Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Oeps... Dank je Kia- Ora! Ik heb het aangepast.
quote:M@rtje24 schreef op 28 oktober 2015 @ 13:46:

Oeps... Dank je Kia- Ora! Ik heb het aangepast.Graag gedaan . Het leek mij al niet de bedoeling .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Flauwegeit schreef op 18 oktober 2015 @ 17:50:

Wat vinden jullie: is de weggeefhoek alleen voor arme mensen? Of voor iedereen?

Ik geef meer weg dan ik haal en ik loot niet mee op voedsel/pakketten of beauty dingen.

Sowieso vind ik vaak dat een ander het beter kan gebruiken dan ikzelf.
quote:Snoesje666 schreef op 27 oktober 2015 @ 20:26:

Sarcasmemodus aan.

*Wie wil doneren voor mijn zielige Snoezekind dat al meer dan een jaar met een Samsung Young 2 (van thans 55 euro) rondloopt ? Een Nintendo 3ds mag ook, maar wel met veel spelletjes.*

Sarcasmemodus uit.

Ik heb wel een Nintendo DS voor je met heel veel spelletjes en R4 kaartje, prijs in overleg
quote:SilverShadow schreef op 28 oktober 2015 @ 13:50:

[...]

Ik heb wel een Nintendo DS voor je met heel veel spelletjes en R4 kaartje, prijs in overleg Dat is lief
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:jennie77 schreef op 22 oktober 2015 @ 15:00:

Kreeg ik later nog een paar x een berichtje dat ze zo blij was met de kleren en dat haar dochter nog nooit zulke mooie kleren had gehad inclusief foto's met haar dochter in wat kleding.Kijk en daar doe je het nu voor.
quote:Flauwegeit schreef op 23 oktober 2015 @ 17:39:

En we hebben een winnaar! Oproepje van vandaag:

"Heeft iemand nog flessen wijn staan voor in ons wijnrek die we gratis hebben verkregen?

Natuurlijk heb ik die. En die ga ik allemaal zelf opzuipen. Nu ik jouw oproepje heb gezien zelfs allemaal tegelijkertijd. Vanwege de staat van de mensheid...

Ik heb ook nog wel wat flessen staan maar wij drinken ze niet en geven ze soms weg.

Denk alleen dat wat er nu staat niet goed meer is.
quote:prada schreef op 26 oktober 2015 @ 00:09:

[...]

Hij gaat inderdaad naar nummer 2 omdat nummer 1 geen vervoer had. Hier heeft 9 van de 10 x iemand geen vervoer.
Weet niet of dit echt of een grapje is:

Gratis op te halen in ..... Heel veel ..... Pen gaat niet weg, is bedoeld om te zien hoe groot ..... zijn.

1e reactie: Interesse in de pen

Ik denk dat "Pen gaat niet weg, is bedoeld om te zien hoe groot ..... zijn" later toegevoegd is omdat de 1e reactie dus meteen om die pen was.....
quote:Flashy schreef op 28 oktober 2015 @ 14:22:

Weet niet of dit echt of een grapje is:

Gratis op te halen in ..... Heel veel ..... Pen gaat niet weg, is bedoeld om te zien hoe groot ..... zijn.

1e reactie: Interesse in de pen

Ik denk dat "Pen gaat niet weg, is bedoeld om te zien hoe groot ..... zijn" later toegevoegd is omdat de 1e reactie dus meteen om die pen was.....Of om te plagen .
Nog eentje dan:

Hallo wie heeft er een paspop staan en doet er niks mee zou er graag 1 willen hebben .

Natuurlijk heeft iedereen zo`n veelgebruikt artikel over om gratis te geven aan iemand die er graag één wil hebben......
Mien zoon heb zien riebewies wie hef nog een old karretje te gef
Het meisje van de Iphone geeft haar bank weg.

https://www.facebook.com/ ... 6319397077&type=3&theater
Maar waarom doen jullie dat jezelf aan als het zo erg is bij die weggeefhoek?

Je kunt toch ook iets weggeven aan het leger de heils of iets dergelijks.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hier op weggeefhoek in de regio, het volgende bericht:

Ik geef weg, zak met aangebroken pasta's en sausjes. Sommige zijn over datum maar mijn ervaring leert dat dit vaak niet uitmaakt. Wie? Ik wil het eigenlijk niet weggooien. ik loot niet! Eerst komt die,....

Tja, wie weet heeft er echt iemand interesse in, maar ik pas wel.
quote:Cotton schreef op 28 oktober 2015 @ 19:56:

Ik geef weg, zak met aangebroken pasta's en sausjes. Sommige zijn over datum maar mijn ervaring leert dat dit vaak niet uitmaakt. Wie? Ik wil het eigenlijk niet weggooien. ik loot niet! Eerst komt die,....Oh my god, waarom zou iemand eten willen hebben wat én aangebroken is én over de datum is? En dan nog net doen alsof je iets heel kostbaars weggeeft.
quote:kopjekoffie70 schreef op 28 oktober 2015 @ 18:10:

Maar waarom doen jullie dat jezelf aan als het zo erg is bij die weggeefhoek?

Je kunt toch ook iets weggeven aan het leger de heils of iets dergelijks.

Ik lees alleen mee.

Wat ik kwijt wil gaat naar de kringloop of naar iemand in de omgeving. Zo heeft een buikspiertrainer bij minstens vier collega's in huis gestaan, om na de goede voornemens doorgeschoven te worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:minnimouse schreef op 28 oktober 2015 @ 20:06:

[...]

Oh my god, waarom zou iemand eten willen hebben wat én aangebroken is én over de datum is? En dan nog net doen alsof je iets heel kostbaars weggeeft.Precies, maak het dan zelf op. Kook en maak er iets van en vries het daarna in ofzo. En dan wordt er ook nog aangegeven dat de bieder niet gaat loten
Restjes pasta kunnen prima in de soep.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Net nog een leuke ervaring, hier is ook een boodschappenhoek. Worden voedselpakketten aan geboden, maar daar mag je ook spullen ruilen, voor boodschappen.

Mijn zoon had zijn tv'tje aangeboden voor 2 zakken chips. De gene die het kwam ophalen, was ze vergeten, maar ging speciaal terug om ze alsnog te halen.

Overigens zie je hier ook dat ze de hoofdprijs gevraagd voor goederen.
quote:Cotton schreef op 28 oktober 2015 @ 20:14:

[...]

Precies, maak het dan zelf op. Kook en maak er iets van en vries het daarna in ofzo. En dan wordt er ook niet aangegeven dat de bieder niet gaat loten

Ja, want ze zullen rijen dik voor de deur staan.
quote:minnimouse schreef op 28 oktober 2015 @ 20:36:

[...]

Ja, want ze zullen rijen dik voor de deur staan. Haha, je ik zie het al helemaal voor me. Wie weet zullen de geïnteresseerden er om gaan vechten

Zie net dat er een tikfoutje in mijn bericht staat. Moet zijn: En dan wordt er ook nog aangegeven dat de bieder niet gaat loten....
quote:Snoesje666 schreef op 28 oktober 2015 @ 20:18:

Restjes pasta kunnen prima in de soep. Vind ik ook.
quote:Cotton schreef op 28 oktober 2015 @ 19:56:

Ik geef weg, zak met aangebroken pasta's en sausjes. Sommige zijn over datum maar mijn ervaring leert dat dit vaak niet uitmaakt. Wie? Ik wil het eigenlijk niet weggooien. ik loot niet! Eerst komt die,....

Tja, wie weet heeft er echt iemand interesse in, maar ik pas wel.

Paar jaar terug was hier een to die aangebroken potjes peper en nootmuskaat te koop aanbood.

Weggooien is ook zonde hè
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven