Ervaringen Seats and Sofas

05-11-2015 22:56 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was de bedoeling om alleen even te kijken..... We waren nog niet binnen of er komt al een verkoper onze kant op. Na vele gladde praatjes bleef het uiteindelijk niet bij alleen even kijken.

We hebben een 3-zits, 2-zits, 1-zits, hocker en 4 eetkamer stoelen uitgekozen in de zelfde stof en kleur. Kwam uit op ¤4200,-. Dat vond ik toch wel een hoop geld. Maar goed, we hadden de duurste stofgroep zei de verkoper. Maaaaaaar, november was meubelmaand of zo iets dus korting bla bla. Nog meer korting als je het 11-delige huishoudpakket niet zou nemen. Kwamen we uit op ¤3300,-.

Vonden we nog te veel. ¤2200,- maar gold alleen vandaag. Als we volgende week terug kwamen kon hij ons dit niet weer aanbieden. Uiteindelijk heb ik gezegd dat we het voor ¤2000,- wel wilden doen. Nou, deal gesloten.

Ik trots op mezelf dat ik er ¤2200,- heb kunnen aflullen! Tot dat we weer in de auto zaten. Hoe kan je nou in godsnaam dit allemaal voor zo "weinig" geld verkopen?! Eenmaal thuis recensies op gezocht en toen kreeg ik het wel even benauwd..... Maar goed, ik ben mij er ook van bewust dat je eerder klachten leest dan goede ervaringen.

Om een lang verhaal kort te maken: wie heeft er (positieve) ervaringen met Seats and Sofas?
Never run faster than your guardian angel can fly.
onze bank zakte na een maand door en wij hadden de 1 na duurste stof maar het ging al super snel pluizen en kapot.

Hele nare verkooptechnieken houden ze erop na.

ik hoor alleen maar.negatieve dingen over hen
Nooit iets gekocht maar Mijn God wat vind ik dat een lelijke winkel. Ik verbaas me al jaren dat ze uberhaupt iets verkopen.

Maar goed, jij hebt er zo te horen wel iets moois gevonden. Misschien dat anderen je meer persoonlijke ervaringen kunnen geven?
Heb er twee keer een bank gekocht. Waren allebei prima.
Wij hebben onze banken er ook gekocht.

Inderdaad, ze hijgen meteen in je nek en lullen hier een beetje korting weg, omdat we zulke leuke koppen hadden, nog een paar meijer eraf.

Die man werkte er een X aantal jaar, zoveel korting eraf.

Huishoudpakket niet nemen, scheelt je een hoop. Blablablabla.

Maar ik moet zeggen, we hebben een hoop geld voor de banken neergelegd, maar ze blijven nog steeds mooi.

Zelfs na redelijk vaak de hoezen wassen.

Maar ik zou er niet snel weer heen gaan.
tja ik lees en hoor ook altijd heel slechte dingen op het internet erover, maar heb zelf 12 jr geleden 2 banken daar gekocht en ze staan nog steeds prima. ( leer ), niet kapot te krijgen ( ik laat die kinderen vooral veel proberen want wil eigenlijk wel wat nieuws, maar wil niet weg doen wat goed is )

Toen had ik overigens nog niet al die slechte verhalen gelezen, toen ik er zelf kocht. We liepen gewoone een winkel in die open was.
Bij ons ging het net zo.. bank zag er na een maand al niet meer uit.. en zakt gigantisch door.. wij hadden ook duurste stofgroep. Ook 750 euro eraf geluld.. achteraf dachten we dat klopt al niet.. want een goeie zaak verkoopt gewoon een bank na prijs/ kwaliteit.. daar red je het niet er wat af te lullen.. wij komen er nooit weer!
Verkoop praatjes met hun dure stof, niks van waar!

Het is een Mac Donalds voor volwassenen! Ze willen je omkopen met een huishoudpakket, dikke korting of met een 'beste' kwaliteit stof.
2 x een bankstel gekocht.

Na een paar jaar door het 1e bankstel gezakt, maar dat was ik ook bij het bankstel dat ik daarvoor bij een duurdere meubelzaak had gekocht.Op het 2e bankstel heb ik jaren prima gezeten.
Het is een cash and carry bedrijf, je kan voor dat geld ook niet echt een hele goede kwaliteit verwachten denk ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben er één keer geweest maar na een tijdje weer heel hard weggelopen door de achterlijke verkooptactieken die ze erop na hielden...

Op den duur heb ik letterlijk in die kerel z'n gezicht gezegd dat ik zijn dag en zijn targets niet wilde verpesten, maar dat we hier weg gingen zonder bank. Nou, hij wilde ons nog net niet aangeven bij de politie wegens stiefstal van onze eigen portemonnee....
Wel eens per ongeluk binnengewandeld, we zijn meteen besprongen door een overijverige verkoper. Kletspraat op Kletspraat, bij elk stapje dat we dichter bij de buitendeur zetten, gingen er honderdjes van de prijs af. Eindelijk buiten gekomen, liepen -nog wat verbaasd over zoveel verkoopgeweld- naar de auto, KWAM HIJ TOCH GEWOON ACHTER ONS AAN: WÉÉR MET EEN LAGERE PRIJS...!?

Was nog even bang dat ik de pepperspray moest gebruiken

Geen ervaring met de kwaliteit vd banken daar overigens, maar hoor enkel negatieve verhalen. (Sorrie)
quote:Summerdance schreef op 05 november 2015 @ 23:22:

Het is een cash and carry bedrijf, je kan voor dat geld ook niet echt een hele goede kwaliteit verwachten denk ikIkea is ook cash & carry, maar met beduidend betere kwaliteit.
quote:Summerdance schreef op 05 november 2015 @ 23:22:

Het is een cash and carry bedrijf, je kan voor dat geld ook niet echt een hele goede kwaliteit verwachten denk ikDat dacht ik dus ook altijd. Maar toen mijn vader ernstig ziek was, wilde hij graag zo'n relaxfauteuil. Ik dus daar naar toe, want dan had hij hem snel dacht ik. Gladjanus er prompt bij en zo'n stoel was nog best duur. Maar een levertijd van drie a vier maanden, zegt mijn vader: Tja dan leef ik niet meer. Dus zo cash en carry zijn ze ook weer niet.
Het is een hele foute winkel met nog fouter personeel.

Het staat ook bekend om de slechte kwaliteit.

Maar dat wil niet zeggen dat je een slechte koop hebt gedaan.

Als jij blij bent met je aankopen, moet je je niets aantrekken van de recensies.
Ik trots op mezelf dat ik er ¤2200,- heb kunnen aflullen!

Tja dat is het hele concept van zulke winkels hè. Geldt ook voor keukenzaken. Wat je koopt is een "goed" verhaal, het verhaal dat je op verjaardagsfeestjes kunt vertellen dat je zo scherp onderhandeld hebt.
Als je een fatsoenlijk bedrag betaald, ook bij Seats en Sofa's, heb je een goed bankstel. Simpel. Wij doen al bijna 10 jaar met ons bankstel van deze winkel en hij is nog prachtig. Af en toe de hoezen in de wasmachine en droger. En een doek met schoonmaakmiddel (Dasty!) langs de vaste delen en hij is weer als nieuw. De poes wil af en toe ook wel haar nagels in de bank zetten maar daar kan hij tegen. Geloof dat de twee en drie-zits samen rond de elfhonderd euro kostten. Is m.i. niet de hoofdprijs.

Stof is nog nergens gesleten en wij zijn niet heel erg zuinig op onze spullen van nature. Verder horen wij niet bij de lichtgewichten en toch is de bank nog nergens doorgezakt. Dus een goede bank voor een goede prijs.

Jammer dat een winkel, als ze ook de goedkopere en logischerwijs mindere kwaliteit verkopen, daardoor een slechte naam krijgen door degenen die het op een koopje willen gooien en dan klagen als het geen mensenleven meegaat.

Trouwens geen verkoper gezien totdat we onze keus betreffende het model hadden gemaakt. Voor de stof hadden we hem wel even nodig. Hebben trouwens ook nog ongevraagd korting gehad. Het was korting of een of ander huishoudelijk apparaat erbij.

Maar gezien het merendeel van de reacties zullen wij wel die ene uitzondering zijn.

En nee, ik heb geen aandelen
Als je spijt hebt van je bestelling kan je toch binnen 7 dagen nog annuleren. Of is dat alleen in België zo?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ooh maar ik heb verder geen spijt. Ben hartstikke tevreden met wat we hebben uitgezocht! Maar als ik dan lees, als er iets mis is, je de bank zelf weer moet brengen. Ook al is het de fout van S&S/producent. Dat is nog te doen, ook al vind ik wel dat dat bij de service hoort. Maar dat je je bank dan weer zo veel weken kwijt bent, maakt me een beetje zenuwachtig.
Never run faster than your guardian angel can fly.
Ik vond de manier waarop je in de winkel wordt benaderd ook heel dwingend en onprettig. Was toen zelf begin 20 en ging voor het eerst op mezelf. En totaal niet tegen zo'n gladjanus opgewassen.

Bank bleef trouwens prima, heb m 7 jaar gehad en toen weggedaan omdat ik ging verhuizen. Maar ik heb m destijds niet geheel vrijwillig gekocht.
quote:plous schreef op 06 november 2015 @ 03:18:

Ik vond de manier waarop je in de winkel wordt benaderd ook heel dwingend en onprettig. Was toen zelf begin 20 en ging voor het eerst op mezelf. En totaal niet tegen zo'n gladjanus opgewassen.

Bank bleef trouwens prima, heb m 7 jaar gehad en toen weggedaan omdat ik ging verhuizen. Maar ik heb m destijds niet geheel vrijwillig gekocht. Goed verkoper
Wij hebben er een aantal jaar geleden een bank gekocht. Kwaliteit bank was prima. Nu een nieuwe bank omdat ik echt iets anders wilde, maar hoefde eigenlijk niet.

Wel iets om rekening mee te houden. Wij wilden voordat we betaalden bij het ophalen van de banken, eerst de banken zien i.v.m. Evt beschadigingen. Heb namelijk gehoord dat als je thuis iets constateert, ze het gooien op het vervoer. Dat het daardoor kapot is gegaan. Het vooraf bekijken deden ze heel moeilijk over. Ze begonnen met termen als, vertrouw je ons niet etc. Uiteindelijk aangegeven dat we de koop dan ontbinden. Toen zijn ze er schoorvoetend mee akkoord gegaan.
Wij.. Wij gingen 15 jaar geleden uit op een bank met budget .. Ding hoefde maar kort mee te gaan .. Want kleine kinderen , honden .. Dus we wilden geen dure bank , we wisten war SES was.. Dus.. Manlief heeft het spel meegespeeld en we hebben voor 1000¤ een leuke Leren bank gekocht.. Hij staat er nog , voldoet prima . We kregen leverdatum en hebben bank gehaald . Niets mis mee.

Kijk, je moet geen service verwachten (wij nooit nodig gehad) want dat schijnt een drama te zijn en prijstechnisch kan je geen topkwaliteit verwachten en je weet het prijs systeem en spel van onderhandelen .. Dan kan je er prima kopen ..
Kijk 'Bucket Boys - Seats & Sofa's Paybank time ft. Johnny Gold' op YouTube - https://youtu.be/4X_g2aKeflk
quote:polydox schreef op 05 november 2015 @ 23:33:

[...]

Dat dacht ik dus ook altijd. Maar toen mijn vader ernstig ziek was, wilde hij graag zo'n relaxfauteuil. Ik dus daar naar toe, want dan had hij hem snel dacht ik. Gladjanus er prompt bij en zo'n stoel was nog best duur. Maar een levertijd van drie a vier maanden, zegt mijn vader: Tja dan leef ik niet meer. Dus zo cash en carry zijn ze ook weer niet.Ja die cash en carry is dus alleen als ze het op voorraad hebben en als je niet iets bijzonders wilt. Ik wilde toen alleen 1 bank, meer ruimte had ik niet, maar de cash en carry gold alleen op het hele bankstel en 1 bank was zo duur en moest er minstens 2 maanden op wachten dat ik beter naar een andere winkel kon gaan voor de bank, dan was ik net zoveel geld kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven