squla

25-10-2015 19:04 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben erover aan het denken om een abbo op squla te nemen.

Mijn zoon heeft een leerachterstand en ik hoop met deze app een inhaalslag te kunnen maken.

Heeft iemand hier ervaring met dit produkt??
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Een maandje proberen lijkt me in dit geval een goede optie. Al komt dat in de praktijk neer op 4 wezenlijke dagen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 25 oktober 2015 @ 20:32:

Maarre.. Als hij op het SO zit dan krijgt hij toch ook al meer lesstof 'op maat' zeg maar. In een 1 op 1 setting. Of kleine groep.

Heb je desondanks toch niet het idee dat hij alles al krijgt aangeboden wat hij nodig heeft.

Of anders gezegd: 'dat niet alles eruit gehaald wordt wat erin zit'.

Wat ongetwijfeld voor jou meespeelt (en voor alle ouders denk ik) is het gevoel dat je als ouder alles wilt doen wat je kind vooruit helpt.

ik heb nog geen hoge pet op van het gegeven speciaal onderwijs.

en ik weet dat speciaal onderwijs verdomde goed kan zijn.

Heb het zelf mogen ervaren.

om het nog interessanter te maken : ik heb geen idee op welke school hij nou zit , mama wil me dat niet vertellen

niet dat het heel erg is , 2 telefoontjes en ik weet het ook.

Geeft alleen haar mindsetting aan
Happy daddy onderhoudt je zelf geen contact met school dan?
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 20:58:

[...]

ik heb nog geen hoge pet op van het gegeven speciaal onderwijs.

en ik weet dat speciaal onderwijs verdomde goed kan zijn.

Heb het zelf mogen ervaren.

om het nog interessanter te maken : ik heb geen idee op welke school hij nou zit , mama wil me dat niet vertellen

niet dat het heel erg is , 2 telefoontjes en ik weet het ook.

Geeft alleen haar mindsetting aanHet geeft nog meer aan. Als je er met 2 telefoontjes achter kan komen maar dat tot op heden nog niet heeft gedaan zegt dat ook veel.
op dit moment niet.

Soms hoop je dat ze bijdraait.

ijdele hoop weer.

Dus morgen naar de oude school bellen en dan weet ik ook welke de nieuwe school is
Jee, wat een afschuwelijke samenwerking zeg!

Ik begrijp ineens waar enkele gefrustreerde berichten van jou zo nu en dan op dit forum vandaan komen.

Wat als jij het aanschaft, op zijn tablet zet en hij er zelf zowel bij jou als bij zijn moeder gebruik van kan maken?
quote:happy-daddy schreef op 25 oktober 2015 @ 21:05:

op dit moment niet.

Soms hoop je dat ze bijdraait.

ijdele hoop weer.

Dus morgen naar de oude school bellen en dan weet ik ook welke de nieuwe school is Als je gezag hebt moet je toch tekenen voor de aanmeldformulieren ed? Ben je niet bij de startgesprekken geweest?
Persoonlijk denk ik dat Squla te kinderachtig is voor een 11-jarige (tenminste, die onderdelen die genoemd zijn zoals klok lezen en tafeltjes zit in het groep 2 pakket). Mijn 6,5 jarige neefje kijkt er nog amper naar om.

Mijn 5-jarige kent de vragen van buiten dus dat heeft ook niet veel nut meer . Draai je de vraag om dan weet hij het vaak niet. Volgend jaar niet op herhaling, dat Squla.

Er zijn ook best veel gratis of bijna gratis apps die ook op een leuke manier iets 'leren'.
quote:Frizz schreef op 25 oktober 2015 @ 21:12:

[...]

Als je gezag hebt moet je toch tekenen voor de aanmeldformulieren ed? Ben je niet bij de startgesprekken geweest?

dat zou je denken hé.

Nee als 1 ouder tekent is dat voldoende.

Nee ik ben niet bij de start/ intake-gesprekken geweest. Hoorde in de zomervakantie dat zoon naar een andere school zou gaan.
quote:Troelalaaaa schreef op 25 oktober 2015 @ 21:05:

Jee, wat een afschuwelijke samenwerking zeg!

Ik begrijp ineens waar enkele gefrustreerde berichten van jou zo nu en dan op dit forum vandaan komen.

Wat als jij het aanschaft, op zijn tablet zet en hij er zelf zowel bij jou als bij zijn moeder gebruik van kan maken?

dat zou een optie zijn.

Alleen heb ik het nu idee dat het nooit gebruikt gaat worden bij mama.

er is tenslotte geen achterstand.

dus zullen het een aantal gratis apps worden. die hij dan hier kan doen.

zo gefrustreerd ben ik niet hoor. Moet alleen soms ff met mijn kop tegen de muur bonken als ze weer bezig is (figuurlijk dan)

Maar op zich is ze best lief , ( voor de meesten klinkt dit raar, dat ik geen hekel aan haar heb)
Maar er is, als ik het goed lees, toch wel sprake van een behoorlijke achterstand. Ik neem aan dat dat al langer speelt en dat je daarvan toch wel op de hoogte was?

Maakte dat niet dat je de behoefte had hier meer bij betrokken te willen zijn? De rol van school is daarom erg bepalend en dat wil je als ouder toch goed in beeld hebben?
quote:Vera8 schreef op 25 oktober 2015 @ 22:03:

Maar er is, als ik het goed lees, toch wel sprake van een behoorlijke achterstand. Ik neem aan dat dat al langer speelt en dat je daarvan toch wel op de hoogte was?

Maakte dat niet dat je de behoefte had hier meer bij betrokken te willen zijn? De rol van school is daarom erg bepalend en dat wil je als ouder toch goed in beeld hebben?

ja daar was ik van op de hoogte en ook wel bij betrokken in de vorm van ouder avonden .

Alleen de rest daar kwam ik niet achter , groene schriftje bijv. Waar de speciale dingen in werden geschreven , heb ik nooit gezien.
Was het geen optie om de school op de hoogte te brengen van jullie slechte verstandhouding zodat ze jullie iedere keer allebei afzonderlijk op de hoogte konden/moesten houden van de situatie. Er gaat namelijk een heel proces aan vooraf aleer een kind op het SO terechtkomt.

Anyway, nogal off-topic allemaal. Sterkte iig, lijkt me een lastige situatie.
Waarschijnlijk is het al gezegd, maar je hebt ook een versie dan betaal je duurder per maand, maar dan kun je maandelijks opzeggen. Of je betaalt de goedkopere versie en dan zit je er een jaar aan vast.
quote:Frizz schreef op 25 oktober 2015 @ 19:59:

Hoe kun je van een kind van 4.5 jaar zeggen dat het slecht scoort op toetsen en bijles nodig heeft? Hoeveel toetsen heeft je zoon gemaakt in z'n leven Lexie?

Ik zeg nergens dat mijn kind bijles nodig heeft. Hij komt prima mee, vooralsnog.

Hij is op de psz 3x getoetst en 1x in groep 1, voor de zomervakantie. Van tevoren had men verwacht dat hij in ieder geval gemiddeld zou scoren, maar hij scoort echt minimaal, in alle categorieën 5, waar men 1 of 2 had verwacht. Wij gebruiken Squla ook niet om bij te spijkeren, maar om hem te laten wennen aan de vraagstelling van de toetsen op school.

Hij vindt het prachtig, want dan mag hij achter de computer, en wij zien eindelijk hoe breed zijn kennis daadwerkelijk is, want hij vertelt niks over wat hij heeft geleerd op school. En Squla bestaat niet uit toetsen, maar uit quizzen, filmpjes, spelletjes als memory, enzovoort. Als ouder zie je hoe je kind het doet in de ouderomgeving, en hij scoort op alle gebieden minimaal 85%. Wij zien het als een leuke activiteit 2 a 3 keer per week om rustig de dag af te sluiten na het eten. Als hij het niet meer leuk vindt, stoppen we er gewoon mee.
quote:Vera8 schreef op 25 oktober 2015 @ 22:15:

Was het geen optie om de school op de hoogte te brengen van jullie slechte verstandhouding zodat ze jullie iedere keer allebei afzonderlijk op de hoogte konden/moesten houden van de situatie. Er gaat namelijk een heel proces aan vooraf aleer een kind op het SO terechtkomt.

Anyway, nogal off-topic allemaal. Sterkte iig, lijkt me een lastige situatie.

ouder avonden deden ze al apart.

zoon is al vanaf dag 1 op het SO

Altijd voor hetzelfde feit : taal achterstand en daar is dus nu ook een reken achterstand bij gekomen.

Er spelen nog een paar medische dingetjes naast om het geheel interessanter te maken.

Dus ja soms is het lastig dat we niet (kunnen) communiceren.
Excuses, wellicht heb ik je verwisseld met iemand!

Vind het oprecht rot dat de communicatie zo slecht verloopt met ex, terwijl het belang van kind voorop dient te staan.

Succes!
quote:Lexie85 schreef op 25 oktober 2015 @ 22:22:

[...]

Ik zeg nergens dat mijn kind bijles nodig heeft. Hij komt prima mee, vooralsnog.

Hij is op de psz 3x getoetst en 1x in groep 1, voor de zomervakantie. Van tevoren had men verwacht dat hij in ieder geval gemiddeld zou scoren, maar hij scoort echt minimaal, in alle categorieën 5, waar men 1 of 2 had verwacht. Wij gebruiken Squla ook niet om bij te spijkeren, maar om hem te laten wennen aan de vraagstelling van de toetsen op school.

Hij vindt het prachtig, want dan mag hij achter de computer, en wij zien eindelijk hoe breed zijn kennis daadwerkelijk is, want hij vertelt niks over wat hij heeft geleerd op school. En Squla bestaat niet uit toetsen, maar uit quizzen, filmpjes, spelletjes als memory, enzovoort. Als ouder zie je hoe je kind het doet in de ouderomgeving, en hij scoort op alle gebieden minimaal 85%. Wij zien het als een leuke activiteit 2 a 3 keer per week om rustig de dag af te sluiten na het eten. Als hij het niet meer leuk vindt, stoppen we er gewoon mee.Dat zegt niet zoveel bij Squla. Het aantal vragen is beperkt en na 1 keer spelen onthouden ze de antwoorden in plaats van het ook echt te snappen.
quote:Star schreef op 26 oktober 2015 @ 08:38:

[...]

Dat zegt niet zoveel bij Squla. Het aantal vragen is beperkt en na 1 keer spelen onthouden ze de antwoorden in plaats van het ook echt te snappen.Ben ik in principe met je eens, maar wij hebben het net een maandje en alles is nog nieuw voor zoon, hij heeft nog niks dubbel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven