Leuke stedentrip eind november

10-11-2015 00:15 13 berichten
-
anoniem_227901 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 23:38
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x in de wintermaanden naar Istanbul geweest. Erg leuk gehad. Gebeurd veel daar. Wel erg druk. De kosten vond ik wel meevallen.
Incl evt vlucht? Denk richting oosten, Wenen of Salzburg? Ik weet niet wat voor weer het nu is, maar Salzburg was ook met -5 leuk :-)
Wat zijn je wensen?

Auto/vliegtuig?

Luxe hotel/weinig luxe verblijf?

Winkelen/cultuur/natuur?

Ik zou met ¤250 naar een stad in de buurt gaan, een nieuwe spijkerbroek kopen en de rest van het geld verbrassen in de horeca en lekker thuis slapen. Of naar een wellnessgebeuren, daarna uit eten en dat is het dan.

Maar je kunt er ook low budget mee naar Londen.
Eind novemer zou ik zeker niet naar Zweden gaan tenzij je het natuurlijk leuk vind in om in de regen rond te lopen en het fijn vind als het vroeg donker i s avonds...

Lijkt mij beter om naar Zuid-Europa te gaan want dan heb je denk ik meer kans op zon!
Doe eens gek en boek iets via sprs.me. Je kunt voor verschillende opties kiezen, o.a. 'Broke' en een stedentrip. Een paar dagen van te voren hoor je de temperatuur op jouw plek en hoe laat je op het vliegveld moet zijn. Pas daar kras je een kaart open en zie he je bestemming.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als het ons niet heel veel uitmaakt naar waar, dan zoeken we gewoon via skyscanner de goedkoopste vlucht. Paar luchthavens proberen bij wijze van vertrekplaats (wij wonen wat dat betreft redelijk centraal) en 'overal' als bestemming. Wij zijn zo al in Milaan, Turijn, Sardinië en Bulgarije beland (waar we dan een auto hebben gehuurd en vier dagen op een strand zijn gaan liggen- hadden we toen behoefte aan).

Meestal doen we zo een tripje per jaar. Turijn bleek bv. super te zijn. En Sardinië zijn we zelfs nog een tweede keer teruggegaan terwijl we dat eigenlijk nooit doen.

Het is mij wel niet duidelijk of die 250 euro ook echt inclusief eten en zo is, want dan wordt het krap op die manier. Anders lukt het prima.

Veel plezier!
250 euro voor vervoer (trein/vliegtuig/auto?) en drie overnachtingen is niet zo heel veel.

Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen voor een stad dichtbij, Gent/Lille/Hamburg/oid, dan heb je nog wat over voor een paar overnachtingen.

Of je moet een hele goedkope vlucht kunnen vinden, maar maak ben je dan ook extra geld kwijt om op zo'n vliegveld te komen (afhankelijk van waar je woont).

Ik zou eens kijken bij sprs.me en dan maar afwachten waar je uit komt.
Misschien is Dublin ook een optie, Ryanair heeft sinds kort de route Amsterdam - Dublin en als je een beetje slim plant kun je voor < 100 eur vliegen. Heb je nog 150 over voor je hotel. Goed full Irish ontbijt, Kilmainham Gaol, Trinity College enz zijn genoeg om je een weekend te vermaken.

Alleen zijn de hotels daar vrij duur.
Wenen en Salzburg zijn super, de kerstmarkten gaan over een weekje al open maar voor het Budget inclusief vlucht, verblijf en uitgaven is dat wel een beetje krap.
quote:erizo schreef op 10 november 2015 @ 08:36:

Misschien is Dublin ook een optie, Ryanair heeft sinds kort de route Amsterdam - Dublin en als je een beetje slim plant kun je voor < 100 eur vliegen. Heb je nog 150 over voor je hotel. Goed full Irish ontbijt, Kilmainham Gaol, Trinity College enz zijn genoeg om je een weekend te vermaken.

Alleen zijn de hotels daar vrij duur.O ja, Dublin. Doen wij in januari (voor de tweede keer). Ticket was 40 euro.
Riga, Letland?

Budget is wel heel krap, maar Oost Europa is wel goedkoper qua overnachten/eten/drinken dan hier in 't westen.
Shoot first, ask questions later!
250 euro daar kom je niet ver mee. Als ik een weekendje weg ben kost mij dat rond de 450 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven