Pup eet kattenpoep

04-11-2015 08:55 29 berichten
Bedankt
anoniem_120619 wijzigde dit bericht op 11-11-2015 08:12
Reden: Antwoord gehad
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pups eten uit nieuwsgierigheid alles dus pas op. Bel even de DA voor de zekerheid. Ik heb vanaf het begin heel goed opgelet dat mijn hond niets van de straat oppakte (wat geen garantie is voor als ze ergens los loopt) of van tafel, aanrecht is te hoog.
verba volant, scripta manent.
Honden zijn stomme dieren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 04 november 2015 @ 09:05:

Honden zijn stomme dieren.Ochtendhumeurtje?
quote:viva-amber schreef op 04 november 2015 @ 09:05:

Honden zijn stomme dieren.Dat klinkt als "peuters zijn stomme mini mensjes". Die doen namelijk het zelfde.
Puppies zijn gewoon viezerikken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mensenontlasting vinden ze nog het lekkerste.
Halfvergane dieren, helemaal slijmig en groen uitgeslagen, "aas", wen er maar aan. Dat zijn delicatessen voor ze.

Je kan het ze verbieden overigens maar het blijft een zwak punt.
Het is iets wat sommige honden doen. De mijne begint te likkebaarden bij het zien van een paardenvijg. Ik heb het haar min of meer af kunnen leren gelukkig. Wees er alert op bij je pup. Als je denkt dat hij aanstalten maakt om iets (wat dan ook) van de straat te eten, leidt hem dan af en geeft een beloning als hij het links laat liggen. Heeft hij het al gepakt, geef dan een beloning voor het loslaten ervan. Je wilt niet weten wat er allemaal op straat ligt wat aantrekkelijk is voor honden.
Dat doet volgens mij bijna elke pup. Wat mijn hond als pup wel niet naar binnen heeft gewerkt; kauwgom, plastic zakjes, zakdoeken, kattenpoep, mensendrollen, paardenpoep (en dat soms nog steeds), sigaretten, dode dieren waaronder een egel.. Alles is interessant dus het zijn net stofzuigers. En wij lieten haar alleen los op grasveldjes, het was puur op straat aan de lijn waar ze alles naar binnen zoog. Voor het poepeten lazen wij vaak de tip over het geven van eierkoeken, omdat ze een stofje missen en daarom dat dus eten. Dus dat hebben wij wel gedaan en we hadden het gevoel dat het hielp, maar ik heb geen idee of dat werkelijk zo is. Zaak is gewoon leren dat je in de bek mag kijken en voelen en dat loslaten iets veel leukers of lekkers oplevert. Zo heb ik al vele malen voorkomen dat er hele sokken of handschoenen of plastic verpakkingen naar binnen zijn gegaan. En later, als ze de puberteit voorbij zijn, dan kán het zijn dat ze deze fase ontgroeien. Kán.
Als je een beetje tegemoet wil komen aan hun behoefte aan gorigheid, geef dan vers rauw voedsel op basis van pens. Ligt in het diepvriesschap van je super. Niet dat hij het aasvreten daarna laat, maar je hebt je best gedaan als baas.
Mijn hond is nu 7 en doet het nog steeds als hij de kans krijgt. Moet hem echt in de gaten houden, anders kruipt ie in de kattenbak.
Komt-ie met glanzende ogen en een bruine mond en dito kwijlslierten uit een portiek of struik en dan denk je: oh god, er heeft weer een dakloze zitten stoelen. En nou maar zien hoe je hem schoon krijgt voordat hij naar binnen moet.
Peuters zijn ook stomme kleine mensjes. Honden zijn gewoon niet zo slim als katten. De hond van mijn zusje doet het ook. Het liefst pakt hij alles af van de kat, poep, kattenvoer, water, speeltjes en steekt ook zijn natte neus onder het gat van de kat....altijd ruzie die twee en de hond begint.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helaas doen honden het ook als ze geen pup meer zijn, kattenstront, hondenstront, paardenstront. Het gaat er allemaal even gemakkelijk in als je niet oplet.
Het gaat mij meer of ze nu ziek kan worden ivm dat ze niet volledig geënt is.

Dat ze poep eet is niet echt her grootste probleem :p
ik dacht dat het te maken had met de eiwitten die er in zitten (en paardenstront zit er vol mee)

Lijkt mij sowieso niet zo gezond omdat er bacteriën in zitten, vooral in kattenpoep.
Paardenpoep is ook gevaarlijk, paarden krijgen soms veel anti biotica.
Gewoon de kattenbak ergens zetten waar de pup niet komt en jouw kat even op de nieuwe plek op de kattenbak zetten zodat kat weet waar het toilet nu te vinden is.
Als de desbetreffende kat infecties heeft zoals giardia, of wormen heeft kan je pup besmet raken ja. Alleen kun je daar niet tegen enten, dus sowieso een reden om de hond proberen af te leren poep te eten. Zo uit mijn hoofd is kattenziekte(parvovirus) niet besmettelijk voor honden. Maar als je je zorgen maakt, moet je de dierenarts bellen. Die kan je dat prima vertellen.
•Pups die te vroeg bij de moeder weggehaald zijn vertonen dit gedrag soms omdat ze het geïmiteerd hebben van hun moeder. De moeder vertoont dit gedrag immers tot de pups een week of 5 zijn.

•Soms ontwikkelt een pup dit gedrag tijdens de zindelijkheidstraining. Helaas worden sommige pups nog gestraft als ze in huis hun behoefte doen. De pup leert zo dat het loont om de ontlasting op te eten, omdat straf zo uitblijft. Tevens wordt de poep vaak meteen opgeruimd door eigenaren, soms gaan pups dit gedrag imiteren. Straf de pup dus niet bij ongelukjes, maar werk met belonen als het wel goed gaat. En laat de pup in een andere ruimte of leidt de pups even af en schenk niet teveel aandacht aan het opruimen van de ontlasting.

•Ook honden die te weinig aandacht krijgen kunnen ook poep gaan eten. Puur omdat de baas daar aandacht aan besteed, en negatieve aandacht is vaak beter dan geen aandacht.

•Ook honden die vraatzucht hebben of die bijvoorbeeld op dieet staan eten vaak alles wat ze tegenkomen, en dus ook poep.

Het afleren van coprofagie is erg lastig, omdat de hond zichzelf beloont door het eten van poep, u vaak te laat bent en de hond al een hapje genomen heeft en dan werkt straffen niet meer. Het beste is dus om de hond aan de lijn uit te laten en het voor te zijn dat u hond de poep eet.
quote:nina1966 schreef op 04 november 2015 @ 10:23:

•Pups die te vroeg bij de moeder weggehaald zijn vertonen dit gedrag soms omdat ze het geïmiteerd hebben van hun moeder. De moeder vertoont dit gedrag immers tot de pups een week of 5 zijn.

•Soms ontwikkelt een pup dit gedrag tijdens de zindelijkheidstraining. Helaas worden sommige pups nog gestraft als ze in huis hun behoefte doen. De pup leert zo dat het loont om de ontlasting op te eten, omdat straf zo uitblijft. Tevens wordt de poep vaak meteen opgeruimd door eigenaren, soms gaan pups dit gedrag imiteren. Straf de pup dus niet bij ongelukjes, maar werk met belonen als het wel goed gaat. En laat de pup in een andere ruimte of leidt de pups even af en schenk niet teveel aandacht aan het opruimen van de ontlasting.

•Ook honden die te weinig aandacht krijgen kunnen ook poep gaan eten. Puur omdat de baas daar aandacht aan besteed, en negatieve aandacht is vaak beter dan geen aandacht.

•Ook honden die vraatzucht hebben of die bijvoorbeeld op dieet staan eten vaak alles wat ze tegenkomen, en dus ook poep.

Het afleren van coprofagie is erg lastig, omdat de hond zichzelf beloont door het eten van poep, u vaak te laat bent en de hond al een hapje genomen heeft en dan werkt straffen niet meer. Het beste is dus om de hond aan de lijn uit te laten en het voor te zijn dat u hond de poep eet.

Dit is allemaal niet van toepassing en toch vindt mijn hond poep heerlijk om te eten. Paardenpoep heb ik aardig af kunnen leren (dat zie je vaak ook duidelijk liggen, dus ben je erop voorbereid), maar een kattendrol wil er nog weleens in gaan.

En iemand zei het al: ook half vergane lijken zijn erg aantrekkelijk, ook om in te rollen Het hoort er een beetje bij, vind ik.

TO, je kunt altijd de dierenarts bellen om te vragen wat je nu het best kan doen.
Een pup van 'bijna 8 weken' is dus te jong bij de moeder weggehaald!

Als de pup uit de kattenbak eet, de kattenbak zodanig neerzetten dat de kat er nog wel bij kan, maar de hond niet meer. En verder de hond altijd in de gaten houden als je buiten bent.

Paardenpoep is ook niet gezond. Als het paard recent ontwormd is, krijgt de hond een overdosis ontwormingsmedicijn...
Ja, alleen zielige en mishandelde honden eten poep.

Echt vreselijk.

Veel dierenbeulen hier, ik lees het alweer.

Hoop dat de dierenbescherming meeleest.

Ik heb nu een hondje die het ook een tijdje deed, gelukkig al lang niet meer, mijn God, wat vies.

Vroeger had ik twee honden. Een deed het wel, de ander niet.

De hond die het deed had echt vaste 'snackcorners' hahaha!

De hond die het niet deed vond allerlei hondse dingen heel vies trouwens.

In iets rollen, modder, hoog gras, nat zand, hij moest er niks van hebben.

Onze hond vind kattenpoep ook niet te versmaden maar t ergste vind ik als ze in dode vis of dode konijn ligt te rollen. Dan rijd je naar huis en ga je over je nek van de stank in de auto. Honden zijn echt smeerlappen maar vreselijk leuke dieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven