vriendschap???

04-11-2015 22:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds m'n 13 zijn (waren) we al vriendinnen. bij elkaar in de klas, samen op vakantie, samen op stap. altijd was het leuk ook met andere meiden erbij! nu heeft ze ineens bedacht elk weekend bij haar nicht te zijn, aan de pillen te zitten door haar ,en ziet ze mij niet meer staan.. ik vind het erg jammer en probeer elke keer m'n best te doen om weer is samen op pad te gaan.. maar volgens haar ga ik teveel met andere meiden om.. weet niet zogoed wat ik hier mee wil bereiken maar vinden jullie dat ik m'n best moet blijven doen😓
toepasselijke nickname. Volg dat.
Soms groei je uit elkaar, hoe hard een van jullie (jij dus) ook je best doet om de vriendschap aan te houden. Mensen komen en gaan, jullie beste tijd is nu geweest. Wees er verdrietig om, maar laat het gaan, laat het los.
Ze vindt dat je te veel met andere mensen om gaat? Heeft zij naast jou geen andere vriendinnen?
Ah boeiende vraag. Na een ander topic te hebben gelezen over vriendschap, moest ik snel nog even terug denken aan een goede vriendschap van mij.

Ik (man) ken hem nu al 12 jaar, vanaf mijn twaalfde. Nooit bij elkaar in de klas gezeten, maar wel heel vaak bij elkaar op bezoek en in de pauzes altijd vaak samen.

Een paar jaar geleden ging ik opeens niet zo veel meer met hem om. Zelfde verhaal als jij nu zo'n beetje hebt. Ook deze vriend ging opeens met anderen om, alles in de mik gooien wat onder de noemer drugs valt. Op een paar middelen na dan. Maar denk niet alleen aan pillen wat hij deed, ook dingen als LSD. Ik probeerde nog steeds contact met hem te zoeken en dat hadden we wel, maar heel miniem vanuit hem en altijd door mijn initiatief. Ik heb toen nog tegen mijn ouders gezegd dat ik hem misschien kwijt ben als vriend.

Het heeft al met al een jaar geduurd, toen nam hij opeens weer contact op. En veel en vaak. Nog steeds zie ik hem 2 of 3 keer in de 10 dagen vaak, hij zit in ploegendienst. We doen nu weer van alles samen. Hij zei tegen mij (natuurlijk hebben we het over die periode gehad) dat het een fase was in zijn leven. En hij wil er niet echt meer naar terug.

Al met al, soms is geduld een schone zaak. In mijn situatie hielp pushen totaal niet, werkte juist averechts.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Vriendschappen veranderen. Als je haar graag blijft zien dan zou ik proberen af en toe wat anders af te spreken dan stappen, daarin zitten jullie duidelijk niet op één lijn. En als andere afspraken er niet in zitten, doe je er goed aan los te laten. Verdrietig, maar soms gaat het zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven