bh beugel in wasmachine

29-10-2015 08:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

De topictitel zegt het al, ik heb een probleem. De beugel was een paar weken geleden al verdwenen maar ik hoorde niks in de wasmachine dus had nog hoop dat hij er al eerder was uitgegaan. Helaas hoorde ik gisteren een vreselijke herrie en daar was de bh beugel.

Ik ben met een zaklamp gaan kijken en hijgt onder de trommel. Ik zie hem zo liggen maar kan er dus niet bij. Het lijkt alsof hij ergens in vastzit. Zou dat het filter kunnen zijn? Hoe krijg dat ding er nou uit zonder de wasmachine uit elkaar te schroeven?

Ik heb het rubber al een beetje opzij geduwd en dan is er een open rand waar ik hem ook Door kan zien. Ik heb al geprobeerd hem te pakken met een ijzerdraad maar dat wil niet. Iemand nog tips?
Too little too late, maar: een waszakje. Sterkte!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Die spleet is vast heel smal? Niet breed genoeg voor een vleestang ofzo bv?

Anders zit er niks anders op dan de machine uit elkaar te halen. Kan je er niet al bij als je de schterkant eraf schroeft? En volgende keer waszakjes gebruiken voor je bh's.
Allereerst, bh's mee wassen in de wasmachine in een waszakje zoals deze:

https://www.zeemanshop.co ... geen/products/waszakje--2

Misschien kun je met een klein grijpertje of tang tussen de rubberen band en de trommel door?

http://www.autogereedscha ... grijpers/grijper-magneet/
Is het een ijzeren beugel? Dan misschien met een magneetje omhoog halen?
Met zo'n grijpertje zou het misschien wel lukken maar die zou ik dan moeten bestellen. Ik heb al met een schaar zitten pielen. Die gaat er wel doorheen maar ik krijg geen grip op de beugel.
Er zit onderaan de machine wel zo'n klepje. Zou ik via die weg niet erbij kunnen komen?
Nog niet geprobeerd dan?

Altijd eerst de meest voor de hand liggende oplossingen proberen!

En dergelijke grijpertjes zijn vaak ook te koop bij bouwmarkten of onderdelenhuizen.
quote:Jalisa schreef op 29 oktober 2015 @ 08:50:

Er zit onderaan de machine wel zo'n klepje. Zou ik via die weg niet erbij kunnen komen?Dat is om het water af te laten lopen, daarmee kom je er niet bij. Ik zou een monteur inschakelen. Bij ons was er een washandje en een keer een sok tussen gekomen en zij hebben dat zo los. En in het vervolg je BH's in een netje wassen. Die netjes kosten bijna niets.
Er zit dus een soort van opening onder de trommel. Daar lijkt hij in vast te steken. Ik ga nog even proberen en anders wordt het een grijpertje.

Ik had de hoop dat hij vastzat in het filter en dat ik hem er via dat klepje gewoon uit kon trekken.
En een waszakje heb ik al
Trek je de stekker wel eerst even uit het stopcontact voor je met scherpe metalen dingen gaat pielen?
Dat is mij een jaar of 15 geleden ook gebeurd en er moest een monteur aan te pas komen. Sindsdien altijd een waszakje als ik een bh mee was.
Monteur bellen! Als je zelf gaat modderen met ijzeren haakjes enz. beschadig je misschien nog veel meer.
Helaas, is mij ook eens gebeurt en ik heb er dus de monteur voor gebeld. Ik weet niet meer wat het kostte, maar het was zeker niet veel. Een schijntje vergeleken met het zelf proberen en het zou mis gaan... Ik laat dat soort dingen liever aan de expert over!
Het is me gelukt! Ik zat maar te verzinnen of ik een dun buigbaar ijzertje ergens had. Toen dacht ik aan een bh beugel

Ik heb er eentje uit een oude bh gehaald en heb de beugel (die in de machine zat) vlak bij het open randje achter het rubber weten te krijgen en hem toen met een omgebogen paperclip eruit getrokken.

Thnx voor de tips. Ik ben opgelucht! En dan ga ik nu mijn waszakje maar eens opzoeken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven