Forumleden in het echt

24-10-2015 13:31 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lastig om een titel voor dit topic te verzinnen en om uit te leggen wat ik bedoel. Ik lees heel veel mee op dit forum en soms reageer ik wel eens.

Zit zojuist ook weer een topic te lezen en dan vraag ik me af hoe de betreffende topicschrijver in het echt zou zijn. Ga geen namen noemen, en ik bedoel het ook in het algemeen, want er zijn meerdere forumleden waarvan ik het me afvraag. Bijvoorbeeld degene.... die altijd.... met puntjes schrijft....... en nu degene die over haar man met Chantal Jansen schrijft, degene die niet meer naar de verloskundige wil omdat ze geen bloedtest wil betalen, enz. enz.

Zou ik zulke mensen in het echt kennen? Zouden er onder mijn kennissen en vrienden ook mensen zitten die toch een heel aparte persoonlijkheid/levenswijze/sociale vaardigheid hebben? Misschien wel maar ik verwonder me hier regelmatig over bepaalde ideeën en kan me dan bijna niet voorstellen dat dat "bestaat". Hebben jullie dat ook wel eens?
Klaar mee
Ik ben in het echt hoe ik ben hier.

Ik hoef niet stoer of de schijn op te houden ik ben wie ik ben als je er niet mee eens bent of ik pas niet in jou of een ander ideale beeld dat is jouw probleem not mine.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 24 oktober 2015 @ 13:41:

Forummers zijn in het echt heel anders dan andere mensen. Als je goed kijkt zie je kun je dat ook aan ze zien. Tenminste, de forummers die hier al langer dan een jaar schrijven en in die tijd minstens 362 posts hebben geschreven. Die hebben allemaal een klein rood merktekentje (een V) op hun linkerslaap.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Ttas28 schreef op 24 oktober 2015 @ 14:37:

Ik hoef niet stoer of de schijn op te houden ik ben wie ik ben als je er niet mee eens bent of ik pas niet in jou of een ander ideale beeld dat is jouw probleem not mine.Precies.

Ik hoef niet stoer of de schijn op te houden ik ben wie ik ben als je er niet mee eens bent of ik pas niet in jou of een ander ideale beeld dat is jouw probleem not mine.Huh? Voel jij je nou aangesproken? Of is het gewoon jouw manier van schrijven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 24 oktober 2015 @ 14:45:

[...]

Huh? Voel jij je nou aangesproken? Of is het gewoon jouw manier van schrijven?aangezien haar topic over CJ wordt aangehaald in de OP, lijkt me dat niet zo raar.
Kerol, ik ben het helemaal met je eens!

Ik vind het forum fantastisch. In het echt praten mensen je toch vaak naar de mond als je je gal wil spuwen. Soms omdat ze je beter kennen en weten dat de soep doorgaans niet zo heet gegeten wordt, soms omdat ze geen zin hebben in een eventuele discussie en vaak omdat het achterste van je tong laten zien je kwetsbaar maakt. Hier heb ik zelf in ieder geval last van (niet in het achterste van mijn tong laten zien overigens. Ik ben een enorme flapuit en maak van mijn hart geen moordkuil).

In het echt ga je toch vaak met mensen om die OSM zijn en zit je in je comfort zone. Nu ben ik onlangs naar het buitenland verhuisd en daardoor uit mijn comfort getrokken. Eerst verzette ik me daartegen, maar nu heb ik dat losgelaten en heb (misschien mede doorom) ontzettend leuke mensen leren kennen die ik in Nederland misschien wel zo voorbij gelopen was.

Zo werkt het forum voor mij ook: je komt met mensen die je wellicht nooit tot je intimi zou rekenen in gesprek en dat kan fijne inzichten geven. Nu ben ik meer een lezer dan een schrijver hier (ben vaak nogal mosterd als ik een topic lees), maar ik vind al die meningen en inzichten vaak verfrissend. Soms niet, maar ook dat geeft inzicht.
Ik ben hier ook zoals ik gewoon in het echte leven ben alleen durf ik hier sneller mijn mening (op een nette manier) te geven in topics. In het 'echte leven' ben ik sneller bang mensen voor het hoofd te stoten al breng ik iets nog zo netjes.
CJ? Ik snap er geen drol van!

Afijn jullie blijkbaar wel, succes! 😄
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
chantal janzen
quote:Enn schreef op 24 oktober 2015 @ 14:51:

CJ? Ik snap er geen drol van!

Afijn jullie blijkbaar wel, succes! 😄Ik las gisteren in een topic dat mensen haar aan het afzeiken waren en lullige opmerkingen maakte omdat ze moeite heeft met zwanger worden. Mischien dat ze zich daarom een beetje aangevallen voelt. Snap dat wel.
quote:MarindaH schreef op 24 oktober 2015 @ 13:35:

Forummers zijn in het echt saaie grijze muizen. Die hun wereldbeeld alleen hier durven te verkondigen.Of een beetje gek doen. Of allebei. Such fun!
quote:MarindaH schreef op 24 oktober 2015 @ 13:55:

[...]

Hier ben ik hoor!

En stiekem baal ik er een beetje van dat je me voor bent met die reactie.
Luna, lang niet gezien!
quote:LunaLoona schreef op 24 oktober 2015 @ 14:59:

[...]

Of een beetje gek doen. Of allebei. Such fun! Ssshht
quote:kerol schreef op 24 oktober 2015 @ 14:01:

Op een forum kijk je als het ware dwars door muren heen, en zie je wat er werkelijk speelt bij je buren, je vrienden, je klasgenoten.

Voor mij is dat een diep doordrongen besef, dat als ik voor mijn voordeur sta, de buren links, de buren rechts, de buren boven en de buren aan de overkant allemaal forumleden zijn. Mensen met een verhaal dat je niet kent maar wel bestaat. Met een verleden dat ze niet vertellen maar wel met zich meedragen.

Daarom ben ik hard in mijn oordeel over mezelf, maar mild in mijn oordeel over andere mensen, zelfs als ik ze niet begrijp en tegenovergestelde meningen hebben en domme dingen doen. Want mijn eigen verhaal ken ik en kan ik afwegen, dat van de ander ken ik niet maar ik weet verstandelijk dat het er moet zijn. En ik weet dat ieder een verhaal heeft dat hun verleden heet en dat deels bepalend is voor hoe ze zich gedragen in de wereld nu, naast, achter en tegenover me, overal om me heen.

Juist op een forum komen verhalen aan de oppervlakte en matig ik me regelmatig een hard oordeel aan. Maar ik heb een diep besef dat alle mensen om me heen verhalen met zich meedragen die ik niet ken, waar ik een glimpje van opvang via een forum als dit. En daarom ben ik in het echte leven mild, een weegschaal, vergoelijkend. Omdat er 15 miljoen forummers om me heen wonen in nederland, en ik weet dan wel niet welk verhaal bij welk persoon hoort, ik weet wel degelijk dat ieder en elk zo'n verhaal heeft.

Ik vind een forum een goede anonieme plek voor de confrontatie met de achterliggende werkelijkheid. Een goede plek om richting te zoeken, om in je keiharde nakie eerlijk te zijn. In de echte wereld zoek ik de verbinding, de vriendschap, probeer ik mensen hun waarde te laten voelen omdat ik weet dat ze allemaal het product zijn van hun onbekende verhaal.Mooi gezegd, Kerol. Vooral dat stukje over hard in je oordeel over jezelf, maar mild in je oordeel over een ander.
er zijn forummers die zichzelf hier zo profileren dat ik wel geloof dat ze zichzelf zijn en dus ook irl zo zijn.

maar er zijn er ook waarvan ik denk dat ze zichzelf met een grote mond profileren terwijl ze irl vermoedelijk de deur niet eens uitkomen of hun leven helemaal niet zo op een rijtje hebben en zich daarom uit frustratie hier zo uiten. hier kunnen ze de persoon zijn die ze eigenlijk zouden willen zijn.

Ik hoef niet stoer of de schijn op te houden ik ben wie ik ben als je er niet mee eens bent of ik pas niet in jou of een ander ideale beeld dat is jouw probleem not mine.

Daar vreesde ik al voor.

TO, ik vraag me dat ook wel eens af. Ik zou wel eens willen weten hoe Pumps in het echt is bijvoorbeeld. Ik vind haar wel leuk.
Life is short. Eat dessert first.
De forummers die ik in RL ontmoet heb zijn allemaal ongeveer zoals ik dacht dat ze zouden zijn.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 24 oktober 2015 @ 15:01:

Luna, lang niet gezien!

Hello, was it me you're looking for? (Je moet zelf even de melodie er bij denken, je weet wel, Lionel Richie, jaren '80)

Leuk om herkend te worden en ook erg leuk om te zien dat jij er nog bent!
quote:Enn schreef op 24 oktober 2015 @ 14:45:

[...]

Huh? Voel jij je nou aangesproken? Of is het gewoon jouw manier van schrijven?Haar bedoelde TO met het topic over Chantal Janssen.
quote:doornroosje9 schreef op 24 oktober 2015 @ 15:09:

De forummers die ik in RL ontmoet heb zijn allemaal ongeveer zoals ik dacht dat ze zouden zijn.Idem
quote:doornroosje9 schreef op 24 oktober 2015 @ 15:07:

[...]

Daar vreesde ik al voor.

TO, ik vraag me dat ook wel eens af. Ik zou wel eens willen weten hoe Pumps in het echt is bijvoorbeeld. Ik vind haar wel leuk.
Ik waai niet met alle winden mee ik ben anders ik val buiten de boot.

Ik pas niet in het perfecte beeld hier op het forum. Maar he we zijn niet allemaal hetzelfde wat een saaie wereld zou het zijn als we allemaal hetzelfde waren. Maar mijn denkwijze hoeft niet perse slecht te zijn net zoals die van jullie punt point!
quote:Ttas28 schreef op 24 oktober 2015 @ 16:02:

Ik waai niet met alle winden mee ik ben anders ik val buiten de boot.

Ik pas niet in het perfecte beeld hier op het forum. Maar he we zijn niet allemaal hetzelfde wat een saaie wereld zou het zijn als we allemaal hetzelfde waren. Maar mijn denkwijze hoeft niet perse slecht te zijn net zoals die van jullie punt point!Hoe is dat dan, dat perfecte beeld hier op het forum?
Oh en haaaaai Loona

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven