Wat is ISIS?
zaterdag 10 oktober 2015 om 23:12
Het is een gecompliceerd verhaal maar het komt er op neer dat er op dit moment 3 grote partijen om de macht vechten in Syrië : president Assad, de rebellen (bestaande uit meerdere groeperingen) en IS (moslim extremisten). Daarnaast heb je meerdere minderheden in Syrië en Irak waarvan de grootste denk ik wel de Koerden is. Zij willen net als de andere 3 partijen hun eigen land. De Koerden vechten op dit moment vooral mee aan de kant van de rebellen en met name tegen IS. IS heeft grote delen van het noorden van Syrië en Irak in handen wat door de Koerden beschouwd wordt als hun gebied. Je hebt ook nog een christelijke minderheid, zij zijn grotendeels gevlucht. De christenen hebben daar echter nooit gestreden voor een eigen land. Kort samengevat : er zijn 3 grote partijen die strijden om de macht. Assad (met steun van Rusland), de rebellen (met steun van Amerika) en IS.
Het is wel allemaal wat ingewikkelder dan dit, ook historisch gezien, maar globaal gezien gaat de strijd op dit moment tussen deze 3. Je moet de organisatie van de rebellen en IS wel met een kleine korrel zout nemen want zij zijn niet extreem goed georganiseerd en zeker de rebellen vormen geen eenheid.
Het is wel allemaal wat ingewikkelder dan dit, ook historisch gezien, maar globaal gezien gaat de strijd op dit moment tussen deze 3. Je moet de organisatie van de rebellen en IS wel met een kleine korrel zout nemen want zij zijn niet extreem goed georganiseerd en zeker de rebellen vormen geen eenheid.
zaterdag 10 oktober 2015 om 23:23
Hoe de CIA (VS)en de MOSSAD (Israël) ISIS in het leven riepen.
http://www.wanttoknow.nl/ ... isis-in-het-leven-riepen/
~Energy flows where attention goes~
zaterdag 10 oktober 2015 om 23:50
zondag 11 oktober 2015 om 00:08
zondag 11 oktober 2015 om 00:09
quote:boro_ schreef op 10 oktober 2015 @ 23:38:
ISIS zijn de slechterikken
Wij zijn de goeierikken
Er zijn vluchtelingen, die vluchten naar de goeierikken. Helaas zitten er tussen de goeierikken een hoop bangerikken.
Dat is het. Zeg maar. In vogelvlucht.
Zelden zo'n adequate samenvatting gelezen.
En hoe fantastisch yoda ook is... Ik blijf Ringo missen.
Wij zijn de goeierikken
Er zijn vluchtelingen, die vluchten naar de goeierikken. Helaas zitten er tussen de goeierikken een hoop bangerikken.
Zelden zo'n adequate samenvatting gelezen.
En hoe fantastisch yoda ook is... Ik blijf Ringo missen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 11 oktober 2015 om 00:12
zondag 11 oktober 2015 om 01:47
quote:zoethoudertje schreef op 10 oktober 2015 @ 23:23:
Is een erg populaire theorie bij complotdenkers omdat ze zo in een keer VS en Israël kunnen belasteren.
In deze Zembla uitzending hoe het wel zit.
http://zembla.vara.nl/sei ... l/afleveringen/06-05-2015
Heel in het kort:
Onder leiding van sjiitische premier Maliki (Malki) neemt de druk op soennitische moslims hand overhand toe.
Deze gaan zich verzetten en krijgen daarbij steun van ex militairen uit het leger van Saddam Hoessein en zo lopen de
zaken razend snel uit de hand.
Is een erg populaire theorie bij complotdenkers omdat ze zo in een keer VS en Israël kunnen belasteren.
In deze Zembla uitzending hoe het wel zit.
http://zembla.vara.nl/sei ... l/afleveringen/06-05-2015
Heel in het kort:
Onder leiding van sjiitische premier Maliki (Malki) neemt de druk op soennitische moslims hand overhand toe.
Deze gaan zich verzetten en krijgen daarbij steun van ex militairen uit het leger van Saddam Hoessein en zo lopen de
zaken razend snel uit de hand.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 11 oktober 2015 om 01:54
zondag 11 oktober 2015 om 07:21
quote:zoethoudertje schreef op 11 oktober 2015 @ 01:54:
hollebollegijs, heb even geen zin meer in een filmpje op dit tijdstip, maar de foto's in mijn link spreken toch voor zich, of niet? Persoonlijk heb ik niets tegen de VS en Israël, maar wel tegen degenen die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.
Als de VS een ultra geheime terreur operatie organiseren is het onwaarschijnlijk dat de Democratische regering (Obahma is Democraat) dat laat regelen door de ex president kandidaat van de Republikeinen John McCain
Nog onwaarschijnlijker is het dat ze na deze ultra geheime onderhandelingen een groepsfoto maken.
Als je in de geschiedenis van de CIA duikt zie je dat geheime operaties georganiseerd worden / uitonderhandeld worden door topfunctionarissen en niet door publiciteit geile politici zoals McCain
Voor de duidelijkheid, de als ik de naam John McCain google krijg is 31.600.000 resultaten (0,30 seconden) resultaten, die man staat werkelijk met heel de wereld op de foto het zou vreemder zijn als er GEEN aanhanger van IS op een van deze foto's zou hebben gestaan dan wel.
hollebollegijs, heb even geen zin meer in een filmpje op dit tijdstip, maar de foto's in mijn link spreken toch voor zich, of niet? Persoonlijk heb ik niets tegen de VS en Israël, maar wel tegen degenen die achter de schermen de touwtjes in handen hebben.
Als de VS een ultra geheime terreur operatie organiseren is het onwaarschijnlijk dat de Democratische regering (Obahma is Democraat) dat laat regelen door de ex president kandidaat van de Republikeinen John McCain
Nog onwaarschijnlijker is het dat ze na deze ultra geheime onderhandelingen een groepsfoto maken.
Als je in de geschiedenis van de CIA duikt zie je dat geheime operaties georganiseerd worden / uitonderhandeld worden door topfunctionarissen en niet door publiciteit geile politici zoals McCain
Voor de duidelijkheid, de als ik de naam John McCain google krijg is 31.600.000 resultaten (0,30 seconden) resultaten, die man staat werkelijk met heel de wereld op de foto het zou vreemder zijn als er GEEN aanhanger van IS op een van deze foto's zou hebben gestaan dan wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 11 oktober 2015 om 07:33
Wij zijn de goeierikken
Volgens mij heb jij ook wat regels grammatica gemist op de basisschool. Consequent ben je iig wel.
SlechteriKen, goeieriKen, bangeriKen, zie hier.
Wij zijn de goeierikken
Volgens mij heb jij ook wat regels grammatica gemist op de basisschool. Consequent ben je iig wel.
SlechteriKen, goeieriKen, bangeriKen, zie hier.
Silence is golden. Duct tape is silver.
zondag 11 oktober 2015 om 09:17
Wij zijn de goeierikken
Jij werkt bij het Jeugdjournaal?
Lekker kort, lekker duidelijk.
Wij zijn de goeierikken
Jij werkt bij het Jeugdjournaal?
Lekker kort, lekker duidelijk.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 11 oktober 2015 om 09:31
https://syrianfreepress.f ... rian-rebels-350.jpg?w=529
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
zondag 11 oktober 2015 om 11:06
Ik vind het helemaal geen stomme vraag en vind sommige reacties hier vrij kortzichtig. Ja, het nieuws zit vol met IS, maar gaat uiteindelijk nergens anders over dan beelden van "hoe erg IS wel niet is". Uit de berichtjes op Nu.nl ga je echt niet filteren hoe het conflict nou precies in elkaar zit. Punten voor TO.
zondag 11 oktober 2015 om 13:15
zondag 11 oktober 2015 om 13:27
Zeker weten dat de mensen die hier roepen hoe dom de vraag is, geen flauw benul hebben hoe de vork werkelijk in de steel zit. De vraag is hier intelligenter dan de meeste reacties. En zelfs als je het complete archief van nu.nl uit je hoofd leert ben je geen steek verder om zo'n complex verhaal werkelijk te kunnen snappen. Eerder heb je een compleet trimester colleges nodig om enige basis van de werkelijke loop der dingen te kunnen vatten.