Oefenbeker

20-10-2015 14:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor mijn kindje van 14 maanden een beker aanschaffen, zo'n antiknoeiding. Maar welke? Ik zag deze: beker maar ook bijvoorbeeld van Avent maar daar mogen geen warme dranken in. En ik wil er wel lauwwarme melk in gaan geven.

Wie heeft er tips?
Ik zou dan warme melk uit een gewone beker geven en erbij blijven.
Alle anti-knoeidingen die ik had, liepen hier toch uit op geknoei, met de beker van Avent als dieptepunt. Ik heb een bekertje van Hema gekocht, een tuitbeker (die volgens de website overigens ook antiknoei heet te zijn, maar dat komt volgens mij voornamelijk omdat er geen drinken uit de tuit lekt). Deze: http://www.hema.nl/winkel ... n-drinken/antiknoeibeker-(33590909)

Makkelijk ook om mee te nemen, bijvoorbeeld in de auto of in je tas.

Daar heeft kind heel lang uit gedronken. Opeens wilde ze het niet meer en zijn we het gaan proberen met gewone plastic bekertjes en sindsdien drinkt ze daar zonder te knoeien uit.
Hier waren de harde plastic bekers van Hema een redelijk succes (knoeien doen kleine kinderen sowieso). Echter vond dat mijn dochter er keihard aan moest zuigen om er iets uit te krijgen. Ik heb die beker ook wel eens geprobeerd en het is echt flink zuigen geblazen.
Ik vond de oefenbekers waardeloos, ben met een gewone beker begonnen. Eerst kleine beetjes en zo opbouwen. Helaas waren de oefenbekers ook niet echt anti-lek.
Mijn kinderen konden niet overweg met een antilektuitbeker, dus ze zijn van de fles overgegaan op een normale tuitbeker, en daarna op een gewone beker.
Ik gebruik al tijden de kiddyboo beker. Je kan er prima ook iets warms uit geven hoor maar misschien dat de beker zelf niet in de magnetron mag? (Geen idee). Hier gaat hij ook gewoon in de vaatwasser.

Nadeel van de beker is dat als hij op de grond wordt gegooid er alsnog een spoor van drinken op de grond ligt. Als je 'm gewoon op de kop houdt overigens niet.

Dochter moest er wel even aan wennen en had niet meteen door hoe ze eruit moest drinken. Toen ze het eenmaal door had ging het super.
Ik vind het ook een vreselijk geknoei met al die antilek dingen.

Allemaal dure soorten gekocht maar alles lekt.

Mijn moeder kocht toen voor haar oppasdag een Hema idd zo'n harde plastic voor een paar euro en die knoeit nog het minste..

Maar idd wel hard zuigen!

Verder kan hij op dit moment nog het beste uit pakjes drinken drinken met een rietje. Gaat verrassend goed. Maar zijn natuurlijk altijd zoete dranken dus ook geen optie voor altijd. Melk krijgt hij nog steeds uit flesje erg ik weet het maar wel lekker snel

Grappig dat meerderen hema noemden
Zoontje heeft vanaf 11 mnd uit een aventbeker gedronken. Zo'n platte zonder tuit of zo. Ging prima! Ook s ochtends zijn warme melk heeft er overigens nooit iets aan over gehouden. je kunt het ding ook helemaal demonteren voor de vaatwasser. Ik vond hem ideaal. Vanaf ong 1.5 jaar gaan oefenen met een open beker van nutrilon. Deze heeft 2 oren en een omkrullende rand. Eerst wat dikkere dranken (yoghurt bijv) en daarna kleine beetjes water, steeds voller. Binnen 3 weken had zoontje het door en nu (2 jr) drinkt hij overal netjes uit.

Ook een succes: in badje laten oefenen uit een echte beker! Lekker knoeien.
Ik dacht aan de hand van de titel dat het kindje al ging voetballen voor een oefenbeker.

Duidelijk dat ik geen kinderen heb
Ik ben direct met gewone bekers begonnen (gewoon van die hard-plastic gevallen van de Ikea Enzo) want die antilekdingen vond ik een drama. Ik ben vanaf 9 maanden begonnen en met 12-14 maanden dronken ze zelfstandig uit een beker (ik deed er alleen maar water in, geen zoete dranken, dus dan was het niet erg als ze zaten te knoeien. Melk deed ik nog gewoon in een fles totdat ze groot genoeg waren om uit een normaal kopje te drinken)
Ik heb dit soort ook overgeslagen. Waren er nog niet toen mijn oudste daar aan toe was. Ik had gewoon van die Ikea-bekers en ook de Nutrilon oefenbeker en die van Difrax. Ben met 14 maanden ongeveer daarmee begonnen te oefenen. En dan op momenten dat hij bij tafel zat. Dus eerst met broodeten. De Difrax-beker vond ik niet zo handig, die heb ik maar weinig gebruikt. Een paar dagen goed oefenen en toen ging het goed. Ook op het KDV aangegeven dat hij goed zelf uit een gewone beker kon drinken, want daar zitten ze altijd bij tafel met drinken en hebben ze ook de Ikea-bekers. Thuis kreeg hij gewoon de tuitbeker als hij drinken tussendoor kreeg.
Hier ook twee Kiddyboo's. Ik doe er ook gewoon warme dranken in, gaat gewoon goed. Ik zet hem nooit in de magnetron. Als je hem laat vallen komt er inderdaad iets uit, maar verder is hij lekvrij.

De oudste van 4,5 gebruikt hem nog steeds en de jongste van 8 maanden kan er ook al aardig mee uit de voeten. We hebben hem ook aan vrienden cadeau gedaan, en die zijn er ook erg blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven