Prijsverschil België/Nederland?

23-10-2015 09:22 40 berichten
Ik woon sinds kort op een kleine 25km van de Belgisch/Nederlandse grens, en ik vroeg me af voor welke producten het de moeite waard is om de grens over te steken.

Ik was zelf al op paracetamol gekomen: in België alleen bij de apotheek te krijgen en zelfs de generische variant kost nog een veelvoud van de kruidvat-tabletten (7¤ voor een doosje van 100 tabletten 500mg)

Verder heb ik het idee dat (huismerk)luiers goedkoper zijn in NL, maar dat is het ook zowat.

Zijn er nog spullen waarvoor het de prijsverschil de moeite is om tot bij 'jullie' te rijden?

Ik ben trouwens Belgische, dus op zoek naar spullen die in NL goedkoper zijn dan in België
Alle reacties Link kopieren
Ik moest een tijd terug 'n keer oogzalf en bij m'n NL apotheek was dat niet op voorraad, dus ik over de grens gereden en ipv 12 euro kostte het daar maar 3!
Shoot first, ask questions later!
Zoals ik begrepen heb van mijn schoonfamilie, die Belg zijn, babyvoeding.

En ik merk dat veel Belgen sowieso de boodschappen hier in Nederland doen. Ik vind de Delhaize echt een dure winkel.
Boodschappen zijn over het algemeen in Nl goedkoper. Tanken is in be weer veel voordeliger.
Delhaize is duur voor de producten die we ook bij de AH hebben liggen. Maar ze hebben weer 'n ander aanbod met lekkere producten die we hier niet hebben waarvoor ik toch graag af en toe de grens over rij.

En volgens mij is drank in Belgie wel goedkoper in de drankhallen dan wel.

Alhoewel ik laatst 'n keer 'n fles Moet moest halen bij Gall&Gall die 38 kostte terwijl die bij de Delhaize rond de 30 zit.
quote:walnootje schreef op 23 oktober 2015 @ 09:28:

Boodschappen zijn over het algemeen in Nl goedkoper. Tanken is in be weer veel voordeliger.Tanken doe ik idd ook altijd over de grens. Scheelt toch 15-20 cent de liter.
quote:redbuIIetje schreef op 23 oktober 2015 @ 09:24:

Ik moest een tijd terug 'n keer oogzalf en bij m'n NL apotheek was dat niet op voorraad, dus ik over de grens gereden en ipv 12 euro kostte het daar maar 3!

Ik las ooit op de blog van Eenvoudig Leven dat Teunie brandwondenzalf nodig had, die was alleen op recept verkrijgbaar.

In België is Flamazine vrij van voorschrift, geen idee of ze hier goedkoper/duurder is (hier +/- 9¤)
quote:MonicaGeller schreef op 23 oktober 2015 @ 09:31:

[...]

Ik las ooit op de blog van Eenvoudig Leven dat Teunie brandwondenzalf nodig had, die was alleen op recept verkrijgbaar.

In België is Flamazine vrij van voorschrift, geen idee of ze hier goedkoper/duurder is (hier +/- 9¤)Je kunt het beter op recept krijgen, dan krijg je het tenminste nog van je verzekering vergoed.
quote:redbuIIetje schreef op 23 oktober 2015 @ 09:33:

[...]

Je kunt het beter op recept krijgen, dan krijg je het tenminste nog van je verzekering vergoed.Als je eigen risico op is?
En je apotheek weet ook wat je verder nog gebruikt of gebruikt hebt.
Huizen zijn vaak goedkoper zowel huur als koop.
quote:zuipschuit schreef op 23 oktober 2015 @ 09:34:

[...]

Als je eigen risico op is?Uiteraard. Maar dat gaat bij mij sowieso altijd op, dus alles wat ik daarboven op gebruik, kan ik wel declareren.
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 oktober 2015 @ 09:37:

En je apotheek weet ook wat je verder nog gebruikt of gebruikt hebt.

Ja hier moet je het wel wat meer zelf uitzoeken.

Die aangerekende gesprekken voor eerste gebruik van medicijnen oid. waar ik hier soms over lees, die kennen wij niet.

Huisarts vraagt wel of je andere medicijnen slikt, maar voor dingen zonder voorschrift moet je toch echt zelf bij de apotheek navragen of het ergens mee reageert of niet.
Meubels en zowat alles wat met inrichting te maken heeft (keukens, badkamers enz) zijn goedkoper in Nederland. In het algemeen, maar ook gewoon echt dezelfde dingen bij Ikea bvb. Dacht dat dat kwam door de BTW, die in Nederland lager is.
Overigens is de Delhaize idd duurder, maar vind je er veel lekkerdere producten dan in Nederlandse supermarkten. Vind ik dan.
quote:tove82 schreef op 23 oktober 2015 @ 09:42:

Meubels en zowat alles wat met inrichting te maken heeft (keukens, badkamers enz) zijn goedkoper in Nederland. In het algemeen, maar ook gewoon echt dezelfde dingen bij Ikea bvb. Dacht dat dat kwam door de BTW, die in Nederland lager is.Bij IKEA moet je goed online vergelijken, omdat verschillende producten andere prijzen hebben, afhankelijk van hoe populair ze zijn in het land. Dus stoel X is misschien goedkoper in België, maar kast Y dan weer in Nederland.
Rookwaren zijn ook goedkoper in Belgie.
Volgens mij is het openbaar vervoer ook goedkoper in België. Oh, en postzegels!
quote:tove82 schreef op 23 oktober 2015 @ 09:43:

Overigens is de Delhaize idd duurder, maar vind je er veel lekkerdere producten dan in Nederlandse supermarkten. Vind ik dan.

Sowieso heeft onze Delhaize een goede slager en betere kwaliteit vlees dan de AH.

Kalfsgehakt zie ik in de NL supermarkten trouwens ook niet, dáár wel!
AH zit ook bij ons en hun vlees is idd. echt niet lekker, vind het echt 'steriel' smaken.

Het vlees in de goedkopere supermarkten hier (Colruyt, Carrefour) vind ik nog steeds stukken lekkerder dan AH-vlees.

Weten jullie hoe het zit met dingen als batterijen, cosmetica, etc? Zit daar een duidelijk prijsverschil?
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 oktober 2015 @ 09:49:

Volgens mij is het openbaar vervoer ook goedkoper in België. Oh, en postzegels!Als het tenminste rijdt, staken is hier nationale sport - en stiltecoupés kennen we hier helaas ook niet.
quote:MonicaGeller schreef op 23 oktober 2015 @ 09:56:

[...]

Als het tenminste rijdt, staken is hier nationale sport - en stiltecoupés kennen we hier helaas ook niet. Daar heb je gelijk in.
quote:tove82 schreef op 23 oktober 2015 @ 09:43:

Overigens is de Delhaize idd duurder, maar vind je er veel lekkerdere producten dan in Nederlandse supermarkten. Vind ik dan.Dat klopt! En daarom gaan we er heel af en toe naartoe. Côte d' Or chocopasta...
Wij gaan dan gelijk even langs de bakker voor lekkere koffiekoeken.
Belgisch worstenbrood is ook heerlijk!

En 'n pistolet Martino!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven