squla

25-10-2015 19:04 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben erover aan het denken om een abbo op squla te nemen.

Mijn zoon heeft een leerachterstand en ik hoop met deze app een inhaalslag te kunnen maken.

Heeft iemand hier ervaring met dit produkt??
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik lees mee.

Zou interessant zijn vanaf groep 1. Spreekt me wel aan, echter weet er te weinig van om echt overtuigd te zijn.
Ik denk dat er wel wat meer nodig is dan een app om een leerachterstand weg te werken. Als dat überhaupt al mogelijk is.
Wij hebben ooit een proefabonnement genomen. Mijn dochter vond het leuk. Ik moet zeggen dat het in de wintermaanden erg veel gebruikt werd, maar in de zomer weer helemaal niet ivm het mooie weer.
Krijgt zoon op school geen hulp? Of was dit advies van de school?
Ik zou eerst eens met zijn leerkracht en intern begeleider overleggen.
Misschien kun je het beste aan de juf of meester van je kind vragen wat die ervan vindt?
Oh Squla. Dat is een product van CITO. Eerst wordt er dus aan de hand van de CITO's een leerachterstand vastgesteld, vervolgens wordt dan Squla aanbevolen. Wij van wc eend... en zo.
Zonde van je geld. Vraag school om hulp en gratis leermateriaal.

Mijn dochter heeft geen leerachterstand maar wel soms problemen en we krijgen rekenopdrachten mee en begrijpend lezen enz. Gewoon gekopieerde leerstof en extra oefenopdrachten.
En er zijn goedkope DVD's te koop met cito vragen, die zou ik eerder aanschaffen als ze bijv een beetje faalangstig zijn. Kan je oefenen met de vraagstelling.
quote:Star schreef op 25 oktober 2015 @ 19:12:

Krijgt zoon op school geen hulp? Of was dit advies van de school?

jawel hoor , hij gaat al naar speciaal onderwijs.

maar alle beetjes die blijven hangen helpen hem vooruit

aangezien hij graag op de tablet zit , kan het een aanvulling zijn.
Fijn dat die informatie al in de OP staat.
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 19:18:

[...]

aangezien hij graag op de tablet zit , kan het een aanvulling zijn.Vraag de IB'er wat zij er van vindt. Zij kent het ongetwijfeld en zal weten of het zinvol is of niet.
quote:Goede-Fee schreef op 25 oktober 2015 @ 19:20:

Fijn dat die informatie al in de OP staat. het meest relevante staat in de op

[...]

aangezien hij graag op de tablet zit , kan het een aanvulling zijn.Als hij het leuk vindt, probeer het eens. Het is ieder geval geen slechte methode schijnt.

[...]

aangezien hij graag op de tablet zit , kan het een aanvulling zijn.Ah zo. Nou ja, wat je zegt: alle beetjes helpen. En kwaad kan het nooit natuurlijk.
Hier om dezelfde reden ook een abonnement genomen. Kinderen vinden het wel leuk. Het is ook leuk. Alleen komt er na een poosje wel de klad in. Hier althans.

Ik had vantevoren het idee dat de vragen om de zoveel tijd 'verversd' zouden worden. Zeker wanneer alle eenvoudige levels gehaald zouden zijn. Dit was niet zo. Hierdoor veel herhaling, kinderen wisten vantevoren het antwoord al.

De moeilijker levels waren/zijn echt nog te moeilijk. En dan doel ik vooral op rekenen en taal. Daarin was het verschil tussen de levels toch te groot. Gevolg: makkelijke levels konden ze dromen en de moeilijke levels deden ze niet want lukten niet.

Ik ben er op zich wel positief over. De meningen op school zijn verdeeld.

Wanneer je het financieel geen punt vind dan zou ik het gewoon doen. Kwaad kan het niet. Maar er zijn vast ook apps die je tegen een kleine eenmalige vergoeding ook veel leuke en leerzame dingen kunnen bieden.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
tnx daar kan ik wat mee.

Welke groep zitten jouw kinderen?
Heb trouwens nog contact gezocht met Squla, toen het nieuwe schooljaar weer was begonnen. Ik dacht namelijk dat met de overgang van kind naar de volgende groep er ook een nieuwe Squla versie (groep 2) zou komen. Dit was niet zo.

Als antwoord van Squla kreeg ik te horen dat de vragen in principe voor de groepen 1 t/m 3 gelden en dat daarna een volgende versie komt. Dit verklaarde voor mij wel de moeilijke reken en taalvragen die ik telkens was tegengekomen en waar onze kinderen dus echt niet uit komen.

Feit blijft voor mij dus dat wij nu op een punt zitten dat de meeste vragen nu te makkelijk zijn en een klein deel echt nog te moeilijk.
Onze kinderen zitten in groep 2
@happy-daddy, heb je dan het idee dat je zoon op school te weinig gestimuleerd wordt tot leren?
We hebben een tijde een abonnement gehad, werd door de kinderen gewaardeerd. Of het een nuttig effect heeft is lastig vast te stellen.
Je zit er een jaar aan vast. Op zich niet erg maar dan wil je wel dat de kinderen er ook (veelvuldig) gebruik van maken.

Nu het nieuwe er wat vanaf is moet ik ze wel meer aansporen. Daarom een vast moment op de dag (na het avondeten) genomen. Werkt wel aardig.
Er zit een optie bij waarbij je samen met je kind speelt. Die was hier vooral populair.
Ik vond het een voordeel dat de vraagstelling op de manier is zoals die door Cito wordt gehanteerd. Op deze manier raken onze kinderen daar vast aan gewend, zodat ze straks bij de daadwerkelijke Cito toetsen beslagen ten ijs komen.

Nu weet ik niet of ze op het SO ook met Cito werken, of dat ze daar een andere manier hebben om de leerprestaties te monitoren. In dat geval gaat bovenstaand argument voor jou niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven