Spaaraktie bestekset AH

12-10-2015 12:53 57 berichten
Zojuist een stukje op internet over de spaaraktie van de AH die momenteel loopt. Het was iedereen al opgevallen dat je enorm veel zegels nodig hebt voor 1 stuk bestek. Dure actie dus!

Hier de cijfers:

Je hebt maar liefst 11.000 euro nodig aan boodschappen om alle zegels te sparen voor de volledige bestekset. Daarnaast moet je 120 euro bijbetalen om de bestekset te kopen.

Reken uit: tot februari kunnen we sparen. Dat is 2750 euro boodschappen per maand, oftewel 687,50 euro per week, of 98,21 euro per dag.

Nou shoppen dan maar toch?!
Ik heb net even gekeken en zo'n koksmes of Santokumes heb ik nog niet. Misschien kan ik daarvoor sparen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo een wassen neus ? Als ik gewoon net als altijd mijn boodschapjes doe en vervolgens over een paar weken mijn goede eerste mes kan kopen voor 4,99 ben ik blij. Dat sommige mensen 4,99 al te veel vinden voor een goed mes is jammer maar ik weet dat een goed mes gewoonlijk echt wel duurder is dan 4,99. En tuurlijk je kan altijd bij de Action of Hema gaan shoppen voor bestek of messen maar dat heet keuzevrijheid. Om dan gelijk de hele spaaractie af te keuren ??
Ongelooflijk wat een geld. Ik spaar zegeltjes bij de Dekamarkt voor messen maar het gaat ook niet zo hard, ik heb daar ook niet heel veel nodig, ik koop maar kattengrit en voer daar, dan heb ik tenminste iets.

Voor 1 mes heb je 40 zegels nodig dus dat is dan 400 euro. Wat een geld he!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een wassen neus omdat een normaal mens nooit een bestekset bij elkaar gespaard krijgt. En bij een bestek ga je niet voor een losse mes, vork en lepel, maar voor een set. Zelfs als je niet eens voor de complete set gaat, is voor mensen die normaal boodschappen doen een paar keukenmessen bij elkaar sparen al een uitdaging. Als het spaardoel (een bestek) simpelweg niet haalbaar is, dan is zo'n actie een wassen neus.
quote:Beeldig schreef op 12 oktober 2015 @ 13:42:

Een wassen neus omdat een normaal mens nooit een bestekset bij elkaar gespaard krijgt. En bij een bestek ga je niet voor een losse mes, vork en lepel, maar voor een set. Zelfs als je niet eens voor de complete set gaat, is voor mensen die normaal boodschappen doen een paar keukenmessen bij elkaar sparen al een uitdaging. Als het spaardoel (een bestek) simpelweg niet haalbaar is, dan is zo'n actie een wassen neus.Toch heb ik een aantal jaar geleden een bestekset via Super de Boer bij elkaar gespaard. Met hulp van heel veel mensen, maar dat vond ik wel de charme van het sparen. Nu ook weer: een aantal collega's wil de bestekset bij elkaar sparen en iedereen wordt opgetrommeld om de zegeltjes te bewaren.
Op boodschappen die je normaal ook zou doen, krijg je nu GRATIS zegeltjes mee. En dan zit toch iedereen te klagen over hoeveel boodschappen je wel niet moet doen om die bestekset te kunnen krijgen.. Bah.

Net kleine kinderen die lopen te zeuren omdat ze iets willen hebben maar het niet kunnen krijgen. Kijk op het einde van de actie gewoon hoeveel zegels je hebt en wat je daarvoor kunt krijgen. Mensen die meteen de heeeeeele set willen en het raar vinden dat dit onmogelijk is..

En vergeet de dure decembermaand niet hè, kan je ook flink zegeltjes sparen.

quote:Beeldig schreef op 12 oktober 2015 @ 13:42:

Een wassen neus omdat een normaal mens nooit een bestekset bij elkaar gespaard krijgt. En bij een bestek ga je niet voor een losse mes, vork en lepel, maar voor een set. Zelfs als je niet eens voor de complete set gaat, is voor mensen die normaal boodschappen doen een paar keukenmessen bij elkaar sparen al een uitdaging. Als het spaardoel (een bestek) simpelweg niet haalbaar is, dan is zo'n actie een wassen neus.Dan koop je het overige deel van de set toch gewoon in de winkel als je dit bestek zo graag wil en het compleet wil hebben? Je krijgt het zo goed als gratis. Of je doet niet mee met de actie, ook goed. Of je spaart voor iemand anders, of je koopt alleen de koksmessen, of je vraagt of mensen je willen helpen met sparen. Genoeg opties.

Hoezo duur? De boodschappen worden niet goedkoper als je de zegeltjes niet aanneemt hoor.

En 5 euro voor een mes is niet duur. Weet niet of het echt een goed mes is maar voor 5 euro wil ik 'm wel proberen. En daarbij is er altijd wel een buurvrouw oid die weinig zegels krijgt of ze toch niet wil sparen en die ze wil doneren.
quote:closednote schreef op 12 oktober 2015 @ 13:35:

Ik heb net even gekeken en zo'n koksmes of Santokumes heb ik nog niet. Misschien kan ik daarvoor sparen.Wij ook. Onze grote vleesmessen beginnen een beetje bot te worden dus ik vind het wel een goed getimede actie

Als iemand besluit te sparen voor de keukenmessen, voel dan eerst of ze goed in de hand liggen. Nieuwgierig als ik ben heb ik het vleesmes uitgepakt en ter hand genomen, ik vind de greep niet prettig maar misschien komt dat omdat ik erg gehecht en gewend ben aan mijn Dreizack set.
verba volant, scripta manent.
quote:theamuts schreef op 12 oktober 2015 @ 12:57:

Ik doe sowieso niet mee aan dit soort spaaracties.

vorige keer met de zogenaamde kristalglazen spaaractie heb ik voor 1 euro 6 prachtige echt kristallen wijnglazen over kunnen nemen van iemand die had meegedaan aan die spaaractie.Die waren toch niet van echt kristal? Was kristalglas ofzo, geen glazen van kristal
quote:Beeldig schreef op 12 oktober 2015 @ 13:34:

En natuurlijk zijn die zegeltjes niet gratis. Daar betalen we met z'n allen voor door dure boodschappen bij de ah te doen!

Maar al zou het gratis zijn: ook gratis dingen mag je gewoon stom of idioot vinden. Je mag er zelfs over zeuren. Gratis en voor niets. Hoezo zijn die zegels niet gratis? Je betaald toch voor je boodschappen? Of wordt er onderaan nog een x bedrag berekend voor de zegels die je krijgt? Nee, dus betaal je ook niks voor die zegels.
ik doe wekelijks mijn boodschappen bij de ah. vind het een leuke actie ben toe aan een nieuwe messenset en mijn schoonmoeder spaart voor me mee...doen we met elke actie ook toen met de glazen en handdoeken.

ben alleen maar blij met zulke acties
Als je niet snel genoeg aan zegeltjes komt kan je ook altijd nog bij de deur gaan vragen, wel netjes achter het dranghek gaan staan dan
je hoeft toch ook niet voor alles te sparen , en de zegels zijn ook nog eens gratis en dan kun je een leuk setje of snijmes krijgen met een leuke korting en als je het niet wil hoef je niet te sparen
quote:rosaaaa schreef op 12 oktober 2015 @ 13:03:

Ik als student ben blij met elke vork of lepel die ik (en familie voor mij) bij elkaar sparen hoor. Die dingen raken continu kwijt.Er ligt genoeg mooi bestek in de kringloop.
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 oktober 2015 @ 14:03:

[...]

Hoezo zijn die zegels niet gratis? Je betaald toch voor je boodschappen? Of wordt er onderaan nog een x bedrag berekend voor de zegels die je krijgt? Nee, dus betaal je ook niks voor die zegels.Er zijn supermarkten die weleens adverteren met "bij ons geen zogenaamd gratis poppetjes en geen zegels, maar gewoon lage prijzen". Maw die acties kosten de supermarkt geld, die de klant betaalt via hogere prijzen is de gedachte.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 oktober 2015 @ 13:59:

[...]

Die waren toch niet van echt kristal? Was kristalglas ofzo, geen glazen van kristal Die van de AH waren dat niet, die ik van ze overkocht (hun oude) waren dat wel
quote:tonkje schreef op 12 oktober 2015 @ 19:35:

[...]

Er zijn supermarkten die weleens adverteren met "bij ons geen zogenaamd gratis poppetjes en geen zegels, maar gewoon lage prijzen". Maw die acties kosten de supermarkt geld, die de klant betaalt via hogere prijzen is de gedachte.En gek genoeg is bij die super de pindakaas duurder dan bij appie
Bij mijn kennissen vragen soms mensen op FB om "hulp" bij spaaracties. Leuk!!! Ik spaar graag voor anderen en soms sparen (nou ja, meestal mijn kinderen) voor iets anders. Altijd leuk om iemand blij te maken of zelf blij te worden van zegeltjes in je brievenbus.
quote:Gravinnetje schreef op 12 oktober 2015 @ 13:20:

Ik vind dit echt weer Nederland op zijn smalst. Zeiken om iets wat je gratis krijgt waarmee je vervolgens iets met behoorlijke korting kunt kopen.

Dit soort acties zijn ook onhaalbaar als je alleen spaart, dat is allemaal zo berekend want anders kost het AH veel te veel geld omdat heel Nederland die dingen dan gaat kopen. Daar is die actie niet op berekend.Niets is gratis. Hoe dom kan je zijn.
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 oktober 2015 @ 14:03:

[...]

Hoezo zijn die zegels niet gratis? Je betaald toch voor je boodschappen? Of wordt er onderaan nog een x bedrag berekend voor de zegels die je krijgt? Nee, dus betaal je ook niks voor die zegels.Alle acties zitten allang in de prijs van je boodschappen berekend. Het zijn vaker gewoon verkapte extra inkomsten. Bijv door je daarnaast ook nog te laten betalen voor de spaargoederen. Maar zelfs zonder bijbetaling is het iets dat je als klant gewoon betaald. Of je nu wel of niet zegels gaat sparen.
quote:Nellebelletje schreef op 14 oktober 2015 @ 19:58:

Bij mijn kennissen vragen soms mensen op FB om "hulp" bij spaaracties. Leuk!!! Ik spaar graag voor anderen en soms sparen (nou ja, meestal mijn kinderen) voor iets anders. Altijd leuk om iemand blij te maken of zelf blij te worden van zegeltjes in je brievenbus.

Precies. Ik spaar al die kinderdingen voor andere mensen en krijg nu van hem de bestekzegels.

Heb al een kaart vol
quote:pruttel schreef op 16 oktober 2015 @ 14:23:

[...]

Precies. Ik spaar al die kinderdingen voor andere mensen en krijg nu van hem de bestekzegels.

Heb al een kaart vol

Ik dacht, jij gaat voor de magnetron, je bent een pingkoningin of niet he!

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 oktober 2015 @ 14:31:

[...]

Ik dacht, jij gaat voor de magnetron, je bent een pingkoningin of niet he!

Hahahaha, ik ga voor de vorken, om mooie gaatjes te kunnen prikken in magnetronmaaltijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven