Advies

27-10-2015 22:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer

Ik schrijf dit omdat ik wel wat advies kan gebruiken. Ik moet namelijk verder met mijn leven maar het lukt me niet en ik ben dat zat. Daarom hier mijn verhaal want ik denk dat buitenstaanders me misschien het beste advies kunnen geven.

Over dit verhaal heb ik advies nodig:

Na 6 jaar heb ik mijn relatie verbroken. Hij was gewoon niet goed voor mij. Hij maakte me niet gelukkig. Dit klinkt kort door de bocht want ik besloot dit natuurlijk niet zomaar. In ieder geval ik maak het uit en ik zei tegen hem: Ik heb een break nodig (we woonde samen in mijn huis) en ik vervolgde: ik wil mezelf weer worden want ik was mezelf echt kwijt in hem. Hij besloot naar het buitenland te gaan om vrienden te bezoeken en ik zei (en hoopte) laten we dan na 3 maanden ofzo kijken hoe we verder kunnen.Maar we gaan niet meer samen wonen want dat werkt echt niet.

Wat gebeurt er? Hij wordt daar verliefd op een ander ( het was nog geen 2 weken uit tussen ons). Vertelt dit niet tegen mij maar tegen de rest van de wereld. Ik ben er via via achter gekomen. Hij heeft mij vervolgens helemaal uit zijn leven gesloten. weken daarna hebben hij en ik dit wel besproken hoor dat ik dat niet zo leuk vond want domme ik ik dacht dat hij en ik een afspraak hadden? Daarna is hij weer naar haar gegaan en ondertussen heb ik ook een scharrel maar ik weet dit: ik wil hem niet terug nogmaals hij heeft me jaren ellende bezorgd. maar ik kan niet loslaten, niet begrijpen, niet geloven dat hij na 2 weken een ander heeft, verliefd is?

ik moet verder maar hoe?
Tsja, je hebt het zelf uitgemaakt. Jammer voor je dat hij verliefd is geworden op een ander, maar jullie waren uit elkaar. Je hebt zelf ook een scharrel en wil hem niet meer terug, dus eigenlijk is er helemaal geen probleem, toch?
Jij snapt hem niet maar je hebt zelf ook een scharrel. Wat valt er niet te snappen dan, jij doet precies hetzelfde. En misschien was hij ook al heel lang klaar met de relatie. Dan is een ander snel leuk. Boeien waarom hij iets doet, jij wilt toch verder? Concentreer je dan ook op jezelf in plaats van je nog met hem bezig te houden.
En in welke zin bij jij dan "slachtoffer"?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je zet je vriend de deur uit, zegt dat hij er ook niet meer in komt, en vervolgens neem je het hem kwalijk als hij dan zijn eigen leven weer oppakt? Ik vind jouw reactie heel bijzonder.
Dat iemand snel na jou een ander heeft is altijd wel een steek, ookal heb je het zelf uitgemaakt. Het geeft namelijk de indruk dat diegene je niet echt belangrijk vond aangezien 'ie zo snel zich aan een ander kan verliezen. En ja, dat is klote als je een lange relatie hebt gehad.

Maar feit blijft dat jij het uit hebt gemaakt. Ik weet niet hoelang het al uit is maar jij hebt nu ook een nieuwe scharrel. Dus laat het loooooos. Ik weet niet of het de bedoeling is dat jij serieus wordt met deze scharrel maar als dat wel het geval is bedenk dan wel dat het niet eerlijk is voor je nieuwe scharrel als jij nog niet over je ex heen bent. Ik zou iniedergeval niets willen met iemand die nkg zoveel met zijn ex bezig is.

Sterkte.
Jij hebt toch ook een ander. Wat is het probleem?
Jij had verwacht dat hij ergens in het buitenland zieligjes zou gaan zitten wachten tot hij terug mocht komen van jou, als jij jezelf weer gevonden had? Volgens mij heb je ook weinig tijd genomen om te zoeken naar jezelf, had je eerder weer een ander gevonden.

Zeggen dat je de relatie verbreekt betekent echt dat hij nergens meer aan gebonden is, valt het je tegen dat hij niet zit te boeten voor alle ellende die hij jou gegeven heeft (en waar je zelf bij was)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goed idee dat je op zoek gaat naar jezelf, want volgens mij weet je niet wat je wilt.

Hij was toch niet goed voor je?
Rot voor je, maar hij is jou geen verantwoording schuldig. Jij maakt het uit, dus hij gaat verder met zijn leven. Je kan niet van hem verwachten dat hij blijft wachten totdat jij alles op een rijtje hebt.

Dus vergeet hem en ga doen wat je van plan was te doen: op zoek naar jezelf. Heb je al iets gevonden?

Ik zou ook gewoon contact met hem verbreken en ook via social media. Het helpt niet echt als je constant nog foto's van hem ziet.
Wees blij dat je ervan af bent!
Ogut, jij wil hem niet meer hebben, maar hij moet daarover wel heel treurig in een hoekje gaan zitten wegkwijnen? Dat is gewoon een beetje egotripperij van jouw kant.
Jij hebt het uitgemaakt. Je kunt mensen niet van je afschoppen en dat verwachten dat zij toch 100% loyaal en trouw aan je blijven. Je had plannen om aan jezelf te werken en om alleen te wonen. Kortom zie het als een nieuw begin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je een relatie verbreekt, dan moet je van de ander geen verwachtingen meer hebben. Dat is ook niet eerlijk van je.

'We hadden een afspraak'?

Jij volgens mij meer dan hij.
Typisch prinsessengedrag. Je maakt het zelf uit. Kennelijk had je verwacht dat hij smekend op zijn knietjes bij je terug zou komen en dat hij niet zonder je kon, eindelijk het licht zag. 180 graden omdraaide tot de man die jij wenste dat hij zou zijn en jullie nog lang en gelukkig leefden.

Tja....kennelijk was hij ook niet meer gelukkig met jou, dus blijf niet hangen in het verleden maar ga ook door met je leven.
Je ex zo snel in de armen van een ander zien roept natuurlijk frustratie op, kan ik me helemaal voorstellen. Ook al heb je zelf de relatie verbroken. Dus wat Gatekeeper zegt: blijf niet zitten met dat gevoel, ga verder!
Ik snap het ergens wel hoor, je hebt het uitgemaakt maar had gewoon niet verwacht dat hij na 2 weken al verliefd op iemand anders zou worden, dat zal best wel eventjes steken. Maar goed, je hebt het zelf uitgemaakt dus je moet gewoon verder gaan met je leven zeker omdat je zo hard roept dat je echt niks meer met hem wilt!
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. jullie hebben echt allemaal gelijk. Ik heb het niet voor niks uitgemaakt, hij is het gewoon niet anders had ik ervoor gewerkt. Het is gewoon mijn ego die beledigd was dat hij zo snel een ander had, maar nogmaals ik heb het niet voor niks uitgemaakt. Ik heb het uitgemaakt omdat ik niet gelukkig was en ik wil wel gelukkig zijn en dat kan zonder hem. Ik heb ook door het uit te maken mezelf dus een kado gegeven: een kans om door te gaan met mijn leven en wel gelukkig te worden.

jullie reacties waren echt het laatste zetje. heel erg bedankt. ik heb geleerd van deze relatie. het is tijd om verder te gaan.
quote:Sugar-1977 schreef op 05 november 2015 @ 22:50:

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. jullie hebben echt allemaal gelijk. Ik heb het niet voor niks uitgemaakt, hij is het gewoon niet anders had ik ervoor gewerkt. Het is gewoon mijn ego die beledigd was dat hij zo snel een ander had, maar nogmaals ik heb het niet voor niks uitgemaakt. Ik heb het uitgemaakt omdat ik niet gelukkig was en ik wil wel gelukkig zijn en dat kan zonder hem. Ik heb ook door het uit te maken mezelf dus een kado gegeven: een kans om door te gaan met mijn leven en wel gelukkig te worden.

jullie reacties waren echt het laatste zetje. heel erg bedankt. ik heb geleerd van deze relatie. het is tijd om verder te gaan.Goed van je! Veel geluk met je nieuwe scharrel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven