervaringen te delen en mee te lezen.

Geen idee hoe ik mezelf in de tabel zet.. dit zijn mijn gegevens: 27/28, 1e kindje, 3juni, echo 27/10
Terug vd dokter....1e echo is gepland 😊

Wordt bij mij 12 november...
Gefeliciteerd Sunssshine!

Lastig he, dat die echo's nog zo lang duren. Je zou wel even door een deurtje in je buik willen kijken of alles goed gaat daar.

Hoe slapen jullie? Ik was gisterochtend en vanmorgen vroeg wakker, kon niet meer slapen. Jammer, want nu ben ik best moe.
Ja Frutje. Ik ben ook steeds vroeg wakker. Alleen zondag heb ik uitgeslapen tot half 10.

Zelfs zaterdagochtend al heel vroeg wakker terwijl ik een feestje had vrijdagavond en pas laat op bed lag.

Vanochtend kon ik iets langer blijven liggen maar zelfs toen al vroeg wakker. Gelukkig kost het niet zoveel moeite om er uit te gaan.

Wat ik wel lastig vind is hoeveel weken ik nu ben. Mijn cyclus was twee keer 36 dagen en daarvoor precies 28. Gemiddeld zou dat dan 32 dagen moeten zijn. 26 augustus was 1e dag laatste menstruatie. Rond 11 september was de eisprong dus dat klopt wel. Dat zou dan dag 16 zijn klopt wel. Volgens de mama app ben ik 6 weken, maar zondag kreeg ik een mail dat ik 5 weken was volgens de app. Uitgerekende datum is zondag 5 juni, maar zou dit dan niet vrijdag 3 juni moeten zijn. Ik kan dit natuurlijk allemaal de 27e okt vragen, maar dit duurt inderdaad nog lang voor mn gevoel

Weten jullie een handig app voor de iphone? Liefst Nederlandstalig?
Het wordt trouwens nog druk de 27e bij de verloskundige

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven