Help... nutrion 2 of.....?

11-10-2015 21:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben even op zoek naar herkenning.... mijn zoontje van 8 maandjes slaapt sinds 1 week ineens niet zo lekker. Hij sliep door, van 19 tot 7 (ongeveer), maar ineens wordt hij ergens tussen 21 en 23 uur huilend/overstuur wakker. We gaan dan naar hem toe en troosten hem. De ene keer gaat dit sneller dan de andere keer en hem laten huilen, speentje geven, werkt niet. Dan gaat hij alleen maar harder huilen. Nadat hij getroost is, slaapt hii weer en wordt soms snachts even wakker voor een speentje, maar slaapt verder goed. Snachts heeft hij geen huilbuien.

Nu zijn we sinds 1 week volledig over op nutrilon 2 (had hier mee getwijfeld, maar dat is een ander verhaal). De overstap hebben we schepje voor schepje gedaan. Maar vind het toch vreemd dat hij sinds 1 week ook wakker wordt...

Ook lijkt het alsof hij boven zn tandjes krijgt, maar dit zet nog niet door. Hij heeft soms wat verhoging en de andere dag niet meer. Toen hij zijn ondertandjes kreeg, had hij niet zoveel last. Alhoewel ik nu wel merk dat hij overdag ook wat huileriger is, wat hij destijds ook was.

En als laatste dacht ik aan verlatingsangst/sprongetje.. ik kan in principe gewoon weglopen en dat vind hij prima, ook met inslapen. Maar misschien vind hij dit snachts moeilijk, papa en mama zijn er niet als hij in het donker wakker wordt...?

Ik vind het helemaal niet erg om hem te troosten als hij wakker wordt, begrijp me niet verkeerd... maar hoop dat jullie dit misschien herkennen (gewoon een fase? Nutrilon 2? Sprongetje? Tandjes?)

Liefs
Sinds een week is het een stuk kouder 's nachts. Is hij goed aangekleed?
Ja, iets van die opties.

Kleine kinderen veranderen vaak. Hebben opeens 'dingen'. Vaak ben ik achteraf pas zeker wat het is geweest.

Mijne hebben het nu koud, merk ik.

Eerder hadden ze voor/na groei opeens heel veel honger. En dan aten ze weer een tijd minimaal.
Mijn zoon had dit ook rond acht maanden. Alleen waren het bij ons nachtelijke taferelen die wel uren konden duren. Als je in het oei ik groei boek gelooft hebben ze rond acht maanden een sprong. Ik gooide het dus op een sprong. Deze duurde helaas wel ruim 4 weken!!! Hoop dat het bij jou sneller overgaat (als het een sprong is tenminste).
Ja dat herken ik wel, die dingen

Het is eigenlijk altijd 19 graden op zijn kamer, dus denk niet dat hij het heel koud heeft. Hij slaapt in een slaapzak (wel zomerdeel) maar onder een dubbel dekentje met lakentje. Heeft een pyjama en sokjes aan... als hij in het dikkere slaapzakje slaapt, draait hij niet zo lekker en hij wil altijd op zn zij liggen. Dilemma's.... ga hem binnenkort sowiesowel overdoen in het warmere slaapzakje.
O snachts is wel vervelend zeg! Gelukkig heeft hij dat (nog?) niet, moet zeggen dat ik daar wel heel blij om ben!

ik zie trouwens wel dat zijn tandvlees echt 'bobbels' zijn. Alsof het op knappen staat, maar niet doorgaat. Zo sneu...
quote:stephanie199 schreef op 11 oktober 2015 @ 22:15:

Ja dat herken ik wel, die dingen

Het is eigenlijk altijd 19 graden op zijn kamer, dus denk niet dat hij het heel koud heeft. Hij slaapt in een slaapzak (wel zomerdeel) maar onder een dubbel dekentje met lakentje. Heeft een pyjama en sokjes aan... als hij in het dikkere slaapzakje slaapt, draait hij niet zo lekker en hij wil altijd op zn zij liggen. Dilemma's.... ga hem binnenkort sowiesowel overdoen in het warmere slaapzakje.Heeft hij het niet gewoon warm? Als ik lees wat hij allemaal aan krijgt, krijg ik het al warm.
If you can dream it, you can do it.
Nee, hij voelt echt goed aan. Zijn trouwens van die dunne koeka dekentjes. Slaapzakje is 0,5 tog en bij elkaar zijn de dekentjes ongeveer 1 tog. Met pyjama kom je uit op 2 tog, moet goed zijn bij 19 graden.
quote:stephanie199 schreef op 11 oktober 2015 @ 22:35:

Nee, hij voelt echt goed aan. Zijn trouwens van die dunne koeka dekentjes. Slaapzakje is 0,5 tog en bij elkaar zijn de dekentjes ongeveer 1 tog. Met pyjama kom je uit op 2 tog, moet goed zijn bij 19 graden.Ik ben nog maar net moeder, wat is dat met die telling dan?
If you can dream it, you can do it.
Waarom ben je nu pas overgegaan op nutrilon 2 en waarom heb je het gemengd? Ik heb altijd geleerd dat je babyvoeding nooit mag mengen. Ik denk niet dat hij wakker wordt van 2 want daar gaan ze wel wat voller van zitten. Mijn zoon is een maandje ouder en heeft 3 flessen van 180 cc met 6 scheppen. Ook vind ik het wel heel erg veel waar je zoontje mee slaapt. De mijne zou daar echt de hele nacht van wakker liggen zo warm. Hier heeft hij een romper met korte mouw en een pyjama aan en 1 dekentje. Van die telling heb ik ook nooit gehoord maar ik denk dat je niet naar tellingen moet kijken maar kijken wat je kind zelf nodig heeft.
Dat dacht ik ook in het begin.. wat bedoelen ze toch? Maar elk dekentje, slaapzakje, kledingstuk heeft een bepaalde waarde aan warmte. Ik heb bijvoorbeeld een 4 seizoenen slaapzakje van 0,5 tog en 2 tog. Bij elkaar geeft dit een warmte van 2,5 tog. Dit past weer bij een bepaalde kamertemperatuur.

op deze manier kan je ongeveer nagaan of je kindje het niet te warm of te koud heeft.
Heb nutrilon er zelf over gesproken. Mocht het juist mengen, is beter. Ik heb ermee gewacht omdat ik eigenlijk de overstap helemaal niet wilde maken. Het is volgens de world health organisation hele grote onzin om naar 2 te gaan. Baby's hebben dit niet nodig. Het is alleen reclame maken. Maar mijn man en ik twijfelden en hebben toch maar wel de overstap gemaakt. Waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet denk druk vanuit de marketing
Maar het ligt toch aan je kind of die het warm heeft of niet? Dan maakt de eenheid van stof etc toch helemaal niets uit?
En hij heeft het echt niet te warm.. of te koud.. we passen alles elke keer aan naar gelang het weer. Dekentje meer of minder. Sokjes aan of uit..

hij ligt alleen nooit meer onder dekens als we hem s ochtends zien
Oh echt? Ik merkte juist na de overstap naar nummer 2 wel verandering. Hij zit er langer vol van en kon gelijk de avondfles laten vallen. Volgens mij moet je juist naar 2 over omdat in 1 niet meer alles zit wat een baby nodig heeft . Nu krijgt hij nog maar 3 flessen ( soms ook 2 ligt eraan wat hij de rest van de dag te snaaien krijgt)
Haha de mijne ligt in de ochtend ook nooit meer onder de dekens, als hij het warm krijgt dan wurmt hij zit er gelijk onder uit. Heeft hij het koud dan blijft hij stil liggen haha
Mijn dochter heeft dit ook gehad, maar dit was dan 's nachts en kon uren duren. Een week lang echt drama, ergens tussen de 3-5u slaap per nacht. Daarna ging het beter, maar ze heeft nu wel weer 1 (soms 2) nachtvoedingen. Terwijl ze van 1,5-7,5e maand lang altijd door sliep. Nu is ze dik 8,5e maand en lijkt ze er geen last meer van te hebben, al is de nachtvoeding, helaas, gebleven. Ze heeft afgelopen weken trouwens ook echt enorme ontwikkelingssprongen gemaakt, denk dat het daar iets mee te maken heeft gehad.
Maakt het wat uit dan? Knuffel hem lekker en geef hem eventueel nog een extra flesje of een beetje water. Gaat vanzelf weer over.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ons zoontje had de avondfles al laten vallen op 1. Dus merk daar niet het verschil uit, maar we zijn pas 1 week volledig onderweg .

Het klopt dat het ook aan je kindje ligt hoor, maar daar kijk ik ook het meest naar. Alleen kunnen de waarden handig zijn bij de aanschaf. Als je een warm huis hebt, hoef je geen slaapzak te kopen van 3 tog. Is bij voorbaat al te warm.

Maar gelukkig sluit ons ventje goed aan bij de waarden, dus doen we het goed door zowel naar hem te kijken als te kijken naar de tog bij aanschaf van een slaapzakje.
quote:BWitched schreef op 11 oktober 2015 @ 22:57:

Maakt het wat uit dan? Knuffel hem lekker en geef hem eventueel nog een extra flesje of een beetje water. Gaat vanzelf weer over.

Ja tourlijk maakt het uit, het is niet leuk als je kind vanuit het niets enorme huilbuien heeft. Ik zou er spontaan zelf ook van gaan janken zeker als je niet kan uitvinden wat het is.

En is je zoon niet gewoon aan het verwerken? Dat heeft de mijne rond die tijd ook gedaan.Had hij een drukke dag gehad met allemaal nieuwe dingen dan kon ik er de donder opzeggen dat hij minimaal een half uur aan het krijsen ( echt krijsen niet eens huilen) was midden in de nacht.
Doe ik ook hoor bwitched, maar was alleen op zoek naar herkenning
nu is hij wel aan het leren om vooruit te komen.. is super leuk om te zien! Kan er inderdaad mee te maken hebben ja!!
Haha, die van mij zijn al pubers. Maar toen ze baby waren hadden ze dat ook soms. Heb me nooit zo afgevraagd waarom, het kwam en het ging een beetje een toen waren ze groter.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Oh ik vind het echt vreselijk als de mijne midden in de nacht ineens gaat huilen, zeker als het zonder een aanwijsbare reden is.

En ik denk dan idd dat het verwerken is, nadat mijn zoon het had kon hij ineens zelf zitten ( en stabiel ook nog) en kruipen .
hier hetzelfde bij onze zoon van 8 maanden en hij drinkt al een tijdje nummer 2. Hij heeft ook al 8 tanden en sliep altijd gewoon door dus het zal een fase zijn die erbij hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven