Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...
vrijdag 16 oktober 2015 om 23:45
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
vrijdag 6 november 2015 om 12:28
quote:Sugarbaby schreef op 06 november 2015 @ 08:04:
[...]
Mwah, een iphone 3 is wel heel oud hoor. Vraag me af of je daar nog wel apps op kan zetten.
Misschien voor iets heel specifieks? Zo hebben we hier een laptop met xp. Sommige harde schijven doen het niet op de huidige windows en sommige spelletjes ook niet.
Maar van apple heb ik bewust geen verstand
[...]
Mwah, een iphone 3 is wel heel oud hoor. Vraag me af of je daar nog wel apps op kan zetten.
Misschien voor iets heel specifieks? Zo hebben we hier een laptop met xp. Sommige harde schijven doen het niet op de huidige windows en sommige spelletjes ook niet.
Maar van apple heb ik bewust geen verstand
vrijdag 6 november 2015 om 15:34
Ha, een andere facebookgroep heeft me ook geaccepteerd, ik was al vergeten dat ik me daar had aangemeld. Deze lijkt leuker, oproepjes om op schatje Shurmaaino te stemmen e.d.
P.S.
Jaaaaaaaaah, de bofkontjeverkiezing staat er ook bij.
Nu kan ik eindelijk meepraten over de grootse dingen in het leven.
P.S.
Jaaaaaaaaah, de bofkontjeverkiezing staat er ook bij.
Nu kan ik eindelijk meepraten over de grootse dingen in het leven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 6 november 2015 om 15:52
Ik heb hier een potje voor een kind staan die niet meer gebruikt word. Dus voor iemand met weinig inkomen en kleine kindjes, ik heb een potje! Ik wil dat het naar iemand gaat die er niet de 2 euro voor tweedehands stores kan betalen smile-emoticon pb mij met uitleg en misschien is deze voor UW kindje ^^
vrijdag 6 november 2015 om 15:57
quote:Snoesje666 schreef op 06 november 2015 @ 15:52:
Ik heb hier een potje voor een kind staan die niet meer gebruikt word. Dus voor iemand met weinig inkomen en kleine kindjes, ik heb een potje! Ik wil dat het naar iemand gaat die er niet de 2 euro voor tweedehands stores kan betalen smile-emoticon pb mij met uitleg en misschien is deze voor UW kindje ^^Zo zeg, wat een filantropen huizen er toch op het wereldwijde web
Ik heb hier een potje voor een kind staan die niet meer gebruikt word. Dus voor iemand met weinig inkomen en kleine kindjes, ik heb een potje! Ik wil dat het naar iemand gaat die er niet de 2 euro voor tweedehands stores kan betalen smile-emoticon pb mij met uitleg en misschien is deze voor UW kindje ^^Zo zeg, wat een filantropen huizen er toch op het wereldwijde web
vrijdag 6 november 2015 om 15:58
quote:nina1966 schreef op 06 november 2015 @ 12:28:
[...]
Maar van apple heb ik bewust geen verstand Wij ook. Om Diablo II op te kunnen spelen .
[...]
Maar van apple heb ik bewust geen verstand Wij ook. Om Diablo II op te kunnen spelen .
vrijdag 6 november 2015 om 16:45
vrijdag 6 november 2015 om 16:49
https://scontent-ams3-1.x ... 12428d8a653f7&oe=56F99353
Spijkerbroek maat 25/32 gratis op te halen.
Spijkerbroek maat 25/32 gratis op te halen.
vrijdag 6 november 2015 om 16:53
vrijdag 6 november 2015 om 17:38
quote:Snoesje666 schreef op 06 november 2015 @ 16:45:
Oh, heerlijk. Ik heb nu tenminste een leuke weggeef- en vraaghoek gevonden.
Iemand belang bij een halve krop andijvie. Uit eigen moestuin! BIOLOGISCH. Heb zelf genoeg aan een halve krop voor 6 personen. Gratis ophalen in
Een halve krop voor 6 personen? Dat zal vullen ja.
Het is zo jammer dat er nooit wat leuks gebeurd bij onze weggeefhoek, hmmm bedenk me ineens ik woon in een dorp maar in de buurt van een grote stad. Ik ga gewoon lid worden van die stad, zal vast meer actie zijn.
Iemand belang bij een halve krop andijvie. Uit eigen moestuin! BIOLOGISCH. Heb zelf genoeg aan een halve krop voor 6 personen. Gratis ophalen in
Een halve krop voor 6 personen? Dat zal vullen ja.
Het is zo jammer dat er nooit wat leuks gebeurd bij onze weggeefhoek, hmmm bedenk me ineens ik woon in een dorp maar in de buurt van een grote stad. Ik ga gewoon lid worden van die stad, zal vast meer actie zijn.
vrijdag 6 november 2015 om 17:50
"Ok... onder het motto.... you never know............ heeft er iemand toevallig zo een dvd speler voor in de auto met twee schermen? Mijn drie kan ik daar wel even stil mee houden, maar de mijne zijn dus gesneuveld........de kleinste is er gaan op staan !???????"
Er heeft nog niemand gereageerd die er eentje gratis weggeeft, wel iemand die er nog iets voor wil hebben, want nog best nieuw (25¤). Maar de vrager 'zoekt nog even verder'.
Er heeft nog niemand gereageerd die er eentje gratis weggeeft, wel iemand die er nog iets voor wil hebben, want nog best nieuw (25¤). Maar de vrager 'zoekt nog even verder'.
vrijdag 6 november 2015 om 18:53
vrijdag 6 november 2015 om 18:58
Ik had er ook eentje deze week! Ik lees alleen nog maar wat voorbij komt op mijn tijdlijn van een weggeefhoek, dus deze moet ik delen natuurlijk.
Een meisje vroeg of iemand haar fiets wilde repareren, iemand bood de diensten van haar vader aan. 'Ja maar dan moet hij mijn fiets wel komen halen, want ja, de fietsenband is kapot hè.' Goh, er even naartoe wandelen of je laten brengen door een vriendin was wat te veel moeite?
Een meisje vroeg of iemand haar fiets wilde repareren, iemand bood de diensten van haar vader aan. 'Ja maar dan moet hij mijn fiets wel komen halen, want ja, de fietsenband is kapot hè.' Goh, er even naartoe wandelen of je laten brengen door een vriendin was wat te veel moeite?
vrijdag 6 november 2015 om 19:02
quote:Snoesje666 schreef op 06 november 2015 @ 16:45:
Iemand belang bij een halve krop andijvie. Uit eigen moestuin! BIOLOGISCH. Heb zelf genoeg aan een halve krop voor 6 personen. Gratis ophalen inEen halve krop? jeetje da's wel heel karig. Ik gebruik 2 kroppen voor 3 personen.
Iemand belang bij een halve krop andijvie. Uit eigen moestuin! BIOLOGISCH. Heb zelf genoeg aan een halve krop voor 6 personen. Gratis ophalen inEen halve krop? jeetje da's wel heel karig. Ik gebruik 2 kroppen voor 3 personen.
vrijdag 6 november 2015 om 19:44
Op een Weggeefhoek hier bood iemand een termostaart aan Er komen overigens wel vaker dit soort pareltjes voorbij... mooi oude service (servies), bayby spullen, sneeuwboets. En laatst een rompertje / babypakje, oogde erg smoezelig, waarbij in de omschrijving stond dat het wel gewassen is maar dat de kotsvlekjes er niet meer uit gaan.
vrijdag 6 november 2015 om 19:59
vrijdag 6 november 2015 om 20:03
quote:Stargate schreef op 05 november 2015 @ 08:03:
Echt...
'#dtv
wie o wie heeft er een laptopje voor mij
graag gratis wegens geen extra centen door bewind
ze wil niks extras overmaken voor een laptopje en morgen word ik geopereerd in assen en krijg een dag opname en omdat ik alleen ben heel de dag zou ik het vinden als ontspanning om op een laptop een spelletje te doen zoals mahjong ofz
alvast bedankt'
Neem dan een boek mee Ja en wow, die bewindvoerder wil niet eens wat extra's overmaken voor een laptopje. Die domme doos begrijpt waarschijnlijk niet dat er niks extra's over te maken is als je geen rooie rotcent hebt.
Echt...
'#dtv
wie o wie heeft er een laptopje voor mij
graag gratis wegens geen extra centen door bewind
ze wil niks extras overmaken voor een laptopje en morgen word ik geopereerd in assen en krijg een dag opname en omdat ik alleen ben heel de dag zou ik het vinden als ontspanning om op een laptop een spelletje te doen zoals mahjong ofz
alvast bedankt'
Neem dan een boek mee Ja en wow, die bewindvoerder wil niet eens wat extra's overmaken voor een laptopje. Die domme doos begrijpt waarschijnlijk niet dat er niks extra's over te maken is als je geen rooie rotcent hebt.
vrijdag 6 november 2015 om 20:04
quote:renske1975 schreef op 06 november 2015 @ 19:02:
[...]
Een halve krop? jeetje da's wel heel karig. Ik gebruik 2 kroppen voor 3 personen.
Dan moet je eens échte andijvie kopen, i.p.v. de op glaswol gekweekte supermarktandijvie.
Wij krijgen één krop niet op. Een krop bij ons of bij opa uit de tuin is zo groot als die van de meneer met het lichtgroene shirt.
[...]
Een halve krop? jeetje da's wel heel karig. Ik gebruik 2 kroppen voor 3 personen.
Dan moet je eens échte andijvie kopen, i.p.v. de op glaswol gekweekte supermarktandijvie.
Wij krijgen één krop niet op. Een krop bij ons of bij opa uit de tuin is zo groot als die van de meneer met het lichtgroene shirt.
zaterdag 7 november 2015 om 14:14
quote:Snoesje666 schreef op 06 november 2015 @ 20:04:
[...]
[afbeelding]Onze andijvie komt uit eigen moestuin en is inderdaad vergelijkbaar met die krop. Ik denk dat wij andijvie alle drie erg lekker vinden.
[...]
[afbeelding]Onze andijvie komt uit eigen moestuin en is inderdaad vergelijkbaar met die krop. Ik denk dat wij andijvie alle drie erg lekker vinden.
zaterdag 7 november 2015 om 14:33
quote:matroesjka_ schreef op 06 november 2015 @ 20:09:
Misschien een beetje offtopic, maar de "Tweedehands Bruids Spullen" pagina is soms ook leuk.
Zoals dit pareltje:
[afbeelding]Net een paar dagen te laat. Daar had je een mooie bloody Mary dress van kunnen maken voor Halloween
Misschien een beetje offtopic, maar de "Tweedehands Bruids Spullen" pagina is soms ook leuk.
Zoals dit pareltje:
[afbeelding]Net een paar dagen te laat. Daar had je een mooie bloody Mary dress van kunnen maken voor Halloween
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
zaterdag 7 november 2015 om 14:40
Ligt het er niet aan of je andijvie rauw of gekookt/geblancheerd/... gebruikt?
De klassieker die heel vaak voorbijkomt: "Wie kan me helpen met goed staat microgolfoven en ijskast,tv alvast bedankt". En er is een mevrouw die (tweedehands) onderbroeken en boxers aanbiedt voor jongens van 4-5 jaar. En daar reageren dus meerdere mensen op. Zoiets zou ik toch wel altijd nieuw kopen, ondergoed en sokken.
De klassieker die heel vaak voorbijkomt: "Wie kan me helpen met goed staat microgolfoven en ijskast,tv alvast bedankt". En er is een mevrouw die (tweedehands) onderbroeken en boxers aanbiedt voor jongens van 4-5 jaar. En daar reageren dus meerdere mensen op. Zoiets zou ik toch wel altijd nieuw kopen, ondergoed en sokken.
zaterdag 7 november 2015 om 14:48
Als ze een prehuwelijksreis naar Parijs boekt kan ze langs gaan bij Tati Mariage. Voor die van 59 euro zou ik dan niet gaan (49 kan ook) maar voor 99 euro heb je best wel keus, sommige modellen tot maat 60.
http://www.tati.fr/mariag ... ts/nall/d0/s/p/c/b/e.html
http://www.tati.fr/mariag ... ts/nall/d0/s/p/c/b/e.html