Opleiding en hoe?
zaterdag 10 oktober 2015 om 21:54
Wat bedoel je met "dit houdt dan wel ontbinding van contract in"?
Is die hulp van je werkgever een soort gouden handdruk of sociaal plan ofzo? Als je baan sowieso ophoudt is het eventueel wel het overwegen waard om dit aanbod aan te nemen, maar ik zou me wel goed laten informeren over de financiele consequenties voordat je iets ondertekent.
Is die hulp van je werkgever een soort gouden handdruk of sociaal plan ofzo? Als je baan sowieso ophoudt is het eventueel wel het overwegen waard om dit aanbod aan te nemen, maar ik zou me wel goed laten informeren over de financiele consequenties voordat je iets ondertekent.
zaterdag 10 oktober 2015 om 21:56
In hoeverre staat jouw baan op de tocht? Als in 'heel zeker' of 'mogelijk'
Dan:
- Hoe gewild is deze HBO opleiding cq. wat zijn baankansen
- Hoe willen ze hem financieren? Als in: collegegeld, eventuele uitloop van meer tijd nodig, vergoeding boeken, stage etc
- Hoe willen ze je tegemoet komen als je al die tijd niet of minder kan werken?
Kortom, eea. hang vooral af van wat jouw kansen op de arbeidsmarkt zijn.
Dan:
- Hoe gewild is deze HBO opleiding cq. wat zijn baankansen
- Hoe willen ze hem financieren? Als in: collegegeld, eventuele uitloop van meer tijd nodig, vergoeding boeken, stage etc
- Hoe willen ze je tegemoet komen als je al die tijd niet of minder kan werken?
Kortom, eea. hang vooral af van wat jouw kansen op de arbeidsmarkt zijn.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
zaterdag 10 oktober 2015 om 22:14
quote:Smoos schreef op 10 oktober 2015 @ 22:10:
Collegegeld. En baan kwijt raken is een hoge kans. Opleiding die ik t liefst wil doen is personeel en arbeid. Werkgever betaalt collegegeld, thats iT. Wel recht op ww ivm volledig arbeidsverleden. Maar goed waar leef ik dan nog van?Als je een fulltime opleiding volgt ben je niet beschikbaar voor werk dus geen ww!!!!
Collegegeld. En baan kwijt raken is een hoge kans. Opleiding die ik t liefst wil doen is personeel en arbeid. Werkgever betaalt collegegeld, thats iT. Wel recht op ww ivm volledig arbeidsverleden. Maar goed waar leef ik dan nog van?Als je een fulltime opleiding volgt ben je niet beschikbaar voor werk dus geen ww!!!!
zaterdag 10 oktober 2015 om 22:14
Al heb je een volledig arbeidsverleden van 40 jaar, als je een fulltime studie doet overdag ben je niet beschikbaar voor werk en heb je geen recht op je WW.
Vanaf 2017 DUO
Lenen voor studie voor iedereen tot 55 jaar
Iedereen tot 55 jaar kan geld lenen voor een studie. Het gaat hier om een krediet voor het betalen van collegegeld of lesgeld. Voor het mbo gaat deze maatregel in vanaf 1 augustus 2017, voor hbo en universiteit vanaf 1 september 2017.
Vanaf 2017 DUO
Lenen voor studie voor iedereen tot 55 jaar
Iedereen tot 55 jaar kan geld lenen voor een studie. Het gaat hier om een krediet voor het betalen van collegegeld of lesgeld. Voor het mbo gaat deze maatregel in vanaf 1 augustus 2017, voor hbo en universiteit vanaf 1 september 2017.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zaterdag 10 oktober 2015 om 22:27
Je zou de opleiding ook duaal kunnen gaan doen (werken en leren). Ik zou dan navraag doen bij je werkgever of je dat bij hun kunt doen. Bij een voltijd studie ben je niet beschikbaar voor werk (je moet immers op school aanwezig zijn) en dan heb je geen recht op WW.
http://www.uwv.nl/particu ... -een-ww-uitkering-krijgen
Lees punt 3
http://www.uwv.nl/particu ... -een-ww-uitkering-krijgen
Lees punt 3
zaterdag 10 oktober 2015 om 22:36
zaterdag 10 oktober 2015 om 23:41
zondag 11 oktober 2015 om 10:17
Het klopt wat men hier zegt: als je een FT opleiding doet, ben je niet beschikbaar voor ww. Hoe wrang soms ook, omdat ik een situatie ken waarin iemand een training van twee maanden moest volgen en dan gegarandeerd een baan zou hebben, maar dat niet mocht omdat hij die twee maanden niet beschikbaar was voor werk.
Dan inderdaad de HBO P&A - je komt er niet mee aan het werk. Al kun je hem inderdaad wel duaal doen, waardoor je wel werkt. Alleen moet dan op een zeker moment jouw functie wel aansluiten bij de opleiding.
Ik zou eens gaan zoeken onder duale trajecten waar meer brood in te verdienen valt. Volgens mij is er ergens eind oktober een of andere beurs in Utrecht. Geloof dat die voor middelbare scholieren is maar er wordt op alle fronten voorlichting gegeven over opleidingen na het middelbare onderwijs, dus MBO, HBO, WO. Ga daar eens kijken voor inspiratie. Het is gratis. En wellicht kun je dan weloverwogen een opleiding kiezen - en kijken of je er nog wat uit kan slepen bij je huidige werkgever. Vergis je vooral niet in boekengeld: een opleiding rechten heeft soms zomaar een wetttenbundel of pakket jurisprudentie dat een paar honderd euro kost. Per semester.
Dan inderdaad de HBO P&A - je komt er niet mee aan het werk. Al kun je hem inderdaad wel duaal doen, waardoor je wel werkt. Alleen moet dan op een zeker moment jouw functie wel aansluiten bij de opleiding.
Ik zou eens gaan zoeken onder duale trajecten waar meer brood in te verdienen valt. Volgens mij is er ergens eind oktober een of andere beurs in Utrecht. Geloof dat die voor middelbare scholieren is maar er wordt op alle fronten voorlichting gegeven over opleidingen na het middelbare onderwijs, dus MBO, HBO, WO. Ga daar eens kijken voor inspiratie. Het is gratis. En wellicht kun je dan weloverwogen een opleiding kiezen - en kijken of je er nog wat uit kan slepen bij je huidige werkgever. Vergis je vooral niet in boekengeld: een opleiding rechten heeft soms zomaar een wetttenbundel of pakket jurisprudentie dat een paar honderd euro kost. Per semester.
I can explain it to you, but I can't understand it for you