Uitgerekend begin Juni 2016

26-09-2015 11:48 684 berichten
Topic voor meiden die begin Juni 2016 uitgerekend zijn!

De tabel is gesloten!

Het is een beetje stil rond Ippy, Felice en xKusx. Willen jullie nog meeschrijven?

NaamLeeftijdenKindje #UitgerekendBijzonderhedenGeslachtSunssshine27/281e31 mei 2016 18-12 geslachtsbepaling MeisjeBliss9124/301e1 Juni 2016 7 Januari 20 weken echo MeisjeIppy35/401e3 Juni 2016003liesje25/291e3 Juni 2016Imjustagirl30/321e3 Juni 2016 14-01 20 weken echoJongenVrouwtje3433/342e5 Juni 2016 25-1 20-weken echoJongenKatje5531/371e3 Juni 2016 16-12 VK Bonaire201534/421e3 Juni 2016 June32/271e6 Juni 2016 Ween29/312e8 Juni 2016xKusx28/301e8 Juni 2016Z0nnetje26/341e8 Juni 2016Autumn7243/??1e7 Juni 2016 JongenNadiaxx30/311e9 Juni 2016 Jongen

Maart198926/??1e10 Juni 2016 Tilly8332/321e10 Juni 2016 Pinoes38/432e11 Juni 2016 JongenMyrdal35/362e10 Juni 2016 NIPT vanwege verhoogde combitest, 14 dec vk, 25 jan 20 wekenFrutje35/333e12 Juni 2016 31 dec controle vk, 27 januari 20 weken echowrs meisjeWichke24/251e15 Juni 2016 25-1 20 weken echo JongenApriljune33/341e16 Juni 2016 Orchidee8826/322e16 Juni 2016

Klaber

Tabel wijzigen:

beginjuni2016

juni2016

Of zet je gegevens dikgedrukt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje.. Had mijn moeder al heel lang dagje sauna beloofd, dus dat zouden we deze week doen. Maar dat wordt afgeraden als je zwanger bent.. Wilde niet met slechte smoes aankomen dus dacht haar dit weekend te vertellen dat ik zwanger ben, en we dus niet naar de sauna kunnen. Maar ze kan niet, en ik kan rest van de week niet voordat ik haar zie... Lastig dus!! Wil t liever niet telefonisch doen maar zie geen andere oplossing?
@florine zeggen dat je ongesteld bent?
@sunshine owjaaa snachts naar de wc moeten😔 Wel twee keer, die verdomde darmen ook haha
@florine, ongesteld is wellicht beste excuus ja. Zeggen dat je net heel veel last hebt en liever ergens drankje gaat doen of zo? Heb je dan gelijk een moment om het te zeggen.

Misselijkheid wordt hier met de dag erger. Net lading ijsjes, vanillevla en biscuitjes gehaald. Hopen dat het gaat werken
@florine of een infectie aan je teen ofzo?

Bleuh misselijk...
@Florine, misschien een idee om het die ochtend tegen je moeder te vertellen en daarna samen met haar ipv sauna een beautybehandeling of massage te gaan doen? Dat kan meestal toch ook in sauna complexen?

Ik heb nog geen last van misselijk, of moeheid. Alleen mijn borsten zijn erg gevoelig en doen af en toe zooo pijn... vannacht een paar keer wakker geworden van de pijn. Als ik van houding verander lijkt het wel of ze heel strak staan en weer moeten vormen naar nieuwe houding. Heel pijnlijk!

Wij willen het de ouders en broer/zus het weekend na de echo vertellen. Nog 3 weekjes wachten... Daarna opa en ooms en tantes enz. Met sinterklaas doen we altijd een spel met vrienden en dan zit ik rond 11/12 weken dus dan kunnen we een leuke hint in het spel stoppen en het de vrienden vertellen.
@florine ik zou denk ik zeggen dat je ongesteld bent geworden inderdaad, en haar achteraf kun je het altijd uitleggen !

vervelend dat jullie zo misselijk zijn, hopelijk dat de ijsjes vanillevla en bescuitjes helpen !

gemberthee werkt bij mij bij misselijkheid misschien ook bij jullie ?

ik heb er zelf weinig last van behalve als ik wat heb gegeten wat gewoon ook niet lekker was haha.

@vrouwtje34 ik had last van een verstopte neus maar toen werd ik ja zielig (veel hoesten) dus denk niet dat het iets met de zwangerschap te maken heeft wel erg vervelend, maar ! ik hoorde ook dat een verstopte neus erbij kan horen !

pas je op met neusspray met xylo..nogwat erin !

ik wil morgen de VK bellen, we hadden met vrienden afgesproken om naar Walibi Fright Nights heen te gaan, alleen ik ben nu zwanger en ik weet dat ik niet in bepaalde attracties kan, dat vind ik prima.

alleen het is zon horror thema en ik ben bang dat als je heel hard schrikt of ja zoveel stress een paar uur lang of adrenaline misschien, is dat wel goed voor de baby ?

ik wil ziezo met de vk overleggen maar wat zouden jullie doen ?
@wichke

Ik ben vorige week ook naar een attractiepark met veel achtbanen geweest en hiervoor ook advies gevraagd aan de verloskundige omdat ik verschillende dingen las. Verloskundige zei dat het tot 10 weken sowieso kan omdat de baby dan nog achter je schaambeen zit. Ze gaf alleen aan dat je er misschien heftiger op zal reageren ivm hormonen. Ik ben gewoon in de achtbanen geweest en heb nergens last van gehad.
Hoi allemaal! Ik ben een weekendje weg met mijn schoonouders.. best lastig! Ze schotelen me allemaal eten voor die ik niet mag en ik moet mijn misselijkheid ook nog eens verbergen. Pff wat zal ik blij zijn als ik het ze kan vertellen. Zo meteen naar het strand, dat zal wel goed doen hoop ik!
@imjustagirl.

Toch lekker proberen van te genieten hoor😉

Verder begin ik ook steeds meer last te krijgen van misselijkheid...echt van die vlagen.

Als ik dan iets heb gegeten (met name wat hartigs) is het wel ff weg ..best irritant.

Zal ook blij zij als ik het kan vertellen...of ga vertellen. Aan ouders en schoonouders net na de echo...dus nog een dikke 3 wkn wachten...
Hier neemt de misselijkheid ook toe, vooral als ik iets met een penetrante geur ruik.

Vandaag MvM geweest, aan die bakken zit ook zo'n lekker geurtje...
Ik ben al misselijk vanaf het begin, waar ik het altijd heel leuk heb gevonden om boodschappen te doen, word het nu een nachtmerrie.

Ik heb 2 vragen aan de groep:

-Ik eet nogal veel zout, ik heb volgens mij echt een chipsverslaving (al jaren), maar doe voor de rest nergens zout op of doorheen. Heeft iemand enig idee, hoeveel zout je ongeveer mag hebben en wat voor schade dat kan hebben? Ik ben niet echt iemand om het internet af te zoeken, omdat toch vaak veel drama verhalen oplevert.

-Ik heb echt enorme last van mijn borsten, alsof ze ontploffen. Ik heb niet het idee dat ze groter worden, maar wel zwaarder. Zijn er beha's of iets dergelijks om het draaglijker te maken? Want beha's dragen voelt echt niet fijn, maar geen dragen ook niet.

@apriljuni dat draaien 's nachts komt me enorm bekend voor! Heb t elke nacht!
Hey meiden,

Kan ik ook nog meeschrijven? Ik schrijf ook in de andere groep mee maar die valt soms een beetje stil... Ik ben 3 juni uitgerekend volgens internet.

Groetjes kleurig
@003liesje

http://www.zwangerschapsverhalen.nl/zout

Hier precies met 6 weken ook de kwalen begonnen.

Nu bijna op 7 weken en ben de hele dag misselijk. Gisteren de hele dag op de bank gelegen... te moe en misselijk om iets te doen.

Zere borsten, met name tepels doen echt pijn.

Slapen 's nachts valt tegen, veel & té vroeg wakker. Ook bizar is dat ik in de hazenslaapjes die ik doe echt heel heftig droom.

En tot echt wel een aanwezig gevoel in mijn baarmoeder... en stijve rug.

Vandaag aan het werk maar voel me gewoon niet lekker... kort lontje ook grrrr.

Het is voor een goed doel.... maar vind er tot nu toe nog weinig aan om zwanger te zijn.

Voor mij nog geen roze wolk

Ben ik de enige of ervaren meer meiden dit?

Oja... en blij als ik de 1e echo heb gehad. Hoop op hartslag en 1 embryo

Wordt wel leuk en spannend hier binnenkort... De 1e echo's komen eraan.

Ben echt heel benieuwd.
Herken het autumn72! Hier idem. Net eindelijk gegeten, kwam het er na 5 minuten weer uit. Hoop ook snel beter te voelen! Biscuitjes redden me nu nog het beste
Er zijn zwangerschapsbeha's. Misschien bieden die wat betere ondersteuning?

Oh, ik hoef gelukkig niet over te geven. Wel misselijk en een weeïg gevoel, maar daar blijft het ook bij.

Vorige keer ook nooit overgegeven, wel veel moeten kokhalzen toen, vooral bij het tanden poetsen. Ben benieuwd of dat weer komt.
@imjustagirl genieten ! En nja smoes dat je niet lekker bent, griep enzo heerst ook !

@003liesje ik heb geen idee hoeveel zout je wel of niet mag, wat voor jou goed voelt, ik weet wel dat het niet goed is en dat je vocht vasthoud enzo maar oef chips js zo lekker....haha

En anders vraag je vk !

Ik draag nu een sportbh als ik echt last heb van mn borsten.

Houdt de boel bij elkaar en ja geeft stevigheid , ik vind het fijner dan gewone bh's

VK gebeld walibi was prima nu ik zelf nog zin hebben, helemaal geen zin aan al dat horror gedoe en lange wachttijden.

Takes one for the team haha
Zo dat van die misselijkheid bij vlagen herken ik.. zo irritant! Ook op de raarste momenten. Heb trouwens ook weinig honger :( en ik eet meerdere keren per week op mn werk waardoor dit misschien wel gaat opvallen hehe.

Mijn borsten voelen ook zwaar en niet persee groter.. bh's zitten nog goed maar ben blij als het uit mag :p

Morgen over n week naar de vk! Ben zooo benieuwd. Al hebben wij t m'n ouders en schoonouders wel al verteld! Wat is het lang wachten zeg voor de echo

Over zoutgebruik.. geen idee! Overal waar te voor staat is niet oke ;)! Maar af en toe chips lijkt me geen kwaad kunnen!
Misschien kan ik helpen wat betreft je zoutgebruik.. Inprincipe bestaat elk lichaamscelletje voor 0,9% uit NaCl (zout dus). Dus een beetje zout is echt niet erg... Misschien zijn de transvetten in de (voor mij ook zo) verslavende chippies schadelijker. Als je snel last hebt van een hoge bloeddruk, wat een gevaar kan zijn tijdens je zwangerschap, dan is teveel zout niet goed trouwens! Ik heb zelf een te lage bloeddruk en daardoor vaak een enorme zout/chips behoefte.. Misschien is dat bij jou ook, dat weet ik niet.. Als je veel trek blijft houden in chips, misschien is het dan een idee om regelmatig je bloeddruk te laten checken.
Oh spannend dat iedereen straks naar de vk gaat !

Ben echt benieuwd naar de verhalen !

Ik ben sinds eergisteren misselijk, ik heb geen zin in eten maar als het dan toch voor me staat eet ik het wel op, ik hoef gelukkig niet te spugen maar doordat ik nogsteeds zo hoest moet ik wel vaak kokhalzen.. heel fijn in de winkel met allemaal geuren en mensen. Haha

Borsten doen zeer tepel doen zeer liefst heb ik een sport bh aan en in bed slaap ik met een kussen tegen mijn borsten aan is toch zachter dan het matras ofzo? Haha

Oh en mijn poes mia ligt hele dagen op mijn buik, eerder lag ze altijd tussen mijn benen maar nu echt op me buik heel apart.

Maar wel echt heel leuk

Wie herkent dit nog meer ?
even inbreken om Florine oprecht te feliciteren!

Wat fijn dat het nu zonder hulp en zo snel gelukt is!!! Probeer te genieten en je zorgen los te laten!
Hoi meiden,

Gisteravond eerste echo gehad met 7,2 weken. Was erg spannend maar er was een knipperlichtje te zien en t was ongeveer de grootte van rond de 7,2 weken. Over 3 weken weer een afspraak en dan weer een echo en dan kunnen ze het beter meten en de exacte datum geven, voor nu heeft ze t nog op 5 juni gehouden. Was heel onwerkelijk allemaal omdat ik weinig voel van binnen en weinig symptomen heb behalve vollere grotere borsten. Maar dit was wel even een opluchting. Nu weer 3 weken wachten en dan weten we wat meer Jullie succes allemaal met de komende echo's!! XXX
Ik zou ook voorzichtig zijn met heel veel zout. Je mag niet voor niets weinig drop tijdens je zwangerschap, omdat er zoveel zout in zit. Maar een keer in de week chips moet prima kunnen, elke dag chips zou ik niet doen. Bij de vk wordt bij elk bezoek je bloeddruk gemeten, dus je merkt dan vanzelf of je nog goed zit.

Wichke, ja, de kat ligtook graag op mijn buik, deed ze bij de vorige zwangerschap ook. Lekker gezellig.

Bonaire, gefeliciteerd, een kloppend hartje! Dat is al een fijne geruststelling.

Wij moeten nog 2 weken wachten op de echo...

Wel lief, mijn man zei gisteren: Ik kan zien dat je zwanger bent, je ziet er weer net zo stralend uit als de vorige keer...

En dat voor mijn onromantische nuchtere man.
@wichke

Ik ben naar de Efteling geweest een paar dagen voor de positieve test. Heb zelfs nog in de Baron gezeten (erg gaaf). Toch wel fijn om te horen dat dat dus niets uitmaakt.

Gefeliciteerd Kleurig!

Autumn

Volgens mij ben je zeker niet de enige zonder roze wolk. Het is toch ook nog niet zo heel erg leuk nu. Je voelt je misselijk en slecht, niemand mag het nog weten en je hebt nog geen bewijs gezien dat het goed gaat. Na 12 weken wordt het leuker, tenminste dat vond ik de vorige keer.

Bonaire

Ja, de eerste echo is een feit! Gefeliciteerd meid! Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien.

Myrdal

Wat lief van je man. Je hebt dus ‘the pregnant glow’?

Zout

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, zeker in deze fase van de zwangerschap (op het eind wordt het risico op hoge bloeddruk groter, maar nu is hij vaak juist lager). Al zou ik niet elke dag een zak chips soldaat maken, want dat is gewoon ongezond. Hmm, ik krijg zin in chips.

Gisteren flink misselijk geweest, vandaag werk ik thuis en gaat het een stuk beter. Dan kan ik het rustiger aandoen, erg fijn. Nog twee weken wachten op de echo. Duurt lang!
Bedankt iedereen voor de antwoorden. Op het moment eet ik eigenlijk heel erg weinig omdat ik gewoon misselijk ben, ik zal gewoon letten op m'n zout en ik laat de chips wat meer staan. Ben t aan t vervangen door fruit, das het enige wat ik nu een beetje eet.

Als ik thuis ben draag ik nu sportbeha's en die helpen gelukkig wel. Super fijn..

Net Moeders voor Moeders langs geweest, zwangerschapstest gelijk positief, dat was dus duidelijk. Net zoals de eerste die gelijk super duidelijk was.. Super leuke ervaring, cadeautje gekregen en ik moest moeders voor moeders gaan promoten! Dus bij deze vernoem ik het alvast hier! 1 op 6 vrouwen heeft namelijk moeite met zwanger worden, daar schrok ik best van, voel me nu nog gezegender.

Voor de rest veel spanning voor de eerste echo vrijdag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven