Ervaringen Seats and Sofas

05-11-2015 22:56 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was de bedoeling om alleen even te kijken..... We waren nog niet binnen of er komt al een verkoper onze kant op. Na vele gladde praatjes bleef het uiteindelijk niet bij alleen even kijken.

We hebben een 3-zits, 2-zits, 1-zits, hocker en 4 eetkamer stoelen uitgekozen in de zelfde stof en kleur. Kwam uit op ¤4200,-. Dat vond ik toch wel een hoop geld. Maar goed, we hadden de duurste stofgroep zei de verkoper. Maaaaaaar, november was meubelmaand of zo iets dus korting bla bla. Nog meer korting als je het 11-delige huishoudpakket niet zou nemen. Kwamen we uit op ¤3300,-.

Vonden we nog te veel. ¤2200,- maar gold alleen vandaag. Als we volgende week terug kwamen kon hij ons dit niet weer aanbieden. Uiteindelijk heb ik gezegd dat we het voor ¤2000,- wel wilden doen. Nou, deal gesloten.

Ik trots op mezelf dat ik er ¤2200,- heb kunnen aflullen! Tot dat we weer in de auto zaten. Hoe kan je nou in godsnaam dit allemaal voor zo "weinig" geld verkopen?! Eenmaal thuis recensies op gezocht en toen kreeg ik het wel even benauwd..... Maar goed, ik ben mij er ook van bewust dat je eerder klachten leest dan goede ervaringen.

Om een lang verhaal kort te maken: wie heeft er (positieve) ervaringen met Seats and Sofas?
Never run faster than your guardian angel can fly.
Bij de duurdere zaken is het ook zo dat de bank terug moet naar de fabriek als er iets aan mankeert.

Je hoort dan wel een bruikleen te krijgen wat vaak een afschuwelijk vies geval is.

Je hebt zoveel leuke woonwinkels waar je voor een prikkie een goedkope bank kan kopen en daarbij denk ik niet aan de Ikea, daar vind ik de prijs kwaliteit verhouding ook niet heel goed.
Maar kijk eens bij de Zit-Maxx, of bij de Woon XI, Loods en zelfs bij Leen Bakker en Kwantum.

Ik heb mijn bank gekocht bij de Zit-Maxx, gewoon een strakke grijze hoekbank met koudschuim vulling.

Deze vulling om het doorzakken te voorkomen, en ik heb een betere stof categorie gekozen. De bank heeft mij nog geen 800 gekost en 70 euro bezorgen.

Ik zit er nu 2 jaar op met mijn gezin en we zijn nogal lomp met schoenen erop en zo maar aan de bank zie je niks.

Als ik hem zat ben over 5 jaar koop ik voor dat geld lachend een andere.
http://www.vkmag.com/maga ... men_seats_sofas_te_grazen

Ik ben 1x in de filiaal in Nieuwegein geweest. Als aasgieren komen ze op je af, alleen maar willen verkopen, geen respect voor de klant. Ik werd als ijskoningin afgeschilderd, omdat ik niet in ging op hun mega aanbieding die alleen vandaag geldig was. Pure cabaret: verkoper overlegt met de baas, 5 minuten weg blijven (ons natuurlijk observeren met een verborgen camera) en met een gesloten papiertje het fantastische bedrag tonen. Pfff....wat een toneelspel. Ik ben daar gierend weggelopen!

Bovendien hadden ze daar maar 1 model staan wat voor mij OK was.
quote:asrem schreef op 06 november 2015 @ 08:49:

http://www.vkmag.com/maga ... men_seats_sofas_te_grazen

Ik ben 1x in de filiaal in Nieuwegein geweest. Als aasgieren komen ze op je af, alleen maar willen verkopen, geen respect voor de klant. Ik werd als ijskoningin afgeschilderd, omdat ik niet in ging op hun mega aanbieding die alleen vandaag geldig was. Pure cabaret: verkoper overlegt met de baas, 5 minuten weg blijven (ons natuurlijk observeren met een verborgen camera) en met een gesloten papiertje het fantastische bedrag tonen. Pfff....wat een toneelspel. Ik ben daar gierend weggelopen!

Bovendien hadden ze daar maar 1 model staan wat voor mij OK was.Wij zijn geslaagd bij Pronto. Heel netjes geholpen. Toen wij om korting vroegen, zeiden ze direct dat ze dat niet gaven, want ze verkochten al voor de laagste prijs. Dat klopte ook, want hun verkoopprijs lag direct al onder het geboden bedrag van S&S.
Onze hoekbank die we daar kochten was echt van baggerkwaliteit, na 3 jaar zaten de scheuren erin. Daarna dus toch maar geïnvesteerd in een iets duurdere bank van een normale woonwinkel.
"Het was de bedoeling om alleen even te kijken..... We waren nog niet binnen of er komt al een verkoper onze kant op. Na vele gladde praatjes bleef het uiteindelijk niet bij alleen even kijken."

Vooral over dit stukje zou ik me niet zo geweldig lekker voelen achteraf. Dat je je toch hebt laten overhalen om een behoorlijke aankoop te doen, terwijl je dat niet van plan was. Als zoiets gebeurt, voel ik me bijna altijd genaaid achteraf. Ik weet niet of je al veel dingen had gezien, maar ik zou toch ook nog graag andere winkels/internet willen afstruinen voordat ik zoiets bepalends koop...

Of was je er echt meteen helemaal verliefd op? Of toch meer verliefd op de prijs/korting?
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Heb er een aantal jaar gewerkt, maar ik zou er nooit en te nimmer iets kopen. Heb er teveel nare dingen zien gebeuren.

Heeft verder niks met de kwaliteit van de meubels te maken hoor, je kunt geluk hebben en je bank gaat 15 jaar mee. Of je hebt vreselijke pech en je zakt na 3 maanden al Door. Maar dat kun je ook bij de Henders & Hazel hebben.

Het verschil zit in hoe een bedrijf met jou als klant omgaat en de service die het biedt. En daarvoor moet je niet bij S&S zijn....
Wij zijn er één keer binnen gelopen (gewoon, op zoek naar een bank, en S&S was één van de vele meubelzaken op dat meubelplein), maar we waren ook al snel weer buiten. Ik kon nog niet naar een bank kijken of er kwam zo'n kereltje (wij noemen dat soort kereltjes altijd 'mooipratertjes') om ons een 'goeie deal' te doen. Ik houd niet zo van dat soort opdringerige verkooptechnieken, ik kan daar niks mee. Gelukkig kapte vriend het erg snel en goed af en stonden we zo weer buiten. Uiteindelijk dezelfde dag een mooie bank bij een wat prijzigere winkel gekocht, maar mét een verkoper die niet opdringerig deed en een stuk normaler over kwam. Tot op de dag van vandaag (nu 4 jaar), zijn we compleet tevreden over de bank.

Mijn neef ging op zichzelf wonen en kocht bij S&S een bank, omdat hij er dan meteen een huishoudpakket o.i.d. bij kreeg... Dat pakket was echt gewoon troep. De helft was al kapot voordat het goed en wel uitgepakt was. De bank... tja, die heeft hij geloof ik een jaar laten staan, maar uiteindelijk (vanwege doorzakken en scheuren) bij de IKEA iets anders gehaald dat nu nog wel voldoet.
Als ze zo tegen me doen loop ik weer naar buiten. Vreselijk! Ik hou daar echt niet van.
quote:MrsNiceGuy schreef op 06 november 2015 @ 01:21:

Als je spijt hebt van je bestelling kan je toch binnen 7 dagen nog annuleren. Of is dat alleen in België zo?

Nee hoor, koop is koop in een stenen winkel ! Vaak kan je nog wel annuleren, maar dat kost je geld.

Wat ik vooral van S en S hoor en lees is hun slechte garantie als er wat met de meubels aan de hand is.

En voordat je de goederen accepteert, goed controleren of er geen mankementen aanzitten.
quote:Tovergieter schreef op 06 november 2015 @ 09:04:

Of was je er echt meteen helemaal verliefd op? Of toch meer verliefd op de prijs/korting?Mijn man was er meteen verliefd op. Na dat we de stof en kleur hadden uitgekozen was ik het er 'ook wel' mee eens. En door die prijs hebben we het uiteindelijk toch gedaan inderdaad.
Maar het is dus verstandig om in de winkel al te checken of er niets mis is?
Wraaklustige Johnny Gold legt Seats and Sofa’s op de pijnbank na misleidende prijsactie bankstel http://feed.omroepbrabant.nl/share/2196127 #omroepbrabant
quote:SundayMorning schreef op 06 november 2015 @ 13:36:

Maar het is dus verstandig om in de winkel al te checken of er niets mis is?klopt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven