Weekendje weg januari tips

22-10-2015 22:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil mijn vriend verwennen met een weekendje weg in januari. Het liefst iets wat niet duur is en waar het nog lekker weer is.

We houden van mooie plekken, natuur en strand. Maar dat hoeft niet perse.

P.s. het liefst iets in europa
Lekker weer in januari in Europa... wat vind jij lekker weer?
Een weekend? Dus vrijdag heen en zondag terug? Dan kom ik echt niet verder dan zuid spanje eigenlijk.
quote:vivapimpelmees schreef op 22 oktober 2015 @ 22:14:

Lekker weer in januari in Europa... wat vind jij lekker weer?Misschien toch niet haalbaar binnen europa hahaha maar ik zou t zonde vinden als het heel koud is en alleen maar regen. NEDERLANDS WEER DUS hahah
Ik ben afgelopen januari naar Valencia geweest met een vriendin. Zaterdag heel vroeg en maandag eind van de middag vlogen we terug.

Hebben heerlijk in de zon gezeten en gewandeld en gefietst en lekker tapas gegeten en wijn gedronken. Was even lekker om de batterij op te laden.
Vlucht was toen 100 euro pp retour en volgens mij betaalden we 50 pp voor 2 nachten in appartement en eten en drinken is er ook niet duur.
quote:dolfje schreef op 22 oktober 2015 @ 22:20:

Ik ben afgelopen januari naar Valencia geweest met een vriendin. Zaterdag heel vroeg en maandag eind van de middag vlogen we terug.

Hebben heerlijk in de zon gezeten en gewandeld en gefietst en lekker tapas gegeten en wijn gedronken. Was even lekker om de batterij op te laden.Ja precies! Voor ons gaat het ook om ontspanning. Moeten echt even eruit samen. Een mooi hotel waar we kunnen ontspannen en eventueel de omgeving verkennen. Zijn er mooie plekken om te zien in valencia? En hoe duur is bijvoorbeeld het eten daar?
In Europa is het geen lekker weer in januari, of je moet van kou houden?

Zou naar Dubai gaan als ik persé in januari 'n korte trip wil maken.
Shoot first, ask questions later!
Marrakech!
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Voor een paar dagen valt er genoeg te zien en zijn er leuke musea. Eten is goedkoop. Wij aten tapas dus niet in een gewoon restaurant geweest.

Hebben voor 1 dag fietsen gehuurd en door het park ( een oude rivierbedding) naar zee gefietst. Zoek maar eens op.

Er is ook een botanische tuin waar het lekker zitten en wandelen is.

Wij hadden trouwens echt lekker weer,liepen in t-shirt overdag. S'avonds wel een jas en s'nachts wel een deken op bed.
quote:redbuIIetje schreef op 22 oktober 2015 @ 22:23:

In Europa is het geen lekker weer in januari, of je moet van kou houden?

Zou naar Dubai gaan als ik persé in januari 'n korte trip wil maken.Is dubai niet super duur? Ben maar n student haha
Dan heb je echt geluk gehad, Dolfje. Ook in Valencia is het normaal gesproken in januari frisjes. Met een zonnetje en achter glas zal het prima zijn. Maar er is ook kans dat het koud is.
quote:Doratheexplorer schreef op 22 oktober 2015 @ 22:23:

[...]

Ja precies! Voor ons gaat het ook om ontspanning. Moeten echt even eruit samen. Een mooi hotel waar we kunnen ontspannen en eventueel de omgeving verkennen.

Boek last-minute een leuk hotel of B&B op de Veluwe of ergens aan zee. Dan kun je ook ontspannen, samen eruit en je kiest zelf met welk weer je gaat.

Wij gaan regelamtig een dagje naar zee. Ook als het 5 of 6 graden is. Dikke jas aan, lekker wandelen, een warme chocomel bij een strandtent, een uitgebreide lunch of een lekker diner bij een restaurant of hotel.

Wil je gegarandeerd mooi weer, dan zou ik een weekendje weg gaan in maart/april en dan naar het zuiden van Frankrijk/Spanje.
quote:Doratheexplorer schreef op 22 oktober 2015 @ 22:34:

[...]

Is dubai niet super duur? Ben maar n student hahaGoedkoper dan Nederland als je geen zuipschuit bent:quote:Prijsniveau eten, drinken etc. goedkoper dan in Nederland, met uitzondering van alcoholische dranken

Wat is relatief goedkoop? taxi, shoppen = belastingvrij (o.a. kleding, schoenen, elektronica), goud, benzine

Wat is relatief duur? alcoholische dranken
Je gaat toch niet helemaal 7 uur in het vliegtuig zitten naar Dubai voor 3 dagen? Ik niet tenminste, zou dan minimaal 5 dagen weg gaan.

Wij hadden inderdaad geluk met het weer, hier was het ook net een weekend vol storm en regen dus dat was extra fijn.

Wij liepen dus in t-shirt maar de Spanjaarden in een dikke winterjas en muts

Zijn ook 2x naar Barcelona geweest maar dat was in februari en toen ook lekker weer gehad.
Ik zou idd 5 dagen gaan in dat geval.

Idem trouwens met weekendjes in Europa, want de dag dat je heen/terugvliegt heb je tenslotte in veel gevallen niet zoveel aan je dag.
Bedankt voor jullie tips! Ik ben eruit denk ik!
En wat gaat 't worden?
Ik denk egypte! Hem mooie resorts gevonden en in januari mooi weer!
Voor een weekendje?

Is toch ook 5 uur vliegen..
Ja daarom ga ik probere tw regelen dat ie iets langer vrij kan krijgen. Bij hem op werk zijn ze daar echt heel moeilijk in
Ik vond Egypte een verschrikking. Je kan geen poot verzetten zonder hordes Egyptenaren die je voor van alles en nog wat lastigvallen.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:shakenandstirred schreef op 23 oktober 2015 @ 17:34:

Ik vond Egypte een verschrikking. Je kan geen poot verzetten zonder hordes Egyptenaren die je voor van alles en nog wat lastigvallen.Tja maar dat heb je bij veel plekken. Afgelopen jaar naar parijs geweest, daar kun je ook je kont niet kereb of er hangen mensen aan je arm om je iets te verkopen.
quote:Doratheexplorer schreef op 23 oktober 2015 @ 10:39:

Ja daarom ga ik probere tw regelen dat ie iets langer vrij kan krijgen. Bij hem op werk zijn ze daar echt heel moeilijk inHoezo? Iedereen heeft toch recht op verlof?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven