Werk & Studie alle pijlers

Cursus Engels

22-10-2015 16:09 15 berichten
Ik ben aan het overwegen een cursus Engels te gaan volgen.

Ikzelf heb alleen op de MAVO Engels gehad maar ik kan het wel redelijk spreken en kan het goed vertalen naar het Nederlands zowel in schrift als in woord.

Schrijven in het Engels vind ik erg moeilijk en ik zou ook een wat grotere woordenschat willen hebben en wat zekerder te zijn wat betreft het Engels spreken.

Je kan soms kiezen tussen beginner en gevorderden maar ik persoonlijk kan niet goed inschatten waar ik onder val.

Ik heb uiteraard al even gekeken en er wordt genoeg aangeboden en dat is dan ook een beetje mijn struikelbrok waar en wat moet ik nou toch gaan kiezen.

Het hoeft voor mij niet de goedkoopste zijn en ik wil ook geen gratis tablet of iets anders dat ze soms aanbieden. Ik wil het liefst iets kiezen waar ik thuis voor kan leren op mijn eigen tempo. Het is niet perse met het oog op een eventuele baan maar meer voor mijn eigen ervaring en leergierigheid maar uiteraard zou het wel fijn zijn als het een meerwaarde is op mijn CV.

Hebben jullie persoonlijke ervaringen of voorkeuren? Uiteraard laat iedere aanbieder het lijken alsof zij de beste zijn dus daar kan ik verder niet zoveel mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de DuoLingo app al geprobeerd? Ik gebruik hem zelf voor een andere taal en het bevalt mij goed! Plus het is gratis, dat is ook fijn.
De laatste keer dat ik keek kon je van duolingo niks leren, alleen maar testen. Door 100x vragen te beantwoorden meet je wel of je het goed doet, maar je leert niet hoe het dan wel moet en waarom, wat de achterliggende regel is. Of is dat intussen veranderd?
Prisma heeft wel goede cursussen.

http://www.prisma.nl/boek ... mplete-taalcursus-Engels/

Je zou ook iets van LOI kunnen overwegen, dan krijg je respons van docenten. Als je een echt certificaat wil halen dat erkend is kun je kijken of je het Cambridge certificaat kunt halen, dat is er op verschillende niveaus. Maar ik weet niet welke trainers daarvoor goede cursussen aanbieden.
Je krijgt wel uitleg bij DuoLingo, maar niet heel uitgebreid.
Als je al een goede basis hebt, kan je je taalgevoel ook flink verbeteren door bijvoorbeeld boeken in het engels te lezen, of series en films zonder ondertiteling te kijken. Misschien een goede aanvulling op een eventuele cursus straks
Zoek internationale FB-groepen-mensen, als je bijvoorbeeld van poppen maken houdt, ik noem maar iets, dan een groep in USA of Australië. Leer je meteen wat over gebruiken in die landen, en taal die in het dagelijks leven gebruikt wordt. Of doe iets via een brei-clubje, of via een platen-verzamel-club . . . . je snapt het idee wel.

LOI is goed te doen, misschien wat prijzig maar daar is de begeleiding dan ook naar. Heb je mavo dan is First Certificate goed te doen.
Ik heb zelf Cambridge gedaan. Dat is een programma van 3 jaar dat ook internationaal goed bekend staat, en dat op bijv. Volksuniversiteiten wordt aangeboden. Je kunt dan een test doen om te bepalen in welk van de 3 jaren je kunt starten. Je kunt ook examen doen (kost extra en is niet verplicht). Voordeel hiervan is dat de cursussen een goede naam hebben en dat het iets zegt over de kwaliteit, meer dan een "gewone" cursus dat doet.

Ik had zelf VWO gedaan en kon in jaar 3 starten. Google maar eens op Cambrigde First Certigicate (jaar 1), Cambridge Advanced English (jaar 2) of Proficiency in English (jaar 3).
quote:caspy schreef op 22 oktober 2015 @ 16:54:

Als je al een goede basis hebt, kan je je taalgevoel ook flink verbeteren door bijvoorbeeld boeken in het engels te lezen, of series en films zonder ondertiteling te kijken. Misschien een goede aanvulling op een eventuele cursus straks

BBC kijken, kranten en tijdschriften lezen: daar leer je veel van.

Ook ik heb na het VWO de Cambridge-proficiency gedaan en daarna een aparte cursus business correspondence.
Bedankt voor de reacties. Ik heb er vaart achter gezet en een proefles gedaan van studieplan. Eigenlijk beviel dat wel erg goed dus heb me ingeschreven voor zowel de beginners cursus als de gevorderden (was een goede aanbieding)

Je kan dan ook officieel examen afleggen.

Ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Moest wel lachen want hier krijg je een tablet bij die ik dus niet hoef, kon ook wel wat korting krijgen ipv die tablet maar denk dat ik hem voor ietsje meer kan verkopen.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 22 oktober 2015 @ 18:20:

Bedankt voor de reacties. Ik heb er vaart achter gezet en een proefles gedaan van studieplan. Eigenlijk beviel dat wel erg goed dus heb me ingeschreven voor zowel de beginners cursus als de gevorderden (was een goede aanbieding)

Je kan dan ook officieel examen afleggen.

Ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Moest wel lachen want hier krijg je een tablet bij die ik dus niet hoef, kon ook wel wat korting krijgen ipv die tablet maar denk dat ik hem voor ietsje meer kan verkopen.

That's good to hear!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevinden: hou je ons op de hoogte van je vorderingen?
quote:MissVatting schreef op 22 oktober 2015 @ 21:12:

[...]

That's good to hear!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevinden: hou je ons op de hoogte van je vorderingen?Yes!
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 22 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

Yes!
@IkBenIkenbenertrotsop

Goed bezig! Veel succes! =)
Extra tip: de podcast English as a Second Language (POD-ESL). Super leerzaam en leuk. Ik luisterde er iedere dag in de auto naar om mijn Engels te verbeteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven