Welke keukenmachine?

20-10-2015 18:16 37 berichten
Ik ben op zoek naar een keukenmachine (die ik cadeau kan vragen voor m'n verjaardag, van m'n ouders). Nu zijn daar best veel topics over maar de meeste zijn vrij oud, vandaar een nieuw topic.

Wat ik zoek: een apparaat dat kan snijden, hakken, kneden, blenderen en ijs en koekjes crushen.

Het budget is ongeveer ¤100,-, ietsje meer mag wel maar niet heel veel meer. Welke keukenmachine hebben jullie, wat zijn jullie ervaringen met welk apparaat?

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ja goffer, net een heel reactie getypt...... Anyway, ik heb afgelopen week dit apparaat aangeschaft. Bevalt tot nu toe uitstekend, heb er een soep mee gepureerd en cashewnotenpasta mee gemaakt.
That's a fine looking high horse
Ook makkelijk af te wassen overigens, niet geheel onbelangrijk
That's a fine looking high horse
Een Magimix! Oh wacht dat red je niet voor dat budget. Misschien andere vrienden/familie/kennissen vragen ook een bijdrage te leveren?
@Krullevaer

Alvast van harte proficiat met uw verjaardag.

Het beste apparaat om te snijden/hakken/en kneden zijn uw eigen handjes,en om ijs en koekjes te crushen of een fijne gezonde smoothie te maken volstaat een blender en die zijn te koop voor veel minder dan 100 euro,dus zijn uw ouders ook een hoop minder geld kwijt.

Dus met uw eigen handjes komt u een heel eind,plus dat het een hoop werk is om een keukenmachine weer op en top schoon te maken.Dus kom op en laat u handjes wapperen.
No Mercy
Ik heb een Bosch MUM.... Hij kan alles. Het is een goedkoop alternatief voor zo'n dure kitchenaid en de kwaliteit vind ik zeer hoog. Alleen ligt hij boven jouw budget. Misschien een wat uitgekleder type en dat je dan de accessoires via anderen vraagt/krijgt of zelf er iedere keer bij koopt?
Ben het trouwens niet met Madras eens dat het lastig schoonmaken is. Alles kan goed afgespoeld worden en in de vaatwasser. En het apparaat kan alles, je hebt niets meer nodig.
Ik heb deze: http://www.bosch-home.nl/ ... chines/MUM48CR1.html#tab2
Ook een bosch Mum hier, top ding. Al zou ik best een nog wat luxere willen hebben, wat robuster nog. Ik gebruik mijne echt heel vaak. Ik heb alleen die zonder blender. Ik heb een losse blender. Deeg en klopmachine en snijmachine zijn prima.
quote:madras schreef op 20 oktober 2015 @ 18:32:

@Krullevaer

Alvast van harte proficiat met uw verjaardag.

Het beste apparaat om te snijden/hakken/en kneden zijn uw eigen handjes,en om ijs en koekjes te crushen of een fijne gezonde smoothie te maken volstaat een blender en die zijn te koop voor veel minder dan 100 euro,dus zijn uw ouders ook een hoop minder geld kwijt.

Dus met uw eigen handjes komt u een heel eind,plus dat het een hoop werk is om een keukenmachine weer op en top schoon te maken.Dus kom op en laat u handjes wapperen.

Als ik dat wilde, was ik niet op zoek naar een keukenmachine. De meeste onderdelen kunnen trouwens gewoon in de vaatwasser.

Ik ga de andere tips rustig bekijken.
Ik heb er 1 van tefal maar die ligt ook boven jouw budget. Ik vind het nog steeds iedere cent waard. Zo fijn voor het mixen je kunt het aanzetten en gewoon weglopen.

Ik moet wel eerlijk zeggen ik heb toen gekeken naar wat goedkopers maar kon niet echt iets vinden wat aan mijn eisen voldeed.
@Gravinnetje behoord volgens mij tot diegene die (zoals in het nieuws is geweest) tot de type,s die in gehuurd worden om alleen maar positieve dingen van een(in dit geval) keukenmachine te ventileren.

Een keukenmachine die alles kan,tja je kan er heel veel mee,maar had er ook eentje in m,n kast staan maar die heb ik weggeflikkerd.

het werk wat je er mee hebt om dat ding weer goed schoon te maken weegt niet op tegen het zogenaamde gemak wat je er van hebt

want alleen even afspoelen(wat hier gezegd word)is niet afdoende om alle narigheid van de gebruikte onderdelen goed te verwijderen.

Een blender waar je ook ijs mee kan vermalen is afdoende en de rest kan je met een goed scherp mes en met je handen doen.
No Mercy
quote:madras schreef op 20 oktober 2015 @ 18:53:

@Gravinnetje behoord volgens mij tot diegene die (zoals in het nieuws is geweest) tot de type,s die in gehuurd worden om alleen maar positieve dingen van een(in dit geval) keukenmachine te ventileren.

Een keukenmachine die alles kan,tja je kan er heel veel mee,maar had er ook eentje in m,n kast staan maar die heb ik weggeflikkerd.

het werk wat je er mee hebt om dat ding weer goed schoon te maken weegt niet op tegen het zogenaamde gemak wat je er van hebt

want alleen even afspoelen(wat hier gezegd word)is niet afdoende om alle narigheid van de gebruikte onderdelen goed te verwijderen.

Een blender waar je ook ijs mee kan vermalen is afdoende en de rest kan je met een goed scherp mes en met je handen doen.Koekkoek.
Wat een onzin Madras.

83angel, wat voor eentje heb jij? Als een duurdere echt beter is, ben ik wel bereid om mee te betalen. Ik vind het wel belangrijk dat 'ie helemaal naar mijn wens is.
quote:Krullevaer schreef op 20 oktober 2015 @ 18:45:

[...]

Als ik dat wilde, was ik niet op zoek naar een keukenmachine. De meeste onderdelen kunnen trouwens gewoon in de vaatwasser.

Ik ga de andere tips rustig bekijken. Dat moet u vooral gaan doen,maar u lijkt me er eentje van:als het maar makkelijk is. Maar goed een ieder z,n meug
No Mercy
@Goede-Fee

Koekoek?? Volgens mij loopt uw uurwerk een beetje voor,of enorm achter.
No Mercy
Ik heb een jaar of twee geleden een Kenwood gekocht. In de aanbieding vallen die in dit budget. Eigenlijk meer om te kijken hoe een keukenmachine mij zij bevallen en of ik er vaag erbuiten van zou maken, voor ik meer zou investeren in een Magimix oid. Maar eigenlijk bevalt hij heel prima en komt er pas een duurdere als deze niet meer mee kan.
quote:Krullevaer schreef op 20 oktober 2015 @ 18:57:

Wat een onzin Madras.

83angel, wat voor eentje heb jij? Als een duurdere echt beter is, ben ik wel bereid om mee te betalen. Ik vind het wel belangrijk dat 'ie helemaal naar mijn wens is.http://www.mediamarkt.nl/ ... 9,2367973.html?langId=-11

Ik heb hem toen wel in een aanbieding gekocht was toen nog iets van 160 euro of 180 euro.

Deze is ook te koop via de ing met rentepunten al is die dan wel goud
Ik heb een Philips, met hak-, rasp- en mengkom, blenderkan, citruspersopzetding (en een sapcentrifuge-gedeelte dat ik nog nooit heb gebruikt). Rond de ¤ 120,- was ie, een jaar of 3 geleden, ben er erg tevreden over. Kneden moet ie ook kunnen maar doe ik altijd met de hand.

Even gezocht: deze volgens mij
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Je kunt ook kijken naar een die nu wel in je budget past en dat je later nog de accessoires erbij koopt?

Wat ik trouwens heel fijn vind aan de Bosch, er zitten zuignapjes onder en hij weegt best wel wat waardoor hij goed stabiel op je aanrecht staat.

Maar goed, ik word dan ook ingehuurd om dit te vermelden hier. Ik gebruik eigenlijk gewoon mijn wapperende handjes en een goed scherp mes.
Ik ben door Philips ingehuurd

Mijne is óók zwaar en met zuignapjes
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 20 oktober 2015 @ 19:26:

Ik ben door Philips ingehuurd

Mijne is óók zwaar en met zuignapjesJaaaaa, dat weet ik. Maar dat zijn wel de zuignapjes van Bosch. Kijk maar onder die napjes, er staat een M op.
Goed zo dames
No Mercy
quote:madras schreef op 20 oktober 2015 @ 18:57:

[...]

Dat moet u vooral gaan doen,maar u lijkt me er eentje van:als het maar makkelijk is. Maar goed een ieder z,n meug

Ja, want moeilijk doen is zoveel leuker

To, ik heb een kenwood prospero, wel iets duurder dan jouw budget, maar volgens mij zijn er ook goedkopere varianten (met dan iets minder accessoires). Fijn ding!
quote:Gravinnetje schreef op 20 oktober 2015 @ 18:35:

Ik heb een Bosch MUM.... Hij kan alles. Het is een goedkoop alternatief voor zo'n dure kitchenaid en de kwaliteit vind ik zeer hoog. Alleen ligt hij boven jouw budget. Misschien een wat uitgekleder type en dat je dan de accessoires via anderen vraagt/krijgt of zelf er iedere keer bij koopt?Kan deze ook ijs en koekjes crushen? En is het geen nadeel dat de blenderkom van plastic is ipv glas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven