Waar ga ik wonen.

24-10-2015 08:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel verblijf ik in een crisisopvang (dat verhaal ter zijde , wil ik niet verder over discuseren ).

Mijn hart ligt bij wonen in stad waar ik al 2 jaar woon. Helaas via woningbouw gaat dat op korte termijn niet lukken. Via kamernet heb ik wel wat kamers all inclusief gevonden maar die dan vaak ook nog de 580 euro aantikken. (En dat heb je voor een geheel huis soms nog geneens zulke hoge kosten) breda.

Via woningbouw komen jongeren wel snel aan een huisje in Roosendaal. . Maar daar wil ik eigenlijk voor geen goud wonen..

Ik werk 40 uur per week in breda. Dus ook wonen is dan het gemakkelijkste. Maar krijg ik geen spijt als ik zo'n kleine woon ruimte in breda aanneem waarbij je eigenlijk heel veel betaald voor wat je krijgt?

Sites zoals rotsvast en stadhuis en directwonen al gehad alleen daar staan ook geen appartementen op want dan reageer je en blijkt het al verhuurd te zijn zeggen ze maar ze laten de advertentie er wel op staan..

Ik weet niet zo goed wat voor een keuze ik moet maken.. hart geeft toch breda aan maar dan wat.. accepteren een te dure kamer vergeleken met woningbouw appartementen? !

Ik wil hier namelijk weg en wil niet net zoals die rest hier maanden zitten..
Je kunt natuurlijk eerst een kamer accepteren en van daaruit verder naar wat geschikts zoeken.
Beggars can't be choosers.

Het lijk me zeer evident dat je uit die opvang wegkomt en een zelfstandige woonruimte gaat krijgen.

Daarna kun je wel verder zien.
Weg kom gaat ook wel alleen wat kies ik dan.. vind t moeilijk maar denk beter eerst een kamer. Alleen jammer dat je daar altijd een jaar aan vast zit. Alvorens je kan zoeken naar passend woonruimte
En is er geen mogelijk tot woningruil tussen Roosendaal en Breda? Op de website van woningruil.nl staan wellicht wel mensen die graag willen ruilen en van Breda naar Roosendaal willen.
Liever een kamer ergens waar ik graag wil wonen dan een paleis in een plaats waar ik wegkwijn. Dus ik zou mooi voor een kamer in Breda gaan en vanuit daar verder zoeken.
Ik dacht dat je in Breda ook een loting had wat betreft huizen? Doe je daar al aan mee? Dan heb je meer kans denk ik. En als je een kamer in Roosendaal vervalt gok ik je inschrijfduur, dus dan moet je nog langer wachten om weer in Breda te wonen, dit vervalt niet als je een kamer via Kamernet accepteert. Als je echt heel graag in Breda wil blijven zou ik via kamernet een kamer zoeken, en dan gewoon nog even doorsparen met je inschrijfduur en alle sites goed in de gaten houden.
Breda heeft inderdaad lotingwoningen, anderhalf jaar terug iig wel. Mijn vriend heeft twee maanden nodig gehad om zijn lotingwoning te krijgen, als je het niet erg vindt om de handen uit de mouwen te steken en niet te picky bent dan moet het te doen zijn.

Via Parasius kijken trouwens geen optie?
Klopt loting woningen reageer ik ook al paar maanden voor maar helaas tot weinig resultaat nu. Ook nieuwe wetregelingen vanaf 3 november komt er aan waardoor je huur nu lager moet zijn als je Inkomen maar tot 21.000 euro per jaar is.

Maar ik denk dan toch de kamer aannemen en dan hopen dat ik daar geen jaarcontract krijg en weg kan als ik een loting model aangeboden krijg

Dankjulliewel
Prarius valt me op dat je dan doorgestuurd word naar een andere site als je een woning wil bekijken en dat ze dan of verhuurt zijn of er sinds mei 2015 bijv. Op staan
Zijn er geen makelaars die particulier verhuren?

Vooropgesteld dat ik Breda amper ken, kwam ik deze bv tegen

http://www.pararius.nl/hu ... R0001252424/mauritsstraat
I choose happy!
Deze zie ik pas in feb beschikbaar, maar staan er veel op. En je zou ook eens bij Funda bij huurwoningen kunnen kijken
I choose happy!
Essentials dankjewel voor de link helaas is die pas vanaf 1 februari beschikbaar volgend jaar . Dat is nog iets te lang wachten
Ik zou gaan kijken bij die kamer als die optie er is. Kijken of het een fijn huis is, of de kamer een fijne sfeer heeft. Volgens mij gaat het niet zozeer om de ruimte namelijk (qua vierkante meters) maar of het een lekkere plek is om te zijn, zowel qua woonplaats als qua kamer.
Het is op een bedrijfsterrein aan een bedrijf vast dus ja echt sfeer sfeer is er niet dat zag ik wel op de foto's. Wel alles voor je zelf maar dus niet een huishuis gevoel
Waarom ga je niet in 'n dorp buiten Breda wonen? Ben je nog snel genoeg op je werk en waarschijnlijk kun je dan voor dat bedrag een fatsoenlijk woonhuis krijgen ipv een kamertje.
Shoot first, ask questions later!
Ja, wat Redbulletje zegt. Prinsenbeek of Etten-Leur. Zijn dat geen opties dan?
Beter ergens klein wonen waar je graag bent (en de reistijd naar je werk niet lang is) dan wonen waar je niet wil wonen. En een jaar is snel om hoor. Na een jaar kun je gewoon weer gaan reageren op aanbiedingen. Maak het niet te moeilijk, een jaarcontract is een jaarcontract.

En je kunt ergens gaan kijken en merk je wel hoe het voelt. Industrieterrein of binnenstad, je voelt je gied in een ruimte of niet.
Zelfs vanuit Roosendaal ben je in 'n goed kwartiertje in Breda.

Laat staan de dorpen die daar tussen liggen zoals Rucphen, Sprundel, Bosschenhoofd, Hoeven, St. Willebrord.
Ik heb geen auto dus dat gaat mij niet lukken. Gewoon een fiets dus ben ik er ook niet snel haha. Etten leur Prinsenbeek zoek ik ook maar via woningbouw nog niks met het budget
anti kraak?

http://www.adhocbeheer.nl/woonruimte/antikraak/
The best is yet to come
MIssis. Dankjewel ga ik ook eens voor kijken !
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 oktober 2015 @ 12:32:

MIssis. Dankjewel ga ik ook eens voor kijken !Zet een oproepje op marktplaats of bij de albert heijn in Breda dat je woonruimte zoekt, en wat je budget is. Vaak kom je via via ook meer te weten. Particuliere huur is gewoon wel prijzig. Veel succes!
The best is yet to come
Aanschaf voor 'n klein tweedehandsautootje heb je er zo uit als je daardoor maandelijks veel lagere vaste lasten hebt en toch 'n normaal formaat woning. In het ergste geval ga je met de bus.
Bus is duur zou me 7 euro per dag kosten en dan kan ik dit werk ook niet altijd doen want heb ook nachtdiensten en ik heb geen rijbewijs dus auto heeft dan ook geen zin heb daar momenteel het geld ook niet voor haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven