Thema feest!

30-10-2015 09:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
kortgeleden opende ik een topic over wat voor thema ik aan ons zakelijke kerstfeest ging hangen.

Het thema is inmiddels vastgelegd en het wordt "foute kerst" met als dresscode: kerstig met een knipoog ( denk aan foute lelijke kersttruien, gekke kerstmutsen etc)

Nu moet de rest nog vorm krijgen. Ik heb aankomende dinsdag een afspraak met een cateraar en gaan we de rest doorspreken.

Ook heb ik dan een bespreking met de directeur en moet ik plannen aandragen.

Een enkel idee heb ik al.. zo lijkt het me heel leuk als we zo`n photobooth neerzetten, ga ik een dj zoeken die de hele avond foute muziek gaat draaien en komt er een beste fout geklede award.

Qua eten zit ik alleen nog een beetje in dubio. Omdat het fout is, denk ik er over om gewoon puntzakken friet te serveren. desgewenst met stoofvlees oid.

Wie heeft er ideeen, tips of goede ervaringen? Ik hoor het graag.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ik wil niet stom doen hoor, maar is dit thema niet heel erg 2014 of klinkt dat nou achterlijk. ik weet van meerdere mensen dat dat met die kersttruien echt iets was wat vorig jaar bijna iedereen deed. laat je vooral niet door mij opfokken nu, het is echt wel een leuk thema, alleen denk ik zelf dat er nog ook andere thema's zijn die misschien wat origineler zijn. Wat dacht je bv van Bohemian Christmas?

Wil je toch dit feest dan is dat met die friet op zich prima denk ik
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik zou het geweldig vinden!

Kaas en worst spiesjes met uitje ,ook zo lekker fout
Omdat het thema een beetje amerikaans is (of tenminste, bij foute kerst denk ik altijd gelijk aan dat over de top amerikaanse), zou ik ook voor typische amerikaanse kerstgerechten gaan. Geen idee alleen of dat haalbaar is

Maar zo'n gevulde kalkoen, ham, verschillende soorten pie, fruitcake, aardappelpuree en dat soort dingen vind ik dan wel heel erg leuk. En lekker, ook niet geheel onbelangrijk haha.

En dan als aankleding overal lichtjes, en van die grote sokken, alsof je een amerikaanse huiskamer binnen stapt zoals je ze in de kerstfilms ziet.
Oh en voor die foute kersttruien...Primark! Ligt er vol mee
quote:huidprobleem schreef op 30 oktober 2015 @ 09:52:

ik wil niet stom doen hoor, maar is dit thema niet heel erg 2014 of klinkt dat nou achterlijk. ik weet van meerdere mensen dat dat met die kersttruien echt iets was wat vorig jaar bijna iedereen deed. laat je vooral niet door mij opfokken nu, het is echt wel een leuk thema, alleen denk ik zelf dat er nog ook andere thema's zijn die misschien wat origineler zijn. Wat dacht je bv van Bohemian Christmas?

Extra fout dus, als het zóó 2014 is

En wat is een Bohemian Christmas dan?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Een beetje het gypsy/zigeuner/ibiza achtige gedoetje. Festivalachtig met strokenrokken, veel franjes, veertjes enz enz enz. Zeg maar de kleding waar afgelopen zomer alle winkels mee volhingen...

Ik vind het op zich best een leuk thema hoor, viel me alleen vorig jaar op dat ik het wel heel erg vaak voorbij zag komen.
Wat heerlijk, waar werk je? Ik ga solliciteren. Misschien kan je een frietkraam voor laten rijden?
quote:huidprobleem schreef op 30 oktober 2015 @ 09:58:

Een beetje het gypsy/zigeuner/ibiza achtige gedoetje. Festivalachtig met strokenrokken, veel franjes, veertjes enz enz enz. Zeg maar de kleding waar afgelopen zomer alle winkels mee volhingen...

Ik vind het op zich best een leuk thema hoor, viel me alleen vorig jaar op dat ik het wel heel erg vaak voorbij zag komen.Voor hen zal het waarschijnlijk de eerste keer zijn?
dat zou juist wel in de stijl zijn van waar ik werk hoor, iets doen dat 2014 is.

Wij hollen namelijk altijd achter de feiten aan

gekheid natuurlijk, maar of het 2014 is of niet. Wij hebben het nog niet gedaan dus wat mij betreft ( en onze directie betreft) kan het gewoon. :-)

idd wel cool om het in het Amerikaanse te houden. Ik weet niet of dat haalbaar is, maar ga het wel bespreken met de cateraar.. ik schrijf hem op.

Ik ga gewoon offertes opvragen voor zowel friet als dat amerikaanse.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:huidprobleem schreef op 30 oktober 2015 @ 09:52:

Proest.... wat is dat dan? Ik vind het een het thema van TO lekker toegankelijk. Daar kan iedereen zich wat bij voorstellen.

Ik zou zeker zo'n jaren 80 opgemaakte huzarensalade met van die ouderwetse augurkenteentjes en kersjes/mandarijntjes. Lekker fout. Veel plezier.
Geen idee voor eten maar wel voor toetjes:

Eggnog, gingerbread men en van die rood-witte munt-zuurstokjes.
Oh en appelmoes met een kersje kan natuurlijk ook goed

Ik vind het op zich best een leuk thema hoor, viel me alleen vorig jaar op dat ik het wel heel erg vaak voorbij zag komen.

Als foute kersttruien 2014 is dan is bohemien echt heel erg 2013.

Volgens mij hangen de winkels al 5 jaar vol met veertjes en is het juist nu een beetje klaar dit jaar.
Leuk idee!

Klinkt meer als een foutzomerfeest.

En wat maakt het uit als het meer van vorig jaar is, juist een leuk thema, of het nu van 2005 is of voor 2015.
ik loop idd een beetje te zeuren, vind jullie ideeen ook wel erg leuk! Wat ook misschien leuk is is een jaren zeventig/tachtig feest, met veel oranje en bruin en idd van die typische traktaties van die tijd!
Leuk zo'n feestje! Hadden wij maar zoiets op ons bedrijf... Ik zou ook een kerstboom versieren met heel erg fout gekleurde kerstballen.
Pluk de dag!
Mijn ouders maakten vroeger wel haringsalade in zo'n vissenvorm - ook lekker fout tegenwoordig... Ik vind alle foute ideeen leuk en dat is het leuke aan jouw thema - als het maar fout is, kan het! Ik vind veertjes en flubberjurken ook fout dus daar kun je wellicht toch iets mee

En een levende kerststal - is dat wat? Dat kun je misschien met een paar collega's doen, beetje stro, kostuumpjes en een baby-pop.... :-)

Wat een heerlijk topic trouwens - ik kom helemaal in de stemming!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven