Verveling

14-10-2015 21:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik weet niet of dit de goeie plek is, maar ik probeer het toch.

Ik verveel me vaak en heb eigenlijk geen vrienden. Daarbij ben ik ook nog erg onzeker.

Heeft iemand goeie tips wat je kan doen als je je verveelt? Of leuke hobby's of iets?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Tja, wat doe je in het dagelijks leven? Heb je helemaal geen hobby's? Ik ben ook geneigd te vragen waarom je dan geen vrienden hebt?
Als je je nu verveelt kan je beginnen met het zoeken naar een hobby, daar kruipt al wat tijd in. En daarna kan je de hobby uitoefenen. Je hoeft je dus niet meer te vervelen, opgelost!
Tips tegen verveling

Iets gaan doen

En ja dat klinkt simpel, en dat is het eigenlijk ook

Ga, sporten, sluit je aan bij een muziekvereniging, boekenclub, kookclub.

Weet je wat het is met nieuwe vrienden

Die komen nou eenmaal niet spontaan bij je aanbellen nog voor je ze kent.

Daar zal je in moeten investeren

Tijd, en energie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ga tekenen of kleuren. Koop een haaknaald en garen en zoek op youtube hoe je pannenlappen maakt. Leer breien. Schrijf je in bij de muziekschool voor een instrument dat je wil leren bespelen. Of voor zang. Word lid van de bibliotheek en ga boeken lezen, cd's luisteren, dvd's kijken. Ga op dansles als je het wat avontuurlijker wil aanpakken. Of ga bij een schaak- of damclub als je slim bent.
Bekijk dit topic eens. Is het misschien ook wel waard om weer naar boven te halen, zodat het weer actief wordt. Dan wordt het zo'n leuke verzameling ideeen: Wie wil mij een opdracht geven om mijn dag leuk te maken?
wat vind je leuk om te doen? Sporten, muziek, of ben je creatief? Geloof je? Dan kun je naar de kerk gaan. daar kun je nieuwe mensen leren kennen mee gaan doen aan activiteiten. Vaak slim om iets in groepsverband te gaan doen. Zoals volleybal, een toneelvereniging of op een koor?
Wat vind je zelf leuk om te doen denk je?

Je kunt hier vast tips krijgen. Maar alleen "ik verveel me" is wel erg weinig info
Ik kan me er vaak niet toe zetten om met mensen af te spreken, dat is begonnen met mijn depressie en helaas nooit meer weggegaan.. ik werk fulltime in de bediening maar wel met winkeltijden, dus overdag ben ik wel bezig.

Ik ben begonnen met een Mandelakleurboek, daar wil ik ook wel mee verder gaan. Maar ik moet er ook meer op uit.

Nu hang ik vaak voor de tv en grijp ik naar eten en dat ook terwijl ik al heel lang worstel met mn gewicht waar ik onzeker van word..

Ik vind het super dat jullie met me meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven