Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Ik heb dus een tijdje op Peerby gezeten. Dat is een uitleenapp. Het idee is dat je zo even een klopboor van iemand in de buurt kan lenen. Ben ik mee gestopt omdat ik gek werd van mensen die een konijnenhok wilden lenen. Om uit te proberen...
quote:Flauwegeit schreef op 03 november 2015 @ 12:56:

omdat ik gek werd van mensen die een konijnenhok wilden lenen. Om uit te proberen...
Net gelezen: 'gezocht gratis stoep tegels 4x5 vierkante meter word gek van de molle hopen,wie kan me helpen,dit is nog maar de helft en dat op een stukje van zo,n 20 vierkante meter, heb al met klem geprobeerd en molle carbit maar ze blijven komen'

Daar mag je niet om lachen, foei !

Het is een ellende als je mollen hebt.

Die tegels gaan trouwens allemaal verzakken als ze niet een halve meter (op zijn minst) grond afgraaft en scherp zand stort.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op het Belgische equivalent van MP:

"Deze buggy is gratis af te halen mits je ons een plezier doet met:

Veel etenswaren, of kolen, veel gezaagd brandhout, flanellen witte lakens, veel kaarsen, oude keuken benodigd heden, hele oude boeken,of iets uit de jaren 60, of speelgoed voor kinderen ( meisje4. Jongen 7 jaar oud),,of hamsters, of oude radio of set bachbloesem olie of oude speelplaten, oude zepen, sunlight of oude was poeders of oud wasbord of oude lampetset of pick up, platenspeler enz,,,,,doe maar een voorstel,,,

Misschien heb je iets dat je toch niet meer gebruikt?"

quote:Stargate schreef op 03 november 2015 @ 20:09:

Net gelezen: 'gezocht gratis stoep tegels 4x5 vierkante meter word gek van de molle hopen,wie kan me helpen,dit is nog maar de helft en dat op een stukje van zo,n 20 vierkante meter, heb al met klem geprobeerd en molle carbit maar ze blijven komen'

Nou vind ik nog niet zo gek, ik ken iemand die zijn tegels gratis aanbood mits de krijger het zelf kwam uitscheppen en vervoeren, omdat hij nieuwe tegels wilde dus win win. Heeft hij nog iemand voor gevonden ook die was er heel blij mee.
quote:MonicaGeller schreef op 03 november 2015 @ 20:41:

Veel etenswaren, of kolen, veel gezaagd brandhout, flanellen witte lakens, veel kaarsen, oude keuken benodigd heden, hele oude boeken,of iets uit de jaren 60, of speelgoed voor kinderen ( meisje4. Jongen 7 jaar oud),,of hamsters, of oude radio of set bachbloesem olie of oude speelplaten, oude zepen, sunlight of oude was poeders of oud wasbord of oude lampetset of pick up, platenspeler enz,,,,,doe maar een voorstel,,,

In het bezit van een tijdmachine is een pre?
Frietpot.

Inhoud ongeveer een 3 liter.

Moet nog gekuist worden.

Is nog vettig langs de buitenkant.

Het mandje krijgen we zelf niet meer proper

Oh my, wat een gruwel.
Wauw... dat is echt góór.

Ik ben lid van een low budget groep op fb. Ik had de hoop op tips enzo om een beetje te besparen zo nu en dan. En goedkope maar gezonde recepten.

Ik kwam niet dit pareltje tegen :

k heb een vraag wie zou mij goedkope tips kunnen geven om met 60 euro per week rond te komen voor 2 personen die roken en 14 dieren heeft (stoppen met roken is geen optie het lukt ons echt niet en mijn dieren weg doen doe ik niet want je neemt een dier niet zomaar) wie kan ons helpen want elke week zitten we de laatste paar dagen zonder geld en dat is gewoon verschrikkelijk! Ik wil geen commentaar maar tips. Alvast bedankt! Mag ook priv

Nou ben ik echt enorm flexibel. En in onze zwaarste schulden tijd lukte het ook niet om helemaal te stoppen met roken, maar meer dan 2 (zelfgedraaide) peukjes per dag kon gewoon niet, en 14 (??) dieren.... mieter op zeg.

verder op in de reacties zie ik dat ze al bij de voedselbank lopen en in de schuldsanering zitten...

Fijn, zulke mensen.

( Wij hebben het met hangen en wurgen, en zo nu en dan enorm lieve mensen om ons heen, toen gered. En veel van geleerd. ook. Prioriteiten enzo. )
Dus.
quote:MonicaGeller schreef op 03 november 2015 @ 20:41:

Hamsters ??
Dus.
Bah die frietpan.

En wordt daar nog geld voor gevraagd?

Niet dat ik hem zou willen voor niks, maar toch.
Nee geen geld, Weggeefhoek hey.
Echt...

'#dtv

wie o wie heeft er een laptopje voor mij

graag gratis wegens geen extra centen door bewind

ze wil niks extras overmaken voor een laptopje en morgen word ik geopereerd in assen en krijg een dag opname en omdat ik alleen ben heel de dag zou ik het vinden als ontspanning om op een laptop een spelletje te doen zoals mahjong ofz

alvast bedankt'

Neem dan een boek mee
quote:boro_ schreef op 03 november 2015 @ 22:59:

[...]

Hamsters ??Vallen voor haar misschien onder etenswaren
quote:MonicaGeller schreef op 05 november 2015 @ 08:16:

[...]

Vallen voor haar misschien onder etenswaren Die kunnen dan mooi in die gratis frietpan. Of zouden die daar al in gezeten hebben?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 05 november 2015 @ 15:48:

[...]

Die kunnen dan mooi in die gratis frietpan. Of zouden die daar al in gezeten hebben?Off topic maar je onderschrift
quote:Stargate schreef op 05 november 2015 @ 08:03:

Echt...

'#dtv

wie o wie heeft er een laptopje voor mij

graag gratis wegens geen extra centen door bewind

ze wil niks extras overmaken voor een laptopje en morgen word ik geopereerd in assen en krijg een dag opname en omdat ik alleen ben heel de dag zou ik het vinden als ontspanning om op een laptop een spelletje te doen zoals mahjong ofz

alvast bedankt'

Neem dan een boek mee En dan gaat het ook nog om een DAGopname. Ze hoeft geen weken in het ziekenhuis te liggen...
Hep se geen foon ?

Kan ze mahjongen op de wifi van het ziekenhuis....
Ze kan ook een pak kaarten meenemen en gaan passjansen...
Dat dus.
weggeven is gewoon gecompliceerder dan je denkt
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
"Ik zou heel erg graag ergens een iphone3 willen hebben heeft er iemand toevallig een iphone 3 voor mij liggen"

Waarom een Iphone en niet een andere mobiel? Ik vind het vrij hebberig overkomen eigenlijk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 06 november 2015 @ 00:35:

"Ik zou heel erg graag ergens een iphone3 willen hebben heeft er iemand toevallig een iphone 3 voor mij liggen"

Waarom een Iphone en niet een andere mobiel? Ik vind het vrij hebberig overkomen eigenlijk.Mwah, een iphone 3 is wel heel oud hoor. Vraag me af of je daar nog wel apps op kan zetten.
quote:Sugarbaby schreef op 06 november 2015 @ 08:04:

[...]Mwah, een iphone 3 is wel heel oud hoor. Vraag me af of je daar nog wel apps op kan zetten.

Off-topic.

Dat gaat best, want niet alle apps hebben de laatste ios nodig.

Mijn vriend had er nog eentje want dan konden we muziek streamen op de iPig. Maar met een nieuwe telefoon hem toch nog verkocht, maar dat is een ander verhaal. Met een achteraf niet zo bijster slimme koopster...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Sugarbaby schreef op 06 november 2015 @ 08:04:

[...]

Mwah, een iphone 3 is wel heel oud hoor. Vraag me af of je daar nog wel apps op kan zetten.Waarom een Iphone? Als je echt een telefoon nodig hebt om bereikbaar te zijn maakt het merk en de versie toch niet uit?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven