irritante buur

19-10-2015 15:31 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe woning gebouwd en onze achterbuur is nogal een speciaal geval.

Nu zijn wij vandaag onze tuinafsluiting aan het plaatsen en komt ze zeuren omdat wij onze afsluiting tegen haar haag zetten. Hierdoor kan ze niet meer bij haar haag om die te onderhouden.

Volgens haar doe je zoiets niet. Maar wij moeten toch onze grond niet afgeven aan haar zodat zij haar haag kan onderhouden?

Zie ik iets over het hoofd of mis ik wat moraliteitsbesef. Of heb ik, zoals mijn buur aangeeft, een gebrek aan burgerzin?
ik weet niet wat jullie gaan plaatsen maar als je gewoon een dichte schutting neer zet dan kan haar haag niet verder jullie kant op groeien dus hoeft ze hem daartussen niet bij te houden, alleen bovenop snoeien zodat hij niet over de schutting jullie tuin in groeit...
Kunnen jullie daar niet even over in gesprek? Je klinkt alsof je bij voorbaat al geen zin hebt in die buur. Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar gezien jullie misschien nog jaren met elkaar opgescheept zitten, is het misschien wel een goed gesprek waard.
Ze vraagt toch niet of jullie grond willen afgeven? Waarom vind je dit zeuren als ze gewoon iets opmerkt?

Van te voren even overleggen met je buren was wel zo netjes geweest en ook beter voor de toekomstige verstandhouding.
quote:Nomad schreef op 19 oktober 2015 @ 15:38:

Kunnen jullie daar niet even over in gesprek? Je klinkt alsof je bij voorbaat al geen zin hebt in die buur. Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar gezien jullie misschien nog jaren met elkaar opgescheept zitten, is het misschien wel een goed gesprek waard.Welja dat is dus het gesprek geweest. Zij blijft erbij dat wij plaats moeten laten tussen haar haag en onze afsluiting, zodat zij die kan onderhouden. Maarja, dit betekent dat wij onze grond afgeven aan haar...
je zit met erfgrens.. je moet op een bepaalde afstand blijven om geen gedoe te krijgen..
quote:mary57 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:39:

Ze vraagt toch niet of jullie grond willen afgeven? Waarom vind je dit zeuren als ze gewoon iets opmerkt?

Van te voren even overleggen met je buren was wel zo netjes geweest en ook beter voor de toekomstige verstandhouding.We hebben dit op voorhand laten weten. Ook dan zeij ze dat ze niet akkoord was dat wij onze afsluiting tegen de erfgrens plaatsen. Om de redenen eerder genoemd
quote:Jc2 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:40:

[...]

Welja dat is dus het gesprek geweest. Zij blijft erbij dat wij plaats moeten laten tussen haar haag en onze afsluiting, zodat zij die kan onderhouden. Maarja, dit betekent dat wij onze grond afgeven aan haar...Is hun haag dan precies op de grenslijn geplant?
quote:poldervrouw schreef op 19 oktober 2015 @ 15:40:

je zit met erfgrens.. je moet op een bepaalde afstand blijven om geen gedoe te krijgen..

Ja de regels van de ruimtelijke ordening ken ik vanbuiten. Onze draadafsluiting mag tot tegen de erfgrens... Haar levende haag moet op een halve meter staan. die staat op 25 cm...

Juridisch gezien heeft ze natuurlijk geen punt... Maar ik vraag me gewooon af wat jullie tegen haar zouden zeggen, dan ben ik wat voorbereid voor het gezaag die eraan komt
quote:mary57 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:41:

[...]

Is hun haag dan precies op de grenslijn geplant?neen op 25 cm (gemeten van center stam), het blad komt tot tegen de erfgrens...
Hoezo je grond afgeven? Bedoel je dat je niet wilt dat zij op jullie grond staat om de heg te snoeien?

Ik zou gewoon aangeven dat jullie die schutting willen plaatsen, dat is jullie grond. En zij hoeft inderdaad maar 1 kant te snoeien, dus ze hoeft die kant ook niet op als die schutting er staat.

Gewoon netjes aangeven, niet direct de aanval in.
Je klinkt niet heel sympathiek vind ik, maar je hebt juridisch gezien vast gelijk. Ik zou toch eea vriendelijk uitleggen. Eventueel samen even kijken hoe zij die haag kan onderhouden. En dan even uitleggen dat ze dan alleen maar de bovenkant en haar kant hoeft te snoeien. Zoiets? Het kan zo zijn dat jij gelijk heb, maar je wilt niet gezeik met je buren. Dat is echt onprettig.
De fik erin!! Wat denkt ze wel...
quote:minnimouse schreef op 19 oktober 2015 @ 15:45:

Hoezo je grond afgeven? Bedoel je dat je niet wilt dat zij op jullie grond staat om de heg te snoeien?

Ik zou gewoon aangeven dat jullie die schutting willen plaatsen, dat is jullie grond. En zij hoeft inderdaad maar 1 kant te snoeien, dus ze hoeft die kant ook niet op als die schutting er staat.

Gewoon netjes aangeven, niet direct de aanval in.

Hebben wij ook heel beleefd aangegeven, maar voor haar is er maar 1 oplossing en dat is met onze afsluiting achteruit. Dus onze tuin wordt dan kleiner en zo geven we een stuk van onze grond af... Want de grond achter onze afsluiting hebben wij niets aan.

Nu hebben we vandaag de afsluiting geplaatst tegen de erfgrens en heeft de buurvrouw mij al 8 keer proberen te bellen... Voorlopig nog negeren :p
Ik was te snel met oordelen.
Gezeik met je buren is inderdaad onprettig, maar ik zou zelf ook niet zo snel een schutting een eind mijn eigen tuin in plaatsen omdat de buren hun haag te dicht bij de erfgrens gezet hebben en er nog bij willen kunnen.
quote:Jc2 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:44:

[...]

neen op 25 cm (gemeten van center stam), het blad komt tot tegen de erfgrens...Haar heg staat dus op 25 cm van de erfgrens maar jouw schutting staat er precies bovenop? Je moet wel een piepklein tuintje hebben om moeilijk te doen over 25 centimeter.
verba volant, scripta manent.
quote:cochise schreef op 19 oktober 2015 @ 15:52:

Je attitude belooft een prachtige relatie met je nieuwe buur. Dat zou ik eerder over de buuv zeggen. Op hoge poten verhaal komen halen omdat de buren niet een deel van hun tuin aan je afstaan is toch wel apart.
Ik vind dat je buurvrouw onredelijk is, zij plant haar haag te dicht bij de erfgrens en dan moet jij haar nog meer ruimte geven? Ze zeurt.
Waarom zou je eigenlijk een schutting willen plaatsen als de tuin al wordt afgesloten door de haag van de achterburen? Laat de schutting aan die kant weg en je hebt een mooie groene achterwand die je niet eens zelf hoef te onderhouden. Mooi toch! (Of gaat het om coniferen? Want dan heb ik niets gezegd..)
Ik vind hier dingen van.
quote:Jc2 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:51:

[...]

Hebben wij ook heel beleefd aangegeven, maar voor haar is er maar 1 oplossing en dat is met onze afsluiting achteruit. Dus onze tuin wordt dan kleiner en zo geven we een stuk van onze grond af... Want de grond achter onze afsluiting hebben wij niets aan.

Nu hebben we vandaag de afsluiting geplaatst tegen de erfgrens en heeft de buurvrouw mij al 8 keer proberen te bellen... Voorlopig nog negeren :pMisschien heb je hier iets aan: https://www.juridischloke ... buren/schutting-erfgrens/
quote:MarianneDavids schreef op 19 oktober 2015 @ 15:56:

[...]

Haar heg staat dus op 25 cm van de erfgrens maar jouw schutting staat er precies bovenop? Je moet wel een piepklein tuintje hebben om moeilijk te doen over 25 centimeter.

Onze afsluiting staat tegen de erfgrens... Het probleem is dat onze tuin in handen is van een tuinarchitect en ook reeds volledig ontworpen is... Iedere cm heeft dus een functie.

Onze tuin is 13.9 m diep. Zij wil dat wij 0.5 meter achteruit gaan... Ze heeft niets waarop ze zich baseerd... Ze eist dit gewoon... Vind ik geen normale eis.

vooral ook omdat haar haag in de eerste plaats al illegaal staat. Ze kan toch niet eisen dat ze een ander zijn grond gebruikt om haar haag te onderhouden??
Klinkt niet als een lekkere start, van beide kanten. 8 keer je buuf bellen is ook wat overdreven. Wacht dan gewoon tot beide thuis zijn en ga het gesprek aan. Als ik jou was TO, zou ik even terugbellen en buuf uitnodigen voor een kop koffie. Of gewoon even langslopen, aanbellen en samen even kijken naar de situatie.
quote:Sabeltandcavia schreef op 19 oktober 2015 @ 15:58:

Waarom zou je eigenlijk een schutting willen plaatsen als de tuin al wordt afgesloten door de haag van de achterburen? Laat de schutting aan die kant weg en je hebt een mooie groene achterwand die je niet eens zelf hoef te onderhouden. Mooi toch! (Of gaat het om coniferen? Want dan heb ik niets gezegd..)

Dat is een goeie inderdaad

(en dat van die coniferen ook... )
quote:Jc2 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:58:

[...]

Onze afsluiting staat tegen de erfgrens... Het probleem is dat onze tuin in handen is van een tuinarchitect en ook reeds volledig ontworpen is... Iedere cm heeft dus een functie.

Onze tuin is 13.9 m diep. Zij wil dat wij 0.5 meter achteruit gaan... Ze heeft niets waarop ze zich baseerd... Ze eist dit gewoon... Vind ik geen normale eis.

vooral ook omdat haar haag in de eerste plaats al illegaal staat. Ze kan toch niet eisen dat ze een ander zijn grond gebruikt om haar haag te onderhouden??tuurlijk kan ze dat niet, maar je moet wel met elkaar in gesprek gaan, naar elkaar luisteren, anders heb je het risico dat dit jarenlang burengezeik gaat opleveren en dat moet je niet willen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven