Naam verkeerd uitspreken

19-10-2015 23:21 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal. Ik zal maar met de deur in huis vallen. Heb altijd al een moeizame relatie gehad met de ouders van vriend, zie ze haast nooit behalve op verjaardagen enzo maar elke x als schoonpa mij ziet spreekt hij mijn naam verkeerd uit en vraagt hij "hoe heet je ook al weer" ook een keer waar er mensen bij waren en die schoten toen in de lach omdat hij mijn naam zoooo belachelijk uitsprak. Ik begin het nu aardig zat te raken en te denken dat hij dit alleen doet om mij te zieken. Ik heb niet bepaald de makkelijkste naam maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Meestal hebben mensen het na een paar x uitspreken wel onder de knie.

Wat denken jullie ervan.
Je ziet die man zelden. Haal je schouders op en draai je om.
Trieste vent

Een keer op zijn nummer zetten een idee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat een geweldige manier om aan te geven dat jullie elkaar erg weinig zien. Dat vind ik dan wel weer knap van die man.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Joviaal op de schouder kloppen en hartelijk roepen: "Geeft niks, Piet!"

(*als hij Kees heet)
quote:ikbenik schreef op 19 oktober 2015 @ 23:26:

(*als hij Kees heet) Of : " sorry, ken ik u ? " .
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr

het ultieme blijft natuurlijk de opgetrokken wenkbrauwen en de " wat een nare opmerking " .
Schrijf je naam fonetisch op een button.
waarom is dat erg?
Het kan natuurlijk echt zijn dat hij jouw naam verkeerd onthoudt. Mijn tante (die we ook niet zo vaak zien) twijfelt altijd aan de naam van mijn vriend. Ze kent iemand anders met een naam die erg op zijn naam lijkt en ze haalt de namen altijd door elkaar. Ze doet haar best, maar ze doet het altijd verkeerd
meidtie denkt dat hij het expres doet, maar het kan gewoon echt zijn dat hij het niet weet

- slecht taalgevoel

- geheugenstoornis

- hersenziekte in ontwikkeling

je weet het niet
quote:ikbenik schreef op 19 oktober 2015 @ 23:26:

(*als hij Kees heet) Zo los ik het inderdaad op een luchtige manier op, want ik was eigenlijk van plan een keer goed boos te worden op hem maar dit is mischien beter. Dankje.
Ik ken mensen die spreken écht bijna iedereens naam verkeerd uit. Ook na 10 jaar.

Als het moeilijker wordt dan kees, dan blijft het niet hangen. Ze doen echt hun best, maar het gaat nooit wat worden.
Als ik ooit Piet en Jan verwisseld heb, komt dat ook nooit meer goed. Dan blijf ik denken " het was Jan of Piet " en geheid gok ik fout.

Buitenlandse namen zijn vaak moeilijk voor wat oudere mensen. En dat moeilijk kan al een Michael ( Michell, o nee, Michiel, eh.... ) zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2015 @ 23:39:

Ik ken mensen die spreken écht bijna iedereens naam verkeerd uit. Ook na 10 jaar.

Als het moeilijker wordt dan kees, dan blijft het niet hangen. Ze doen echt hun best, maar het gaat nooit wat worden.fonetische lydectei
quote:meidtie schreef op 19 oktober 2015 @ 23:38:

[...]

Zo los ik het inderdaad op een luchtige manier op, want ik was eigenlijk van plan een keer goed boos te worden op hem maar dit is mischien beter. Dankje.ja dat zal jullie relatie verdiepen
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 oktober 2015 @ 23:41:

[...]

fonetische lydecteiGeen strack plan?
quote:nerdopviva schreef op 19 oktober 2015 @ 23:33:

Het kan natuurlijk echt zijn dat hij jouw naam verkeerd onthoudt. Mijn tante (die we ook niet zo vaak zien) twijfelt altijd aan de naam van mijn vriend. Ze kent iemand anders met een naam die erg op zijn naam lijkt en ze haalt de namen altijd door elkaar. Ze doet haar best, maar ze doet het altijd verkeerd Ja daarom twijfelde ik eerst ook aan mezelf maar het gekke is dat hij in het begin wel mijn naam goed uitsprak toen hij nog redelijk vaak over de vloer kwam en nu opeens weet hij het spontaan niet meer en komt hij steeds met de meest belachelijke variaties op mijn naam. Ons zoontje heeft trouwens ook een moeilijke naam. Nog moeilijker dan de mijne en die spreekt hij altijd perfect uit.
quote:meidtie schreef op 19 oktober 2015 @ 23:38:

[...]

Zo los ik het inderdaad op een luchtige manier op, want ik was eigenlijk van plan een keer goed boos te worden op hem maar dit is mischien beter. Dankje.

Stom om hierom boos te worden. Tenzij je Kim heet en hij standaard Mik zegt ofzo.

Je zegt zelf al een niet heel makkelijke naam te hebben.

Misschien heeft die man gewoon echt moeite met je naam. Dat kan he.

Ik heb dat ook met sommige namen.

En sommige mensen hebben dat met mijn naam.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik zit zo te kijken naar je forumnaam maar geen idee wat daar staat meidtie., tja als het in het echt ook zo lastig is begrijp ik het wel.
quote:meidtie schreef op 19 oktober 2015 @ 23:46:

[...]

Ja daarom twijfelde ik eerst ook aan mezelf maar het gekke is dat hij in het begin wel mijn naam goed uitsprak toen hij nog redelijk vaak over de vloer kwam en nu opeens weet hij het spontaan niet meer en komt hij steeds met de meest belachelijke variaties op mijn naam. Ons zoontje heeft trouwens ook een moeilijke naam. Nog moeilijker dan de mijne en die spreekt hij altijd perfect uit.

Nou, dan is het een verkapte sneer omdat hij je weinig ziet.

En nu?
Vooral niet boos worden. Sommige doen het er gewoon om. Blijkbaar weet hij je naam wel uit te spreken. En ziet hij graag dat je er gefrustreerd van raakt. Gewoon negeren. Heb ooit eens een man op het werk gehad die ook steeds mijn naam verkeerd uitsprak. Geen aandacht geven werkt het beste naar mijn idee.
quote:dadelduifje schreef op 19 oktober 2015 @ 23:59:

Vooral niet boos worden. Sommige doen het er gewoon om. Blijkbaar weet hij je naam wel uit te spreken. En ziet hij graag dat je er gefrustreerd van raakt. Gewoon negeren. Heb ooit eens een man op het werk gehad die ook steeds mijn naam verkeerd uitsprak. Geen aandacht geven werkt het beste naar mijn idee.eens met stapeldruifje
Het is sowiso best wel een aparte man. Ook steeds grapjes maken die niet grappig zijn en eigenlijk best wel racistisch(ben half Indisch) Heb dit ook met vriend besproken en hij zegt dat ik het moet negeren. Hij weet dus ook dat zn pa dit alleen doet om mij te jennen. Dat ze de pik op mij hebben wist ik al maar ik laat me niet belachelijk maken in mn eigen huis.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2015 @ 00:01:

[...]

eens met stapeldruifje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven