plots bang
maandag 12 oktober 2015 om 12:25
Sinds een aantal dagen krijst dochter de boel bij elkaar als ik haar haar wil kammen. Wenen en je ziet dat ze echt bang is. Bij het haar wassen was nog erger. Tenslotte niet gedaan.
Het begon toen ze terug kwam van een dag bij de schoonouders. Toeval of niet?
Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
O ja als ik schoonouders vroeg of er iets gebeurd was zeiden ze van nee.
Het begon toen ze terug kwam van een dag bij de schoonouders. Toeval of niet?
Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
O ja als ik schoonouders vroeg of er iets gebeurd was zeiden ze van nee.
maandag 12 oktober 2015 om 12:31
Waarschijnlijk heeft ze wat water/shampoo in haar oogjes gehad bij het wassen of heeft ze wat pijn gehad bij het kammen. En dan is ze nu bang. Erg begrijpelijk, maar kan gebeuren zonder dat je er erg in hebt.
Denk je echt dat je schoonouders wat vreselijks met haar uitgespookt hebben ?
Mijn jongste dochter was ook een tijdlang bang geweest met het haren wassen, we hebben toen zo langzaam en voorzichtig mogelijk geprobeerd haar haren te wassen. Die angst is vanzelf weer over gegaan.
Mijn jongste dochter was ook een tijdlang bang geweest met het haren wassen, we hebben toen zo langzaam en voorzichtig mogelijk geprobeerd haar haren te wassen. Die angst is vanzelf weer over gegaan.
maandag 12 oktober 2015 om 12:33
quote:Razzmatazz schreef op 12 oktober 2015 @ 12:31:
Waarschijnlijk heeft ze wat water/shampoo in haar oogjes gehad bij het wassen of heeft ze wat
pijn gehad bij het kammen. En dan is ze nu bang. Erg begrijpelijk, maar kan gebeuren zonder dat je er erg in hebt.
Mijn jongste dochter was ook een tijdlang bang geweest met het haren wassen, we hebben toen zo langzaam en voorzichtig mogelijk geprobeerd haar haren te wassen. Die angst is vanzelf weer over gegaan.Nee totaal niet. Gewoon iets per ongeluk
Waarschijnlijk heeft ze wat water/shampoo in haar oogjes gehad bij het wassen of heeft ze wat
pijn gehad bij het kammen. En dan is ze nu bang. Erg begrijpelijk, maar kan gebeuren zonder dat je er erg in hebt.
Mijn jongste dochter was ook een tijdlang bang geweest met het haren wassen, we hebben toen zo langzaam en voorzichtig mogelijk geprobeerd haar haren te wassen. Die angst is vanzelf weer over gegaan.Nee totaal niet. Gewoon iets per ongeluk
maandag 12 oktober 2015 om 12:35
maandag 12 oktober 2015 om 12:36
Mijn kids zijn nooit door iemand anders gewassen of wezen logeren, oppassen oid. Ook kregen zij ineens "angst" om hun haren te wassen of hun haar te kammen. Denk dat het gewoon een fase is. Mijn oudste van 3 heeft het niet meer. Alhoewel haren kammen nog een drama is. (Maar hij heeft hele moeilijke maar mooie haren, kroeskrullen.) De jongste is bijna 2 en vind haren wassen nog steeds een ramp.
maandag 12 oktober 2015 om 12:36
maandag 12 oktober 2015 om 12:38
Waar mijn dochter nog wel eens in wilde trappen zijn speciale drankjes/goedjes. Je neemt een waterspuit of een goedje tegen klitten (drogist). Je zegt dat je iets hebt gekocht waardoor ze geen pijn meer heeft bij het kammen. Je spuit het erop, je doet de eerste keer echt geen pijn en dan zeg je: Zie je wel! Het werkt!
(en dan morgen weer enz)
(en dan morgen weer enz)
maandag 12 oktober 2015 om 12:42
Haren kammen valt bij mij in dezelfde categorie als tandenpoetsen: geen keuze. Sommige dingen moeten nou eenmaal. Gewoon rustig blijven, goed uitleggen wat je doet en stukje voor stukje heel zacht kammen. Maar wel doorzetten, hoe vervelend ook.
Mijn dochter vond nagels knippen vervelend. We deden dan altijd dat de een knipte en de ander een boekje voorlas. Zou je vriend kunnen voorlezen en jij ondertussen heel rustig kammen?
Mijn dochter vond nagels knippen vervelend. We deden dan altijd dat de een knipte en de ander een boekje voorlas. Zou je vriend kunnen voorlezen en jij ondertussen heel rustig kammen?
Hallo?!
maandag 12 oktober 2015 om 12:46
maandag 12 oktober 2015 om 12:49
maandag 12 oktober 2015 om 13:54
quote:HelgaV schreef op 12 oktober 2015 @ 12:46:
[...]
Dat kan prima. Je zet haar op schoot en zegt: vandaag doe ik alleen deze kant. 2x aaien en klaar. Haren moeten nu eenmaal gekamd worden. Mijn dochter kon op die leeftijd niet praten, maar ze begreep me heel goed.Ja natuurlijk kan dat maar dat is iets anders dan iets met haar afspreken.
[...]
Dat kan prima. Je zet haar op schoot en zegt: vandaag doe ik alleen deze kant. 2x aaien en klaar. Haren moeten nu eenmaal gekamd worden. Mijn dochter kon op die leeftijd niet praten, maar ze begreep me heel goed.Ja natuurlijk kan dat maar dat is iets anders dan iets met haar afspreken.