Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:Lovely1987 schreef op 26 oktober 2015 @ 20:05:

[...]

Is dat zo raar dan? Dat doe ik zelf ook. Ook op verkoophoeken. Dan vraag ik gewoon of het tegen een kleine betaling thuisgebracht kan worden en eigenlijk is dat nooit een probleem geweest.Ja dat vind ik best wel aso. Ik geef dan iets weg omdat ik er vanaf wil en/of er iemand blij mee wil maken, als ik zin heb om ermee te gaan leuren dan breng ik het wel naar de kringloop.
quote:kopjekoffie70 schreef op 28 oktober 2015 @ 21:28:

[...]

Paar jaar terug was hier een to die aangebroken potjes peper en nootmuskaat te koop aanbood.

Weggooien is ook zonde hè Haha
quote:kopjekoffie70 schreef op 28 oktober 2015 @ 18:10:

Maar waarom doen jullie dat jezelf aan als het zo erg is bij die weggeefhoek?

Je kunt toch ook iets weggeven aan het leger de heils of iets dergelijks.

Ja. Kan ook.

Ik denk alleen dat je even vergeet dat we de extremen hier neerplanten ( zowel goed als slecht ) negen van de tien keer gaat het gewoon keurig.
Dus.
Dit. Is. Echt.

"Ons dochter ilona (5) durft niet meer kakken. ze denk dat ze haar hart gaat uitkakken. Al van alles geprobeerd. Iemand raad of tips aub?"

quote:Saracenen schreef op 29 oktober 2015 @ 09:01:

Dit. Is. Echt.

"Ons dochter ilona (5) durft niet meer kakken. ze denk dat ze haar hart gaat uitkakken. Al van alles geprobeerd. Iemand raad of tips aub?"

"Iemand nog speelgoed te geef ? voor een 1 en 3 jarige ? Liefst educatief of iets met muziekjes

Bedankt !"

Aangeboden: lege CD/DVD doosjes

Het valt me nog mee dat ze gratis weg mogen, ik heb ze meermaals voorbij zien komen in verkoopgroepen
Laat haar een topic openen op Vivaforum, dan krijgt ze vast wel advies.

Op een weggeefhoek ben ik bang dat ze aangebroken potjes ranzige levertraan aangeboden krijgt....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:nerdopviva schreef op 18 oktober 2015 @ 09:57:

[...]

Dus als ik dat vest zou willen hebben, moet ik eerst naar de Aldi (waar ik nooit kom en die hier helemaal niet in de buurt zit), zo'n stuk kaas halen en dan kan ik het vest eventueel krijgen. Wat ingewikkeld. Het is toch veel makkelijker om 5 euro te geven?Bij ons mag je niet ruilen tegen geld dus wordt er vaak geruild voor levensmiddelen,dus zo'n bericht is op onze ruilhoek heel normaal.
Hier ook weggeefhoek.. nou geven wij vaak spullen weg.. Maar de mensen die achter de site zitten.. pfoe die nemen het beheren van de Pagina wel erggg serieus! Laats iemand graag met een . erachter... nou die kreeg zowat een ban.

Echt relax denk ik dan..
quote:Miertjuh schreef op 29 oktober 2015 @ 09:45:

Laats iemand graag met een . erachter... nou die kreeg zowat een ban.

.Wat was het probleem dan. Moest het "Graag" met vijf uitroeptekens zijn?
quote:MonicaGeller schreef op 29 oktober 2015 @ 09:10:

Aangeboden: lege CD/DVD doosjes

[afbeelding]

Het valt me nog mee dat ze gratis weg mogen, ik heb ze meermaals voorbij zien komen in verkoopgroepen

Ohja net als videobanden. Proberen sommigen ook nog ¤1 of ¤1,50 voor te vragen.

Dat betaal ik net voor een tweedehands dvd ( ok afhankelijk van de film).

De meesten hebben niet eens meer een videospeler.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb het een tijdje geprobeerd maar ik woon in een gat waar een mens niet komt als hij er niet moet zijn, met een bushalte waar de bus tijdens de spits maar twee keer per uur komt dus de rest van de tijd nog minder vaak. Dat was vaak toch teveel van het goede en dan moest ik drie mensen benaderen omdat de eerste twee toen ze werkelijk gingen kijken hoe ze hier moeten komen toch afhaakte. Dat vond ik toch teveel moeite dus dan maar naar de kringloop of kleine dingen in een doos bij de weg met een bordje erop dat het meegenomen mag worden. Dat zie ik hier in de buurt vaker, mensen nemen dan een of twee dingen mee (voor hun kinderen). Maar ik kan me voorstellen dat dat niet overal werkt.
tv zonder afstands- bediening werking onbekend gratis voor de eerste die zich meld
Gratis af te halen:

Eigen gemaakte witte jurk.

Goed te gebruiken voor verkleedkkleren voor bijv een spook, Halloween.

De laatsten er kan wel een vlekje in kan zitten.

Dit zij de maten,

135 x 56

135 x 84

135 x 90 niet netjes afgewerkt

138 x 74
quote:mwcactus schreef op 29 oktober 2015 @ 12:54:

Ik heb het een tijdje geprobeerd maar ik woon in een gat waar een mens niet komt als hij er niet moet zijn, met een bushalte waar de bus tijdens de spits maar twee keer per uur komt dus de rest van de tijd nog minder vaak. Dat was vaak toch teveel van het goede en dan moest ik drie mensen benaderen omdat de eerste twee toen ze werkelijk gingen kijken hoe ze hier moeten komen toch afhaakte. Dat vond ik toch teveel moeite dus dan maar naar de kringloop of kleine dingen in een doos bij de weg met een bordje erop dat het meegenomen mag worden. Dat zie ik hier in de buurt vaker, mensen nemen dan een of twee dingen mee (voor hun kinderen). Maar ik kan me voorstellen dat dat niet overal werkt.Dat werkt hier altijd met elektronisch spul. Kapotte elektrische spullen mag je gratis aan de weg zetten, wordt opgehaald door de gemeente. Maar meestal heeft de gemeente niks meer op te halen
Gister op de weggeefhoek bood iemand een batterij aan...gewoon zo'n ding van 10 stuks voor 1 euro bij action he?
Hier vroeg iemand vanmorgen of iemand een rouwstuk voor de begrafenis van haar moeder kon maken. Op de vraag van iemand of ze het gratis zocht, was de reactie wat denk jezelf, dit is een weggeefhoek. Dat wordt dus een krans van madeliefjes
Wat erg zeg dat je daar geen eens budget voor hebt. Dan vreet ik nog liever 1 week niet dan zoiets te moeten vragen
anoniem_113310 wijzigde dit bericht op 01-11-2015 12:16
Reden: Autocorrect
% gewijzigd
quote:renate73-nw schreef op 01 november 2015 @ 09:10:

Hier vroeg iemand vanmorgen of iemand een rouwstuk voor de begrafenis van haar moeder kon maken. Op de vraag van iemand of ze het gratis zocht, was de reactie wat denk jezelf, dit is een weggeefhoek. Dat wordt dus een krans van madeliefjes

Heeft ze geluk dat het nog niet erg koud is geweest, je kunt nog madeliefjes plukken.

Ze kan ook een brok oasis schooien en paperclips en daarmee gratis gevonden herfstblaadjes opprikken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kom op zeg. De chrysanten zijn met een reden in deze periode in de aanbieding in tuincentra (althans, bij een Nederlands tuincentrum in België). En een euro of twee kan je toch wel missen?!
pff soms echt hoor... had een speelkleed te koop staan. eerst al een heel gedoe over geld over willen maken dat wilde ik niet voor zo een klein bedrag en ze wilden ook direct komen halen dus dan weet ik ook niet of dat goed gaat. nou oke dan komen we hem zo wel halen met contant geld. komen ze aan de deur niet gepast of ik kon wisselen. nee dus. mogen we het dan toch overmaken dan doe ik dat vanavond direct. nee ook niet.... en of ze anders dinsdag niet het geld contant mochten brengen.

werkelijk laat maar ik verkoop hem wel aan een ander.
Life is like an hourglass glued to the table.
Die kon hier peach Het lief en leed dat verkoopgroep heet

Op de weggeefhoek hier af en toe wel leuk hoe mensen helpen als toevallig Pietje X zoekt en Miep dat gisteren aanbood. Piet en Miep bij elkaars vraag/aanbod taggen enzo
Hier op de weggeefhoek mogen mensen wel een #DTV (Durf te vragen) oproep plaatsen.

Vorige week durfde iemand een hondenfietskar te vragen, maar de desbetreffende kar mocht alleen van een bepaald merk zijn, er netjes uitzien en er moest een fietsstang bijzitten....

Nu kosten die dingen nieuw al tussen de 300-400 euro, op MP staan ze vanaf 150 euro te koop. Uiteraard reageerde niemand op haar "bescheiden" oproep
quote:shift.delete schreef op 29 oktober 2015 @ 12:33:

[...]

Wat was het probleem dan. Moest het "Graag" met vijf uitroeptekens zijn?Nee alleen Graag zonder punt. Ook geen hoofdletters..
quote:Miertjuh schreef op 29 oktober 2015 @ 09:45:

Hier ook weggeefhoek.. nou geven wij vaak spullen weg.. Maar de mensen die achter de site zitten.. pfoe die nemen het beheren van de Pagina wel erggg serieus! Laats iemand graag met een . erachter... nou die kreeg zowat een ban.

Echt relax denk ik dan..

Dat is vaak zo.

Ze voelen zich heel wat want ze zijn Het Beheer.

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven