Mijn cyclus

10-10-2015 11:56 24 berichten
Hoi Allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik erg graag van af wil.

Sinds een jaar ongeveer heb ik een week voor en tijdens mijn ongesteldheid onwijs last van mijn hormonen.

Ik ben dan eigenlijk best wel neerslachtig... wil mijn bed niet uit, heb de hele dag een brok in mijn keel, huil me suf en twijfel heel erg aan mezelf maar twijfel ook aan mijn vriend.

Als mijn vriend of iemand iets zegt op een bepaalde toon, komt dat zo'n 10 keer erger bij me binnen dan normaal. Terwijl ik het normaal wel kan incasseren.

Omdat ik dus zó neerslachtig ben (dagen achter elkaar met vlagen) heb ik de dokter gebeld omdat het me verontrust.

Ik mocht op gesprek komen en vertelde dat ik graag een koper spiraal wil, omdat die geen hormonen afgeeft.

Dit mocht ik van de dokter absoluut niet, want pijnlijk en ouderwets, dus ging ik weer naar huis met een andere pil.

De situatie is niets verbeterd sindsdien.

Het ene moment voel ik me oké, en kan ik lachen. Het andere moment voel ik me vreselijk down en verdrietig.

Alsof ik in mijn eigen bubble leef.

Ik hou mijn vriend op afstand, zet dan een hele hoge muur tussen ons in.

Mijn gedachtes zijn dan ook erg donker..

Ik leg het vaak uit tegen mijn vriend en hij probeert me echt te snappen, hij is heel erg lief voor mij en er is niemand waar ik liever bij zou willen zijn.

Ik snap mijn emoties totaal niet.

Ik heb zelfs gisteren op internet gekeken of ik misschien niet bipolair ben...

Wie herkent dit tijdens haar periode? kan iemand me helpen?

Ik snap niets van mezelf op deze momenten.
Alle reacties Link kopieren
Bipolair komt niet door je hormonen. Pms? Ms kun je fluoxetine proberen, dat is een ad die bewezen effectief is bij pms klachten. Je slikt hem dan niet doorlopend maar alleen in de 2de helft van je cyclus en in een lage dosering. Geeft bij de meeste mensen weinig tot geen bijwerkingen als je er aan gewend bent.
niks moet en alles mag
Zou sowieso een andere huisarts nemen.

Het is jouw lichaam en er zijn wel meer alteratieven dan pil of koperspiraal.
Hier ook erge pmss, alleen erge stemmingsklachten, tot suïcidale gedachten aan toe. Nu gedragstherapie en SSRI en gaat het beter. Ook geen pil meer, maar een koperspiraal. Niks ouderwets of pijnlijks aan.
Ik herken dit van de periode dat ik nog wel aan de pil was, maar dan niet alleen rond mijn menstruatie, maar eigenlijk continu. Ik ben uiteindelijk gestopt met de pil en ik eindelijk van dit labiele gevoel af. In 4 maanden ben ik ontzettend veranderd, in positieve zin ! Dus wellicht kan je dit ook proberen, om gewoon eens een tijdje te stoppen met de pil en kijken hoe je je voelt. (Hier zijn al veel topics over, daar kan je veel ervaringen vinden) - En afhankelijk daarvan een ander anticonceptie middel zoeken. Als je wil, kan ik je wel meer info geven over mijn eigen ervaringen maar dan liever in een PBtje.
Ik heb er ook ontzettend last van. Bijna elke maand heb ik het gevoel dat leven eigenlijk niet zo belangrijk is en dood zijn een betere optie. Ik zou er nooit een einde aanmaken. Mijn periode zelf is ook ontzettend pijnlijk. En wanneer het allemaal weer over is, is het net alsof ik weer uit die waas ben. De rest van de maand voel ik me heel goed en heb nergens last van.

Volgende week ga ik naar de dokter om alles eens goed uit te pluizen..Herken je verhaal, heb alleen nog geen advies..
Bedankt voor de reacties.

Diezelfde dokter heeft me ook een nuvaring voorgeschreven, maar ook dat ging niet goed.

Ooit al met een psychologe gepraat maar zij nam mijn klachten niet serieus en begon over dingen die er totaal niet toe deden.

Antidepressiva durf ik niet aan te beginnen, ik ben na mijn ongesteldheid juist een hele vrolijke vrouw. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik deze klachten heb.

Fluoxitine zal ik eens googlen.
Ik ben naar een speciale vrouwenpoli verwezen door de huisarts (na overleg met gynaecoloog). Bij PSYQ in Den Haag. Je kunt ook alvast een pms kalender bijhouden, dan kan een eventuele behandelaar sneller de diagnose bevestigen.
Ik ben voor dat ene doktersbezoek ongeveer een jaar gestopt met de pil en toen ging het hartstikke goed!

Toen kreeg ik een relatie en ben ik dat gesprek met de dokter aangegaan, maar hij wil mij dus niet helpen.

Dokter had ook zelf geen ideeen voor een andere anticonceptie.

Hij zegt ook dat elke anticonceptie hormonen afgeeft waar ik dus niet goed tegen kan. Alsof ik er maar mee moet leren leven.. :|

Nuvaring en koperspiraal heb ik zelf aangekaart.
Ik gebruik niet de pil, en ben een week voor mijn menstruatie ook neerslachtig of soms zelfs agressief, hele nare periode van de maand vind ik het, door uitleg aan het thuisfront word ik beter begrepen, maar ik heb helaas nooit iets gevonden wat helpt. Ik dacht altijd dat de pil het zou wegnemen, misschien zou je een tijdje kunnen doorslikken.

Ik persoonlijk wilde niet meer aan de pil, heb ook een koperspiraal gehad, was geen succes. Inmiddels is man gesteriliseerd dus geen hormonen meer voor mij, maar dat wilde ik om andere redenen niet meer, de pms is er dus gewoon nog. Eerlijk gezegd snap ik het nut niet van pms.
quote:Blackwater schreef op 10 oktober 2015 @ 12:11:

Ik ben voor dat ene doktersbezoek ongeveer een jaar gestopt met de pil en toen ging het hartstikke goed!

Toen kreeg ik een relatie en ben ik dat gesprek met de dokter aangegaan, maar hij wil mij dus niet helpen.

Dokter had ook zelf geen ideeen voor een andere anticonceptie.

Hij zegt ook dat elke anticonceptie hormonen afgeeft waar ik dus niet goed tegen kan. Alsof ik er maar mee moet leren leven.. :|

Nuvaring en koperspiraal heb ik zelf aangekaart.

Dat is echt grote onzin van je HA.

Een koper spiraal is echt wel een goede optie hoor. Een Mirena spiraal kan ook nog effect hebben, hier zitten wel hormonen in. De Gyn heeft het mij vorige week zo uitgelegd (toen ik vertelde ook bang te zijn voor hormonen); In de pil zitten 2 soorten hormonen. 1 ervan wordt ervan verdacht de boosdoener van alle klachten te zijn zoals depressieve gevoelens bij vrouwen. In een Mirena zit dit 'verdachte' hormoon dus niet. De kans dat je weer opnieuw klachten krijgt is met een Mirena heel klein, en anders kan hij er altijd weer uit. Een koper spiraal heeft iets meer risico's bij het plaatsen en kan je menstruatie klachten verergeren.

Jij zegt dat in de tijd dat je niet aan de pil was het met jou heel goed ging. Ik zou daarom echt per direct stoppen, en dan maar een andere vorm van anticonceptie overwegen en je laten verwijzen naar een Gynaecoloog die wel koper spiralen zet..
De pil die ik nu heb is een van de lichtste, probeer door te slikken maar word er doorheen telkens ongesteld. ook geen succes!

Denk dat ik nog maar eens de dokter ga bellen
bedankt voor je reactie Pllien!

Ik denk dat ik dat dan maar weer ga doen!

Ik ben sinds gisteren gestopt met het doorslikken. Ik hoop echt dat het snel beter zal gaan.

Sowieso opzoek naar een nieuwe dokter, bij deze is een wachttijd van 2 weken zeer normaal. Kan toch echt niet he?
Graag gedaan :-)

En nee, het lijkt me allemaal een vreemde gang van zaken. Succes !
Dit klinkt als ordinaire PMS.

En daar is nog steeds geen echt effectieve oplossing voor die bij iedereen aanslaat.

Veel bananen eten schijnt te helpen en soms een stuk chocola:)
Ik vind de klachten ook klinken als PMS (heb er zelf last van in de week voor mijn menstruatie) maar dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen met de pil? Waarschijnlijk komt het toch door de hormonen in je pil lijkt mij, maar ik ben geen dokter natuurlijk! Ik zou idd een doorverwijzing vragen aan de gyn en die zet wel een koperspiraal. Ik heb er zelf ook eentje laten plaatsen bij de gyn. De eerste 6 maanden was mijn menstruatie wat heftiger jaar daarna weer gewoon normaal. Sterkte TO!
Als je de pil door gaat slikken is er geen sprake van 'n cyclus en ongesteldheid op af en toe 'n doorbraakbloeding na. Misschien helpt bij jou juist 'n mirenaspiraal of impanon zodat je helemaal niet meer ongesteld hoeft te worden.
Shoot first, ask questions later!
Ik weet trouwens nog wel toen ik zwanger was dat ik dacht 'eindelijk een paar maanden geen PMS meer'. Maar helaas.... Ik heb zo ongeveer 9 maanden last gehad van PMS;))
Een bijwerking van de pil kan depressiviteit zijn. Blijf zoeken naar andere anti-conceptie mogelijkheden en laat je niet afschepen door je huisarts.
Heb ik juist zonder pil. Mijn eigen hormonen zorgen voor één of twee dagen per cyclus waarop ik volledig de weg kwijt ben.
Mijn eigen hormonen vind ik ook veel slechter te verdragen dan die in de pil
Shoot first, ask questions later!
[quote]dwarsmaarnietlazy schreef op 10 oktober 2015 @ 12:49:

Ik vind de klachten ook klinken als PMS (heb er zelf last van in de week voor mijn menstruatie) maar dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen met de pil?

Met de pil kun je ook last hebben van PMS weet ik uit eigen ervaring
Ik gebruik de pil niet en ik heb ook gruwelijke pms klachten. Google eens op pmdd. Ik zou een mirena spiraal nemen maar ik ben teruggekrabbeld. En een koperspiraal wil ik ook niet.

Ik slik al ad maar het schijnt zo te zijn dat je een bepaald soort ad kunt slikken voor een deel van de maand omdat juist de ontwenningsverschijnselen de klachten kunnen verlichten. Ik weet het niet, ik wil er niet nog een ad bij eigenlijk.

Ik wil geen kinderen, ik vraag me af of een sterilisatie zou helpen want dan ga ik dat overwegen. Ik krijg gedachtes en neigingen die ik niet van mezelf ken. Ik ken depressie maar dit is anders, ik ga echt destructief denken. En ik word heel boos terwijl ik normaal gesproken nauwelijks boos te krijgen ben. Daar schaam ik me echt voor want ik vind beheersing heel belangrijk en ik ben altijd beheerst, normaal gesproken. Eerlijk gezegd huil ik bijna nooit en vind, nou ja vond, vrouwen die dat wel doen een beetje huilebalken, overal om huilen. Ik doe niet aan hysterisch gedrag, ik heb met jongeren met een gedragsstoornis gewerkt en nu lijk ik soms zelf op zo'n onwillige draak. Of ben ik zelf een huilebalk. Echt genant gewoon. Mijn normale beheersing doet het dan gewoon niet. Dus eigenlijk verstop ik me wel een beetje als het heel erg is. Dan doe ik denkbeeldig mijn mond op slot omdat er toch niks leuks uitkomt.

Toch wil ik geen hormonen meer, want die ontnamen me mijn libido volledig. En ik ben over het geheel veel minder somber, op de pms dagen na. Dus ik zoek ook nog naar een remedie. Sterkte, allen die er last van hebben, het is echt heel rot.
Een sterilisatie helpt niet bij pms want dat heeft helaas geen invloed op je hormoonhuishouding. Je krijgt namelijk nog wel een eisprong.
niks moet en alles mag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven