squla

25-10-2015 19:04 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben erover aan het denken om een abbo op squla te nemen.

Mijn zoon heeft een leerachterstand en ik hoop met deze app een inhaalslag te kunnen maken.

Heeft iemand hier ervaring met dit produkt??
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Volgens mij heb je 30 dagen bedenktijd als je een abonnement afsluit, dus als je het geld hebt kun je dat gewoon doen, bevalt het niet, is het binnen die maand zo weer opgezegd.

Mijn zoon is 4,5 en wij hebben Squla nu een maandje, hij vindt het leuk en het is voorlopig ook nog afwisselend genoeg.

Ik vind het juist een voordeel dat het in samenwerking is met cito, omdat zoon slecht scoort op de toetsen, terwijl dat absoluut niet verwacht wordt, nu komt hij meer in aanraking met dit soort vraagstelling, dus hopelijk gaat het toetsen dan ook wat beter.
Over welke groep heb je het JollyJumper? Ik ken dat namelijk niet.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:JollyJ schreef op 25 oktober 2015 @ 19:46:

Er zit een optie bij waarbij je samen met je kind speelt. Die was hier vooral populair.

Dat zal lastig worden .

Ik ben in nederland zoon is in belgie.

Ook een belgische school trouwens. Maar voor taal en rekenen is dat niet zo erg.

Enige grote verschil zal in geschiedenis /aardrijkskunde zitten.
Bij ons werd gezegd dat het best kan helpen als ze het leuk vinden. Maar op de tablet spelletjes doen is anders dan met squla bezig zijn. Kan best zijn dat hij het echt niet leuk vindt en dan is het best duur.
quote:Vera8 schreef op 25 oktober 2015 @ 19:48:

Over welke groep heb je het JollyJumper? Ik ken dat namelijk niet.Is al wat jaren geleden, je kon dan selecteren per deelnemer in welke groep (en dus op welk niveau de vragen), ik meen bovenbouw van de basisschool.
Hoe kun je van een kind van 4.5 jaar zeggen dat het slecht scoort op toetsen en bijles nodig heeft? Hoeveel toetsen heeft je zoon gemaakt in z'n leven Lexie?
Wat ik eerder al zei: Als het financieel geen probleem is zou ik het gewoon proberen. Kind leert er altijd iets van en ik moet bekennen dat het mij als ouder toch ook een handvat geeft om het kind thuis extra ondersteuning te geven.

Natuurlijk is school hier in eerste instantie de aangewezen plek voor.

Maar kinderen met een achterstand zijn volgens mij gebaat bij alle extra ondersteuning.

Dit geeft volgens mij ook goed de doelgroep weer. Voor een kind wat gewoon goed 'mee kan komen' zou ik het niet aanschaffen.

Helemaal heilig is het natuurlijk niet. Kind wordt er niet ineens een stuk slimmer van al leert hij er wel degelijk wat van. Zo oefent hij ook zich te concentreren op de vragen (Eerst goed luisteren naar de gehele vraag, en dan pas antwoorden).

Een tevreden gebruiker dus hierzo. Al blijf ik er van overtuigd dat een kind net zoveel (of misschien nog wel meer) leert van het kwartiertje voorlezen voor het slapengaan. Samen een tijdschrift doorbladeren, spelletjes doen etc...
ik hoef het al niet aan te schaffen.

ex werkt al niet mee , er is geen enkele achterstand volgens haar.
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 20:13:

ik hoef het al niet aan te schaffen.

ex werkt al niet mee , er is geen enkele achterstand volgens haar.Oh hij zit voor zijn zweetvoeten in het speciaal onderwijs?
Kan toch gewoon bij jou thuis? Je hoeft toch niet elke aanschaf te overleggen. Als jij denkt dat het meerwaarde heeft dan gebruik je het op jouw dagen.
quote:Frizz schreef op 25 oktober 2015 @ 19:59:

Hoe kun je van een kind van 4.5 jaar zeggen dat het slecht scoort op toetsen en bijles nodig heeft? Hoeveel toetsen heeft je zoon gemaakt in z'n leven Lexie?

Dat toetsen begint (hier in Nederland althans) al op de peuterspeelzaal.

Wij wisten al eerder dat ons kind moeite had met leren. Daarom was de stap om bijv Squla te nemen niet zo moeilijk.

Wanneer het kind niet bekend is met leerproblemen. En het in groep 1 pas tegen bepaalde problemen aanloopt kun je het misschien nog even aankijken ipv er direct een label aan te hangen. Ze zijn dan nog zo klein en volop in ontwikkeling. Het blijft te allen tijde een momentopname wanneer op die leeftijd een test wordt afgenomen.

Pas wanneer een leerkracht zijn/haar zorgen uitspreekt zou ik extra ondersteuning overwegen.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 25 oktober 2015 @ 20:15:

[...]

Oh hij zit voor zijn zweetvoeten in het speciaal onderwijs?Kan ook gedragsgerelateerd zijn het sbo.
quote:Damselindistress schreef op 25 oktober 2015 @ 20:16:

Kan toch gewoon bij jou thuis? Je hoeft toch niet elke aanschaf te overleggen. Als jij denkt dat het meerwaarde heeft dan gebruik je het op jouw dagen.dat zijn er 4 op een maand , beetje weinig om de aanschaf te rechtvaardigen
quote:Fenrir-Greyback schreef op 25 oktober 2015 @ 20:15:

[...]

Oh hij zit voor zijn zweetvoeten in het speciaal onderwijs?yep
quote:Damselindistress schreef op 25 oktober 2015 @ 20:17:

[...]

Kan ook gedragsgerelateerd zijn het sbo.Alsof ik dat niet weet. Maar als er ook sprake is van een leerachterstand weten ze dat op die school echt wel hoor. Bij mijn zoon op school (cluster 4) hadden ze er zelfs speciale klassen voor.
quote:Damselindistress schreef op 25 oktober 2015 @ 20:17:

[...]

Kan ook gedragsgerelateerd zijn het sbo.

met zijn gedrag is niets mis.

al gaat hij nu een klein beetje in pubermodus.
Hoe oud is je kind TO?
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 20:21:

[...]

yep Jezus wat een ellende als je daar al ruzie over moet krijgen met je ex. Hoe oud is je zoon en hoe groot is de achterstand ongeveer? Ik wil best wel even gaan kijken voor leuke (gratis) apps en spelletjes?
vandaag 11 geworden.

enne hij is nu bezig met leren klok kijken en tafeltjes.

dus achterstand, zou niet weten welke
Ah, ik zie het al. Geen kleintje meer dus.
klokkijken zit ook in onze versie. Daar komen mijn 5 en zesjarige echt nog niet uit.
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 20:24:

vandaag 11 geworden.

enne hij is nu bezig met leren klok kijken en tafeltjes.

dus achterstand, zou niet weten welke Oh dat is best wel een achterstand ja. Misschien bedoelt zijn moeder dat er geen achterstand is tov zijn mogelijkheden? Maar dan nog hoor. Ook bij kinderen met een achterstand vind ik dat je ze moet stimuleren in de zone van naaste ontwikkeling zeg maar.
Maarre.. Als hij op het SO zit dan krijgt hij toch ook al meer lesstof 'op maat' zeg maar. In een 1 op 1 setting. Of kleine groep.

Heb je desondanks toch niet het idee dat hij alles al krijgt aangeboden wat hij nodig heeft.

Of anders gezegd: 'dat niet alles eruit gehaald wordt wat erin zit'.

Wat ongetwijfeld voor jou meespeelt (en voor alle ouders denk ik) is het gevoel dat je als ouder alles wilt doen wat je kind vooruit helpt.
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 19:22:

[...]

het meest relevante staat in de op

Nou dat betwist ik bij deze, vind de info dat hij speciaal onderwijs krijgt en al hulp vanuit school nogal relevant.

Maar goed ik vind het zonde geld maar is er geen proefperiode mogelijk bij squla?

Ik weet dat bij de squla ook maandelijk kan afnemen al is een jaarcontract maar de helft van het geld dan per maand opzegbaar:

http://www.squla.nl/aanbi ... O-n_8Ku3sgCFQs6GwodQxcCJg
En je kan binnen een maand opzeggen zonder gevolgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven