Beste huizenkoper.....

13-09-2015 21:30 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis in de verkoop staan en ik moet zeggen dat dit best een flinke impact heeft op het dagelijks leven. Al surfend stuitte ik op onderstaande blog en de herkenning in de spanning is groot. Wie herkent dit ook? Iemand nog tips voor huizenverkopers? Zaken die we volgens jou juist wel of niet zouden moeten doen?

Afijn, deel met mij tips& tricks, do's, don'ts en natuurlijk de stress.

http://blog.mouthaan.nl/p ... oren-van-de-verkoper.aspx
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
mjdlh je hebt bericht! ben benieuwd
Oke, hier mijn feedback. Ik ben het helemaal eens met al eerder gegeven feedback, maar ik ga op sommige punten iets dieper in. Heb je de foto's overigens zelf gemaakt?

- Zet iets groens/bloemigs op je salontafel, leeg is zeer ongezellig. Geldt ook voor je vensterbank, even 2 potten naast elkaar met groen erin. Als je dan een nieuwe foto maakt, dan zie je zelf ook duidelijk het verschil.

- Haal de 2 zwarte lack tafeltjes weg, dit voegt niets toe. De hortensia kan dan naar de vensterbank.

- Ik vind de tv en die 2 plankjes heel gek ogen. Ik zou de plankjes weghalen. Het mooiste zou een soort inbouwmeubel zijn, want volgens mij past je tv-meubel daar niet helemaal. Klopt dat?

- Zet ipv die lack tafeltjes een stoel neer. Hiermee creëer je een "kijk, er past naar een bank ook nog een stoel bij, veel gezelliger voor visite!". Die stoel zou ik ook naast de bank neerzetten bij die foto, die moet echt even wat aangekleed worden. En dan niet een klapstoeltje en ook niet een fauteuil, maar iets daartussenin.

- Ik zou de paarse muur uit je keuken schilderen, kleine moeite, groot plezier. Ik zou niet voor wit gaan, want volgens mij is je keuken iets creme-ig en dat lijkt dan zo raar. Een beige kan wel, bijvoorbeeld.

- Zet de lampjes naast je bed aan.

- Zet iets op het dressoir. Dit kunnen gewoon dezelfde potten zijn van de vensterbank, scheelt je weer. Maar dit is echt te kaal.

- Regel 1 bij verkoopstyling is dat elke kamer een functie heeft, lege kamers zijn echt een no-no. Mensen kunnen niet inschatten wat er in zo'n kamer past. Het allerbeste wat je kunt doen is er een logeerkamer in zetten. "Kijk, er kan altijd iemand extra slapen/Een babykamer"

- Kun je de foto's van je badkamer verderaf maken? Hij is volgens mij best mooi maar komt zo niet tot zijn recht. Voor dit soort dingen wil je dus eigenlijk echt een fotograaf hebben.

- Waarom is er geen foto van de WC? Vind ik wel een must.

Als laatste: ik vind de 1e foto niet uitnodigen. Waarom heb hiervoor gekozen? Standaard is toch eerst een foto van het gebouw. Desnoods met een vierkantje om het appartement aan te geven, in dit geval. Ik vind de foto's van de omgeving trouwens wel erg mooi, want die is ook erg mooi. Pluspunt!

De factuur komt zsm naar je toe
Ik bedenk me opeens dat je niet een eettafel hebt! Ik ben bang dat mensen daar ook erg op afknappen. Terwijl ik eigenlijk denk dat je er prima 1 kwijt zou kunnen. Ik zou dat dus ook echt overwegen, liefst een ronde of andere een kleintje tegen de muur.
Wat leuk om te lezen mjdlh, hier heb ik ook wat aan, dankjewel!

Zo zie je maar, ieder zijn vak, wij andere verkopers hadden niet eens die eettafel gemist, en we zeiden ook niets over die eerste foto, maar je hebt heel erg gelijk.
quote:marana schreef op 15 oktober 2015 @ 14:04:

Zo zie je maar, ieder zijn vak, wij andere verkopers hadden niet eens die eettafel gemist, en we zeiden ook niets over die eerste foto, maar je hebt heel erg gelijk.

Wat een lief bericht

Weet je, soms maakt het niets uit, is een huis zo verkocht. Dan doe ik als fotograaf ook niets. In de juiste wijk, ik noem maar iets. Maar juist als de bezichtigingen niet zo snel gaan en de looptijd oploopt. Uit onderzoek is wel gebleken dat verkoopstyling van ¤500 (ik noem zomaar even een bedrag he) vaak effectiever is dan het verlagen van de vraagprijs voor ¤5'000. Nou, dat kan wel uit! En toch word er zo weinig aandacht aan besteed. Maar deze topics zijn daar goed voor! Ik preek voor eigen kerk maar echt, in heel veel gevallen is het het waard om even een muurtje te witten, enzovoort.
quote:marana schreef op 15 oktober 2015 @ 14:04:

Zo zie je maar, ieder zijn vak, wij andere verkopers hadden niet eens die eettafel gemist, en we zeiden ook niets over die eerste foto, maar je hebt heel erg gelijk.Die had ik al genoemd . Maar die eettafel had ik ook niet gezien. Sowieso hele goede tips, zo leuk en leerzaam om het van een professional te lezen!
Ik hecht nogal aan mijn privacy hier, maar ik zou aan de andere kant toch ook wel graag mjdlh's advies willen horen over mijn advertentie. Best lastig. Ik wil ook niet zomaar misbruik maken van haar professionaliteit. Voor je het weet zit ze hier voor 10 huizen advies te geven.

Hoe kijk je daar zelf tegenaan mjdlh? Zou je per pm wat adviezen willen geven?
Vind ik echt geen enkel probleem hoor marana (en anderen). Ik moet natuurlijk ervoor waken mezelf niet in de vingers te snijden, door zoveel tips te geven dat iedereen het zelf kan. Aan de andere kant zorgt het er misschien ook voor - en dat is voor mij en mijn collega's een heel mooi doel - dat mensen beseffen dat er soms wat hulp bij nodig is. Juist wel een fotograaf met eventueel wat styling. Ik preek voor eigen kerk, maar ook goede foto's kunnen zo'n verschil geven in of foto's als uitnodigend of niet worden gezien.

Als je wilt, stuur me je huis via pm. Als je de feedback liever ook daar wilt ipv hier, laat het dan even weten
Haha die tafel had ik ook niet gemist! Terwijl ik toch echt uitgebreid d tijd heb genomen om kritisch naar de foto's te kijken. Zo zie je maar weer, het kan nooit kwaad om even wat feedback te vragen. Meestal word je er niet dommer van.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Je hebt een pb mjdlh, dankjewel alvast!
Pb terug!
Wat aardig van je mjdlh!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En jij hebt ook pb terug Enn, geen probleem hoor!
Dankjewel!

Ik wil wel even wat tips delen die ze mij gaf:

- Ik heb plavuizen op de benedenverdieping. Dat kan nogal kil overkomen. Ik heb van kijkers ook wel teruggekregen dat de vloer op de foto's minder goed overkwam dan in het echt. Mjdlh gaf me in overweging om er evt goedkoop laminaat overheen te leggen.

- Op de foto's staat de bank niet zo goed. Ik heb inmiddels een nieuwe bank en mijn huis met die nieuwe bank ook beter ingericht, misschien zijn nieuwe foto's dan toch wel handig.

- Ik heb op zolder een hele mooie grote zolderkamer, maar die is leeg. Ik had nav haar tip voor Draakje wel verwacht dat ze mij ook zou aanraden hier toch iets neer te zetten

- Ook bij mij raadt mjdlh aan om meer met planten te doen. Mijn inrichting is nogal strak, en planten kunnen het wat warmer laten lijken. Wellicht als ik nieuwe foto's ga laten maken wat meer met mijn planten schuiven.
-
Ons huis 1 1/2 maand te koop gestaan en zojuist (na wat onderhandelen) bod van kijker geaccepteerd! Zo blij!
Wat fijn trotsetante!!
-
Fijn Enn, gefeliciteerd!
Pfff, ik moet even van mij afschrijven... :(

Ons huis was 6 weken geleden verkocht onder voorbehoud, na slechts 5 weken op funda te hebben gestaan.

Woensdag zou het termijn verlopen, en jahoor ze belde vandaag; ze willen uitstel...

Nu hebben we dus nog steeds geen zekerheid, en alles leek erop dat het gewoon door zou gaan. Nu maar afwachten dan. En we zitten hier echt duimen te draaien dat het niet terug de verkoop in hoeft. Het was toch wel vermoeiend, het eeuwige schoonmaken, de stress.
Waarom uitstel? Is de financiering niet rond?
Uitstel hoeft helemaal niet te betekenen dat het niet doorgaat hoor. Het betekent dat ze wat meer tijd nodig hebben om de boel rond te krijgen.

Of heb je reden om aan te nemen dat het een probleem kan worden?

Wij hopen eind deze week te horen dat de financiering van onze koper rond is. Ik houd er rekening mee dat zij extra tijd nodig gaan hebben.

Al zal ik ook teleurgesteld zijn als ze dat vragen want dat betekent dat wij ook vertraging oplopen. Wij hopen ons nieuwe huis per december op naam te hebben. Ambitieuze planning
Dank Soleil!
Enn gefeliciteerd! 🎉
Omdat het slome donders zijn.. Daarom.

Nee, omdat ze de financiën nog niet rond hebben. Wat ik overigens echt belachelijk vind, ze hebben 6 weken de tijd gehad. We hebben ze wel wat ruimte gegeven, omdat we bang zijn dat als we dat niet deden ze direct het gooide op: 'sorry, financien niet rond'.

Overigens is dat de enige reden dat ze er nog vanaf kunnen. Het is verkocht voorbehoud financiering.

Weten jullie trouwens wat de voorwaarden hiervoor zijn? Het lijkt mij dat, als ze het daar op gaan spelen, toch moeten bewijzen? Een collega van mijn vriend vertelde dat ze dan met 2 of 3 hypotheek afwijzingen moeten komen. Iemand enig idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven