Weg met kerst - tips?

07-10-2015 11:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Met kerst wil ik met mijn partner lekker een weekendje weg.

Ik wil liever niet langer rijden dan 2 a 3 uur (vanuit Utrecht) en liever niet in NL. België en Duitsland blijven dan over. Brussel, Antwerpen en Düsseldorf zijn al goed bekend dus daar wil ik niet meer heen.

Opties die ik zelf nu heb zijn Keulen, Luik of Luxemburg (iets verder rijden dan de eis). Is er iemand die over een van deze steden tips heeft zodat ik de keuze kan vergemakkelijken?

Andere ideeën zijn ook meer dan welkom!
Münster staat bekend om de kerstmarkten. Is vanaf Utrecht ruim twee uur rijden, is wel leuk!
Gent is ook erg gezellig en knus rond kerst, ook zeker een tip!
Trier!

Wij zijn vanuit Trier via Luxemburg terug gereden. Je kan dus ook allebei doen
Luik is echt heel weinig aan. Ik vind dat in de zomer al een deprimerende stad, dus ik zou er niet in de winter naar toe gaan ;)

Ik raad ook Gent aan, is een leuke kerstmarkt en sowieso een gezellige sfeer.
Brugge nog een optie?
Thnx voor de input, heb snel even gekeken. Brugge is wat prijzig met luxe hotels. Gent en Trier klinkt zeker als goede opties! Die ga ik nog even goed onderzoeken.

Edit: Münster is ook al bekend
Aken
Luxemburg is een prachtig vakantieland, zeker nu met alle herfstkleuren. Maar Luxemburg stad is echt een hele zakelijke stad. Veel banken en instituten met bijbehorende mannen in grijze en blauwe pakken.

Echt geen plek voor een romantisch kerstweekend.

Trier, Gent en Keulen zijn zeker gezellig. Osnabruck is ook een leuk stadje.
Is Leuven nog een optie? Ook een mooie Belgische stad die zeker de moeite waard is.
Wil je perse naar een stad?
Naar New castle met de boot vanaf IJmuiden is ook een optie. Je slaapt dan wel op de boot ..
Brugge is super
quote:Lisot schreef op 07 oktober 2015 @ 15:51:

Naar New castle met de boot vanaf IJmuiden is ook een optie. Je slaapt dan wel op de boot ..

Ik vond dat echt vreselijk.

Het eten aan boord is afschuwelijk duur en er is ook niet echt leuk vermaak 's avonds.

En dan slaap je in zo'n mini-hut waarbij je boven elkaar slaapt, lekker romantisch. Al heb je vast grotere hutten tegen meerprijs.

Maar wij hadden dan ook echt een enorme storm, dus misschien is het leuker als je nog een beetje op het dek kan en/of een film kan kijken zonder dat het scherm alle kanten op schudt.
met kerst of rond kerst?

erg belangrijke vraag aangezien in duitsland op 24 december tussen 12 en 17 uur alles (inclusief de kerstmarkten) sluit om pas na kerst weer open te gaan.

in belgie gaat alles wel gewoon door.

wij gaan altijd 1 of 2 nachtjes weg voor kerst en dan maakt het niet uit, maar verwacht geen leuke kerst in duitsland omdat simpelweg alles vanaf kerstavond potdicht zit
En doooooor!
quote:AnAppleADay schreef op 07 oktober 2015 @ 16:48:

[...]

Ik vond dat echt vreselijk.

Het eten aan boord is afschuwelijk duur en er is ook niet echt leuk vermaak 's avonds.

En dan slaap je in zo'n mini-hut waarbij je boven elkaar slaapt, lekker romantisch. Al heb je vast grotere hutten tegen meerprijs.

Maar wij hadden dan ook echt een enorme storm, dus misschien is het leuker als je nog een beetje op het dek kan en/of een film kan kijken zonder dat het scherm alle kanten op schudt. Het was ook niet mijn favoriete reisje, ik heb ook storm gehad. Maar wel een out of the box voorstel al zeg ik het zelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven