paniek
donderdag 22 oktober 2015 om 21:06
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen .
Ik ben xenia ben 30 jaar , samenwonend , 2 kinderen en zwanger .
Afgelopen februari heb ik een behoorlijk heftige paniekaanval gehad en geen idee wat de aanleiding was en daarvoor ging het allemaal prima.
Maar sinds die keer kom ik maar niet van die paniek af en heb er elke dag last van .
Elke dag is een ramp en het wordt steeds maar erger
- heel de dag paniek gevoel in mijn lijf ( sochtends het ergst )
- bang om alleen te zijn
- bang dat er iets met mij gebeurd en de kinderen alleen zijn
Ik loop al een tijdje bij een psycholoog maar ik heb er naar mijn gevoel niet veel aan en ik weet dat het op korte termijn niet op te lossen is , maar naar 8 maanden is er nog geen verbetering .
Zijn er mensen die dit herkennen en / of tips hebben ?
Of eventueel ervaring hebben met :
-Haptonomie
-Accupuntuur
-Voetreflex
Voor paniekaanvallen
Wil zo graag mij weer mijzelf voelen dat ik alles wil proberen .
Ik ben xenia ben 30 jaar , samenwonend , 2 kinderen en zwanger .
Afgelopen februari heb ik een behoorlijk heftige paniekaanval gehad en geen idee wat de aanleiding was en daarvoor ging het allemaal prima.
Maar sinds die keer kom ik maar niet van die paniek af en heb er elke dag last van .
Elke dag is een ramp en het wordt steeds maar erger
- heel de dag paniek gevoel in mijn lijf ( sochtends het ergst )
- bang om alleen te zijn
- bang dat er iets met mij gebeurd en de kinderen alleen zijn
Ik loop al een tijdje bij een psycholoog maar ik heb er naar mijn gevoel niet veel aan en ik weet dat het op korte termijn niet op te lossen is , maar naar 8 maanden is er nog geen verbetering .
Zijn er mensen die dit herkennen en / of tips hebben ?
Of eventueel ervaring hebben met :
-Haptonomie
-Accupuntuur
-Voetreflex
Voor paniekaanvallen
Wil zo graag mij weer mijzelf voelen dat ik alles wil proberen .
donderdag 22 oktober 2015 om 21:10
Je bent bevangen door de angst voor een paniekaanval opgebouwd door de heftigheid en wanhoop opgedaan tijdens de eerste panikeaanval. Vraag je psych. anders eens naar RET.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 22 oktober 2015 om 21:14
http://mens-en-samenlevin ... -abc5-gs-psychologie.html
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 22 oktober 2015 om 21:16
quote:Moiren_ schreef op 22 oktober 2015 @ 21:14:
Of CGT.
Kan ook heel goed.
http://www.vgct.nl/over-cgt/wat-is-cgt
Of CGT.
Kan ook heel goed.
http://www.vgct.nl/over-cgt/wat-is-cgt
donderdag 22 oktober 2015 om 21:25
Volgens mij heb je angst voor de angst.
Een paniekaanval is ontzettend naar. Het kan iedereen overkomen, dat vanuit het niets, ineens de angst je om het hart slaat. Om niks. Maar wel heel naar, en heel beangstigend.
Nadat je dat een keer hebt gehad, kun je bang blijven om er weer eentje te krijgen. En dat kan in bepaalde situaties, weer een nieuwe paniekaanval oproepen. Dan is de cirkel rond, en kun je aanval op aanval krijgen.
Een psycholoog kan helpen, maar jij geeft aan dat dat je nu niet helpt.
Wat mij heeft geholpen is een autogene training. Ik weet niet of het nog in die vorm bestaat, maar haptonomie raakt daar aan.
Wat me later, na de training, ook hielp:
Een keer bewust de paniekaanval doorgaan.
Ok, wat gebeurt er, wat voel ik en waar ben ik bang voor.
Gebeurt er op dit moment waar ik bang voor ben.
Waarom gebeurt er niet waar ik bang voor ben.
Volgende stap is om in een paniekaanval jezelf te realiseren:
ok, ik heb een paniekaanval.
Dat heb ik eerder gehad.
Ik voel me heel erg naar en kut en bang, maar dat voelde ik me vorige keer ook. En het ging over. Dus ook deze keer, gaat het over. Hoe naar het nu ook is, het gaat over.
En de kee erna herhaal je wat je voelde de tweede keer.
Een paniekaanval is ontzettend naar. Het kan iedereen overkomen, dat vanuit het niets, ineens de angst je om het hart slaat. Om niks. Maar wel heel naar, en heel beangstigend.
Nadat je dat een keer hebt gehad, kun je bang blijven om er weer eentje te krijgen. En dat kan in bepaalde situaties, weer een nieuwe paniekaanval oproepen. Dan is de cirkel rond, en kun je aanval op aanval krijgen.
Een psycholoog kan helpen, maar jij geeft aan dat dat je nu niet helpt.
Wat mij heeft geholpen is een autogene training. Ik weet niet of het nog in die vorm bestaat, maar haptonomie raakt daar aan.
Wat me later, na de training, ook hielp:
Een keer bewust de paniekaanval doorgaan.
Ok, wat gebeurt er, wat voel ik en waar ben ik bang voor.
Gebeurt er op dit moment waar ik bang voor ben.
Waarom gebeurt er niet waar ik bang voor ben.
Volgende stap is om in een paniekaanval jezelf te realiseren:
ok, ik heb een paniekaanval.
Dat heb ik eerder gehad.
Ik voel me heel erg naar en kut en bang, maar dat voelde ik me vorige keer ook. En het ging over. Dus ook deze keer, gaat het over. Hoe naar het nu ook is, het gaat over.
En de kee erna herhaal je wat je voelde de tweede keer.
donderdag 22 oktober 2015 om 22:12
vrijdag 23 oktober 2015 om 10:54
" Afgelopen februari heb ik een behoorlijk heftige paniekaanval gehad en geen idee wat de aanleiding was en daarvoor ging het allemaal prima.
Maar sinds die keer kom ik maar niet van die paniek af en heb er elke dag last van ."
En toen dacht je daarna; " laat ik nu maar eens een derde kind op de wereld zetten" ?
Maar sinds die keer kom ik maar niet van die paniek af en heb er elke dag last van ."
En toen dacht je daarna; " laat ik nu maar eens een derde kind op de wereld zetten" ?