keukenapparatuur Ikea

19-10-2015 11:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik weet dat er al topics over Ikea-keukens zijn maar...

Niet zo recent meer. Volgens mij is Ikea afgelopen jaar overgestapt op een nieuw systeem.

Mijn grote vraag (waar ik niet zo veel over kon vinden - en al helemaal niet zo recent) is:

Hoe zit het tegenwoordig met de inbouwapparatuur van Ikea? Iemand ervaring? Is het wat?

De garantie is behoorlijk, zie ik op de site (lang niet overal wordt 5 jaar geboden op apparatuur),

maar ik ben dus vooral benieuwd naar andermans ervaringen, do's en don'ts, etc.

Alvast bedankt!
Ik heb nu 2 keer een ikeakeuken met apparatuur gehad, en ben heel tevreden. Mijn nieuwe keuken krijgt opnieuw ikea-apparatuur . Ook toen we een probleem hadden met de vaatwasser (hij bleef draaien en stopte niet meer) was het 1 telefoontje om de monteur langs te krijgen en alles werd keurig door de garantie gedekt.
De inbouwapparatuur van Ikea is niet veranderd, dat is nog steeds gewoon een gerelabelde whirlpool-lijn. Niet goed, niet slecht, vooral niet zoveel keus. Zo lang je geen heel specifieke eisen hebt, maar gewoon wat standaard-apparatuur zoekt hoeft het geen slechte deal te zijn. Vaak bijna even goedkoop als wanneer je iets online bestelt, maar met garantie via de zweedse vrienden zelf, in plaats van via een website waarvan je nooit weet of die over 4 jaar nog bestaat.

Wat veranderd is zijn alle kasten en deuren enzo. Dat hele systeem is nieuw. Ziet er degelijker uit da vroeger, maar heeft nog steeds erg weinig keus in breedtes en dergelijke.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Zelfde kwaliteit dan bij de andere budget keuken giganten. En redelijke garantieregeling.
Ik heb sinds juli een Ikea keuken incl apparatuur.

Ik heb een combi oven/magnetron, koelkast, inductieplaat en vaatwasser.

Tot nu toe doet alles het nog goed.

Ik ben ook voor de lange gerantietermijn gegaan, ook omdat ik geen speciale wensen had.
Ik heb alleen een afzuigkap van daar. 5 jaar oud nu, wordt dagelijks gebruikt en doet het prima. Is ook heel makkelijk schoon te krijgen, trouwens.

Moeder heeft er 1 van zo'n goedkopere keukenboer: nieuwer dan die van mij, maar bij haar wordt hij minder gebruikt. Bij haar breekt er van alles af (plastic kapje lampje bijv)
Sorry, ik ken alleen maar negatieve verhalen. Ikea is voor meubels, niet voor apparatuur. Vind ik...
Wij hadden in het vorige huis wel een ikea keuken maar online van een beter merk de apparatuur gekocht. Dat kan je ook nog doen als je wel A-merk/kwaliteit apparatuur wilt.
Heb mijn Ikea keuken nu anderhalf jaar en het voldoet prima. Heb een combimagnetron, een inductie kookplaat, afwasmachine en afzuigkap. Alleen het irritante gepiep van de inductieplaat is minder. Als ik deze wil schoonmaken gaat hij piepen als er water of schoonmaakmiddel opkomt.
Wij hebben een vaatwasser en een oven van de Ikea gekocht een aantal jaren geleden, omdat die volgens de Consumentenbond als beste getest waren.

De kwaliteit is niet goed.
In mijn huidige huis heb ik een Ikea keuken met koel-/vriescombi, combi-oven, gasplaat en afzuigkap als apparatuur. Keuken staat nu 8 jaar en ik heb nog geen enkele klacht gehad.

In mijn vorige huis had ik ook een Ikea keuken met koel-/vriescombi, vaatwasser, oven, gasplaat en afzuigkap als apparatuur. Ik heb daar 5 jaar gewoond en ook nooit klachten gehad.

Hier alleen positieve ervaringen dus.
interessant! Ik lees mee:) Wij gaan binnenkort verhuizen en moeten de oven vervangen in onze nieuwe (wel al bestaande) keuken. Wie weet heeft Ikea iets interessants:)
Wie weet is het in de afgelopen jaren verbeterd. Wij kwamen 12 jaar geleden in dit huis wonen, ikea keuken van een jaar oud. Binnen 2 jaar hebben we alle apparatuur kunnen vervangen door een degelijkere versie. Nooit meer ikea. Trouwens, de deurtjes hingen er ook na een jaar of 2 al uit. Slecht, een afrader!
Zonder oorzaak geen gevolg
Hier 2,5 jaar een Ikea keuken, met vaatwasser, afzuigkap, gasplaat en oven. Super tevreden! En alles is eigenlijk nog als nieuw.

De oven en de vaatwasser zijn zelfs de beste die ik ooit heb gehad/gebruikt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Hier apparatuur van Ikea, nu ruim 2 jaar oud. Laatst deed de oven gek (ging vanzelf uit?), even gebeld. Bleek de oven van Whirlpool te zijn en binnen een week stond er iemand van Whirlpool op de stoep. Die heeft het gelijk en zonder vragen gerepareerd.

De monteur van Whirlpool vertelde dat je beter bij Ikea kan kopen dan direct bij hen; bij Ikea 5 jaar garantie en bij whirlpool maar 2. Terwijl het dus dezelfde apparaten zijn.
miss011 wijzigde dit bericht op 21-10-2015 12:07
Reden: Was nog niet klaar met typen
% gewijzigd
quote:DidiRidi schreef op 21 oktober 2015 @ 02:05:

Hier 2,5 jaar een Ikea keuken, met vaatwasser, afzuigkap, gasplaat en oven. Super tevreden! En alles is eigenlijk nog als nieuw.

De oven en de vaatwasser zijn zelfs de beste die ik ooit heb gehad/gebruikt.Afwasmachine vind ik inderdaad ook echt heel goed. Kort programma van 36 minuten kun je kiezen en komt er brandschoon uit.
quote:sneeuwwitje80 schreef op 21 oktober 2015 @ 13:40:

[...]

Afwasmachine vind ik inderdaad ook echt heel goed. Kort programma van 36 minuten kun je kiezen en komt er brandschoon uit.Ja echt he! Ik heb hem wel eens voor de lol gedraait met 1 dingetje erin, geloofde gewoon niet dat het waar was.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ik heb een vaatwasser van Ikea. Ooit gekocht in de koopjeshoek (maar wel met volledige garantie). Kostte weinig, maar bevalt heel erg goed. Heb het ding nu 3 jaar en nog nooit problemen gehad.
Dank voor jullie reacties!

Ik ga komend weekend ook even gluren bij een vriend die een alles incl keuken van Ikea heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven