Terror buurman

08-11-2015 15:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Sinds een aantal jaar woon ik in een bovenwoning. Ik ben op zich blij met mijn plekje. Door mijn studie is het nu niet mogelijk om daar dagelijks te zijn. Ik ben er hooguit één nacht per week. Ik wil wel graag mijn huis aanhouden, want misschien woon ik er na mijn studie ook nog wel (als ik niet bij mijn vriend ga wonen nog). Het probleem is echter, dat mijn onderbuurman om de haverklap voor mijn deur staat vanwege ‘overlast’ en dan is hij niet vriendelijk..

Ik doe geen gekke dingen in mijn huis, ik woon er alleen, heb soms een vriendin over de vloer en doe mijn schoenen uit. Nu vierde ik onlangs mijn verjaardag (’s middags) en had ik een handjevol (echt geen tientallen) vriendinnen uitgenodigd op de thee. Iedereen had wederom hun schoenen uit en aan het einde van de middag ging iedereen weer naar huis. Wie belde er weer aan? De buurman. Hij was not amused en toen ik vroeg waarvan hij last had gehad, vertelde hij dat dit van het ‘lopen’ was. Volgens hem lag het aan de vloer en moest ik er een nieuwe vloer inleggen. Ik heb deze vloer van de vorige bewoners overgenomen en naar mijn weten is dit prima (ligt ook een isolerende laag onder). En natuurlijk blijf je altijd wat horen van je bovenburen (ikzelf heb ook een tijd in een flat gewoond). Ik hoor van hen ook weleens wat bij hen. Het is deze man echter niet aan z’n verstand te brengen dat dit normale burengeluiden zijn. Zoals ik al zei: als ik al thuis ben doe ik zachtjes, draai ik nauwelijks muziek (en als ik ’t draai doe ik ‘m extra zacht i.v.m. overlast) en ik loop nooit op schoenen. Als ik thuis ben leef ik dus ontzettend in een kramp. Ben bij alles bang dat hij naar boven komt en ik doe al jaren m’n best om geen geluid te maken. Hij had het na die verjaardag over een ‘laatste waarschuwing’, maar wat die waarschuwing inhoudt mag Joost weten. Ik voel me geïntimideerd en weet niet wat ik met deze situatie aanmoet. Adviezen zijn welkom! ;)
quote:ciambella schreef op 08 november 2015 @ 16:47:

Als het een huurwoning is, dan hiervan melding maken bij de woningbouwvereniging dat je last hebt van deze continu klagende buurman. Je bent m.i. Veel te aardig. De volgende keer mag hij naar woningbouw of de politie stappen als hij overlast heeft. En niet meer in kramp leven, gewoon je leven leiden zoals je wilt. Bij een volgend dreigement van hem vragen wat hij precies bedoelt en als het geweld is, dan aangifte doen bij politie daarvan. Wel vriendelijk en rustig blijven, maar je grenzen aangeven.Maar pas nadat je dus weet of die vloer oke is. Want anders ben jij dus straks degene met gezeik. Van de verhuurder wel te verstaan.
Ik zou eens beneden bij hem gaan luisteren en een vriendin boven laten lopen, wie weet is het echt heel erg storend.
Ik zou hier heerlijk mijn inner tokkie op loslaten.

-,als hij voor de deur staat hem de hele tijd interrumperen met 'en?' ' nou en?' 'zooooo....gestamp nog wel'.

- ineens het gesprek verbreken door te roepen dat je nog een telefoontje moet plegen en de deur voor zijn neus dichtsmijten

- als hij nog een keer komt hem dwars door zijn verhaal mededelen dat je zijn gezeur meer dan zat bent, je bent bijna nooit thuis, leeft gewoon,,loopt op je sokken en hij heeft geen poot om op te staan. Fijne avond verder.

- mocht hij echt vervelend blijven contact met je verhuurder leggen dat je je niet meer lekker in je eigen huis voelt en je buurman onterecht klaagt. Dit ook mailen naar de verhuurder en een kopie van die.mail en een begeleidend briefje in de brievenbus dat je geen gesprekken meer wenst te voeren over dit gezeur en dat hij het verder met de wbv mag opknappen.

-,mocht hij blijven zeuren dan naar de politie/buirtregisseur. Bijhouden hoeveel en wanneer hij zeurt en waarover en met dat lijstje daarnaartoe . Hij valt jou.lastig en dat moet stoppen.

Succes.
Vruchtgebruik, oprechte vraag want ik vid je een weldenkend mens. Zou jij dit doen zonder te checken of je daadwerkelijk in je recht staat?
quote:Suze02 schreef op 08 november 2015 @ 16:49:

[...]

Maar pas nadat je dus weet of die vloer oke is. Want anders ben jij dus straks degene met gezeik. Van de verhuurder wel te verstaan.

Kom op, ze loopt nota bene op sokken! Haar gasten ook. En als je met meerdere mensen in een complex woont, dan zullen er altijd geluiden te horen zijn. Als je werkelijk stilte wilt, dan moet je in een vrijstaand huis gaan wonen of een boerderij oid. Sommige mensen hebben nul tolerantie voor anderen.

Kijk als de kids van de bovenburen aan het basketballen zijn in huis, dan loop ik idd even naar boven. Maar als er een keer visite is of hun baby huilt midden in de nacht, tja dat hoort er m.i. Gewoon bij als je dicht op elkaar woont. Ik heb jarenlang in een gehorige flat gewoond, dus bij ons hoorde je bijna alles. Als je dan om elk geluidje gaat klagen, kun je beter je baan opgeven en daar een fulltime hobby van maken.

Die onderbuurman moet zich zorgen gaan maken als TO gaat verhuizen en er komt een gezin met kids wonen. Of een DJ die graag thuis ook even oefent. Die arme man wordt dan helemaal gek.
quote:ciambella schreef op 10 november 2015 @ 09:46:

[...]

Kom op, ze loopt nota bene op sokken! Haar gasten ook. En als je met meerdere mensen in een complex woont, dan zullen er altijd geluiden te horen zijn. Als je werkelijk stilte wilt, dan moet je in een vrijstaand huis gaan wonen of een boerderij oid. Sommige mensen hebben nul tolerantie voor anderen.

Kijk als de kids van de bovenburen aan het basketballen zijn in huis, dan loop ik idd even naar boven. Maar als er een keer visite is of hun baby huilt midden in de nacht, tja dat hoort er m.i. Gewoon bij als je dicht op elkaar woont. Ik heb jarenlang in een gehorige flat gewoond, dus bij ons hoorde je bijna alles. Als je dan om elk geluidje gaat klagen, kun je beter je baan opgeven en daar een fulltime hobby van maken.

Die onderbuurman moet zich zorgen gaan maken als TO gaat verhuizen en er komt een gezin met kids wonen. Of een DJ die graag thuis ook even oefent. Die arme man wordt dan helemaal gek.Dan nog heeft buurman een stok om mee te slaan. Op het moment dat het geen adequaat geluiddempende vloer is, sta je al met 1-0 achter.
Gekke opmerking maar het kan ook je manier van lopen zijn. Ik had vroeger een oude benedenwoning en mijn bovenbuurman liep op sokken maar hij "liep op zijn hakken". Een verschrikkelijk geluid maar hij deed dat onbewust. Op je hakken lopen betekend dat je eerst je hak neerzet ipv je voetbed wat een hele harde bonk geeft.
Een slecht gelegde vloer is geen sok tegen opgewassen. Inderdaad dus eerst checken of de buurman een punt heeft. En dan dus beneden luisteren terwijl buurman en een kennis van jou boven zijn. Niet alleen buurman boven, want wellicht gaat die juist hard stampen.

Sommige mensen lopen ook inderdaad als een olifant, die "hakken"-loop die hierboven genoemd wordt. Is helaas niks aan te doen, had hun moeder ze in de jeugd al moeten afleren. Had mijn bovenbuurman ook, in mijn vorige jaren-30-houten-vloeren-huis. Heel gek, die buurman klonk in zijn eentje als drie olifanten, terwijl ik regelmatig verrast was dat de bovenbuurvrouw en/of haar kinderen thuis waren. Die hoorde ik dus helemaal niet lopen. Maar buurman had ik soms met een jachtgeweer in zijn donder willen schieten.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Niemand die geld gaat investeren in de vloer van een huurwoning. Dat doet geen enkel mens, tenzij hij daar denkt echt heel lang te gaan wonen. En ik zou dat ook niet doen.

Ik zou me gewoon wenden tot de stichting die over de verhuur gaat. En het feit dat buurman autistisch is, zeker er bij vermelden want die kunnen gemakkelijker overprikkeld raken. En daar kun jij als persoon niets aan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven