Florida vragen

07-10-2015 14:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste reizigers,

aanstaande december gaan wij voor de derde keer naar Florida. Tot nu toe 2 keer geweest voor 9 dagen. Dit keer gaan we 12 dagen.

Tot nu toe hebben we ons beperkt tot fort lauderdale, miami, de keys en de everglades.

We zijn geen stadsmensen en vinden de keys helemaal geweldig! lekker vissen, rondrijden en genieten van de natuur. zwemmen doen we niet graag, maar we zijn dol op de witte stranden met bijbehorende "blauwe" zee.

Miami zelf of fort lauderdale vinden we ook heel leuk, maar de drukte en het extreem toeristische hoeft voor ons niet.

Dit keer gaan we voor 12 dagen en nu wees een familielid ons op crystal river en Orlando. Nu zijn we de 12 dagen aan het vullen, maar merken dat we tijd te kort komen voor zowel miami, als de keys als Orlando als crystal river/Tampa.

Winkelen doen we altijd 1 dag in Sawgrass dus daarvoor hoeven we begrepen we niet per se naar Orlando. Pretparken doen we niet wegens gezondheidsreden / hartproblemen.

Tot nu toe vinden we geen "extreem" mooie foto's van de westkust om er daarom heen te rijden en weer te moeten haasten op vakantie.

Ik vraag me daarom af wat de ervaring is van reizigers die er al geweest zijn. Was orlando en crystal river ook de moeite als je de pretparken overslaat?

We vinden het heel lastig inschatten en rijden per dag max. 200 km wegens onze privé situatie.

En is er iemand die nog een leuke vistrip of iets anders kan aanbevelen ?

Als laatste vraag vraag ik mij af of jullie al eens gebruik hebben gemaakt van een prepais telefoonkaartje vanwege het internet dat we dan kunnen gebruiken voor de navigatie.

Hoor graag jullie ervaringen!
quote:Kia-Ora schreef op 07 oktober 2015 @ 15:46:

Wij hebben daar met kaarten gereden dus geen ervaring met navigatie systeem . Misschien dat je daar een systeem kunt huren?

Een navigatie in de USA huren kost je honderden dollars, voor datzelfde geld kun je er net zo goed 1 kopen. Wij hebben onze eigen Garmin en daar zetten we een amerikaanse kaart op, dan vinden we ook altijd onze weg.

Vorige keer hebben we ook een simkaart geregeld voor in onze telefoon. Sim kost iets van 10,- en we hebben daar toen onbeperkt internet, bellen en smssen gedaan voor $ 60,-. Is via een duitse site geregeld, volgens mij heete dat H2O of zoiets? Op het AllesAmerika.com forum kun je meer info vinden over simkaarten. Er zijn nl ook apps te vinden waar je kaarten voor download die je offline kunt gebruiken.
Ik heb een Nokia telefoon en die heeft standaard offline navigatie (kaarten gratis te downloaden).

Ik hoorde dat je die app Here Drive ook kunt downloaden in de Android store. Maar ik weet niet of het dan ook gratis is. Het werkt in elk geval perfect. Ik neem een autooplader mee, plug de telefoon in en gaan.
.
quote:Boarn schreef op 07 oktober 2015 @ 16:09:

[...]

Een navigatie in de USA huren kost je honderden dollars, voor datzelfde geld kun je er net zo goed 1 kopen. Wij hebben onze eigen Garmin en daar zetten we een amerikaanse kaart op, dan vinden we ook altijd onze weg.

Nou, dat zal wel van verhuurder tot verhuurder verschillen dan, ik had er begin dit jaar 1 voor 5 dollar extra per dag.. Maar als je het met je telefoon kunt oplossen, is dat natuurlijk prima.
quote:himalaya schreef op 07 oktober 2015 @ 15:05:

[...]

Dat lijkt me de hel op aarde en ik zou er heel baldadig van worden..Werd ik ook Maar toch leuk om te zien. Zou er voor geen goud willen wonen.
Wij gebruiken in Florida een oude TomTom met heel Amerika erop. Onvoorstelbaar dat Europa en de Vs op zo'n klein kaartje kunnen.

Wij zitten vaak in Cape Coral. Een stadje naast Fort Myers. Fort Myers Beach heeft een heel mooi wit fijn strand. Het ligt boven Naples en op zo'n 3 uur rijden van Miami.

Ik zou ook niet zo snel helemaal naar boven rijden als je niets in Orlando te zoeken hebt. Voor strand kan je aan de westkust dichterbij terecht. Naples is weel heel duur.

In Cape Coral kan je mooie huizen huren direct aan het water. Er zijn in Cape Coral en in Fort Myers vele vistrips te boeken. Genoeg dolfinen en mannatees te zien ook daar.
Wij vonden honeymoin island en pineapplebeach ook leuk.

En daytonabeach vond man leuk net name daytona museum.

Navigatie in Florida is echt niet nidig. Goeie kaart is voldoende. Wegennet is zo simpel daar!
Ik zou seaworld overslaan ivm de behandeling van de orka's daar (kijk de documentaire blackfish en je bent meteen genezen).

Je kan wel naar het Disney animal kingdom, dat vond ik erg leuk. Maar waarschijnlijk erg prijzig wanneer je maar 1 dag naar een park gaat.

Wat ook erg leuk schijnt te zijn is Discovery cove van Disney, kan je met allerlei beesten zwemmen enzo.
quote:blauwereiziger schreef op 07 oktober 2015 @ 16:00:

We gaan vanaf dag 13, 5 dagen cruisen vanaf miami. Vandaar de 12 dagen extra, tot nu toe 2 keer geweldig leuk gehad, maar iedere keer geen voldaan gevoel vandaar de terugkeer! Om diezelfde reden twijfelen we ook om naar de west kust te gaan. Er is natuurlijk nog veel meer moois op de wereld te zien en willen dit keer "voldaan" terug keren naar Nederland.In wat voor opzicht bedoel je 'voldaan'? Dat 't het net niet was, of omdat je het elke keer tekort vond?
Shoot first, ask questions later!
Zelf ben ik in Florida ook gaan zwemmen met de manatees bij Cristal Springs, echt een aanrader!!! Ontzettende mooie beesten, indrukwekkend! Vergeet vooral je onderwatercamera niet mee te nemen :rolling:Het is even wennen zodra je in het water ligt maar daarna erg mooi!

Orlando is inderdaad vooral attractieparken en hotels met veel asfalt. Er zitten verschillende Disney parken (ook 1 met allerlei tuinen uit allerlei landen). Zelf ben ik alleen in Disney World geweest. Er zit namelijk een aardig kostenplaatje aan wil je ze allemaal bezoeken. Sea World vond ik
Drukte te vroeg op enter! Sea World vond ik ook leuk (helemaal als het zo warm is zorgt het voor verkoeling) maar daarna inderdaad de docu gezien. Dat was wat minder. Rodeo is ook een happening! Het cowboywereldje is leuk om te ontdekken met de bijbehorende rituelen. Mocht je altijd al in een heli willen zitten? Dat kan in Orlando. Helaas ga je dan niet over prachtige natuur maar dus over asfalt, disney en hotels.
In december 2010 ging ik naar Fort Lauderdale, in Florida dus. Mijn doel was niet Florida bezoeken, maar een cruise te maken op Oasis of the Seas, het toen (misschien nog steeds) het grootste cruiseschip ter wereld.

Florida is een heet deel van de VS. In december was het nog altijd ongeveer 23 graden. Laten we het dan maar niet over de zomer hebben.

Ik heb ervaren dat de controle niet meer zo streng was als in 2004 in Detroit. Ik kon zelfs zonder visum daar terecht, maar ik moest wel via een website vragen invullen die leken op een visumaanvraag. In 2004 had ik wel een echt visum voor de VS gehad.
World of Warcraft: Legion
Als je op Miami land zou ik the keys dit keer overslaan! Orlando kun je ook leuk shoppen maar als je geen pretparken bezoekt zou ik dit ook overslaan!

WIj zijn al vaker in Orlando en omgeving geweest.

In crystal river zou ik geen Tour doen om met zeekoeien te zwemmen maar zelf een kano/kayak huren! Goed te doen en een geweldige ervaring, je kan zelf bepalen waar je heen wilt en hoelang je weg blijft, in december ligt the three sister spring vol met manatees, snorkels mee en hup het water in daarna nog een stukje kanoën.

Dit hebben wij een paar keer gedaan en hoop het nog vaker te doen.

Kennedy space center is ook leuk

En hou je van mooie stranden dan moet je naar clearwater beach!

Wat ook leuk is tussen Orlando en clearwater beach is op zijn Amerikaans een filmpje pakken bij www.silvermoondrivein.com Super leuk!

Tampa heb je een leuke dierentuin in combi met pretpark

Wij gaan nu in december juist naar Miami en the keys omdat we daar nog maar 1 keer geweest zijn maar toen hadden we helaas slecht weer.
Nou de reis is eindelijk rond. We hebben er toch voor gekozen rustig aan te doen en niet Florida rond te rennen zoals we dat eerder deden (En dan vermoeid thuis te komen). Het wordt 6 dagen Hollywood, 6 dagen de Key's dan 6 dagen cruisen en dan nog 2 dagen in Miami. Vanuit de hotels waar we zitten kunnen we dan alsnog rond toeren. We hebben er zin in!
Huh, je was al op de Keys geweest en dat is toch juíst een roteind rijden?

Maar veel plezier hoor. Het wordt vast heerlijk.
.
Sarasota, Siesta Key, en dan Fort Myers Beach! Vanaf daar kun je een dagtrip naar de Everglades doen. Je kunt vissen, zeilen enz. MOOI!
Zie net dat je reis al rond is. Was me niet bewust dat dit topic al sinds begin van de maand liep. Mosterd dus!
quote:Boarn schreef op 07 oktober 2015 @ 16:09:

[...]

Vorige keer hebben we ook een simkaart geregeld voor in onze telefoon. Sim kost iets van 10,- en we hebben daar toen onbeperkt internet, bellen en smssen gedaan voor $ 60,-. Is via een duitse site geregeld, volgens mij heete dat H2O of zoiets? gebruiken.Voor bellen binnen Amerika of ook daarbuiten?
Waar vandaan vertrekt je cruise en waar vlieg je op aan? Ik denk dat dat nogal bepalend is voor je reis en hoever je totaal wilt reizen.

Maar ik neem aan dat het Miami is, wanneer ik zo lees welke plaatsen je sowieso wilt gaan aandoen?

Ik heb alle bovengenoemde dingen gedaan en gezien, allemaal prachtig. Wij zijn 1 keer op Orlando gevlogen en toen via St. Augustine (oostkust, prachtig plaatsje) naar het noorden gereden en Savannah en Charleston bezocht. Vervolgens zijn wij via de Smoky Mountains terug naar Orlando gereden. Prachtige steden en mooie stranden.

We zijn ook een keer op Atlanta aangevlogen en vandaar naar het zuiden gereden en een week aan het strand geweest bij Panama City, een klein plaatsje genaamd Carillon Beach. Prachtige stranden en huizen, mooi om te snorkelen en lekker caribisch sfeertje. Veel restaurants op het strand zelf met heerlijke, net gevangen vis. Maar wanneer je in Miami landt, kan dat wel eens te ver zijn.

Ik vind Orlando leuk vanwege de parken maar verder zie ik geen reden om daar heen te gaan. Wij vonden Epcot heel erg leuk toen, geen extreme rides die over de kop gaan maar meer gefocused op dingen laten zien en leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven