Forumleden in het echt

24-10-2015 13:31 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lastig om een titel voor dit topic te verzinnen en om uit te leggen wat ik bedoel. Ik lees heel veel mee op dit forum en soms reageer ik wel eens.

Zit zojuist ook weer een topic te lezen en dan vraag ik me af hoe de betreffende topicschrijver in het echt zou zijn. Ga geen namen noemen, en ik bedoel het ook in het algemeen, want er zijn meerdere forumleden waarvan ik het me afvraag. Bijvoorbeeld degene.... die altijd.... met puntjes schrijft....... en nu degene die over haar man met Chantal Jansen schrijft, degene die niet meer naar de verloskundige wil omdat ze geen bloedtest wil betalen, enz. enz.

Zou ik zulke mensen in het echt kennen? Zouden er onder mijn kennissen en vrienden ook mensen zitten die toch een heel aparte persoonlijkheid/levenswijze/sociale vaardigheid hebben? Misschien wel maar ik verwonder me hier regelmatig over bepaalde ideeën en kan me dan bijna niet voorstellen dat dat "bestaat". Hebben jullie dat ook wel eens?
Klaar mee
In mee lees modus.
quote:Ttas28 schreef op 24 oktober 2015 @ 16:02:

Ik waai niet met alle winden mee ik ben anders ik val buiten de boot.

Ik pas niet in het perfecte beeld hier op het forum.Als er ergens geen perfect beeld is, is het hier wel. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Je kent vast 'zulke mensen' Buffie.

Misschien niet in je familie of vriendenkring maar dan wel als buurvrouw, buurtgenoot, cliënt, medewerker in een winkel, collega.

Er schrijft hier namelijk van alles en nog wat, qua mens.

Wie weet schrijft een van je mede line dancers wel met veel puntjes, gaat een buurvrouw van je hier los op de sekspijler in het BDSM topic of is de mevrouw die bij de bakker zo aardig is tegen de klanten, op internet een haaibaai van het zuiverste water.

De altijd lieve forummer hier zou in het echt wel eens de stalker van haar ex man of vrouw kunnen zijn.

Je weet het niet.

Spannend eigenlijk wel...

quote:dadelduifje schreef op 24 oktober 2015 @ 14:35:

De forummer met puntjes daar zie ik altijd een dame in met lang zwart haar en rode nagels.. Haha ik ook!
Klaar mee
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2015 @ 16:28:

Je kent vast 'zulke mensen' Buffie.

Misschien niet in je familie of vriendenkring maar dan wel als buurvrouw, buurtgenoot, cliënt, medewerker in een winkel, collega.

Er schrijft hier namelijk van alles en nog wat, qua mens.

Wie weet schrijft een van je mede line dancers wel met veel puntjes, gaat een buurvrouw van je hier los op de sekspijler in het BDSM topic of is de mevrouw die bij de bakker zo aardig is tegen de klanten, op internet een haaibaai van het zuiverste water.

De altijd lieve forummer hier zou in het echt wel eens de stalker van haar ex man of vrouw kunnen zijn.

Je weet het niet.

Spannend eigenlijk wel...

Jij weet de dingen altijd zo leuk te beschrijven
Taal is dan ook wel zeg maar een van mijn 'dingen'.

quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2015 @ 17:03:

Taal is dan ook wel zeg maar een van mijn 'dingen'.

Dat is te merken! Ik hou ervan!
Moet je iets mee gaan doen, Leo!😀
Ik ben hier een stuk akeliger dan irl. Waarom? Nou, mijn leven zou een rotzooi worden met al het geruzie dat ik zou hebben. Toch voel ik me irl niet 'fake'. ik maak ook heus in het echt ruzie, maar probeer het niet te laten escaleren. Ik wil mensen niet echt kwetsen. Ook hier niet. Maar ik vind wel dat hier erg veel mensen zijn die heel snel gekwetst zijn en waarvan ik denk: waarom ga je op een forum een mening vragen en reageer je beledigd als iemand het niet met je eens is?
@ Cesium

Denk je?

Ok....

Wonderland is er niks bij qua interessante figuren.
Egidius. Niet Eggie.
quote:glitter@spice66 schreef op 24 oktober 2015 @ 17:10:

Ik ben hier een stuk akeliger dan irl. Waarom? Nou, mijn leven zou een rotzooi worden met al het geruzie dat ik zou hebben. Toch voel ik me irl niet 'fake'. ik maak ook heus in het echt ruzie, maar probeer het niet te laten escaleren. Ik wil mensen niet echt kwetsen. Ook hier niet. Maar ik vind wel dat hier erg veel mensen zijn die heel snel gekwetst zijn en waarvan ik denk: waarom ga je op een forum een mening vragen en reageer je beledigd als iemand het niet met je eens is?Dat vraag ik me ook vaak af, en ik heb hier zelden of nooit ruzie. Maar inderdaad: het piept van de mensen die zogenaamd om advies vragen maar eigenlijk alleen maar willen horen dat ze hartstikke goed bezig zijn. En als iemand dan daadwerkelijk met een advies aankomt dat niet in het straatje van TO past is het huis te klein. Vraag dan ook niet om advies, denk ik dan.
Ik probeer op het forum net zo te zijn als in het echt. Soms kan het op viva forum best hard aan toegaan. Dan probeer ik er toch iets liefs of moois of kritisch in te gooien.

Iets met verander de wereld( in dat geval viva.nl) begin bij jezelf.
quote:glitter@spice66 schreef op 24 oktober 2015 @ 17:10:

Ik ben hier een stuk akeliger dan irl. Waarom? Nou, mijn leven zou een rotzooi worden met al het geruzie dat ik zou hebben. Toch voel ik me irl niet 'fake'. ik maak ook heus in het echt ruzie, maar probeer het niet te laten escaleren. Ik wil mensen niet echt kwetsen. Ook hier niet. Maar ik vind wel dat hier erg veel mensen zijn die heel snel gekwetst zijn en waarvan ik denk: waarom ga je op een forum een mening vragen en reageer je beledigd als iemand het niet met je eens is?

Omdat woorden heel hard over kunnen komen.

Jij doet zelfs expres akelig. Schrijf je. In het echt zou je leven een rotzooi worden als je zoveel ruzie zou maken als hier.

Aan zelfkennis ontbreekt het je in ieder geval niet.

Als jij zegt hier een stuk akeliger te zijn dan in het echt dan weet je dus prima het verschil tussen normaal en vriendelijk communiceren en een beetje rekening houden met het mens aan de andere kant van jouw beeldscherm. Alleen je doet het niet.

Goed dat ik het weet trouwens.

Normaal, niet zo hard, of zelfs aardig zijn, het kost niks en ook op die manier kun je je punt prima overbrengen.
Ik ben hier véél liever en zachtaardiger dan irl.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Eleonora-1 schreef op 24 oktober 2015 @ 17:20:

[...]

Omdat woorden heel hard over kunnen komen.

Jij doet zelfs expres akelig. Schrijf je. In het echt zou je leven een rotzooi worden als je zoveel ruzie zou maken als hier.

Aan zelfkennis ontbreekt het je in ieder geval niet.

Als jij zegt hier een stuk akeliger te zijn dan in het echt dan weet je dus prima het verschil tussen normaal en vriendelijk communiceren en een beetje rekening houden met het mens aan de andere kant van jouw beeldscherm. Alleen je doet het niet.

Goed dat ik het weet trouwens.

Normaal, niet zo hard, of zelfs aardig zijn, het kost niks en ook op die manier kun je je punt prima overbrengen.Ja, dat. Mij lukt het trouwens ook niet altijd hoor, ik schiet hier ook wel eens uit mijn slof. Maar over het algemeen doe ik toch wel een beetje mijn best de mensen in hun waarde te laten en zo. Net als IRL trouwens.
quote:Nouschi schreef op 24 oktober 2015 @ 17:23:

Life is short. Eat dessert first.
Ik ben irl eigenlijk net als hier.
Ik geloof dat ik hier ongeveer net zo ben als in het echt. Maar er is maar één forummer die me in het echt heeft ontmoet tot nu toe maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik irl net zo overkwam als hier. Dus, Woll, brand maar los

Ik ken overigens de meeste types die hier voorbij komen ook wel in mijn omgeving. Als het niet is in mijn familie (de actueelpijler is redelijke vertegenwoordig daar) of op de relatiepijler of kinderpijler, ik herken er mensen in. Ben het wel met Kerol eens dat mensen altijd meer zijn dan de buitenkant en dat de meeste mensen een stuk meer sores hebben dat jij op het eerste oog ziet. Hier zie je het wél.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 24 oktober 2015 @ 16:04:

[...]

Hoe is dat dan, dat perfecte beeld hier op het forum?
Als je de verhalen over op je 40e afgeloste hypotheken, 12x modaal verdienen met 3 uur werken, voor 50 euro in de maand eten met een gezin van 6 personen + 3 honden en 14 katten met een korreltje zout neemt zijn mensen best echt volgens mij .
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
quote:kerol schreef op 24 oktober 2015 @ 14:01:

Op een forum kijk je als het ware dwars door muren heen, en zie je wat er werkelijk speelt bij je buren, je vrienden, je klasgenoten.

Voor mij is dat een diep doordrongen besef, dat als ik voor mijn voordeur sta, de buren links, de buren rechts, de buren boven en de buren aan de overkant allemaal forumleden zijn. Mensen met een verhaal dat je niet kent maar wel bestaat. Met een verleden dat ze niet vertellen maar wel met zich meedragen.

Daarom ben ik hard in mijn oordeel over mezelf, maar mild in mijn oordeel over andere mensen, zelfs als ik ze niet begrijp en tegenovergestelde meningen hebben en domme dingen doen. Want mijn eigen verhaal ken ik en kan ik afwegen, dat van de ander ken ik niet maar ik weet verstandelijk dat het er moet zijn. En ik weet dat ieder een verhaal heeft dat hun verleden heet en dat deels bepalend is voor hoe ze zich gedragen in de wereld nu, naast, achter en tegenover me, overal om me heen.

Juist op een forum komen verhalen aan de oppervlakte en matig ik me regelmatig een hard oordeel aan. Maar ik heb een diep besef dat alle mensen om me heen verhalen met zich meedragen die ik niet ken, waar ik een glimpje van opvang via een forum als dit. En daarom ben ik in het echte leven mild, een weegschaal, vergoelijkend. Omdat er 15 miljoen forummers om me heen wonen in nederland, en ik weet dan wel niet welk verhaal bij welk persoon hoort, ik weet wel degelijk dat ieder en elk zo'n verhaal heeft.

Ik vind een forum een goede anonieme plek voor de confrontatie met de achterliggende werkelijkheid. Een goede plek om richting te zoeken, om in je keiharde nakie eerlijk te zijn. In de echte wereld zoek ik de verbinding, de vriendschap, probeer ik mensen hun waarde te laten voelen omdat ik weet dat ze allemaal het product zijn van hun onbekende verhaal.

hmm, waarom niet ook genoeg zacht of op zijn minst mild naar jezelf toe?

waarom hard? alleen maar omdat je jouw eigen verhaal wel kent? lijkt me juist reden om ook mild naar jezelf toe te zijn, toch?
Op zich een interessante vraagstelling TO.

Het is mens eigen om aan beeldvorming te doen. Dus enkele zinnen, een schrijfwijze, een avatar of een nickname kunnen al reden zijn om fantasie op de loop te laten gaan.

Heb dat ook met alle forummers. Ik durf te stellen met alle. Tenzij iemand eenmalig langskomt of een voor mij totaal nietszeggende bijdrage levert. Dan valt die persoon niet op als het ware. Dus eigenlijk schreef ik het onjuist, toch niet bij alle forummers.

De mensen die ik vaak zie schrijven, in diverse pijlers en met een uitgesproken mening wakkeren allen een bepaalde beeldvorming bij mij op.

En of ik gelijk heb? Zal het nooit weten, want heb totaal niet de drang om de forummers van hier irl te ontmoeten.

Niet uit desinteresse, maar omdat ik het heerlijk vind dat ik hier anoniem kan vertoeven en een kijkje in andermans keuken kan nemen, daarop mag reageren om vervolgens weer terug te keren naar mijn eigen wereld. Een wereld waarin zeer zeker lang niet alles koek en ei is.
quote:Nouschi schreef op 24 oktober 2015 @ 17:23:

Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Troelalaaaa schreef op 24 oktober 2015 @ 17:59:

Op zich een interessante vraagstelling TO.

Het is mens eigen om aan beeldvorming te doen. Dus enkele zinnen, een schrijfwijze, een avatar of een nickname kunnen al reden zijn om fantasie op de loop te laten gaan.

Heb dat ook met alle forummers. Ik durf te stellen met alle. Tenzij iemand eenmalig langskomt of een voor mij totaal nietszeggende bijdrage levert. Dan valt die persoon niet op als het ware. Dus eigenlijk schreef ik het onjuist, toch niet bij alle forummers.

De mensen die ik vaak zie schrijven, in diverse pijlers en met een uitgesproken mening wakkeren allen een bepaalde beeldvorming bij mij op.

En of ik gelijk heb? Zal het nooit weten, want heb totaal niet de drang om de forummers van hier irl te ontmoeten.

Niet uit desinteresse, maar omdat ik het heerlijk vind dat ik hier anoniem kan vertoeven en een kijkje in andermans keuken kan nemen, daarop mag reageren om vervolgens weer terug te keren naar mijn eigen wereld. Een wereld waarin zeer zeker lang niet alles koek en ei is.Mooi omschreven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven