Wasmachine kort programma 60 graden

02-11-2015 10:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze wasmachine is aan vervanging toe. Nu zoek ik een wasmachine waar een kort programma op zit dat op 60 graden kan, en dat ongeveer een uur tot anderhalfuur duurt. Dat vond ik zo fijn bij onze oude wasmachine! Maar ik vrees dat ik iets zoek wat niet meer gemaakt wordt, want ik kan nergens zo'n wasmachine vinden. Of zie ik een merk/model over het hoofd? Wie heeft er recent een wasmachine gekocht met deze optie?
Korte programma van onze Miele op 60 graden is 1 uur en 39 minuten.

Volgens mij kan het andere korte programma van 20 minuten ook op 60 graden.
Met mijn nieuwe Samsung wasmachine kan.
Bij onze wasmachine kun je bij elk programma aangeven of je em normaal, kort of extra kort wilt.

Ik doe altijd alles op kort en dan duurt de 60 graden was wel langer, maar met extra kort zal het denk ik niet langer zijn dan een uur/anderhalf uur. Heb een Electrolux, energysaver, maar hij is al wel weer 4 jaar oud.
Mijn AEG heeft zo'n programma.
Op mijn Bosch zit een ecoknop, hiermee duurt de 60 graden was 1 uur. Regulier programma duurt 2.20 uur. Ik vraag me altijd af of mn was na n uur wel goed schoon is, waarom zo'n verschil in tijd? Waarom dan niet standaard een uur programma als t gewoon voldoet?
Mijn Samsung Eco Bubble heeft een 60 graden programma van 54 minuten
Onze Samsung (uit 2014) heeft een programma voor 'dagelijkse was' dat volgens mij iets van 60-75 minuten duurt, ook op 60 graden. Ik gebruik het eerlijk gezegd niet zo vaak, omdat ik me dan inderdaad afvraag of het wel schoon genoeg wordt, maar goed.
mijn Samsung kan dat!
Hoera, dat is goed nieuws! Welk type nummers van Samsung zijn dat? Wij zaten al naar Samsung te kijken en ik heb ook contact met de fabriek gehad, maar dat ging allemaal niet zo makkelijk. Ervaringen van gebruikers zijn veel nuttiger

Ik vind het juist fijn bij babywas die al ingeweekt is in een spoed, dat het dan versneld op 60 graden kan.
Bij mijn Bosch kan dat! Je kan kiezen tussen normaal, speed of eco.

Speed op 60 graden duur 1 uur en 6 min
Miele hier kan dat ook en is ook nog van type dat aan de kraan hotfill aangesloten kan worden dus zo maak ik van een 15 jaar oude Miele de zuinigste wasmachine ter wereld

Een telefoon of een tablet zou ik nog wel durven van Samsung maar wasmachines

Moet het nieuw zijn en voor weinig zou ik een Beko nemen, maar ik zweer bij die oude Mieles lekker wassen voor weinig
De Samsung Eco Bubble. En dan de dagelijkse was optie; deze kan op 60 graden, duurt ong. een uur.
Samsung hier. Geen ecobubble, maar je kan voor allerlei programma's ook een korte versie selecteren. Met kort programma 60 graden is hij hier ongeveer een uur bezig. Ik heb een samsung uit 2012, die was toen iets van ¤400. Ben nu niet thuis, dus typenummer weet ik niet. Ben erg tevreden over de machine. Wast goed schoon, grote trommel en veel verschillende programma's waarbij je ook verschillende toerentallen kan selecteren. Het is geen Miele natuurlijk, maar tot nu toe zeer tevreden.

Mocht je denken aan bijv een Bosch of een AEG zou ik zeker een Samsung overwegen. Goede machine voor weinig!
quote:slobberbone schreef op 02 november 2015 @ 11:46:

Miele hier kan dat ook en is ook nog van type dat aan de kraan hotfill aangesloten kan worden dus zo maak ik van een 15 jaar oude Miele de zuinigste wasmachine ter wereld

Een telefoon of een tablet zou ik nog wel durven van Samsung maar wasmachines

Moet het nieuw zijn en voor weinig zou ik een Beko nemen, maar ik zweer bij die oude Mieles lekker wassen voor weinig

Ons werd een Samsung aangeraden boven een Beko of Indesit. Je betaalt ¤100-¤150 meer, maar je hebt dan echt een goede wasmachine. De verkoper (die ik ook privé gewoon goed ken, dus betrouwbaar) gaf aan dat hij niet wist hoe die Koreanen het flikten, maar dat je voor die prijs echt geen miskoop doet. Hij had er goede ervaringen mee, stuk beter dan de hele goedkope merken.

Ik wilde geen tweedehands. Je weet niet wat ermee gebeurd is. Ooit een tweedehands AEG gehad, binnen twee jaar kapot en daarvoor stonk hij al. Waarschijnlijk schimmel en wasluis.

Dan liever iets duurder en een nieuwe die van zichzelf zuinig is. Een Miele is leuk hoor, maar nieuw echt achterlijk duur. Onze Samsung nu 3 jaar oud en loopt perfect. Ik verwacht zo dat hij wel 10+ jaar meegaat. Dan vind ik ¤400 niet veel geld. En nee ik heb geen aandelen van Samsung. Ik ben er gewoon erg tevreden over.
quote:gemini2011 schreef op 02 november 2015 @ 12:07:

[...]

Ons werd een Samsung aangeraden boven een Beko of Indesit. Je betaalt ¤100-¤150 meer, maar je hebt dan echt een goede wasmachine. De verkoper (die ik ook privé gewoon goed ken, dus betrouwbaar) gaf aan dat hij niet wist hoe die Koreanen het flikten, maar dat je voor die prijs echt geen miskoop doet. Hij had er goede ervaringen mee, stuk beter dan de hele goedkope merken.

Ik wilde geen tweedehands. Je weet niet wat ermee gebeurd is. Ooit een tweedehands AEG gehad, binnen twee jaar kapot en daarvoor stonk hij al. Waarschijnlijk schimmel en wasluis.

Dan liever iets duurder en een nieuwe die van zichzelf zuinig is. Een Miele is leuk hoor, maar nieuw echt achterlijk duur. Onze Samsung nu 3 jaar oud en loopt perfect. Ik verwacht zo dat hij wel 10+ jaar meegaat. Dan vind ik ¤400 niet veel geld. En nee ik heb geen aandelen van Samsung. Ik ben er gewoon erg tevreden over.

Laat me raden verkoper verkoopt geen Beko, geloof mij maar prijs/kwaliteit is een Beko veel beter dan een Samsung. Voor meer info lees dit maar eens:

http://kassa.vara.nl/vraa ... goed-en-welke-juist-niet/

Zijn legio voorbeelden te vinden van defecte Samsungs al na enkel jaren. Ach een machine van oud echtpaar waar net een is van overleden die is vaak niet meer dan 2x per week gebruikt en voor een miele niks ook niet na 10 jaar. Die is net ingewassen

Hier was ik ook wel 10 jaar met een oude Miele en dan wel stuk zuiniger want kost maar slechts 75 euro.
Quote:

De verkoper (die ik ook privé gewoon goed ken, dus betrouwbaar) gaf aan dat hij niet wist hoe die Koreanen het flikten, maar dat je voor die prijs echt geen miskoop doet. Hij had er goede ervaringen mee, stuk beter dan de hele goedkope merken.

Als je verkoper kent, deugt deze altijd En dan ook de fundering waarom samsung goede wasmachines maakt slaat ook nergens op.

http://www.wasmachinepagina.nl/wat-is-d ... asmachine/
@slobberbone. Verkoper verkoopt wel beko en ja ik vertrouw iemand die ik al jaren ken meer dan de eerste de beste verkoper. Wat betreft de links die je plakt kan je elk desbetreffend merk gaan googelen. Overal, juist online zijn slechte recensies te vinden.

TO stelt een vraag en ik geef uit mijn ervaring antwoord. Wat ze ermee doet moet ze zelf weten.

Die wasmachinepagina die je linkt opent bij mij niets. Maar ik vertrouw de pagina ook niet. Is volgens mij een soort Independer en niet onafhankelijk. Consumentenbond zou ik wel vertrouwen, maar daar heb ik geen abonnement, dus ik kan hun tests mbt wasmachines niet openen.

Wel vond ik dit met daarin de test van de consumentenbond in 2014:

http://www.wassen.nl/wasmachines/beste-wasmachine/

Beste koop voor een voorlader is een LG en beste getest Samsung.

Verder laat ik de discussie voor wat hij is, to heeft in ieder geval antwoord gekregen op haar vraag. Er zijn voldoende wasmachines te koop met een verkort 60 graden programma. Nu is het aan haar wat ze wil kopen.
Bovendien zie ik dat je in de kassalink reageert met dezelfde nickname. Heb je een speciale interesse in wasmachines of is het je werk? Just curious :-)
quote:feelsogood schreef op 02 november 2015 @ 11:05:

Op mijn Bosch zit een ecoknop, hiermee duurt de 60 graden was 1 uur. Regulier programma duurt 2.20 uur. Ik vraag me altijd af of mn was na n uur wel goed schoon is, waarom zo'n verschil in tijd? Waarom dan niet standaard een uur programma als t gewoon voldoet?

dat is raar...

bij mijn Miele zijn de langere programma's juist de eco-programma's.

de was wordt minder vaak rondgedraaid, de trommel staat regelmatig stil.

daardoor wordt de was geweekt en is er aan het einde van de rit minder energie gebruikt zijn om je was te doen.

ik kan voor een korter programma kiezen, maar dan wordt er 'heviger' gewassen om het op kortere tijd schoon te krijgen (misschien ook wel meer water), en dat is dus minder zuinig.
quote:aliva schreef op 02 november 2015 @ 18:00:

[...]

dat is raar...

bij mijn Miele zijn de langere programma's juist de eco-programma's.

de was wordt minder vaak rondgedraaid, de trommel staat regelmatig stil.

daardoor wordt de was geweekt en is er aan het einde van de rit minder energie gebruikt zijn om je was te doen.

ik kan voor een korter programma kiezen, maar dan wordt er 'heviger' gewassen om het op kortere tijd schoon te krijgen (misschien ook wel meer water), en dat is dus minder zuinig.Dat ken ik idd van de Miele van mijn schoonmoeder. De ecostand die ik nu heb en ook op mijn vorige AEG is zonder voorwas. Hij wast niet 'harder' ofzo, gewoon meer een basisprogramma. Maar dat zal per machine verschillen.
Bedankt voor alle input! We hebben een Samsung besteld, wordt morgen geleverd en aangesloten.
quote:gemini2011 schreef op 02 november 2015 @ 17:57:

Bovendien zie ik dat je in de kassalink reageert met dezelfde nickname. Heb je een speciale interesse in wasmachines of is het je werk? Just curious :-)

Nee, dat is niet zomaar een review dat is wat reparateurs vinden van Samsung wasmachines:

WAT ZEGGEN REPARATEURS OVER SAMSUNG WASMACHINES?

Bij de Samsung was machines wordt vaak genoemd dat geregeld de oren van de kuip afbreken. Waardoor schokbrekers afgebroken zijn en de motor er onderuit ligt.

De trommel loopt niet netjes in de kuip.

Niet mijn merk wasmachine.

Ach CB neem ik al vele jaren niet meer serieus, onafhankelijk

Als je wasmachine getest wilt hebben moet daar wel voor betaald worden, en wil je bijbehorende testresultaten er bij vermelden kost dat ook geld.

Ja, heeft wel mijn aandacht wasmachines, ook waarom ze vroeger veel langer meegingen. Geplande ouderdom maar niet enkel dat ook stofzuigers, auto,s printers etc... waarom laat de klant zich graag misleiden tot de aankoop van apparaat wat na enkele jaren alweer op de stort ligt.

Ojee, het kwaad is geschiet er is wederom een matige wasmachine aangeschaft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven