Vlooien kat

29-10-2015 14:14 29 berichten
Hoi allemaal,

Mijn kat heeft sinds 1,5 maand vlooien. Nu zei de dierenwinkel dat ik het beste frontline kon geven. Ik heb nu dan ook al 2 keer een pipet in zijn nek gegeven + al een paar keer alles in huis met anti vlo spray ingesprayt.

Maar helaas zie ik nu dat hij nog steeds vlooien heeft.

Ik heb nu een antiflo bandje gekocht want die hielp heel goed bij mijn vorige kat.

Nu is mijn vraag mag ik dat bandje nu al om doen? Ik heb hem voor het laatst 15 oktober gedruppeld.
Met een vlooienkam haal ik ee nooit een vlo uit alleen zwarte poepjes.

Ik zie ook nooit vlo in huis alleen 2 keer 1 op de kat gezien.
Alle reacties Link kopieren
Zwarte poepjes betekent wel dat er levende vlooien aanwezig zijn. Die poepjes zijn namelijk het voedsel voor vlooienlarven. Dus zeker stappen ondernemen.

Ik heb trouwens drie vlooienkammen, maar eentje vangt er maar vlooien uit de vacht. Dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen.
Ik zou geen bandje doen, dat vind ik behalve zielig ook onveilig ivm ophangen. Zelf gebruik ik advocate van de dierenarts. Werkt als een tierelier 3 maanden lang. Qua prijs is het in tijdsbestek net zo duur als frontline.
Alle reacties Link kopieren
De meeste vlooien zitten ook niet op het dier, maar in de omgeving. Ik zie ook nooit een vlo op mijn kat, maar ze waren er wel degelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven