Vlooien kat

29-10-2015 14:14 29 berichten
Hoi allemaal,

Mijn kat heeft sinds 1,5 maand vlooien. Nu zei de dierenwinkel dat ik het beste frontline kon geven. Ik heb nu dan ook al 2 keer een pipet in zijn nek gegeven + al een paar keer alles in huis met anti vlo spray ingesprayt.

Maar helaas zie ik nu dat hij nog steeds vlooien heeft.

Ik heb nu een antiflo bandje gekocht want die hielp heel goed bij mijn vorige kat.

Nu is mijn vraag mag ik dat bandje nu al om doen? Ik heb hem voor het laatst 15 oktober gedruppeld.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft naar de dierenarts, de producten van de DA om te ontvlooien zijn veel effectiever dan die uit de dierenwinkel. Qua prijs scheelt het maar weinig. Succes!
DA.

En Frontline werkt inderdaad niet meer; iedereen gebruikt Frontline, waardoor er immuniteit is ontstaan. Ik weet niet of je al meer mag geven, je zou niet de eerste zijn die zijn of haar kat vergiftigd. Dat kan je ook meteen even vragen als je er bent, assistente weet dat ook wel.
Sorry maar ga niet naar de dierenarts voor vlooien. Zou me al 35 euro kosten om op spreek uur te komen en dan de druppels nog.

Terwijl ik weet dat deze band bij mijn vorige kat super werkte. Dus die wil ik eerst gaan proberen.

Dus ben alleen opzoek naar mensen die weten of druppels en een band samen kunnen.
quote:yre schreef op 29 oktober 2015 @ 14:17:

Ga alsjeblieft naar de dierenarts, de producten van de DA om te ontvlooien zijn veel effectiever dan die uit de dierenwinkel. Qua prijs scheelt het maar weinig. Succes!

Helaas niet waar, de vlooien pipetten die wij hebben van de DA werken niet bij onze kat. Het vlooienbandje van intratuin is het enige wat werkt.

Dat en een vaccinatie in het voorjaar.
Ga eerst kammen en verzuip de vlooien in een bakje water met afwasmiddel, dat breekt het wateroppervlak, in gewoon water verdrinken vlooien niet. Verder héél goed overal stofzuigen en alles inspuiten met een middel dat geen kwaad kan voor jullie en voor je kat, even vragen bij een dierenwinkel.
verba volant, scripta manent.
quote:lautjje16 schreef op 29 oktober 2015 @ 14:27:

Sorry maar ga niet naar de dierenarts voor vlooien. Zou me al 35 euro kosten om op spreek uur te komen en dan de druppels nog.

Terwijl ik weet dat deze band bij mijn vorige kat super werkte. Dus die wil ik eerst gaan proberen.

Dus ben alleen opzoek naar mensen die weten of druppels en een band samen kunnen.

Wat een onzin, je hoeft niet bij de dierenarts langs voor anti vlooien spul, kan je gewoon bij de assistente aan de balie kopen. Daar krijg je geen factuur voor hoor.

En verder stofzuigen, stofzuigen en nog eens stofzuigen.

Als je een losse hoes over je bank hebt, deze in de was doen, de kussens stofzuigen en je matten van de voor/achterdeur vervangen.
Ja, maar je hoeft niet op spreekuur te komen. Je kan het zo kopen bij de DA-assistente. En als je toch die band wilt gebruiken, ik zou niet zomaar dubbelop gaan geven. Ook de assistente kan je dat vertellen, en die vraagt daar echt geen spreekuur voor.
Ik heb het vroeger wel gedaan, eerst Frontline en onmiddellijk een bandje er om.

Dat was wel toen mijn kat vlooien had en ik de volgende dag naar Zweden ging verhuizen met de auto, dus die vlooien moesten dood Heeft geholpen! Of het gezond was voor de kat, geen idee.
Het zal maar mis gaan, dan weet je zeker dat je hoge kosten hebt bij de DA.. Maar goed, ik heb geen antwoord op je vraag of het nu al kan en andere dingen wil je blijkbaar niet horen dus..
ik heb ook gewoon antivlooiendruppels gekocht bij de dierenarts. Werkt prima!

Thuis idd goed stofzuigen en evt een spray tegen vlooieneitjes gebruiken op vloerbedekking.

Ons huis is vlovrij :-)
Wij kopen ook onze vlooiendruppels bij de dierenarts. Frontline helpt niet daar zijn ze resistent voor. Dierenarts houdt ook in de gaten welke druppels de vlooien resistent voor worden en veranderd dan weer van vlooiendruppels. Voor nu vragen aan assistente dierenarts of je nieuwe druppels of bandje mag geven en je huis veel stofzuigen en vlooienspray spuiten. Succes!
Frontline was ooit een uitstekend middel tegen vlooien, maar ze zijn er al jaren resistent voor. Voor de meeste antivlooienmiddelen die je bij de dierenwinkel koopt overigens. Bij de dierenarts hoef je helemaal geen consultkosten te betalen als je bij de assistente vlooiendruppels haalt, hoe kom je daarbij?

Maar als je geen geld wilt uitgeven om je kat te ontvlooien(Advantage bv kost idd wat, maar helpt je vlooien wel om zeep)heb je straks je hele huis onder de vlooien en dat gaat je een hoop meer kosten om die weg te krijgen.
Katten elke dag kammen,je huis stofzuigen en daarna de stofzuigerzak weggooien.

Onze katten hebben nooit vlooien omdat ze elke dag 1x karnemelk krijgen,vlooien houden niet van zuur.

Wel een klein beetje want anders raken de katten aan de schijt.

Met een klein beetje bedoel ik je wijsvinger halverwege je duim houden
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Kussens, dekens alles waar maar enigszins vlooien in kunnen zitten in vacuüm zakken stoppen, en minstens twee weken laten zitten.

Verder kammen, kammen, kammen. Elk moment kammen en de beesten dood knijpen of verzuipen. Ik had gewoon een bak water met zeep middenin de woonkamer staan, en elke keer dat poes langskwam ging de kam er even doorheen.

Succes!
Er bestaan ook pilletjes die ervoor zorgen dat elke vlo doodgaat als ie je kat bijt. Verder alles inspuiten, stofzuigen en wassen (behalve poezenbeest ) Sterkte!
Ik heb laatst bij de dierenarts een pil gekocht tegen vlooien. Wel prijzig, zo'n ¤ 9 per pil (maar je kunt er eerst 1 kopen en kijken of het bevalt)

De pil werkt een maand en doodt ook de eitjes en de larven enzo. Hier lees je meer over de pil: Comfortis

Oh en daar betaal je idd geen consult voor hoor. Gewoon alleen de pil of de druppels.

Vlooienband zo kort na de druppels zou ik niet doen, straks overdoseer je en wordt je kat ziek. (of je merkt het niet en kom je over een paar jaar achter nierfalen oid)
Frontline zou ik niet doen. Heb gehoord dat alle vlooienmiddelen regelmatig anders samengesteld worden om resistentie te voorkomen, maar Frontline heeft dat dus niet gedaan. Ik zou idd naar de dierenarts gaan en daar informatie vragen. Je hoeft dan echt geen consult te betalen hoor. En een band en vlooienmiddel lijkt me een beetje veel, maar weet eerlijk gezegd niet of dat schadelijk is. Daarom zou ik advies vragen aan de assistente. Ik denk dat ze je Advantage aan zal raden. Dat de dierenwinkel je Frontline aanbiedt zegt al dat ze niet zo goed op de hoogte zijn.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Helaas ervaring hier met een vlooienplaag. Je hoeft hiervoor niet perse naar de dierenarts, maar er zijn wel een aantal dingen die je moet weten. Misschien weet je dit al, maar anders zijn het tips voor anderen.

1 - als je lange tijd (ja dus 1,5 maand) last van vlooien hebt, zal het lang duren voordat je er vanaf bent. Houd er rekening mee dat je zeker 6 maanden lang bezig bent en nog vlooien tegen komt.

2 - nog veel belangrijker om te weten is dat permethrin dodelijk kan zijn voor katten. Permethrin zit in de meeste bussen omgevingsspray. Honden kunnen daar wel tegen en daarom kun je dat wel gebruiken bij honden, maar met katten moet je daar voorzichtig mee zijn. Bolfo, Exil, Roxasect (en vele anderen) bevatten allemaal permethrin. Een katveilige bus is bijv de spray van Beaphar (of andere merken met een natuurlijke/bio spray, maar of die werkzaam zijn?). Check dus wat het merk dat je gebruikt voor stof bevat.

3 - veel kammen. Iedere dag je kat kammen met een speciale vlooien kam en crush de vlooien dan in een bakje water.

4 - gebruik preventieve middelen. Er zijn maar een aantal vlooienmiddelen die zowel larven, eitjes als vlooien aanpakken. Gebruik bijvoorbeeld Exil Flea Free twinspot. Dit is een insecten-groei-remmer (IGR) die drie maanden lang de groei van vlooieneitjes, vlooienlarven en volwassen vlooien stopt. Om nieuwe vlooien die bijv van buiten komen of net ontpoppen te doden, kun je spot on druppels geven. Zelf heb ik dan ook die van Exil gebruikt, omdat het merk zelf aangeeft dat je die twee veilig samen kunt gebruiken.

5 - heeft je kat veel vlooien, wat echt heel goed hiertegen werkt is Vlo kill+ van Beaphar. Dat zijn pilletjes waardoor alle vlooien op je kat binnen 1 dag dood zijn. Het spul werkt dus niet lang, maar 24 uur, maar daardoor kun je wel een plaag tegenhouden. Zodra vlooien eitjes laten vallen, is het dweilen met de kraan open. Dit middel werkt perfect om het te stoppen.

6 - een vlo kent verschillende stadia. Vlooien in het pop stadium zijn immuum tegen chemische bestrijdingsmiddelen. Ze kunnen ook lang in hun pop overleven. Daardoor kan je dus maanden lang last blijven houden van vlooien. Maar blijf systematisch werken en ze verdwijnen vanzelf.

7 - was alles op minimaal 60 graden. Bij 40 gaan de vlooien niet dood. En blijf wassen, in een optimale omgeving kan een vlooienei binnen 2 weken alweer uitgegroeid zijn tot een vlo. Dus iedere week de kussentjes en dekentjes wassen, maar ook het beddengoed, bankhoes etc. overal waar je kat komt. Dingen die niet te wassen zijn, kun je iedere maand insprayen met een veilige spray.

Dus kill alle vlooien, behandel preventief (bijv pipet of vlooienband) en behandel je omgeving. Door een overkill aan chemische middelen aan je kat te geven, wordt de zaak er niet altijd beter van. En besef dat met alleen een vlooienbandje je niet van de vlooien afkomt die in andere stadia in je huis verblijven.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 29 oktober 2015 @ 15:24:

Ik heb laatst bij de dierenarts een pil gekocht tegen vlooien. Wel prijzig, zo'n ¤ 9 per pil (maar je kunt er eerst 1 kopen en kijken of het bevalt)

De pil werkt een maand en doodt ook de eitjes en de larven enzo. Hier lees je meer over de pil: Comfortis

Oh en daar betaal je idd geen consult voor hoor. Gewoon alleen de pil of de druppels.

Vlooienband zo kort na de druppels zou ik niet doen, straks overdoseer je en wordt je kat ziek. (of je merkt het niet en kom je over een paar jaar achter nierfalen oid)Comfortis gebruiken wij hier ook. Werkt als een tierelier.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 29 oktober 2015 @ 15:24:

De pil werkt een maand en doodt ook de eitjes en de larven enzo. Hier lees je meer over de pil: ComfortisComfortis dood alleen vlooien, geen eitjes of larven. Staat zelfs in de link die je plakt.
Iedereen behandelt tegen de vlooien, maar je moet dus inderdaad ook die eitjes, poppen en larven aanpakken. Mijn kat is allergisch voor vlooien, dus zodra ze een beet heeft, beginnen de korsten weer te komen. Wij moeten dus blijven ontvlooien. Frontline werkt bij haar wel en we hebben laatst iets van de supermarkt geprobeerd en dat werkte ook. Maar we gebruiken dat dus inderdaad heel systematisch.

Katten komen hier ook niet buiten en de buurtkatten, die tot voor kort nog weleens binnen mochten omdat ze thuis niet goed verzorgd worden, die mogen er nu ook niet meer in. Want die brengen dus voor mijn gevoel gewoon die vlooien weer naar binnen. (1 van de buurtkatten is sindsdien verdwenen, dus daar voel ik me wel wat schuldig over..)
Vergeet niet je stofzuiger te behandelen met spray. Ook als je de zak weggooit. En inderdaad....wassen op 60 graden. Bij mij hielp frontline trouwens ook niet (meer), het spul van kruidvat wel. Werkt ook tegen teken.
Advantix ( hoe je het ook schrijft) en stronghold werkt hier prima voor de katten.

Deze zijn bij zowel da als dierenspeciaalzaak te krijgen.

Frontline helpt hier ook echt niet meer. Ze zijn, zoals eerder vermeld hier, hier idd resistent tegen geworden.

Wel succes in ieder geval!

Niks aan.
quote:jamadi52 schreef op 29 oktober 2015 @ 15:20:

Met een klein beetje bedoel ik je wijsvinger halverwege je duim houdenOooooooooo, zoveel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven