Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Ik heb me maar weer aangemeld voor zo'n verkoopgroep. Even kijken of er nog wat te trashen valt
Weggeefhoeken is het nieuwe trashen
quote:prada schreef op 26 oktober 2015 @ 19:28:

Weggeefhoeken is het nieuwe trashen Ja, daar niets posten en dan alle trash hier komen posten
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2015 @ 19:38:

[...]

Ja, daar niets posten en dan alle trash hier komen posten
quote:Sid-returns schreef op 23 oktober 2015 @ 18:27:

Oh en dan reageert er iemand met een konijnenhok, is de volgende vraag 'kunt u hem komen brengen? Ik heb geen auto'.Is dat zo raar dan? Dat doe ik zelf ook. Ook op verkoophoeken. Dan vraag ik gewoon of het tegen een kleine betaling thuisgebracht kan worden en eigenlijk is dat nooit een probleem geweest.
Ja vind ik raar, kost de ander tijd moeite en vaak dus ook benzine.

En tegen betaling heb ik nog niet gezien.
hier biedt iemand nu een tuitbeker te koop aan die rechtstreeks uit de gratis babybox komt voor 5 euro...

is ook iemand die altijd alles gratis vraagt en op alles reageert. maar zelf voor de grootste rommel nog centen wil zien...
Life is like an hourglass glued to the table.
quote:Tickel schreef op 26 oktober 2015 @ 09:55:

[...]

Maresingel en Levendaal.

http://www.deetalagekast.nl/Dank!
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2015 @ 19:38:

[...]

Ja, daar niets posten en dan alle trash hier komen posten
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 26 oktober 2015 @ 22:31:

[...]

Helaas Snoes, ben nog niet geaccepteerd
Ik zit blijkbaar bij een "rustige" weggeefhoek, terwijl ik bewust een grotere (qua ledental) heb gekozen. Misschien moet ik me bij nog wat meer hoeken aanmelden ? Twee/drie items op een dag schiet niet op qua trashvoer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 26 oktober 2015 @ 23:11:

Ik zit blijkbaar bij een "rustige" weggeefhoek, terwijl ik bewust een grotere (qua ledental) heb gekozen. Misschien moet ik me bij nog wat meer hoeken aanmelden ? Twee/drie items op een dag schiet niet op qua trashvoer.Er moet wel genoeg te trashen zijn he. Wat is een tokkiestad?
Er heeft vanmorgen ook een vrouw gevraagd of iemand toevallig een Vaillant-boiler te geef heeft. Of dat er iemand is die gratis wil komen kijken wat er mis is met die van hun. Wie niet waagt...
Hier trouwens niet per se een tokkiestad, maar wel een met 250.000 inwoners (excl. studenten van meerdere hogescholen en universiteit) en dus meer dan 5000 leden van de weggeefhoek. Trash gegarandeerd op elk uur van de dag dus
Iemand vraagt zo'n luieremmer, want een gewone vuilbak kun je toch zeker niet gebruiken
Hallo ik ben opzoek na een bench een medium grote waar ze nog de ruimte in heb .. smile-emoticon

Het is een amirikaanse stafford .

Wie kan mij helpen smile-emoticon? Liefst omgeving xxx aangezien ik geen auto heb .

Groetjes
Ik zie net iemand bieden op een hondenmand. Vrouw in kwestie stelt allerlei vragen, verkoper beantwoord ze allemaal en dan plots ... stilte.

Na een paar dagen vraagt verkoper of ze nog interesse heeft en het antwoord: oh sorry, stad X is toch te ver.

Serieus, het stond notabene in de advertentietekst dat het in stad X op te halen was.
Een 10-meter lange drankkeet. Denk aan een soort sta-caravan.

Iemand vraagt: Hoe ziet het er van binnen uit?

Aanbieder: Gebruikt. Je kan het niet gebruiken voor vakanties.

Iemand vraagt: Als de binnenkant er nog goed uitziet willen we wel een keer komen kijken.

Aanbieder: Ziet er niet uit van binnen

Geen idee of hij hem al kwijt is.
Erg vermakelijk, dit soort ruil/weggeef groepen. Ik zag laatst iemand die een oude jas van haar dochter aanbood. Leuke jas, maar op de achterkant stond levensgroot de naam van het meiske...

Bij deze groep wordt ook duidelijk vermeld dat je geen geld ervoor mag vragen. Zijn er serieus mensen die willen ruilen voor een cadeaubon
moestuingroepen zijn ook erg vermakelijk.

in het seizoen minimaal 2 smeekbedes per week van mensen die een moestuin hebben waar de AH een week voorraad vanaf kan halen, maar zo'n rot lijf dat ze graag willen dat wat "helpende handjes" komen schoffelen.....
En doooooor!
Ik ben ook lid van een aantal groepen waaronder een weggeefhoek, daar was het eerst nog wel leuk en werden er steentjes/tegels/planten ed. weggegeven maar nu is het meer een bedelhoek geworden. Als iemand iets gratis aanbiedt altijd dezelfde die erop reageert want die zit in de schuldsanering dus die is zielig en mag alles hebben. Die zit volgens mij echt de hele dag die pagina in de gaten te houden of er wat te halen valt.

Op de verkoophoeken reageerde er steeds een vrouw op werkelijk alles, ze deed een bod en vervolgens kwam ze niet opdagen of hoorde de verkoper er niets meer van. Als ze ergens een bod op deed dan schreven andere mensen er al onder daar hoor je niets meer van en inderdaad. Ze is inmiddels gewieberd door het beheer.
quote:minnimouse schreef op 26 oktober 2015 @ 19:24:

Ik heb me maar weer aangemeld voor zo'n verkoopgroep. Even kijken of er nog wat te trashen valt Weggeefhoeken zijn beter dan verkoophoeken. Betere trash zeg maar.
Ik zag deze voorbij komen

http://i64.tinypic.com/2vwsrpz.jpg
quote:Stargate schreef op 27 oktober 2015 @ 20:14:

http://i64.tinypic.com/2vwsrpz.jpgDit is niet echt. Ik geloof er niks van. Primaire levensbehoeften?
quote:Stargate schreef op 27 oktober 2015 @ 20:14:

http://i64.tinypic.com/2vwsrpz.jpg:facepalm:OMG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven