Bali vs Thailand
donderdag 8 oktober 2015 om 21:18
Na een heerlijke vakantie in Aruba zijn mijn man en ik op zoek naar de volgende. We zitten te twjfelen tussen de volgende landen: Bali en omgeving, Thailand en Mexico.
Wat willen wij?
3-5 weken weg en rond trekken.
Cultuur, strand en natuur.
Redelijk zeker weer.
Snorkelen is een must...Mooie stranden ook...
Reisperiode: September 2016
Wat zijn de vragen:
Welk land raden jullie aan? En waarom?
Wat zijn jullie ervaringen?
wat zijn de do's en don'ts?
Wat willen wij?
3-5 weken weg en rond trekken.
Cultuur, strand en natuur.
Redelijk zeker weer.
Snorkelen is een must...Mooie stranden ook...
Reisperiode: September 2016
Wat zijn de vragen:
Welk land raden jullie aan? En waarom?
Wat zijn jullie ervaringen?
wat zijn de do's en don'ts?
donderdag 8 oktober 2015 om 21:23
donderdag 8 oktober 2015 om 21:30
Bali ken ik persoonlijk niet en hoor daar wisselende verhalen over.
Thailand ben ik een aantal malen geweest, prachtig land, cultuur in overvloed, prachtige eilanden en je kunt er fantastisch snorkelen.
Reis per bus of trein door het land, echt goedkoop en in Bangkok stikt het van de lokale "reisbureautjes", vele malen goedkoper dan hier een uitgestippelde reis boeken.
Cambodja heeft het niet voor mij, alleen de Ankor Wat in Siem Reap maakte het dan weer wel de moeite waard.
Ik voelde mij daar niet prettig, het is een getraumatiseerd volk en ik ben daar nu eenmaal gevoelig voor. Er zijn mensen dol op Cambodja dus als je daar geen last van heb, gewoon doen. Gaat overigens prima per bus.
Laos is prachtig en de sfeer is daar geweldig, wil ik zeker nog eens terug, vooral naar Luang Prabang.
Thailand ben ik een aantal malen geweest, prachtig land, cultuur in overvloed, prachtige eilanden en je kunt er fantastisch snorkelen.
Reis per bus of trein door het land, echt goedkoop en in Bangkok stikt het van de lokale "reisbureautjes", vele malen goedkoper dan hier een uitgestippelde reis boeken.
Cambodja heeft het niet voor mij, alleen de Ankor Wat in Siem Reap maakte het dan weer wel de moeite waard.
Ik voelde mij daar niet prettig, het is een getraumatiseerd volk en ik ben daar nu eenmaal gevoelig voor. Er zijn mensen dol op Cambodja dus als je daar geen last van heb, gewoon doen. Gaat overigens prima per bus.
Laos is prachtig en de sfeer is daar geweldig, wil ik zeker nog eens terug, vooral naar Luang Prabang.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. T.Lau
donderdag 8 oktober 2015 om 21:33
Heb zowel Thailand als Bali gedaan, Bali staat zeker op de 1e plek!
Prachtig eiland, heel vriendelijke bevolking en lekker eten!
Thailand vond ik persoonlijk wat minder, vooral op toeristische plekken zijn de locals alleen maar vriendelijk als er geld te verdienen valt.
Maar dit is mijn mening natuurlijk!
Thailand vond ik persoonlijk wat minder, vooral op toeristische plekken zijn de locals alleen maar vriendelijk als er geld te verdienen valt.
My way or the highway!
donderdag 8 oktober 2015 om 21:46
donderdag 8 oktober 2015 om 21:51
quote:didigirl schreef op 08 oktober 2015 @ 21:33:
Maar dit is mijn mening natuurlijk!Ik heb het exact andersom ervaren. Grappig dat ervaringen zo ver uit elkaar kunnen liggen.
Maar dit is mijn mening natuurlijk!Ik heb het exact andersom ervaren. Grappig dat ervaringen zo ver uit elkaar kunnen liggen.
donderdag 8 oktober 2015 om 21:52
Jullie hebben ervaring met Aruba, prachtig maar wel klein en dus heel makkelijk door te trekken. Hoe ervaren zijn jullie met rondreizen en wat zoeken jullie precies? Echt rondtrekken (dus 1-4 nachten op een plek) en dan georganiseerd of met ov of een huurauto op de bonnefooi? Of ontdekken jullie een plek liever vanuit een vaste plek? Zoeken jullie luxe of basic gezien het budget?
donderdag 8 oktober 2015 om 21:55
Je kunt onderkomens boeken via internet, de meeste hotels kun je zo boeken en je kunt meteen zien of het wat voor je is. Zou ik zeker doen voor de eerste nacht of nachten in Bangkok, dan heb je echt geen zin meer om een hotel op te snorren na de vlucht
Bedden zijn overigens vrij hard in Thailand, dat is daar normaal. In een internet cafe kun je gewoon je volgende hotel boeken als je bepaalt hebt waar je heen wilt, echt geen enkel punt.
Bedden zijn overigens vrij hard in Thailand, dat is daar normaal. In een internet cafe kun je gewoon je volgende hotel boeken als je bepaalt hebt waar je heen wilt, echt geen enkel punt.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. T.Lau
donderdag 8 oktober 2015 om 22:04
donderdag 8 oktober 2015 om 22:04
Ik ben alleen op Bali geweest, maar vond dat eerlijk gezegd wat tegen vallen. Te druk en toeristisch, vond ik. Wel fantastisch om te duiken!
Als jullie mooie stranden zoeken en willen snorkelen, zou ik Bali niet aanraden. Zoals ik me herinner, zijn er door getijde verschillen op veel plekken geen mooie stranden te vinden en is de stroming sterk.
Als jullie mooie stranden zoeken en willen snorkelen, zou ik Bali niet aanraden. Zoals ik me herinner, zijn er door getijde verschillen op veel plekken geen mooie stranden te vinden en is de stroming sterk.
donderdag 8 oktober 2015 om 22:05
Wij zijn dit jaar in september geweest naar bali. Net paar weken terug dus.
Het weer was er heerlijk elke dag alleen maar mooi weer gehad. Het land is zo verschillend, jungle, bergen, strand wit en met zwart zand. Leuke excursies te doen, daar alles regelen gewoon.
Wij hebben 3 weken rond getrokken elke keer 4 a 5 nachten. Dit was goed te doen. En ik zou alles zelf boeken tickets en hotels bv.. via boeking.com. Dat is makkelijk te doen en heel erg handig. Scheelt erg veel geld als dat je via een reisbureau zou boeken. Nou ben ik ook een luxe paardje haha. En wij hebben hele mooie villa's gehad, met hele lekkere bedden. Ow ja en 3 met een prive zwembad, dat is echt zo onwijs lekker. Wij waren dan wel voor ons huwelijksreis .
Wij zijn er verliefd op geworden en vonden 3 weken te kort voor bali.
Op facebook heb je een pagina 100% vrienden van bali. Ga daar eens kijken...
Succes met zoeken
Het weer was er heerlijk elke dag alleen maar mooi weer gehad. Het land is zo verschillend, jungle, bergen, strand wit en met zwart zand. Leuke excursies te doen, daar alles regelen gewoon.
Wij hebben 3 weken rond getrokken elke keer 4 a 5 nachten. Dit was goed te doen. En ik zou alles zelf boeken tickets en hotels bv.. via boeking.com. Dat is makkelijk te doen en heel erg handig. Scheelt erg veel geld als dat je via een reisbureau zou boeken. Nou ben ik ook een luxe paardje haha. En wij hebben hele mooie villa's gehad, met hele lekkere bedden. Ow ja en 3 met een prive zwembad, dat is echt zo onwijs lekker. Wij waren dan wel voor ons huwelijksreis .
Wij zijn er verliefd op geworden en vonden 3 weken te kort voor bali.
Op facebook heb je een pagina 100% vrienden van bali. Ga daar eens kijken...
Succes met zoeken
donderdag 8 oktober 2015 om 22:12
quote:ERnurse schreef op 08 oktober 2015 @ 22:08:
100% bali... ik ga eens zoeken op FB...
Ja 100% vrienden van bali. Daar ben ik toen ook lid van geworden voordat ik naar bali toe ging. Staan hele leuke tips op en je kan alle vragen stellen.
Ook plaats iedereen er leuke foto's op. Je krijgt dan een heel goed beeld van het mooie eiland.
Wel moet ik zeggen er zijn toeristische plaatsen. Maar ook zoveel plaatsen waar het zo mooi is en geen toerist komt. Het is maar net wat je zoekt en wat je wilt.
100% bali... ik ga eens zoeken op FB...
Ja 100% vrienden van bali. Daar ben ik toen ook lid van geworden voordat ik naar bali toe ging. Staan hele leuke tips op en je kan alle vragen stellen.
Ook plaats iedereen er leuke foto's op. Je krijgt dan een heel goed beeld van het mooie eiland.
Wel moet ik zeggen er zijn toeristische plaatsen. Maar ook zoveel plaatsen waar het zo mooi is en geen toerist komt. Het is maar net wat je zoekt en wat je wilt.
donderdag 8 oktober 2015 om 22:19
Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar wel op Bali. En om eerlijk te zijn vond ik Bali tegenvallen, niet qua natuur (is absoluut erg mooi), maar ik vond het te toeristisch en opdringerig.
De stranden op Bali vond ik niet erg bijzonder, maar de Gili eilanden en Nusa Lembongan hebben wel mooie stranden. Misschien een optie om daar dan ook naar toe te gaan?
De stranden op Bali vond ik niet erg bijzonder, maar de Gili eilanden en Nusa Lembongan hebben wel mooie stranden. Misschien een optie om daar dan ook naar toe te gaan?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
donderdag 8 oktober 2015 om 22:36
vrijdag 9 oktober 2015 om 03:48
quote:didigirl schreef op 08 oktober 2015 @ 21:33:
Grappig, mijn ervaring is juist exact andersom! Ik ben verliefd op alles in Thailand. En Bali (heel Indonesie) viel ons een beetje tegen, vooral omdat we het gevoel kregen overal een toeristenprijs te betalen.
Mexico is trouwens ook heel tof, wel een hele andere sfeer. Je zou het kunnen combineren met Caye Caulker in Belize, 1 van de meest fantastische snorkelplekken ter wereld (en heel relaxt!).
Grappig, mijn ervaring is juist exact andersom! Ik ben verliefd op alles in Thailand. En Bali (heel Indonesie) viel ons een beetje tegen, vooral omdat we het gevoel kregen overal een toeristenprijs te betalen.
Mexico is trouwens ook heel tof, wel een hele andere sfeer. Je zou het kunnen combineren met Caye Caulker in Belize, 1 van de meest fantastische snorkelplekken ter wereld (en heel relaxt!).
vrijdag 9 oktober 2015 om 04:09
Ik vind Mexico ook geweldig en zeker met wat jij aangeeft dat je wilt doen.
Natuur, cultuur en de mooiste stranden en snorkelen. Prachtig.
Maar als het persé september moet zijn dan niet. Meer regen en wind daar in die periode (ongunstig voor snorkelen denk ik), niet de beste reistijd.
Jammer, misschien kun je er een andere keer naartoe.
Natuur, cultuur en de mooiste stranden en snorkelen. Prachtig.
Maar als het persé september moet zijn dan niet. Meer regen en wind daar in die periode (ongunstig voor snorkelen denk ik), niet de beste reistijd.
Jammer, misschien kun je er een andere keer naartoe.