September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Ik duim voor je sohappy! Voelt goed he eindelijk actie en tenminste wat positiefs!

Bb fijn dat de wachtweken goed door te komen zijn!
Vanmorgen is het goed verlopen in het ziekenhuis. Ze zag ( als ik het goed onthouden heb 2 follikels van 14 en 15.

Zondagavond moet ik mezelf prikken met pregnyl, dat vind ik echt minder prettig maar goed is het voor het goede doel moet ik maar denken.

En dan dinsdag om 10.15 uur de terugplaatsing. Hij moet daarvoor zijn goedje inleveren. Hij gaat gelukkig mee.

Vanmorgen geoefend met prikken, au dat deed even zeer. Had er op school altijd al een hekel aan ( heb zelf de verpleegkundige-opleiding gedaan) en nou moet ik bij mezelf doen, gadver

Ben vorige week ook bij een medisch psycholoog geweest. Maar ik weet zelf niet goed of ik ermee door wil gaan. Zij is een denk ik een jaar of 27. Leeftijd maakt op zich niet uit maar ik weet niet zo goed of ik er iets mee opschiet. Eigenlijk voelt het al heel fijn om je verhaal hier op het forum kwijt te kunnen en verder gewoon lekker je ding doen, werkt voor mij beter dan het er de hele tijd over te hebben.

Misschien dat we binnenkort wel aan mensen gaan vertellen dat we in het ziekenhuis bezig zijn. Dan is voor me gevoel ook daar de druk vanaf. We gaan in november met zijn vrienden een weekend weg en volgende week heb ik een etentje met 2 goede vriendinnen..

Ik heb gelukkig geen bijwerkingen gehad van de clomid. Niet dat ik gemerkt heb in ieder geval.
Fijn sohapppy dat je eitjes goed gegroeid zijn!

Prikken zal nooit leuk zijn denk ik, maar het is idd voor een zeer goed doel (en dan zal je nog wel meer prikken krijgen :p )

Succes, ook voor je vent :D
Sohappy wat spannend 2 eitjes! Extra kans weer! Fijn dat t goed aanslaat. Sterkte met prikken, lijkt me ook spannend en niet leuk!
Hoe is het zondag avond gegaan sohappy? Is het gelukt met prikken?

Prikken is inderdaad niet leuk, maar zoals je zelf zegt: voor een goed doel!

Ook heel veel succes morgen, jullie allebei!
Prikken ging wel goed, deed iets minder zeer als vrijdag en probeerde ontspannen te zijn en te denken dat me gebroken kuitbeen toch echt veel meer zeer deed als dit kleine prikje..

Daarna even lekker samen gedoucht en ontspannen.

het ergste heb ik maar gehad dacht ik, nu mag hij morgenochtend aan de slag en dan naar het ziekenhuis en duimen!

Gister hoorde ik dat een stel na een paar jaar zwanger zijn na dacht ik 2e iui poging. Lag aan hem, slechte kwaliteit.

Dit geeft wel moed voor ons, wij zijn beide gezond en dat geeft moed.

Volgende week moet ik nog heen voor een echo, dan wil ze kijken naar mijn baarmoederslijmvlies. Dat schijnt dunner te kunnen worden door de clomid. Mocht dat zo zijn, dan moet ik andere medicijnen slikken.

Maar dat hoop ik natuurlijk niet! We gaan weer van het positieve uit!

Hoe is het met jullie allemaal?

het is zo fijn en lief dat iedereen meeleeft met elkaar
Fijn dat het goed ging Sohappy. Het is misschien even een drempel om jezelf te prikken, maar uiteindelijk valt het altijd erg mee vind ik. Heel veel succes de komende dagen!

@hier: pfff, nu alweer ongesteld. Begon afgelopen zaterdag al. Gisteren echt. Ik zal eens vragen of dit wel ok is, want het is al 9 dagen na IUI, veel te vroeg als je het mij vraagt. En dat terwijl ik echt hoop had. Voelde allerlei signalen. Ik heb eigenlijk het idee dat de innesteling niet helemaal goed gegaan is ofzo. Ik was gisteren echt heel erg verdrietig. Het gaat nu wel weer, maar de hoop die IUI me gaf is weer helemaal weg.
@bb14, wat klote zeg!

Kan het niet zijn dat je eisprong dan ook eerder is geweest?

Tegen mij zeiden ze dat door de hormonen die ik slikte, me eisprong ws ook eerder kwam.

Je krijgt er zo'n hoop door he door de iui.

Dan heb ik ook!

Sterkte
@bb wat balen zeg!! Word er bij jou ook op progesteron geprikt? Dat kan een innesteling bemoeilijken als t te laag is en je telkens te vroeg ongesteld word. Dan is je waarde in het begin al te laag, waardoor het te snel afgebroken is en je dus eerder ongesteld word, dus t eitje minder kans heeft. Mijn waarde lag 0,3 onder het minimale, vonden ze oke. Ik maakte me wel zorgen toen. Heb uiteindelijk progesteron tabletten gehad om m'n fase te verlengen en wat meer kans te hebben.

@sohappy: fijn dat t meeviel. Pregnyl kan flink steken maar gelukkig viel t mee bij jou! Wel fijn zo'n succes verhaal in je omgeving, geeft altijd wat hoop.
De eisprong was echt rond de IUI. Dat heb ik aan alles gemerkt. Op progesteron is ooit wel eens geprikt, maar dat is alweer een tijd terug. Mogelijk moet ik dat toch maar weer eens uitzoeken/ernaar informeren. Het kan bij mij natuurlijk ook door de translocatie van m'n man komen, als die verkeerd wordt doorgegeven. Wel een poging tot innesteling, maar al snel blijkt het niet levensvatbaar en wordt het afgestoten. Een menstruatie/mislukte innesteling kan dan vroeg komen natuurlijk. Lees wel vaker dat mensen na IUI een korte luteale fase hebben.

Ik zal zo eerst even kijken of het echt is doorgezet, dan maar even contact met ziekenhuis. Moet anders morgen ook alweer beginnen met spuiten. Gaat weer snel dan.
bb

Het klinkt wel als een goede suggestie van Weekend of anders in ieder geval eens aan de gyn vragen waardoor het zo snel na de eisprong al mis kan gaan dat je ongesteld bent (en of dat dus progestoron kan zijn bijvoorbeeld).
Bedankt meiden! Ik heb ernaar gevraagd en we gaan inderdaad aan de slag met progesteron vanaf de IUI. Ben dus ook weer begonnen met een nieuwe ronde IUI. Daarnaast toch maar om de doorverwijzing gevraagd t.b.v. een oriënterend gesprek over IVF met PGD. Zo stappen we steeds dieper de molen in..
Fijn zeg bb! Toch wat extra kans met extra progesteron! Succes hopelijk word dit jou ronde.
Nou vanmorgen onze 1e iui-behandeling gehad. Is goed verlopen hoor. Ze zag hele goede zwemmers bij hem dus dat is al heel fijn.

Het inbrengen zelf viel me erg mee, nergens last van gehad.

Zij gaf aan dat je 25% kans hebt op een meerling, nou ben benieuwd. We hopen eerst maar een positieve test en 1 kloppend hartje.

Heb ook nog nagevraagd over evt progesteron slikken maar zij raadden mij aan dat nog niet te doen.

Volgende week dinsdag moet ik terug voor een echo om mijn mijn baarmoederslijmvlies na te kijken. Als dat te dun is kan dat het innestelen lastig maken. Dat vind ik dus nog wel spannend.

( had ik gelezen op internet omdat ik niet precies wist wat het betekende)

We hopen op een mooi verjaardagskado! Zijn beide jarig aan het einde vd maand.

@bb14, succes! Ik duim voor jullie!
Het klinkt positief, sohappy. Ik hoop dat dit een stap is naar een mooi kloppend hartje binnen een paar maanden!

Laat het volgende week over je heen komen, als er reden is dat het baarmoederslijmvlies te dun voor de innesteling is, dan kun je dat maar beter weten en vandaaruit verder bekijken, toch?
@poppie, zo sta ik er ook in hoor. Mocht dat wel zo zijn, dan kunnen ze er wat aan doen. Dan krijg ik andere medicijnen.

Maar goed, het is ook al een keer gelukt..

Gelukkig hebben we het gisteravond ook nog een keer gedaan, ook al was ik best moe, maar dan hebben we er in ieder geval weer genoeg aan gedaan en hulp dus hopelijk met succes!

Gisteravond kwamen er 2 vriendinnen eten en me zus. Tegen me 2 vriendinnen heb ik wel verteld dat we met het ziekenhuis bezig zijn. Dat als ik er iets over kwijt, ik dat zelf zal vertellen, we willen het ook nog graag prive houden het zwanger worden.

Was best een opluchting dat ik het vertelde, had ook wel een brok in me keel.
@sohappy: Mooi dat de IUI goed ging. Fluitje van een cent hè. Heel veel succes de komende weken, met wachten. Fijn dat het als een opluchting voelde om het te vertellen.

Hier verder geen nieuws.
Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo voor controle van mijn baarmoederslijmvlies. Dat vind ik wel spannend maar goed we gaan het zien. Me zus vroeg nog of ze dan evt al iets kunnen zien of er een evt bevruchting heeft plaats gevonden maar denk niet dat ze al iets kunnen zien..

Vanmiddag wel ff een rotmiddag. Gister vroeg een vriendin of ik vanmiddag thuis was, wat zo was. Moest eerst werken.

Zo vaak komt ze niet langs met haar vriend dus wist genoeg..

Ze vertelde dat ze weer zwanger is ( nr2). Dat kan ik prima hebben. Tuurlijk raakt het je wel ff maar goed.

Wat alleen wel zo oneerlijk voelt, dat het nog niet de bedoeling was/ niet gepland. Ze was heel onregelmatig ongesteld, verminderde werking van de pil..

Ze vertelde dat ze wel een test thuis had liggen maar die werd eigenlijk een beetje vergeten, zo van dat komt nog wel..En toen dachten ze oh ja die test..

Had liever dat ze verteld hadden dat het sneller kwam dan ze hadden verwacht..

Dat ik vroeg hoe ze zich voelde, zei ze dat nogal misselijk/duizelig was en er nu al klaar mee was.. Nou dat hoef je niet echt te horen hoor.. Dat zeg je tegen iemand die heel graag zwanger wilt worden.. pff dan snap je het niet hoor..
Sohappy, spannend komende dinsdag!

Ze zullen verder niets kunnen zien hoor, althans, dat verwacht ik niet.

Je vriendin wil ook gewoon haar leven met je kunnen delen en daar hoort dit ook gewoon bij.

Het is erg lief dat ze daarvoor bij je langs komt zodat je het niet van iemand anders moet horen of dat je het in een grotere groep moet horen.

Zij heeft er ook recht op om zich te voelen zoals ze zich voelt en dat te kunnen delen. Net zoals jij er recht op hebt om dat moeilijk te vinden. Probeer daar gewoon een middenweg in te vinden. Het klinkt alsof die vriendin rekening met je gehouden heeft door langs te komen en het je persoonlijk te vertellen.
@poppie, dat weet ik heel goed hoor met me verstand maar me gevoel..

Ze vond het zelf ook heel lastig om te vertellen, moest huilen en hoopte zo dat ik zou zeggen dat ik ook zwanger was en nog niet wilde zeggen maar helaas..

Soms vind ik zelf juist best lastig als mensen persoonlijk langskomen omdat we dan in een 'bijzondere' positie komen waar we niet om gevraagd hebben maar wel in zijn beland.

Maar snap heel goed dat het voor andere mensen ook lastig is, ze gunnen het je zo.

Vond t alleen lastig dat ze vertelde dat ze niet eens gestopt was met de pil terwijl het bij jezelf zo anders gaat maar dat is nou eenmaal het leven he.

Vroeg ook hoe ze zich voelde en ze gaf aan erg misselijk/duizelig te zijn en er nu al klaar mee was..

Snap ik best maar was wel lastig en niet leuk om te horen als je zelf heel graag zwanger wilt worden.

Maar goed dat is haar gevoel.

Vandaag gaat het gelukkig alweer een stuk beter, kijk liever naar ons eigen geluk..
@bb14, hoe gaat het met jou?

Vanmorgen in het ziekenhuis gelukkig een goede uitslag. Me baarmoederslijmvlies was 9mm, dik genoeg.

Voor de pregnyl zat het op 6/7 dus de pregnyl heeft een juiste werking gehad.

Uiteraard kon ze nog niks zien maar ben blij met de goede uitslag. Hoef ik volgende ronde, hoop dat die er niet komt, geen andere hormonen te slikken.

Door de pregnyl kan me menstruatie eerder komen, kan bij mij dus vanaf a.s zondag. Nou we zien het wel..
Sohappy, fijn dat je baarmoederslijmvlies dik genoeg was! Je hebt bij de IUI of daarvoor ook nog pregnyl gehad? Was dat die spuit die je moest zetten?

Dus nu gewoon lekker je ding doen en over een week eventjes kijken of je al ongesteld bent (of hopelijk niet)....
Hoi poppie,

ja, die moest ik voor de iui zetten. Na het zetten van de pregnyl werd 1,5 dag erna de inseminatie gedaan.

Dus we gaan nu lekker afwachten..
Spannend sohappy, en mooi dat de uitslag goed was! Hoeveel dagen na de eisprong zit je komende zondag? Ik ben ook steeds (veel) eerder ongesteld met pregnyl, wordt daar erg onzeker van, maar het is blijkbaar (ook) een bijwerking. Heel veel succes deze week!

Hier vanochtend een echo gehad. Twee follikels zijn aan het groeien, dus dat is mooi. Vrijdag weer heen. Helaas ook cystes van zo'n 3 centimeter. Kon geen kwaad en ze gaan vanzelf weer weg, dus ik hoop ook dat dat het geval is.
@bb14, aankomende zondag zit ik 14 dagen na het zetten van de pregnyl. De inseminatie is volgende week dinsdag 2 wkn terug.

Ben best zenuwachtig.. En voel me eigenlijk zo negatief omdat ik er toch al vanuit ga dat ik ongesteld word en het niet gelukt is..

Heb behalve pijnlijke borsten nergens last van.

En zal vast weer op me werk ongesteld worden..

Nou ja probeer van het positieve uit te gaan maar dat is best lastig als het langer duurt..

Mooi zo dat er 2 follikels groeien, succes vrijdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven